Skocz do zawartości

Co nowego w X4


Jagoda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 433
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Pomimo wcześniejszych zapowiedzi, że TC będzie ostatnią grą w świecie X, szykuje się nam jednak (chyba, nie do końca nie wiadomo o co chodzi) kontynuacja.

Informacja o nowej grze, nad którą pracuje Egosoft pojawiła się w Encyklopedii dostępnej wraz z wydanym niedawno Superboxem.

Gra ma w tej chwili roboczy tytuł TNBT = "The Next Big Thing".

Informacja o TNBT pojawia się na forum Egosoftu w kilkunastu tematach: TNBT

Jeśli komuś by się chciało, mógłby je przeglądnąć i podać jakieś fakty które znalazł w tych postach. Choć nie sądzę, by coś więcej niż zapytania graczy o TNBT, tam się znalazło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że część patchy dodaje także nowe elementy, a i same poprawki dotyczą głównie balansu gry, więc sytuacja jest trochę inna. W przypadku innego wydawcy pewnie byśmy musieli za te nowości płacić.

Co do tego nowego tytułu to nie wiadomo jeszcze czym będzie i kiedy w ogóle zostanie wydany 🙁 Twórcy konsekwentnie milczą na jego temat, odpowiadając tylko 'w odpowiednim czasie podamy informacje publicznie'. Tak więc, wszystko co mamy to domysły graczy.

TNBT to nie jest żadna nazwa robocza tylko ogólnie przyjęte określenie kolejnego dużego projektu danej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O nie! Oby to tylko nie była kontynuacja StarTreka pt jeszcze nowsze pokolenie !

Albo będzie to właśnie X4 ze wszystkimi rzeczami z tego tematu i grafiką taką jak np w Battlefieldzie Bad Company 2.

Zmieniam to co mówiłem właśnie się doczytałem,że będzie to również space sim ale nie będzie związana z wszechświatem X.

Znowu zmieniam zdanie okazało się to tylko plotkami i domysłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siłą X-ów jest niebywała wręcz możliwość "chałupniczego" modowania gry, a nowy MD w TC jeszcze powiększył te możliwości. Mimo to uważam, że przydałaby się jakaś nowa gra z gatunku wydana przez Ego, które udowodniło, że na polu Space Simów nie ma sobie równych. Chciałby polatać sobie w zupełnie innym wszechświecie niż X-owy, na innych zasadach, innymi statkami z innymi prędkościami. Uwielbiam wszechświat X (i całą serię) ale od czterech gier (XBTF, X2 The Threat, X3 Reunion, X3 Terran Conflict) jest on taki sam. Fakt, że dochodzą nowe sektory, usprawnienia i automatyzacje w grze (no i oczywiście coraz lepsza grafika), ale to cały czas ten sam wszechświat w którym wiele lat temu zgubił się Kyle Brenan. Dlatego nie chciałbym X4, tylko zupełnie nową grę. Grafika nie ma dla mnie jakiegoś dużego znaczenia byle tylko grywalnością, możliwościami modowania i skryptowania a także... (trudno znależć mi odpowiednie słowo) rewelacyjnością dorównywała X3 TC 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Chciałby polatać sobie w zupełnie innym wszechświecie niż X-owy, na innych zasadach, innymi statkami z innymi prędkościami.

W tym przypadku twórcy mogliby zrobić tak,że np akcja toczy się 90 lat po wydarzeniach z TC.Czyli statki znane nam z TC zostały zastąpione ich nowocześniejszymi kolegami a taka potęga jak,chociaż Argon One rdzewieje w muzeum.Postęp technologiczny spowodował też,że np m3 bez tuningu leci 1102 km/h a M1 566km/h a M5 3040km/h.

I masz rajcie naprawdę mogliby zacząć nową historie nie w WSZC X nie brać na wzór żadnych okrojonych już i trak tematów jak Gwiezdne wojny.

I stworzyć wszystko od 0.

Ja bym chciał a by TNBT nie miało żadnego nawiązania do całej reszty Space Sim no oczywiście poza tym że akcja toczy się w kosmosie. 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W tym przypadku twórcy mogliby zrobić tak,że np akcja toczy się 90 lat po wydarzeniach z TC.Czyli statki znane nam z TC zostały zastąpione ich nowocześniejszymi kolegami a taka potęga jak,chociaż Argon One rdzewieje w muzeum.Postęp technologiczny spowodował też,że np m3 bez tuningu leci 1102 km/h a M1 566km/h a M5 3040km/h.

Chyba miałeś na myśli m/s, bo np. 1102 km/h to 306,(1) m/s, czyli prędkość, jaką osiągają niektóre M3 w tej chwili.

Osobiście też wolałbym, jakąś nową porywającą historię. Ta z x'ów skończyła się w Reunion, a misje w X3 TC praktycznie nie wnoszą nic nowego do opowieści. Są tylko samouczkiem. Oby nie było tak w najnowszy6m dziele ego. ]🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogliby zrobic, ale nie zrobia. Wiadomo jedynie, ze bedzie to cos z gatunku space i nie bedzie to zwiazane z dotychczasowa ich tworczoscia. obawiam sie jedynie wydania tego czegos nowego rowniez na konsole przy jednoczesnym oferowaniu lipnych dlc. W obliczu takiej chały, to tytul X3 bedzie zyl wlasnym zyciem, a scena moderska bedzie ciagle cos tworzyc. Za to lubie wlasnie wiele starszych gierek, ktorych chwala juz przygasla, lecz dzieki fanom pojawia sie caly czas cos nowego co pozwala sie ciagle rozsmakowywac w tytule 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety podzielam obawy Sorkvilda. Ego może wydać w końcu jakiegoś Space... multiplatformowego no i wtedy możemy się liczyć z płatnymi DLC.

Co do X-ów to nie sądzę, żeby pociągnęli dalej serię. W przypadku TC wykorzystali pomysły z XTM, podrasowali grafikę i co najwazniejsze dodali nowy edytor skryptów i mission director, dzieki którym TC to już nie tylko podkręcony XTM. W obecnej chwili Ego stanęło u kresu możliwości rozwoju serii X. Dalszy rozwój to już tylko mody, skrypty itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo bym chciał X4 i widzę wiele możliwych dróg rozwoju. Powinien być to sandbox tak jak teraz i fabuła w stylu X3( tylko, że lepsza), albo różne kampanie w stylu X:TC. Przede wszystkim potrzebny jest nowoczesny silnik gry, korzystający z dobrodziejstw najnowszych technologii takich jak; wielordzeniowość, 64 bity, CUDA i ATI Stream, wykorzystanie też nowych instrukcji procesorów do obliczeń rynku i fizyki wszechświata, teselacja, etc.

1. Według mnie statki i okręty kosmiczne powinny być modularne, czyli niszczą się poszczególne elementy, ma to także wpływ na fizykę lotu.

2. Następnie możliwość zlecania (odpowiedni konfigurator w grze) budowy w stoczni takiego statku jaki chcemy. A to może implikować np. misje w stylu wojsko Argonów ogłasza przetarg na nowe okręty, podaje maksymalną cenę i określone parametry. Możemy też mieć własną stocznię i sprzedawać statki własnej produkcji.

3. Byśmy mogli tak jak w Darkstar One wymieniać poszczególne komponenty okrętu. Zamawiam kadłub, a resztę dodaję według własnego widzimisię np. silniki, komputery, etc. Fajnie by było, jakby jeszcze były rodzaje pancerzy z różnych metali i tworzyw.

4. Może statki powinny wymagać paliwa, a nie tylko napęd skokowy? Statki mogłyby żreć ogniwa elektryczne.

Nowe komputery to także większa wydajność i dobrze by było, jakby więcej statków latało, głównie cywilnych by było co chronić albo łupić.

Według mnie gra nie musi mieć żadnej fabuły, wystarczy dodawanie kolejnych możliwości w grze.

Skończyła się trylogia na Reunionie, to przecież można zacząć kolejną, opowiadającą inną historię. Ja bardzo chciałbym dowiedzieć się więcej o Khak, może skupiałaby się ona na próbie porozumienia z Khak, albo coś o planie starożytnych? To jest całe uniwersum i zawsze będą jakieś pomysły. A poza tym fabułę w Reunionię, przeszedłem tylko raz dawno temu, bo jest krótka i słaba, najlepsze w tej grze jest to, że jest to sandbox i gra się w to latami, a jak się znudzi to za jakiś czas się wraca.

Pewnie X4 będzie gównianym shooterkiem z masą DLC, ale chciałbym by pod względem możliwości nie był gorszy od Reuniona i by dało się łatwo modować.

A silnik gry mogliby w końcu zmienić, bo on pamięta jeszcze Windowsa 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co sie ludzic. Na forum Egosoftu coraz czesciej pojawiaja sie tematy - co dalej. Juz nawet powstal zbiorczy temat gdzie sa dopisywane kolejne watki. Ludzie zwiazani z firma mowia, ze nowa gra nie bedzie juz nawiązywać do Universum X.

Dlaczego nie, bogatsi o te doswiadczenia nie mam nic przeciw gdyby powstalo cos nowego o rownie epickim i zyjacym wlasnym zyciem swiecie, w ktorym bedzie zakotwiczona nowa gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oszukujmy się. Z każdą wydaną grą z serii X Ego robiło duży krok naprzód. Niestety krok ten był tylko duży, a patrząc na dokonania skrypterów i moderów, biorących się do roboty tuż po premierze każdej z gier, powinien być ogromny. Dlaczego tak jest i dlaczego Ego konsekwentnie serwuje cały czas ten sam odgrzewany kotlet. Kotlet skądinąd bardzo smaczny, jednakże nie zawierający w sobie przypraw, które zrewolucjonizowałyby jego smak doprowadzając kubki smakowe spożywców do ekstazy. Odpowiedzi są dwie; albo Ego chowa nowinki takie jak graficzny przegląd ładowni statków, modularna budowa itd. na X4 albo nie zamierza ich wdrażać.

Osobiście skłaniałbym się ku drugiej ewentualności. Żadna z gier serii X nie była rewolucją w stosunku do poprzedniczek. Owszem kolejne części stanowiły powiew świeżości, rozwijały pewne elementy z poprzednich odsłon, ale zawsze to były tylko rozwinięcia, zmiany ewolucyjne (nie twierdzę, że to źle). Żeby w tym tempie dojść do np.: modularnej budowy statków potrzeba by jeszcze trzech lub czterech części serii X. nie wspomnę o lądowaniu na planetach które może zaistniałoby w X11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż nic dodać nic ując stwierdzenie Azakal

Cytat

Nie oszukujmy się. Z każdą wydaną grą z serii X Ego robiło duży krok naprzód. Niestety krok ten był tylko duży, a patrząc na dokonania skrypterów i moderów, biorących się do roboty tuż po premierze każdej z gier, powinien być ogromny. Dlaczego tak jest i dlaczego Ego konsekwentnie serwuje cały czas ten sam odgrzewany kotlet. Kotlet skądinąd bardzo smaczny, jednakże nie zawierający w sobie przypraw, które zrewolucjonizowałyby jego smak doprowadzając kubki smakowe spożywców do ekstazy. Odpowiedzi są dwie; albo Ego chowa nowinki takie jak graficzny przegląd ładowni statków, modularna budowa itd. na X4 albo nie zamierza ich wdrażać.

Osobiście skłaniałbym się ku drugiej ewentualności. Żadna z gier serii X nie była rewolucją w stosunku do poprzedniczek. Owszem kolejne części stanowiły powiew świeżości, rozwijały pewne elementy z poprzednich odsłon, ale zawsze to były tylko rozwinięcia, zmiany ewolucyjne (nie twierdzę, że to źle). Żeby w tym tempie dojść do np.: modularnej budowy statków potrzeba by jeszcze trzech lub czterech części serii X. nie wspomnę o lądowaniu na planetach które może zaistniałoby w X11.

jest jak najbardziej na topie tego co się dzieje z grą początek był że ktoś wymyślił temat i zrobił scenariusz teraz są jego rimejki a fani w jego tle tworzą swoje fantazje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak ostatnio pomyślałem sobie, że fajnie by było gdyby X4 miało system V.A.T.S. jak miało to miejsce w Fallout 3. W ekstremalnych momentach pilot mógłby takiej opcji uży.dzięki temu gdy namieżymy statek możemy decydować w jaką część statku mamy strzelać lub nasze wieżyczki. Dzięki takiej opcji można by było uszkodzić silniki lub wieżyczki przeciwnika 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...