Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion -


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zainstalowałem X3:TC v1.4 (z płyty). Spatchowałem do 3.1, wgrałem XRMa (bez FIXa, bo nie wiedziałem jak go wgrać) i otóż przy wgrywaniu pliku 8387-L048.xml miałem małą zagwozdkę. U mnie w folderze "C:\EGOSOFT\X3 Terran Conflict\t" były tylko dwa pliki: 0002.pck i 0002-L048.pck. Reszta plików zniknęła. Szukając ich, znalazłem je w folderze "C:\Program Files (x86)\EGOSOFT\X3 Terran Conflict\t". Stwierdziłem więc, iż gra nie wrzuciła w nową lokalizację tych plików podczas instalacji, bo gdzie indziej były nie usunięte pliki .xml po poprzedniej deinstalacji. W zw. z tym usunąłem X3:TC i skasowałem folder EGOSOFT tak z C:\ jak i z C:\Program Files (x86). Instaluję na nowo i zonk... w folderze "t" nadal są tylko te dwa pliki, pomimo skasowania tamtych folderów i wyczyszczeniu kosza... No nic, zainstalowałem XRMa, uruchamiam grę, wszystko jest po Polsku (przynajmniej na razie...). Ale mam w zw. z tym pytanie... gdzie mogę znaleźć na dysku brakujące pliki xxxx-L048.xml?

Grę zainstalowałem ponownie na ścieżce: "C:\EGOSOFT\X3 Terran Conflict\".

A, sejvy mam w: "C:\Users\henryk5pio\Documents\Egosoft\X3TC\save".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak nie brakuje?

0002.pck ma 2 kilobajty

0002-L048.pck ma 3 kilobajty

A wgrany przeze Mnie 8378-L048.xml ma 5KB, a według programu NotH ma 109 linijek... I nie widzę w nim tekstów typu opis Atlasa etc. To gdzie w takim razie są te wszystkie pliki xml, które były w poprzednim folderze "t" (tym, który przetrwał poprzednia deinstalację i usunąłem go ręcznie 30 minut temu?). Przecież zrobiłem nową instalację...

A po za tym Yacku, mam jeszcze na dysku pliki spolszczenia do Cadiusowego shippacku v1.94 i tam było więcej plików xml o wielkości np. 27KB jeden... Coś mi tu śmierdzi, za poprzedniej instalacji wszystko było OK... Specjalnie nie instalowałem w folderze Program Files/Program Files (x86) bo wiem, że Windows 7 lubi robić sobie "kopie" etc z folderami / plikami, które się tam wrzuca... :/ Ale to jest przegięcie... Normalnie do innych gier umiem znaleźć czy to sejvy, czy zdublowane pliki, a tu nic :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ci śmierdzi bo nie wiesz o czym piszesz:

1. Plik 0002-L048.xml zawiera tekst (w tym numer wersji gry), który widać na pierwszym oknie po uruchomieniu gry. Plik ten czasem jest dodawany przez patch bezpośrednio w katalogu t, czasem jest w pliku cat/dat dodawanym przez patcha. Najnowszy patch 3.2 powinien dodać ten plik wraz poprawnym numerem gry (3.2). Na pewno dodaję ten plik patche 3.2a i 3.2b dostępne poprzez Steam.

2. Plik 8378 jest bez znaczenia. Jego przetłumaczona wersja jest zawarta w modzie XRM.

3. Co do reszty plików tekstowych tłumaczenia XRM to piszę w drugim poście tematu o modzie XRM:

W dniu 16.10.2011 o 13:47, Yacek napisał:

Od wersji 1.25 mod zawiera aktualne polskie tłumaczenie.

Co wcale nie znaczy, że pliki tekstowe maja pojawić się katalogu t. Są one zawarte w modzie, konkretnie w pliku cat/dat z PART 2.

4. Skoro pytanie dotyczy moda XRM, to pisz w temacie o modzie, nie zakładaj nowego tematu. Posty zostają przeniesione do odpowiedniego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacku, idzie mi nie tyle o plik, do modu, ja piszę o ogóle, a to dałem dla przykładu... Ja się pytam, jak znaleźć pliki tekstowe zwykłego X3:TC! :/

Dawniej miałem zawsze pliki tekstowe gry X3:TC v3.1 w formie .xml w katalogu "t". Teraz co w nim jest opisałem, a ty podałeś, co zawierają. Więc ja się pytam, wszystkie opisy podstawowej wersji gry (niezmodowanej) są w plikach CAT/DAT? Jeśli tak, to czemu dawniej w folderze "t" miałem np. plik 0004-L048.xml a teraz po nim ni widu ni słychu na całym dysku HDD?? Plików L048 jest 6 a 5 z koncówką .xml. Z czego żaden xml, po za tym niepotrzebnym do modu (czyli dwa razy mam ten sam plik na dysku), nie jest w tym Właściwym folderze "t". Wszystkie są w ściągniętych, wypakowanych folderach do modów (X-tra Shippack Cadiusa i XRM). Jeden, jedyny plik z częścią "L048" to ten .pck w folderze... Ale gdzie reszta odpowiedników tych plików, które usunąłem wcześniej? Przecież po instalacji powinny być... I do tej pory Zawsze były... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej było, teraz nie ma. Ile razy mam pisać: mod zawiera już tłumaczenie. Instalujesz moda i jeśli grasz w wersję PL, to masz już wszystko po polsku (czystą grę i moda XRM).

Czy tak trudno to zrozumieć?

Plik 0004-L048.xml jest z moda XRM, zobacz do listy plików txt tego moda w drugim poście tego tematu. Wcześniej go miałeś w katalogu t, bo miałeś instalowane osobno spolszczenie. Obecnie tłumaczenie "zawarte" jest modzie. Pliki są jak już poprzednio pisałem w cat/dat PART 2.

Masz jakieś readtexty? Nie, to nie zawracaj sobie głowy plikami, bo one są, tylko nie wypakowane jak poprzednio, a bezpośrednio w pliku cat/dat.

W dniu 7.09.2012 o 20:31, henryk5pio napisał:

.. do modów (X-tra Shippack Cadiusa i XRM)

Mam nadzieję, że wiesz iż XRM zawiera już mod Cadiusa i nie instalujesz go osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2012 o 19:41, bartezdeep napisał:

Witam Serdecznie !

Mam takie pytanko,a mianowicie działają Wam kokpity w najnowszej wersji(chodzi o te z 1 strony) u mnie nie załączą się gra i program przestał działać,jakby ktoś miał działający kokpit byłbym wdzięczny za linka. Pozdrawiam 😀

Linki są takie same jak w oryginalnym temacie na forum Egosoftu. Jaką wersje porałeś i instalowałeś .zip czy .spk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zip,teraz patrzę usunąłem Kokpit i nadal błąd występuje chociaż wcześniej po usunięciu kokpitu gra działała.

Oh,jak ja głupi,nie tam wklejałem gdzie trzeba,zamiast do AP,to do Terran wgrałem -.- Przepraszam za kłopot

Kolejne pytanko Klasy postaci są przetłumaczone czy znów coś źle z tłumaczeniem zrobiłem ?😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpocząłem grę w X3:TC + XRM + NPC BA + SCSuite.

W Argońskim sektorze ostatecznie uzbroiłem swojego M6 - Centaur Sentinel.

Działo główne to 4 CIG-i, a na wieżyczkach są zainstalowane Miotacze Materii. Jedynie wieżyczka tylna (2 sloty) ma jakiś tam mały, słaby laser, stricte na rakiety.

I otóż problem polega na tym, że w Sektorze Argońskim M148 łatwo rozwaliłem dzięki wieżyczkom 4 myśliwce w misjo obrony stacji. Natomiast w Belt of Aguilar, gdzie zacząłem się zabawiać z Zaawansowaną Korwetą Khaaków, wieżyczki milczą jak zaklęte. Nie oddają ani jednego strzału, pomimo, iż korweta jest bliżej niż te 1.50 km zasięgu Miotaczy Materii. Mam na pokładzie ok. 1480 paczek amunicji. Pytanie brzmi, dlaczego w walce z korwetą wieżyczki nie chcą strzelać, pomimo ustawienia rozkazu "Zniszcz Wrogów"? Jedynie tylna wieżyczka ma polecenie "Obrona antyrakietowa". Korweta została wprawdzie zniszczona, przy pomocy innych okrętów Argonów, ale ja cały czas strzelałem tylko z tych 4 nędznych CIG-ów... Czyżby wieżyczki z Miotaczami Materii strzelały tylko do myśliwców a na resztę były ślepe, pomimo precyzyjnych rozkazów?/? Bardzo Proszę o Pomoc.

EDIT

Tylna wieżyczka z ustawionym poleceniem obrona antyrakietowa też nie działa... :/ Właśnie przekonałem się o tym na własnej skórze :/

Co się tu dzieje do jasnej cholery???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Naucz się pisać w odpowiednich działach i tematach. Twój post dotyczy moda XRM, więc należało napisać go w temacie o modzie XRM, albo chociaż w dziale o skryptach i modach.

2. W XRm Miotach Materii nie wymaga amunicji, jest o tym wzmianka w pierwszym poście tego tematu.

3. Miotacz Materii jest bardzo słabą bronią (w XRM) i nawet z myśliwcem będziesz miał problem aby zniszczyć go (szybko) przy pomocy tej broni. Lepiej uzbroic Centaura w inną, mocniejsza broń, np w Działa Akceleratorowe na początek.

4. Przejdź do widoku TPP i zobacz czy faktycznie wieżyczki nie strzelają. Bo raczej prowadza ogień, tylko jego efekty są mizerne (patrz pkt.3).

5. Rozkaz "Obrona Antyrakietowa" dla wieżyczek nie daje 100% pewności, że nie zostaniesz trafiony jakąś rakietą. Lepszy jest rozkaz "Tylko rakiety" oraz Obrona Antyrakietowa Moskito, ale również w tym przypadku, nie ma 100% obrony przed rakietami, szczególnie rojowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakiś program, który by w XRMie wyliczał nam koszty/ opłacalność budowy fabryk w danym sektorze jak xadrian w podstawce? Pytam, bo xadrian nie uwzględnia nowych sektorów (a łudziłem się, że może jakoś jest on powiązany z jakimś plikiem z gry jak np. mapa Scorpa...). Po za tym, XRM zmienia też jakoś ceny/ wydajność fabryk? Szczerze mówiąc na tyle mało zajmowałem się do tej pory budowaniem stacji (jedynie misje), że nie zwracałem na to w ogóle uwagi... Ale jako, iż zapragnąłem teraz zbudować sobie samowystarczalny kompleks rakiet - m.in. cyklon, potrzebuję na gwałt czegoś a'la xadrian do XRMa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2012 o 12:08, henryk5pio napisał:

Czy jest jakiś program, który by w XRMie wyliczał nam koszty/ opłacalność budowy fabryk w danym sektorze jak xadrian w podstawce? Pytam, bo xadrian nie uwzględnia nowych sektorów (a łudziłem się, że może jakoś jest on powiązany z jakimś plikiem z gry jak np. mapa Scorpa...). Po za tym, XRM zmienia też jakoś ceny/ wydajność fabryk? Szczerze mówiąc na tyle mało zajmowałem się do tej pory budowaniem stacji (jedynie misje), że nie zwracałem na to w ogóle uwagi... Ale jako, iż zapragnąłem teraz zbudować sobie samowystarczalny kompleks rakiet - m.in. cyklon, potrzebuję na gwałt czegoś a'la xadrian do XRMa...

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?p=3956067#3956067

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanawiam wrócić do XRM w najbliższym czasie. Kończe Red Alerta w okresie tydzień do dwóch. Nasuwa mi się pytanie:

Czy można poprawić stosunki z piratami w XRM?

Powód-Galeon-będzie zbierał opuszczone statki z uniwersum.

Przyczyna-trzeba pieniędzy!!! 😀 . Po co to jak dotrwam i nie znudzę się profilem to powiem 😉 .

Tak w skrócie jak mnie lubią:

-wyprawa wojenna do Gaian Star i zmasakrowanie wszystkiego, prócz stacji

-3 wyprawy z eskadrą Fenrirów od Maelstorm do Quens Harbour (?) .

-Tępienie we wszystkich sektorach innych ras.

-Przelot przez Scionfire (?) i Skullweaver (?).

Przydałby się, ale nie konieczny. Mam jeszcze opuszczonego Rekina na zachód od Quens Harbour 😀 . Ale dlaczego on?

-Dobry kształt

-Pojemny

-Używa broni Teladian

Fajnie by było, gdyby nie trzeba było korzystać ze skryptów. Mam czas i pieniądze 😉 .

I jeszcze jedno. Czy boja nadprzestrzenna kosztuje 300 mln? Nie da się zmienić tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Najlepiej i najszybciej można SCS Suite, za zbieranie astronautów dostaje się w nagrodę wzrost reputacji. Jeśli uratowany astronauta będzie piratem, reputacja u piratów wzrośnie. Można też zdobyte statki przekazać piratom, w zamian za wzrost reputacji.

2. zapewne edycja pliku Tware, ale którego nie wiem (jest kilka plików Tware), nie wiem jakie ID będzie miał ten towar i jak ustalić nową cenę. Nie interesuje mnie to. Bo i po co (w tym przypadku) Boi nie kupuje się na pęczki, to jednostkowy zakup, dla ustawienia jej np. w bliskiej odległości od naszej stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wiem że dla ciebie ( i LeWara 😀 ) to kolejna "nieznajomość" gry X3, ale jak przekazać statek habitatowi?

2. Mam zamiar postawić ją w środku sektora Xi, troszkę niżej od środka. Przy bramie... coś powstanie 😀 . Będzie potrzebne do tego mnóstwo kasy, nie tylko do tego przy bramie ale jeszcze dwóch bardzo dużych budynków i ogromnej sieci kompleksów dla broni (i dla materiałów potrzebnych do budowy broni). Ogólnie rzecz biorąc sektor ma być samowystarczalny 😀 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...