Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion -


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 2.01.2014 o 15:36, adwokat9 napisał:

Czyli te trzy pliki z Mamutha skopjować do katalogu types i powinno być lepiej tak?

Czytasz ze zrozumiem? Za walki OOS odpowiada tylko zmienna w pliku Globals.txt i jeśli chcesz coś zmienić w walkach OOS to tylko ten plik wgrywasz do katalogu types.

Czy będzie lepiej? Trudno powiedzieć, kwestia gustu. Mnie bardziej odpowiadał przelicznik walka z Vanilli niż ze skryptu Gazz'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 2.01.2014 o 17:19, adwokat9 napisał:

To teraz ostatnie pytanko za 100 punkciorów. Czy będą działały sav-y z "modem" Gazza-a czy nie jak mi się nie spodoba?

No to małe wyjaśnienie:

Nie ma moda Gazz'a, był skrypt OOS Combat Rebalance.

Reszta jest w opisie pliku Globals.txt w drugim poście tego tematu.

Pobierz plik Globals z Mamuta, wrzuć do odpowiedniego katalogu i uruchom grę, jak savy zadziałają będziesz wiedział, że jest on kompatybilny z nimi, jak nie to wyrzucisz plik i grasz dalej na starych sav.

Jak już pisałem, cudów jednak się nie spodziewaj. Walki OOS zawsze inaczej będą wyglądały niż walki w sektorze w którym jesteś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2014 o 18:51, Yacek napisał:

Jak już pisałem, cudów jednak się nie spodziewaj. Walki OOS zawsze inaczej będą wyglądały niż walki w sektorze w którym jesteś.

Przegięcie pały, 5 myśliwców zeżarło mi Khaacki lotniskowiec i chciało zeżreć drugi a jak wróciłem to wyparowali w 3 sekundy. Świetny balans w grze, chyba spróbuję tego sktyptu bo już mnie to irytuje. Dzięki Yacek za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tu nie chodzi o balans, ale o system walk OOS.

W sytuacji gdybyś był w sektorze, twój lotniskowiec da sobie radę z nimi bez większych problemów. Natomiast gdy ciebie nie ma system walk wygląda tak, że twój lotniskowiec ma marne szanse.

Też miałem wiele takich sytuacji, np. gdy dobrze wyposażona grupa bojowa złożona lotniskowca, niszczyciela i dwóch fregat padła w walce z 4 xenońskimi L 😀 to dopiero strata. Fakt, że były to statki splitów nie ma większego znaczenia. A ileż to razy ratowałem skokiem pełne lotnisko i niszczyciela mady by Argon przed kilkoma Kha'ckimi M5 bo migiem znikały osłony Kolosa.

Dobrym pomysłem na załagodzenie tego systemu jest trzymanie aktywnej(cały czas w powietrzu) osłony dla okrętów liniowych złożonych z szybkich M5 i M4, które będą miał inicjatywę w systemie walk OOS. Ich strata tak nie boli jak strata w pełni wyposażonego niszczyciela.

No i szybkie skakanie na miejsce walk 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym skakaniem to też różnie bywa, czasami system wrzeszczy jak głupi, czasami pod koniec walki gdzie widzę już ostatni procent kadłuba mojego statku a czasami wsiąknie statek jak kamfora, poza tym nasuwa mi się pytanie odnośnie skoku awaryjnego, nie pamiętam dokładnie ale kiedy grałem parę latek temu to coś kojarzę, że jakoś tam spełniał swoją rolę ten skok awaryjny a teraz to dno i lipa wogóle nie działa, jedynie na kilku statkach TS a flotę mam ponad 300 statków i wszędzie ustawiam skok awaryjny, nie wiem o co kaman, też tak macie czy jak zwykle u mnie coś pokopane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2014 o 22:57, adwokat9 napisał:

Z tym skakaniem to też różnie bywa, czasami system wrzeszczy jak głupi, czasami pod koniec walki gdzie widzę już ostatni procent kadłuba mojego statku a czasami wsiąknie statek jak kamfora...

Wszystko zależy od tego jak zostanie statek zaatakowany, jaką bronią. Jeśli atak trwa dłużej, bo broń atakującego jest słaba, to jest czas na reakcję (systemu i potem twoją). Jeśli natomiast statek zostanie potraktowany salwą z dużej broni lub w najgorszym przypadku rakietami, to znika jak kamfora.

W dniu 2.01.2014 o 22:57, adwokat9 napisał:

poza tym nasuwa mi się pytanie odnośnie skoku awaryjnego, nie pamiętam dokładnie ale kiedy grałem parę latek temu to coś kojarzę, że jakoś tam spełniał swoją rolę ten skok awaryjny a teraz to dno i lipa wogóle nie działa, jedynie na kilku statkach TS a flotę mam ponad 300 statków i wszędzie ustawiam skok awaryjny, nie wiem o co kaman, też tak macie czy jak zwykle u mnie coś pokopane?

Tak samo. Wszystko zależy od rozkazów jakie ma statek i jakie rozkazy są ustawione w jego wieżyczkach. Rozkazy typu Atakuj wszystkich wrogów lub Broń statku, mają najwyższy priorytet i skok awaryjny w takim przypadku nie zadziała. W sumie to dobrze, o wiesz jak by wyglądały walki wielkich flot w przypadku wyższego priorytetu Skoku Awaryjnego? Nie wyglądałyby 😀

Bo floty po pierwszym ataku szłyby w rozsypkę, każdy statek skakałyby gdzie popadnie.

Co do problemu ataku myśliwców na duże statki w walkach OSS: to jakie masz uzbrojenie w wieżyczkach dużych statków. Zapewne najsilniejsze jakie może być montowane na tych statkach? I to jest błąd, bo dobre ono jest do walk z innymi dużymi statkami, ale nie na myśliwce. Na te ostatnie to albo artyleria przeciwlotnicza, albo słabe, za to szybkie i szybkostrzelne uzbrojenie typu np. miotacz materii. Można też jak pisał Peroox dawać osłonę własnych myśliwców.

W AP jest coś takiego jak Flota. Bardzo dobrze to działa. Na przykład mam statek klasy M7, który ma na pokładzie kilka (zależy od statku) M6 i kilka lub kilkanaście myśliwców (M3, M4 i M5). Tworzę z nich Flotę, gdzie głównym statkiem jest M7 a pozostałe są jego flotą. Statek lata po sektorze z rozkazem zniszczenia wszystkich wrogów. Jeśli nie takowych, to statki floty siedzą zadokowane w M7. Jeśli pojawi się wróg, to w pierwszej kolejności do ataku wyruszają myśliwce, czasem to wystarcza. Jeśli wrogie statki to M7, do ataku ruszają M6. Mój M7 cały czas trzyma się z dala, rusza do boju tylko w przypadku zniszczenia jego floty, lub gdy wrogi statek to M2 lub M1.

AP+XRM to najlepsze rozwiązanie 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie grałem w AP, może warto spróbować ale nie wiem czy jest sens grać w AP i X Rebirth jednocześnie bo czaję się na Rebirth-a. Co do floty to dziwne, że w AP działa ci to w taki sposób jak opisałeś, widocznie w AP zmienili balans w grze bo w TC u mnie wygląda to inaczej. Leci sobie wrogi M7 np Xenoński C, ja mam M7 wraz z np 12 korwetami i 8 myśliwcami, korwety i myśliwce też same startują żeby chronić statek ale zazwyczaj kilka ginie, przy jednym wrogim statku to powinny go zmieść a w drugą stronę jest super, czyli AI komputera ma o wiele lepiej niż ja bo żeby jedna Kea i jeden Błotniak wykończył moją stację to jakaś pomyłka, fakt że była samotna ale to przegięcie. Jeżeli chodzi o wieżyczki to przecież nie da się zamontować do wszystkich najmocniejszych dział i montuję takie jakie jest ich przeznaczenie, czyli do 3 przednich wieżyczek jakieś mocne działa na walkę z mocnymi statkami a na 3 tylne działa przeciwlotnicze jak Artyleria Odłamkowa, Zaporowa czy Działo Fali Uderzeniowej, normalnie jak jestem w sektorze to np Działa Fali Uderzeniowej na Valhali robią rzeźnię ze wszystkiego ale jak tylko leci sama to jest lipa, ślepa, głucha i nie wie w co strzelać. Może wpływ na to ma mnożnik HULL-a MEDIUM bo taki zainstalowałem jako fake patch. Powiem, ze przy dużych postępach w grze (czytaj dużej flocie i włościach) to już jest problem, bo w pewnym momencie nie mogę zrobić nic innego co mam do zrobienia niż tylko notoryczne skakanie po sektorach gdzie atakowane są moje jednostki, żeby ich nie wycięto w pień, zamiast zająć się spokojnie np fabułą. Jedynym znośnym rozwiązaniem jest Aran z 20 korwetami i 10 myśliwcami na pokładzie do swojej ochrony, taki zestaw jeszcze daje radę. Ponadto jeszcze nie rozkminiłem jak się atakuje w formacji i jak zarządzać skrzydłem i czy się wogóle da. Chciałbym w skrzydło połączyć różne statki ale taki zestaw najgorzej spełnia swoje zadanie. Przyjmijmy, że lata sobie gdzieś beze mnie skrzydełko złożone z 5 statków, 1 szt. M2 i 4 szt. M7, napotykają jeden Khacki Lotniskowiec (wogóle statki Khaków są przegięte w XRM) i najpierw atakują M7 a M2 albo wcale albo przylatuje za godzinę, rozumiem, że M7 jest szybsze od M2 i "bardziej narwane" ale zazwyczaj jeden, dwa przy tej okazji zostają przerobione na żyletki... drogie żyletki. Ja bym chciał, zeby M2 leciało pierwsze i przyjmowało hity a M7 atakowało albo równocześnie z M2 albo z opóźnieniem i za chiny ludowe nie udaje mi się tego ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Spotkałem się z ciekawym dla mnie problemem (no, niech będzie, dwoma):

1. Modyfikacje kokpitu z pliku TCockpits (najnowszy jaki znalazłem, z XRM) nie mają odzwierciedlenia w grze. Wykaz broni, które da się zainstalować, w grze pozostaje taki sam. Da się zmienić tylko dla głównych dział statku. Ciekawostką jest fakt, że jeszcze kilka patchy temu (jakoś XRM 1.27-8) wszystko działało. Któryś dodał TCockpits z wyższym priorytetem?

2. Jeśli już spróbuję zmienić chociaż główne działa, to grupy broni są wzięte z kosmosu. Wygląda to tak, że X3 Editor 2 ma grupy broni z podstawki, które nijak się mają do tych z XRM. Generalnie, tak akurat miałem zawsze, ale nie narzekałem, bo interesowała mnie tylko grupa "special" (coby robić statki do złomiarstwa), która akurat działa właściwie. Ktoś sprawdzał, która grupa jest która, czy mam to sam zrobić? Czy może można gdzieś w X3E2 zmienić plik, z którego ciągnie grupy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W TShips ustawia się z którego "kokpitu" (stanowiącego zestaw broni) ma dana wieżyczka korzystać. W TShips można zmienić tylko działa główne.

2. Dammit, sprawdzałem to wcześniej kilka razy. Przyjrzałem się dokładniej - mając 3 instalacje, różniące się tylko numerem na końcu ścieżki, można się pomylić. Czy teraz grupy ogarnia prawidłowo, to sprawdzę i (w razie czego) edytuję post.

No i przepraszam za nowy temat.

Edit: Yep, ogarnia. Zdebugowałem to. Cały problem polegał na ścieżce do niewłaściwej instalacji. Dzięki, Yacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...

Dobra, uwaga, piszę posta - tadaaaa.

Kopałem po googlach i tu i nie znalażłem - albo się zestarzałem albo jestem amator. To drugie i tak na pewno.

Zaczałem grę z XRM - jako Argon. Od razu na wstępie wszystkie Paranidiańskie statki mam oznaczone na czerwono - jako wrogów. Czy ktoś kojarzy że tak ma być? Trochę denerwujące, że wszystkie ich transportowce mam oznaczone jako wrogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rangę miałem zerową - znaczy ani w przód ani w tył, ustawienia dla Paranidian - na pewno nie wróg.

No, ciut mi teraz ranga spadła bo się mnie jakiś ich cwaniak czepnał. W kązdym razie transporty Paranidian latają sobie spokojnie po terenie Argonów, nikt im nic nie robi, tylko ja mam ich na czerwono.

No nic, spróbuje trochę się u nich podnieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ty zacząłeś grę jako argon, nic nie znaczy dla stosunków miedzy rasami. Gracz to osobna rasa w grze.

Zobacz do ustawień globalnych twojej relacji z Paranidianami. Pamiętaj też, że przy niskiej reputacji u danej rasy, rodzaj sektora ma znaczenie. W obcych, pirackich i nieznanych sektorach statki tej rasy mogą być dla ciebie przyjazne, w ich sektorach granicznych obojętni, oprócz policji i wojska. Ale w sektorach głównych, to już będą cię ścigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ten, no. Jakby tu powiedzieć - wszelkie globalne/nie globalne ustawienia sprawdziłem, i od samego początku w każdym sektorze wszystko co paranidiańskie to od razu na wstępie mam jako czerwone - handlarzy, patrole, bzdety, wszystko.

Zastanawiam się czy aby tu by nie pogrzebać za jakimiś skryptami dowolnie zmieniającymi ustawienie ras, coby sobie na początek ustawić z nimi zero.

Drugie pytanie jakie mnie właśnie teraz naszło - czymś się różnią statki dostępne w stoczniach PAR od zwykłych? Przykładowa Eclipse dostępna w stoczni Argonów i PAR - u Argonów jest tańsza ale z ceną to kij, bardziej mnie o parametry chodzi.Widzę już na wstępnie lekkie różnice w np. prędkości.

Yacku, cieszysz się, że wróciłem i będę znowu napieprzał pytaniami? 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pamiętaj, że to jest mod, który zmienia bardzo wiele. I jeśli w czystej grze mając niską reputacje u rasy nie ponosiles z tego powodu konsekwencji, to tutaj juz jest inaczej.

2. Stocznie PAR są opisane w pierwszym poście tego tematu, w dwóch miejscach. Przeczytasz, będziesz wiedział dlaczego jest różnica w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wyczytałem, owszem, że są gotowe "pod klucz" - nic, ino wsiadać i napierdzielać. Ale gotowośc "pod klucz" nie tłumaczy mi wiele pod kątem różnicy w parametraach. Przykład tej Eclipse - wersja Argońska - maks prędkość 205. Wersja z PAR - 197. Po ulepszeniach. Szukałem też na stronie autora modu i ogólnie w googlach, niewiele wydziobałem.

Ad1 - ale u Paranidian na pozczątku miałem reputację taką samą jak u innych - 0. Tak samo u Argonów, Splitów i innych bzdetów. Totalne zero różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grze są ze dwa rodzaje eclips: jedna to ta z TC - rozdeptany hot dog, druga to ta z X3R, stary model. Porównaj również inne parametry statków, bo może kosztem prędkości, zwiększono np. energię broni?

Musiales narazić się Paranidianom, np. wlatujac do ich sektorów przy niskiej reputacji, wiec cie teraz nie lubią. Jak pisalem, to jest mod zmieniający bardzo wiele, wiec pewne stale z czystej gry musisz wyrzucić do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, wielki problem to nie jest. Jak na razie pare dni po rozpoczęciu gry większym problemem dla mnie jest to, że 75% dedów jakie zaliczyłem pochodzi od rakiet typu Tomahawk. Nosz kurde, nieważne czy to leci M5 czy M2, ale te bombowce ustawiają się gdzieś w cholerę daleko i prują z tych rakiet do czego popadnie, przeważnie zamiast wroga kasując mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...