Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion -


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pragnę poinformować i jednocześnie przeprosić za to, że nie wysłałem i nie wyślę tłumaczenia pliku 0004-L048 do XRMa. Jest to spowodowane tym, że ok. trzy tygodnie temu złapałem chamskiego toolbara + reklamiarza (takie głupie żółte uśmiechnięte buźki wyskakujące co 10-15 minut). Chcąc nie chcąc musiałem na nowym sprzęcie robić format, aby tego shitu się pozbyć... :/ Wprawdzie mam kopie tego pliku, ale tylko z moim początkowym tłumaczeniem. Wersja szerzej przetłumaczona przepadła... Wprawdzie próbowałem się do tego zabrać na nowo, ale zbliżająca się sesja zajmuje mi tyle czasu, że po prostu nie mam ani sił ani chęci na dalsze tłumaczenie. Jeszcze raz bardzo przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wracając na chwilę do spraw związanych z uzbrojeniem statków. Ponieważ nie doczekałem się jakiejś konkretnej rady dotyczącej uzbrojenia M2. Postanowiłem pozbierać kasy i samemu przetestować pewne rodzaje uzbrojenia.

Działo Trójpromieniowe:

+Niezłe statystyki (obrażenia/zasięg)

+Ładny efekt graficzny 😀

-Ale jest jakaś wielka jedna kicha z tym działem, czasem potrafi zdmuchnąć M3/M5 na strzał, a czasem nie zadaje im praktycznie żadnych obrażeń pomimo 5 trafień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad, ciężko doradzać w uzbrojeniu statków, jeśli nie podasz konkretnie jaki chcesz uzbroić. Dlaczego? Zobacz do opisu w pierwszym poście i przeczytaj sekcję RASOWOŚĆ BRONI.

Ja stosuje taką metodę: sprawdzam w informacjach statku jaką broń można w nim instalować, następnie sprawdzam statystyki dostępnych dla niego broni i wybieram do instalacji w slotach głównych (przednich) i bocznych najlepszą wydajnościowo broń (największe uszkodzenia osłon i/lub kadłuba) w slotach z tyłu i górnych oraz dolnych montuję jakieś małe działka (Akceleratory) i Artylerię. To do obrony przed myśliwcami.

Nie wiem jak teraz w TC, ale w AP ciężkie uzbrojenie dla dużych statków jest praktycznie nie skuteczne przeciwko myśliwcom (zbyt wolne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gram pod TC więc powiem, że ciężką artylerią trzeba nieźle się namęczyć by trafić myśliwiec, a i tak dostanie tylko raz i na nowo postawi tarcze. Oczywiście nie licz na to, że AI samo będzie tak celnie strzelało tymi działami do wrogich myśliwców. Skuteczne są różnego rodzaju działa "promieniowe"(moja ogólna nazwa tych broni co atakują ciągłym laseram), ale to tylko jak samodzielnie celujesz, bot zaliczy jedno trafienie i tyle. Tak więc musowa jest artyleria przeciw drobnicy, albo posiadanie stałej obstawy myśliwców:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się jako tako uzbroić Pytona i Odyseusza

Odyseusz:

Przód Generator fali uderzeniowej

Lewo Prawo Generator fali uderzeniowej - przeciwko grubym sztukom (na razie jest działo trójpromieniowe ale jest fatalne w działaniu zarówno na drobnice jak i na większe sztuki)

Tył, góra i dół - Electro-Magnetic Distruptor Array - całkiem nieźle spisuje się na drobnicę

Pyton:

Przód - Plasma Burst Projector - przeciw grubym sztukom

Prawa, Lewa - Emiter promienia pulsacyjnego - przeciw drobnicy

Góra, dół, tył - Fazowe działo laserowe - dobre na wszystko

O ile Pyton jest dość miękki to Odyseusz zachowuje się jak czołg (dopóki ktoś nie zaspamuje go rakietami) Przed chwilą dodatkowo zdobyłem Z wyposażyłem go w działa czarnej materii no i teraz jest dopiero rozwałka niezależnie od tego czy to drobnica czy grube to się nadaje na wszystko.

PS Biorąc za przykład działo czarnej materii komputer strzela z nich impulsowo - nie mam pojęcia dlaczego. Natomiast jeśli usiądzie się osobiście to można walić ogniem ciągłym co znacznie bardziej uskutecznia całą zabawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ogólnie: ja duże statki uzbrajam w najcięższą broń w slotach bocznych (lewe i prawe) mniejszy nacisk kładąc na sloty przednie (główne). Duże statki zanim dolecą w zasięg ostrzału z działa przedniego, już muszą korygować kurs, aby nie doszło do kolizji. Wtedy rozpoczyna się ostrzał z dział burtowych, trwający przez cały czas mijania się statków i wtedy staram się zadać wrogiemu statkowi jak najwięcej obrażeń.

PS. Grasz w wersję PL? Bo dziwna mieszanka nazw broni. W tłumaczeniu wszystkie bronie powinny mieć polskie nazwy.

PS2. Z M2 polecam Argońsko/Splicki Tempest. Do kupienia w stoczni OTAS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowalo mnie to co pisaliscie o eskadrze mysliwcow. Jako ze zyje z systemu bounty i sprzedazy zlomu to raczej nie inwestujecw te statki, na moim gryfie mialem 4 M3 w tym trzy zacmienia PAR i wsio poszlo w pyl, a raczej nie stac mnie na takie straty. Osobistym zdaniem zamiast mysliwcowc (mowie teraz o grze z multi galaxy mod a nie xrm) lepiej sprawdzaja sie statki M7 i M6. Niestety na chwile obecna moj najsilniejszy statek to M7 Gryf, a i tak latam osobicie M6 Cerberem (wole walke z mysliwcami i korwetami niz z krazownikami), tak wiec nie wiem jak wsparcie korwet i fregat ma sie przy krazownikach i fregatach. Obstaje jednak przy zdaniu ze mysliwce to strata kredytow.

Wybaczcie bledy i brak polskich znakow ale pisze z komorki bo narzeczona siedzi przy kompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XRM myśliwce prezentują się o wiele lepiej, ale 3 M3+ to żadna siła. 10-15 M3 to już coś. Ja sam wszystkie odbiłem od splitów z terrańskiej kampanii i jestem z nich dumny. Na 10 starć z przeciwnikami (średnio 1-2 M6 2 M8 kilka M3 i pełno drobnicy) straciłem tylko 2 Mamba, 1 Kwazar(staranował go mój kochany lotniskowiec:D) i 2 Novy(nie wiem czemu obie nie posłuchały się rozkazów i wleciały prosto w stację). Na lotniskowcu także stacjonują 2 M6 w razie czego i mają obstawę 2 M3. Wszystkie myśliwce z grupy lotniskowca mają pełen zapas rakiet, a nawet stosuje lżej uzbrojone, ale posiadające więcej mocnych rakiet myśliwce.

M6 i M7 mają ograniczoną przydatność. W XRM myśliwce lepiej unikają salw przeciwnika i jeżeli zadbasz o nie to ciebie nie zawiodą. W razie ataku na twoje statki handlowe są skuteczne(szybsze niż M6, ale powinny stacjonować z TM). Mam dwie grupy eskortowe- 1 M6, 1 TM, 8 M3(terrański TM). Są przydatne, ale tylko do obrony statycznej(idą razem z konwojami). Jak do tej pory lepiej idą w tym zwykłe myśliwce. 5 grup po 4 statki(2 x grupa po 4 Nova, 1 x grupa po Blastclaw, 2 x grupa po 4 x Pogromca). Jedyne straty wynikają z rakiet M8 lub grup które mają w składzie M6 lub dużo M3. Tania eskorta, możesz do niej wykorzystywać zezłomowane statki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem mysliwce doskonale sprawdzają się w AP i przedewszystkim gra stała się jeszcze ciekawsza, ja stosuje eskadry po 10 do nawet 40 szt. oczywiście każdy jeden wyposażony najlepiej jak się da, dodatkowo system obrony moskito aktywny, spora ilośc rakiet i zabawa w starciach jak ta lala.. szkoda tylko, że kilka z nich zazwyczaj w większych bitwach się traci... a u mnie każda maszyna jest ręcznie dopieszczana. masowo nie kupuję albo produkcja albo zdobyczne statki....

swoją drogą mam ochote zacząć gre od nowa ale żal mi obecnego majątku w tym 250 marins wyszkolonych, wielu po misjach bojowych itd... (kurcze człowiek się za bardzo wciąga) ;-))..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co porównywać rozwiązań z Vanilli lub innych modów do XRM.

XRM posiada własny balans broni i osłon. Posiada również własny, ciągle ulepszany plik Jobs odpowiedzialny za tworzenie statków NPC we wszechświecie (z tego powodu przy każdej nowej wersji aktualizuję moje mini poprawki dla moda XRM).

W XRM gram od samego poczatku, zaróno na wersji dla TC, jaki i na wersji dla AP. W u przypadkach zauważalne jest zwiększenie znaczenia myśliwców. Zobacz na konwoje Xenonów. Tu każdy statek klasy M6 posiada osłonę pięciu myśliwców. Statki klasy M7 eskortowane są przez M6 i M8, a statki klasy M2 to już ciągną za sobą spory ogon statków wsparcia.

W walkach OOS wiele razy obserwowałem jak dwa równorzędne w klasie statki wymieniały między sobą ogień, bez widocznych efektów (w ostatnich wersjach nastąpiła poprawa i już nie ma sytuacji, że dwa M2 tłuka się kilka godzin bez efektu), pojawienie się natomiast myśliwców, przechyla salę zwycięstwa na stronę rasy, której są myśliwce.

Również sam tego doświadczyłem. Mam np. (miałem również w poprzednich grach z XRM) stacje w jakimś sektorze (nie ma znaczenia w jakim. Jeśli przez sektor wiedzie szlak piratów lub pojawiają się tam patrole Xenonów to tradycyjnie ustawiałem w nim statki do patrolowania sektora. Statki klasy M6 polegały, statki M7 były nieskuteczne. Dopiero dodanie eskadr myśliwców dało zadowalający efekt.

Mam obecnie 4 statki Kariudo (po dwa na sektor, który maja patrolować) w każdym zadokowany jest jeden Centaur Strażnik i 9 tatków Eksperymentalnych. Radzą sobie bardzo dobrze. Straty? Czasem się zdarzają, ale jeden dwa myśliwce na kilka godzin gry to żadna strata. Trochę większe straty mam w przypadku, używanych jako mojego wsparcia lub jako siły szybkiego reagowania, dwóch statków M7 (Forseti i Shard).

Teraz pomału przymierzam się do M1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera jak tak mówicie to może i spróbuje coś pokombinować z M3-kami. Ale z tego co piszecie trzeba by uzbierać ich tak z 10-20 minimum. Może rzeczywiście warto odrestaurowywać zebrany złom?? Tak czy siak pokombinuje, mam tylko jedną wątpliwość da się zakupić do stricte pirackich statków jakaś broń z poza kartelu??. A i pytanie do czego wykorzystujecie marines w XRM?? Bo o ile wiem w Vanili służyli tylko do abordażu (skryptów nie liczę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2012 o 17:12, Yacek napisał:

PS. Grasz w wersję PL? Bo dziwna mieszanka nazw broni. W tłumaczeniu wszystkie bronie powinny mieć polskie nazwy.

Mieszanka dziwna bo na szybko składałem tą instalkę X'ów i gdzie niegdzie brakowało plików językowych (PL) więc wziąłem przerobiłem te angielskie.

W dniu 10.06.2012 o 17:12, Yacek napisał:

PS2. Z M2 polecam Argońsko/Splicki Tempest. Do kupienia w stoczni OTAS.

Przetestuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2012 o 20:53, Szynszyl napisał:

A tak spytam co uzywasz do napraw?? Bo ja przez obawy o koszta napraw w polowie oslon daje dyla...

Dla własnego statku: Laser naprawczy (kwantowy) w zadokowanej w M6 kapsule remontowej.

Dla pozostałych statków: SLAM (skrypt) lub dostępne dzięki SCS Suite stacje Remontowe (to do szybkiej naprawy zdobytych statków, gdy potrzebuję szybko gotówki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swój styl gry ja przykładowo bawię się w abordaż i Marins są niezbędni do tego jedna próba nie wracam do save uda się lub nie, a że lubie mieć zapas naszkoliłem ich sporo..., nie używam NPC Bailing Addon (kiedyś mnie to cieszyło, ale gra wydała mi sie za łatwa, i za bardzo korciło aby używać :-)), dlatego duże statki moge zdobyć wyłącznie abordażem..

dodatkowo Marins Repairs upraszcza naprawy w takiej sytuacji po przejęciu jednostki..

Wczoraj gra mnie miło zaskoczyła na przeinstalowanej grze z dodatkiem Rebalance Mod 1.22 odpaliły mi stare save :-)) z lekko modyfikowanej vanile. więc nic nie przepadło z poprzedniej gry (ponad 2 mld wartość majątku) jedyny minus to cześć statków w przestrzeni jest bez nazw zobaczymy czy nie bedzie mnie to za bardzo wkurzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie są zasady sandboxa - każdy bierze takie zabawki jakie mu pasują i buduje z nich to co chce.

Co do statków bez nazwy - znikną po pewnym czasie, zostaną zastąpione nowymi statkami generowanymi przez plik Jobs z XRM, jednak mimo to polecałbym rozpoczęcie nowej gry. Jest to zalecane przez autora moda, przy starych save nie wszystko może działać w 100% poprawnie (choć na pierwszy rzut oka tak się będzie wydawało).

Nowa gra wcale nie jest taka straszna, sam już zaczynałem nowa grę z ponad 100 razy 😀

W ostateczności, jeśli grasz w TC to pozostaje ci cheat. W AP można to osiągną (nowa gra i stare imperium) w inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówisz Jacku nowa gra nie jest taka straszna ;-) własnie zacząłem.. prawda jest taka, że nowa gra ma zawsze swój dreszczyk, stara (długa) gra to bardziej sentyment do godzin spędzonych przy kompie i żal jej tak długo, aż nie kliknie się kasowania zapisanych stanów gry..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście często zaczynałem nowa grę choć zwykle nie było to z wyboru (format, uszkodzony save) jednak zawsze odtwarzałem majątek za pomocą cheat. Teraz gdy zainstalowałem XRMa postanowiłem spróbować od zera, i powiem że warto było. Byłem przyzwyczajony do floty i statków z Multi galaxy Mod tutaj jest zupełnie inaczej. Dlatego warto przy nowych modach poznać wszystko od podszewki. Jednak gdy gra się ciągle na tym samym zestawie lepiej odtworzyć majątek. A co do abordaży i NPC Bailing Addon, to wole to drugie. W abordaż nigdy się nie bawiłem i nie rozumiem systemu marines, wiec NPC BA jest idealnym rozwiązaniem i przypomina mój ulubiony świat ST gdzie załoga opuszczała statek w kapsułach gdy ten był podziurawiony jak sito. Jedyne co mnie denerwuje w TC (nie wiem jak jest w AP) że czy to M3 czy M! to zawsze w załodze jest jeden osobnik (pomijam komunikacje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...