Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion -


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Trochę czasu minęło odkąd ostatnio grałem w TC i obecnie nie jestem na bieżąco z modami, w związku z czym miałbym prośbę, czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć która wersja XRM jako ostatnia jest kompatybilna z czystym TC? Czy może istnieje możliwość instalacji ostatniej wersji bez posiadania dodatku AP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja instalacja XRM chyba nie przebiegła najlepiej jak mogła. Mam sporadyczne readtext'y, ale najdziwniejszy jest brak fabryk cywilnych w głównych stoczniach ras. Rozpoczynając jako "nostalgiczny Argon" pierwsze cywilne fabryki do kupienia napotkałem w Aladna Hill (salon wystawienniczy Johnferco) 🤨

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, jest podział na stocznie cywilne i wojskowe. W wersji moda, w którą ostatni raz grałem jeszcze tego nie było, pewnie dlatego uznałem to za błąd.

Edit

Ok, problem readtextów rozwiązany. Okazało się, że miałem w folderze "t" odrębne spolszczenie do wersji 1.14c XRM i to ono generowało readtexty. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Kilka lat temu grałem w XT, teraz postanawiam wrócić do gry. Irytowało mnie kilka rzeczy w podstawce, teraz więc uzbrajam się w skrypty i zastanawiam nad wgraniem XRM. W przypiętym temacie tego moda przeczytałem, że nie poleca się go osobom, które stawiają raczej na handel niż na walkę. Przejrzałem kilkanaście tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi, co się pod tym sformułowaniem kryje. Mianowicie chodzi o to, że:

1. moje transportowce/fabryki będą cały czas atakowane i najprawdopodobniej niszczone?

2. czy jest to mod dla początkujących, czyt. czy wymaga wykorzystywania wszystkich dostępnych trików i dobrej znajomości gry?

Jest w XRM kilka rzeczy, które mnie urzekają. Przede wszystkim wydaje się nie być taki statyczny jak vanilla. Z drugiej strony, bardziej mnie interesuje handel i budowa niż walka. No i bardzo ważna kwestia: czytałem, że XRM z jednej strony mocno usprawnia silnik i fps, ale z drugiej dodaje tyle nowych rzeczy + więcej jednostek w sektorze, że komputer może dostać zadyszki. Jak to jest z tą wydajnością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pisz w odpowiednim dziele, pytanie dotyczy moda więc pisz w dziale o modach i skryptach.

2. Pisz w odpowiednim temacie, pytanie dotyczy moda XRM, więc pisz w temacie moda.

W dniu 24.11.2013 o 12:37, pagulhan napisał:

W przypiętym temacie tego moda przeczytałem, że nie poleca się go osobom, które stawiają raczej na handel niż na walkę. Przejrzałem kilkanaście tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi, co się pod tym sformułowaniem kryje. Mianowicie chodzi o to, że:

1. moje transportowce/fabryki będą cały czas atakowane i najprawdopodobniej niszczone?

Mniej więcej o to chodzi. XRM generuje dużo więcej wrogich statków (piratów, Xenonów Kha'ak) niż w czystej grze.

W dniu 24.11.2013 o 12:37, pagulhan napisał:

2. czy jest to mod dla początkujących, czyt. czy wymaga wykorzystywania wszystkich dostępnych trików i dobrej znajomości gry?

Dla doświadczonych graczy, początkujący nie będzie wiedział o co chodzi, a ciągła walka z przeciwnościami znudzi go szybciej niż w przypadku czystej gry.

W dniu 24.11.2013 o 12:37, pagulhan napisał:

Jest w XRM kilka rzeczy, które mnie urzekają. Przede wszystkim wydaje się nie być taki statyczny jak vanilla. Z drugiej strony, bardziej mnie interesuje handel i budowa niż walka. No i bardzo ważna kwestia: czytałem, że XRM z jednej strony mocno usprawnia silnik i fps, ale z drugiej dodaje tyle nowych rzeczy + więcej jednostek w sektorze, że komputer może dostać zadyszki. Jak to jest z tą wydajnością?

Różnie, zależy od sprzętu. Ponieważ nie podałeś jego specyfikacji, więc najlepiej zainstaluj i sam się przekonaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam pytanie odnośnie tego aby ten mod działał po polsku. Jak mam w katalogu addon od albion prelude w folderze "t" takie pliki:

0002.pck

0002-L007.pck

0002-L033.pck

0002-L034.pck

0002-L039.pck

0002-L044.pck

0002-L048.pck

0002-L049.pck

8387-L007.xml

8387-L033.xml

8387-L034.xml

8387-L039.xml

8387-L044.xml

8387-L048.xml

8387-L049.xml

To zeby mod chodził po polsku mam usunąć z tego folderu plik 8387-L048.xml ? dobrze zrozumiałem instrukcje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2013 o 18:16, Deadjack napisał:

To zeby mod chodził po polsku mam usunąć z tego folderu plik 8387-L048.xml ? dobrze zrozumiałem instrukcje ?

Nie. Chodziło o starsze wersje plików, sprzed tłumaczenia moda. Obecnie instalujesz moda i grasz. Plik 8387 jest instalowany wraz z modem i ma zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz skrypt SCS Suite? On generuje losowe kontenery z różna zawartością, w tym towarami nie występującymi normalnie w grze.

Ale skoro masz w nazwie ZA_EMP_BLANK_WARE_CUSTOM16_14 to raczej masz źle zainstalowany XRM lub konflikt z jakimś skryptem/modem, bo takie nazwy mają towary nieprawidłowo generowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gdzie znajdę spolszczenie "Add Missing Ware Salling" ??? Widzę w kat "t", że brak mi pliku 7171-L048 (jest tylko L044), Jak wygląda sprawa ze spolszczeniem ogólnym do TC, jest na Mamucie poprawione spolszczenie 0001-L048, może to ktoś opisać? Czy XRM ma już tłumaczenie w sobie ? Wprawdzie spróbowałem wrzucić to spolszczenie do "t" ale po uruchomieniu gry zaczęło mega przymulać, ze aż się grać nie dało więc wywaliłem, nadal mam w ATF Forseti nazwy prawie wszystkich doków w formacie {1040;1010} itd zamiast poprawnych nazw. Jaki plik lub skrypt za to odpowiada to może znajdę spolszczenie? Teraz następna sprawa, jeżeli mam w kat "t" plik 9609-L044 (a nie ma jego polskiego odpowiednika) który jest chyba plikiem z patcha TC w wersji 2.1 to czy ma/może on zostać czy jak go wywalę to coś się "skaszani", nie chce próbować na wariata bo mam już pokaźną kolekcję stacji i floty i nie chciałbym tego stracić więc wolę zapytać. Brak również wersji "L048" plików 8387 i 7000, mam tylko wersje L044. Poproszę uprzejmie o pomoc 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2013 o 16:28, adwokat9 napisał:

Gdzie znajdę spolszczenie "Add Missing Ware Salling" ??? Widzę w kat "t", że brak mi pliku 7171-L048 (jest tylko L044),

Tu jest lista przetłumaczonych skryptów: http://xudb.pl/topic/340-x3tc-spolszczenia-do-skryptow/

Jeśli jakiegoś skryptu nie ma na tej liście, a w opisie na naszym forum takiego skryptu nie jest napisane iż skrypt posiada już polską wersje językową, to znaczy że nie ma tłumaczenia tego skryptu.

W dniu 17.12.2013 o 16:28, adwokat9 napisał:

Jak wygląda sprawa ze spolszczeniem ogólnym do TC, jest na Mamucie poprawione spolszczenie 0001-L048, może to ktoś opisać?

Najnowsze patche dla TC zawierają już kompletne, poprawione spolszczenie, nie ma więc potrzeby instalowania poprawionego spolszczenia z Mamuta. Wręcz przeciwnie.

To co zostało poprawione w spolszczeniu (mniej więcej, bo lista jest o wiele dłuższa) zostało opisane w tym temacie: http://xudb.pl/topic/512-bledy-w-tlumaczeniu-pl/

W dniu 17.12.2013 o 16:28, adwokat9 napisał:

Czy XRM ma już tłumaczenie w sobie ?

Zobacz do opisu w pierwszym poście tego tematu.

W dniu 17.12.2013 o 16:28, adwokat9 napisał:

Teraz następna sprawa, jeżeli mam w kat "t" plik 9609-L044 (a nie ma jego polskiego odpowiednika) który jest chyba plikiem z patcha TC w wersji 2.1 to czy ma/może on zostać czy jak go wywalę to coś się "skaszani", nie chce próbować na wariata bo mam już pokaźną kolekcję stacji i floty i nie chciałbym tego stracić więc wolę zapytać. Brak również wersji "L048" plików 8387 i 7000,

Plik 9606 to plik jakiegoś skryptu.

8387 plik XRM jego polska wersja jest w XRM.

Plik 7000 Community Configuration Menu - tłumaczenie jest dostępne.

Tu lista plików skryptów, które zostały przetłumaczone: http://xudb.pl/topic/686-lista-plikow-txt-skryptow-i-modow-tc-lista-alfabetyczna/

A tu lista wszystkich plików txt skryptów: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?p=2695729#2695729

Jeśli masz problem z brakiem tłumaczenia jakieś skryptu to w FAQ#12 http://xudb.pl/topic/12-pytania-do-faq/ znajdziesz rozwiązanie.

I staraj się trzymać tematów. Nie opisuj wszystkich swoich problemów w jednym poście, nie związanym z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2013 o 16:58, Yacek napisał:

I staraj się trzymać tematów. Nie opisuj wszystkich swoich problemów w jednym poście, nie związanym z tematem.

Nie wiem w czym u mnie leży problem bo oprócz tych dziwnych liczb (w rodzaju {1040;150}) zamiast normalnych nazw doków jeszcze dodatkowo pojawiły mi się braki w nazwach tzn wogóle ich nie ma, leci sobie statek jakiś a na liście jak otworzę np sektor to jest tylko jego znaczek - brak jakiejkolwiek nazwy (nie ma nic) i jego symbol czyli np M7-YBG1020(M7) i nadal wciąż nie mogę dojść co powoduje te błędy i braki więc pisze zbiorowo, ze spolszczeniami się uporałem jak narazie chyba wszystko jest ale te dziwadła nie zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam! Wszystkim podróżnikom po Wszechświecie Wszystkiego Dobrego w 2014 roku, życzę Wam prezentów wielkości Galaktyki, szczęścia jak po wybuchu Supernowej i obyście na swojej drodze, przemierzając czeluści Wszechświata, nigdy nie natrafili na Kwazara ani Czarną Dziurę 😀 Tyle wstępu a teraz do rzeczy i parę pytań.

1. Jak aktywować Zestaw Instalacyjny Napędu Skokowego? Wiem, ze pytanie błache ale jakoś nie udaje mi się, w edytorze skryptów nie mam opcji aktywacji tego cuda ani w sterowanie -> interfejs też nie. Oczywiście mam tez zestaw na statku wszystko ok ale aktywacji ani widu ani słychu.

2. Zauważyłem, ze podczas walk w sektorze, w którym jestem statkiem ze mną na pokładzie i są tam też inne moje statki są one dość skuteczne (celne itd) ale gdy tylko odlecę z tego sektora a te statki pozostaną wtapiają prawie każdą potyczkę i to z wrogiem mniej liczebnym i dysponującym mniejszą siłą ognia, gdy wróce do danego sektora wszystko wraca do normy. Co może to powodować? Jakiś system zainstalowany na statku, w którym latam czy taka jest fizyka gry bo trochę to dziwne dla mnie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Opis użycia Zestawu Instalacyjnego Napędu Skokowego masz w pierwszym poście. Edytor Skryptów do niczego ci w tym przypadku nie jest potrzebny. Musisz przypisać klawisz skrótu w Sterowaniu/Interfejs i używać go przy instalacji. Jeśli nie masz tam możliwości przypisania klawisz skrótu, to albo masz źle zainstalowany XRM, albo po instalacji XRM nie rozpocząłeś nowej gry.

2. Tak to już jest z walkami OOS. Możesz trochę to zmienić, zobacz do drugiego postu w tym temacie, do działu Mich poprawek dla XRm i opisu pliku Globals.txt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Napewno rozpocząłem nową grę bo zaraz po instalacji X3 oraz patchy zainstalowałem XRM, tą grę mam już kilka lat i już w nią kiedyś grałem tyle, ze wkurzało mnie w niej zawieszanie się jej i dlatego parę latek poleżała w szafie, teraz do niej powróciłem.

2. Czy jak dodam te pliki do katalogu types (bo w nim jest tylko plik TWareT.pck) to nie muszę zaczynać od początku? Nie chcę od nowa zaczynać gry bo już kilka ładnych miesięcy przy nie posiedziałem i dorobiłem się sporej floty i włości 😀

Aha jeszcze jedno, można tu jakieś plusy dawać czy coś w ten deseń bo biedny Yacek taki uczynny a pewnie oprócz wdzięczności ludzkiej nic z tego nie ma 😀? Yacek nie wiem co z Ciebie za gość ale na Ciebie zawsze można liczyć 😀 Dzięki wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli grę rozpocząłeś kilka lat temu, na wcześniejszej wersji XRM, a teraz grasz na najnowszej wersji XRM, to bez rozpoczęcia nowej gry się nie obejdzie. Któraś z wersji XRM wymagała rozpoczęcia nowej gry, aby wszystkie nowe rozwiązania działały poprawnie.

Samo dodanie pliku Globals.txt nie wymaga rozpoczęcia nowej gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...