Skocz do zawartości

"Jestem nowy i mam kilka pytań" - wątek dla nowych graczy


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 799
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Fakt nie da się sprzedać jedynego stateczku jakim się dysponuje. Ale już łapie ekonomię tej gry przynajmniej tą na początkowym etapie rozwoju. Wódeczka jest jednak dźwignią handlu 😀 i wyznacznikiem rozwoju ( zabrzmiało jak u Jakuba Wędrowycza - hyyhyh 🤔 )

Na razie mam kłopot z poleceniami handlowymi - odpowiednie udoskonalania zakupione tylko jakoś działać nie chcą - zapewne trzeba coś jeszcze zakupić = gdzieś mi kiedyś mignęło przed oczami coś o jakiś satelitach - muszę doczytać tylko pieruńsko mało czasu w RL mam. Ale gra jest świetna wciąga jak diabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich!

Jestem nowy co za tym idzie mam wiele pytan na ktore nie moge znalezc odpowiedzi lub to co znalazlem nie wystarcza mi 🤔 Co by nikogo nie zameczac spytam sie dzis tylko o handlarza .... dzis zainstalowalem sobie w merkurym polecenia handlowe mk3 i kazalem mu handlowac w sektorze seizwell. Wszystko pieknie szlo, zrobil kilka dobrych transakcji ale wkoncu sie powiesil i kompletnie nic nie robi. Wysylalem go do innych sektorow ale gdy tylko do nich dolatuje, staje w miejscu niedaleko bram. Co robic? Pomozecie?

Nie wiem czy to robi jakas roznice ale nie uzywam skryptow i mam wersje 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy czasem nie ma pełnej ładowni. Może nie zdążył dolecieć do stacji z towarem, który miał. Mógł go ktoś ubiec. Jeśli ma pełną ładownię, sprzedaj ręcznie towar i dopiero uruchom handlarza. Jeśli ma pustą ładownię, to znaczy że nie znajduje okazji do zarobku. Wydaj mu komendę handlu sektorowego i zostaw, na pewno po jakimś czasie znajdzie okazję do handlu i ruszy się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi .... UTki lataja juz normalnie 🤔 Teraz mam inne pytanie .... mam fabryke i merkurego ktory ma ja za baze macierzysta. Ustawilem tam odpowiednie, mozliwe do uzyskania ceny kupna i sprzedazy oraz dalem pol miliona kapitalu rozruchowego ale merkuś cos nie chce latac. Nie pojawily mu sie zadne nowe polecenia a jedyne polecenie w bazie to automatyczny transfer cashu. Macie jakies pomysly co tam trzeba jeszcze zrobic? Cos przegapilem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merkury musi mieć przynajmniej Polecenia Handlowe MkI, MkII też by się przydały. Wtedy jak ma fabrykę wybraną jako bazę, pojawią mu się w poleceniach Handlowych opcje Kup towar, Kup towar po najlepszej cenie, Sprzedaj towar i Sprzedaj towar po najlepszej cenie. Zobacz tez do konfiguracji fabryki jaką masz max ilość bram ustawioną i sprawdź czy w zasięgu tej ilość są fabryki (np. elektrownie) w których Merkury mógłby zaopatrywać Twoją fabrykę.

Tak się zapytam: instrukcję masz? Bo to wszystko jest opisane w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! mam kolejny problem... mianowicie chodzi o przejmowanie statków. udało mi się pokonać moim pogromcą piracka nove i sokoła. o ile sokół został zniszczony to z novy pilot sie katapultował. dostałem wiadomość, że ten statek jest niczyj i można go przejąć. wiec robiłem tak jak było w instrukcji, czyli podleciałem do novy na odległość mniejszą niż 30metrów katapultowałem się ze swojego pogromcy i... dalej wg instrukcji po naciśnieciu kursorem na statek który chcemy przejąć powinno rozwinąć się szybkie menu z opcją "przejmij". u mnie niestety pojawiają się tylko opcje: "podążaj" i "komunikacja" po wybraniu tej drugiej nic się nie dzieje, natomiast po naciśnieciu opcji "podążaj" moj pilot podlatuje bardzo blisko novy a nastepnie oddala sie na odległość 100 metrów. co musze zrobić lub kupić aby móc przejąć neutralny statek? czy jak przesiądę sie na nowy statek to bede musiał pozostawić mojego pogromcę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyjściu z Pogromcy mogłeś znaleźć się w kosmosie dalej od Novy niż wymaga tego przejęcie statku. Weź ją na cel i podlec ostrożnie na odległość mniejszą niż 35m, zobacz wtedy czy nie pojawi się nowa opcja "Przejmij". Sprawdź też w jej szczegółach czy aby na pewno ma "Brak pilota" w pozycji pilot.

Czasami zdarzają się statki, które nie maja pilotów, a których nie można przejąć, to wina błędnego zadziałania skryptu odpowiadającego za opuszczanie statków przez pilotów (chodzi mi o skrypt wbudowany w X3). W takim przypadku zostaw Nove, następnym razem się uda.

Jeśli natomiast uda ci się przejąc Nove, to Pogromce możesz sprzedać, możesz zrobić z niego skrzydłowego (będzie latał za tobą i np. cię ochraniał), możesz też wydawać mu ręcznie polecenia, a wtedy będzie latał i załatwiał różne sprawy które mu zlecisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jednak musi byc wina tego skryptu bo probowalem nawet po zblizeniu sie na odleglosc 8 metrow, i nic. ale natknalem sie znow na cos dziwnego. w jednym z sektorow o bardzo dziwnej nazwie natknalem sie na nieuszkodzony neutralny statek - splicki scigacz. sceneria jest bardzo ciemna i nie widac min miazdzacych ktore go oslaniaja:( pozatym nie mozna ich wogole napmierzyc zeby je zniszczyc. czy jest jakis sposob na problem pierwszy (przejmowanie) jak i drugi (niszczenie min)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugi problem: Shift+T, zostanie namierzony najbliższy wrogi obiekt, w tym przypadku mina. Możesz wtedy ją zniszczyć jak tylko podlecisz na odległość strzału. Ale uwaga, miny są potężne i słabo opancerzony statek może nie przetrzymać wybuchu miny w bliskiej odległości.

Co do pierwszego problemu, kup w Habitacie pirackim Wirus Włamań Systemowych (uwaga, urządzenie nielegalne) i spróbuj przejąć statek przy pomocy tego urządzenia. Jak to się robi poczytaj w dziale FAQ (poszukaj odpowiedzi na pytanie jak przejąć porzucony statek), jeśli nadal nie będziesz mógł przejmować statków, to pozostaje ci reinstalacja gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli myślisz o Mambie, to:

Polecam kilkukilometrowy spacerek w skafandrze kosmicznym od dołu sektora. Jest tylko jedno a w zasadzie dwa ale.

1. Musisz to zrobić szybko, więc istnieje możliwość rozbicia się o zdobycz.

2. A musisz to zrobić szybko, bo piraci nie lubią a zwiedzających zwłaszcza w ich sektorach… A skafander nie dość, że nie zapewnia ochrony przed ostrzałem, to jeszcze rozwija zabójczą prędkość 10 m/s.

I jeszcze jedno. Próba zniszczenia którejkolwiek z min obok Mamby kończy się eksplozją statku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Wszystkich to mój pierwszy pościk. Pojawił mi się taki problem: dzisiaj przeinstalowałem Reuniona i na nowej instalce nie działa mi klawisz "activate search of objects" Próbowałem przypisywać różne klawisze i zero reakcji. W katalogu głównym nie ma pliku log0001.txt. Na wcześniejszej instalacji gry funkcja ta działała bez problemu. Zetknął się ktoś z czymś takim? Mam XTM-a i mody SCS, BSE, JDK, i parę mniejszych. Help!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Ja zauważyłem coś takiego: jeśli ze statku wyskoczy pilot w trybie normalnym, czyli bez udziału BSE to aby przejąć taki statek musi upłynąć kilka sekund. Nie wiem czym to jest spowodowane, może tym że system Windows na statku musi się wyłączyć? 🤔

W każdym razie, jeśli zaraz po wyskoczeniu pilota chcę przejąc taki statek przy pomocy SCS to nie ma reakcji, statek daje się przejąć za drugim, trzecim naciśnięciem klawisz przypisanego do SCS, czyli po upływie jakiegoś czasu.

Jeśli nie masz BSE to statki bez pilotów masz tylko z normalnej opcji opuszczania statków z X3, więc ten problem może u ciebie występować częściej. Jeśli masz BSE i nie wiesz czy statek został opuszczony przez pilota dzięki BSE czy normalnie to jest prosty sposób na rozpoznanie tego:

1. Piloci opuszczający standardowo statki informują o tym fakcie wcześniej, opuszczający dzieki BSE nic nie mówią tylko skaczą.

2. Statek opuszczony przez pilota dzięki BSE znika i pojawia się kilkanaście metrów obok, tak działa ten skrypt, dzięki temu opuszczony juz statek nie zostaje trafiony lecącą w przestrzeni salwą z naszej broni.

3. Po przejęciu statku opuszczonego standardowo w jego nazwie pojawia się przedrostek "Twój...", statki opuszczone dzięki BSE po przejęciu nie maja w nazwie tego przedrostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tego typu że na wcześniejszej instalce miałem SCS-a i po paru nieudanych próbach w końcu zadziałał. Teraz mam nową instalkę, zainstalowałem też SCS-a. Wczytałem save'a z poprzedniej gry, ale w rozszerzeniach statku nie ma SCS. Nie działa tez klawisz do przechwytywania, mimo że w opcjach można go przypisać. Na mapie Scorpa SCS jest dostępny u Teladian, więc wydaje się ze skrypt działa. Tylko sam SCS zniknał (ze statku). Niestety w międzyczasie spadła mi reputacja u nich, więc nie mam jak kupić i sprawdzić. Nie wiem, może jest tak ze trzeba go kupić na nowo? Jak poprawie reputacje to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...