Kapitan Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 a pierwszego posta tematu widziałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeWaR Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 CytatNikt chyba nie wspomniał o trailerze więc może będę pierwszy.klikA tu byłeś? -> niespodzianka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatNa silniku Xów nie przejdą takie rzeczy Cały wic polega na tym, że jak mówi B.L. w wywiadzie, który jest linkowany w pierwszym poście, tworząc i rozwijając TC twórcy napotkali wiele ograniczeń silnika gry. Dlatego XR jest tworzone od podstaw na nowym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeWaR Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 I to jest właśnie najważniejsza informacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapitan Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 optymiści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad162 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 parę rzeczy:1. mam nadzieje że gra nie będzie zbyt uproszczona (do np. kosmicznej strzelanki) co zresztą już było powiedziane wcześniej2. ciekawe jak z wymaganiami - mogliby jakieś wstępne podać to ludzie już by sobie ewentualnie skalkulowali czy muszą dużo wydać na upgrade sprzętu.3. po trailerze mam nadzieje że chociaż 1/10 tego będzie w grze.4. To co wielokrotnie powtarzałem w temacie X4 mam nadzieje że nie ograniczą się do obsługi jednego rdzenia jak w przypadku X3:TC. Bo to już byłoby totalną porażką.5. ciekawe jak będzie z modowalnością gry. Bo nie czarujmy się X3 był dość prosty do dodania nowych opcji statków itd... natomiast ciekawe jak będzie przy tym nowym silniku.PS ciekawe czy premierę przełożą bo datę walnęli taką dość bliską 4 kwartał 2011... czyli już w tym roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Cytatparę rzeczy:1. mam nadzieje że gra nie będzie zbyt uproszczona (do np. kosmicznej strzelanki) co zresztą już było powiedziane wcześniejPrzeczytaj dostępny w jednym z linków wywiad z B.L. będziesz znał odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad162 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatCytatparę rzeczy:1. mam nadzieje że gra nie będzie zbyt uproszczona (do np. kosmicznej strzelanki) co zresztą już było powiedziane wcześniejPrzeczytaj dostępny w jednym z linków wywiad z B.L. będziesz znał odpowiedź.no tak ale wiesz jak to w życiu my tu gadu gadu a tu wyjdzie coś innego ;] Tak więc oby w finalnej wersji był utrzymany "tryb" space sim'a bo za to wszyscy kochają X. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gleavess Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatPS ciekawe czy premierę przełożą bo datę walnęli taką dość bliską 4 kwartał 2011... czyli już w tym roku.Czy mi się wydaje, czy X:R nie jest robiony od teraz tylko od paru lat? Mam wrażenie, że gdzieś tak pisało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volvez Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 O TNBT jest mowa od paru lat chyba. Więc Możliwe, że ileśtamdziesiąt procent jest już zrobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gleavess Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Dokładnie o to mi chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatO TNBT jest mowa od paru lat chyba. Więc Możliwe, że ileśtamdziesiąt procent jest już zrobione.W wywiadzie z B.L. podaje on od kiedy pracowano na XR. Widzę jednak, że wszystkim bardzo ciężko zaglądnąć do linków w pierwszym temacie.PS. zaktualizowałem pierwszy post. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Z tego co gdzieś czytałem to wynika że gra powstaje już 4 rok a co do obciążania i traderów to i tak zawsze wszystko da się zoptymalizować albo po prostu użyć innych algorytmów. Co do mapki 2D dla traderów to pisałem w kontekście tego że jak patrzymy na mapę sektora gdzie trader zasuwa to widać że porusza się w 2D gdyż nie zwalnia przed żadna stacją tylko nagle w niej znika w ogóle niema procedur dokowania wszystko dzieje się natychmiast a wystarczy spojrzeć na mapkę i tradery w naszym sektorze każdy zachowuje procedurę dokowania zwalnia i zmienia kont podejścia i to widac. Ale nie chodzi mi o to według mnie gdyby była jedna mapa samo to by nieco zoptymalizowało by ruch traderów wbrew przypuszczeń niektórych. Tradery by latał tak samo jak teraz ale tylko w obrębie pola widzenia poza polem widzenia mogły by latać w ten sam sposób co teraz ale z tym że nie musiały by używać dodatkowej zmiennej sektora która także w chwili obecnej musi być przeliczana. To jest zawsze ta jedna zmienna mniej ale w skali ilości NPC i traderów to bardzo dużo.Teraz prócz zmiennej sektora jest przeliczana pozycja a tak była by przeliczana tylko pozycja. Tak czy siak w grze cały czas są przeliczani wszyscy Traderzy czy to w naszym sektorze czy w innym tyle tylko że ci co w innym sektorze mają uproszczone obliczenia niż te w naszym a tak by było to samo tylko bez etykiet sektorów.Poza tym lot z jednej fabryki do drugiej był by jeszcze bardziej ulepszony bo teraz komp musi wyznaczać drogę przez wszystkie sektory po drodze a tak by leciał w linni prostej do punktu nawigacyjnego ewentualnie tez by użył bram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatCytatCytatparę rzeczy:1. mam nadzieje że gra nie będzie zbyt uproszczona (do np. kosmicznej strzelanki) co zresztą już było powiedziane wcześniejPrzeczytaj dostępny w jednym z linków wywiad z B.L. będziesz znał odpowiedź.no tak ale wiesz jak to w życiu my tu gadu gadu a tu wyjdzie coś innego ;] Tak więc oby w finalnej wersji był utrzymany "tryb" space sim'a bo za to wszyscy kochają X.Oto fragment przetłumaczonego wywiadu z Bernd Lehahn, znalezionym w sieci. Odpowiedź na pytanie "Gdybyś miał stworzyć "ostateczną grę" co by to było?, oraz "nad czym obecnie pracujesz?":CytatChyba tylko "ostateczną" wersję tego, co robimy już - PERFEKCYJNĄ kosmiczną symulację. Możesz lecieć wszędzie, być kim chcesz, robić co chcesz i zawsze mieć dużo zabawy. Całkiem proste do zrobienia, prawda? Cóż, pracujemy nad tym ... stay tuned ;-) Ja mu wierzę i mam nadzieję, że choć w części udało im się zrealizować te plany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gleavess Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Ale właśnie nadal jest ten problem z przelatywaniem bez użycia bram. Lecąc z prędkością światła musiałbyś poświęcić na to LATA. Na seta byś nie polatał, bo ranga by Ci spadła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volvez Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Co wy z tym spadkiem reputacji przez SETA??!! To mit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatAle właśnie nadal jest ten problem z przelatywaniem bez użycia bram. Lecąc z prędkością światła musiałbyś poświęcić na to LATA. Na seta byś nie polatał, bo ranga by Ci spadła Zawsze można użyć bramy czy napędu skokowego ale chodzi tylko o to że wszystko mogło by się dziać na jednej mapie co zapobiegło by długim loadingom w Evochronie wszystko dzieje się natychmiast.W Evochronie jest to właśnie w ten sposób zrobione i działa bardzo dobrze a odległości między niektórymi gwiazdami są olbrzymie czasem sam lot z planety na planetę trwa sporo czasu chociaż obie są w tym samym układzie ale od tego jest napęd skokowy który zależnie od jego technologi ma różny zasięg skoku i nie zużywa paliwa. Paliwo jest jedynie zużywane podczas swobodnych lotów i manewrów tak jak w rzeczywistości. To jest bardzo dobre rozwiązanie i bardzo dobrze by się przyjeło w X3.No i sektory nie ograniczały by się sztucznie do samych bram jak to jest teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad162 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatCo wy z tym spadkiem reputacji przez SETA??!! To mitZdarza się czasem, zwłaszcza jak wybuduje pierwszy kompleks przy nowej grze, że zostawiam grę na noc (bo i tak robią się jakieś obliczenia na kompie). Z włączonym skryptem który co parę minut i na parę minut aktywuje SETA (tak więc suma summarum wychodzi około pół nocy na SETA) i spadku reputacji nie uświadczyłem.CytatCytatAle właśnie nadal jest ten problem z przelatywaniem bez użycia bram. Lecąc z prędkością światła musiałbyś poświęcić na to LATA. Na seta byś nie polatał, bo ranga by Ci spadła Zawsze można użyć bramy czy napędu skokowego ale chodzi tylko o to że wszystko mogło by się dziać na jednej mapie.W Evochronie jest to właśnie w ten sposób zrobione i działa bardzo dobrze a odległości między niektórymi gwiazdami są olbrzymie czasem sam lot z planety na planetę trwa sporo czasu chociaż obie są w tym samym układzie ale od tego jest napęd skokowy który zależnie od jego technologi ma różny zasięg skoku i nie zużywa paliwa. Paliwo jest jedynie zużywane podczas swobodnych lotów i manewrów tak jak w rzeczywistości. To jest bardzo dobre rozwiązanie i bardzo dobrze by się przyjeło w X3.mimo wszystko wole rozwiązanie tej sprawy z X3... doczytujące się sektory itd. To jest akórat żadnym problemem. Odkąd przerobiłem ten skrypt gatelessjump to jest wręcz ekstra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatCo wy z tym spadkiem reputacji przez SETA??!! To mitJaki mit? Tu masz wyliczenie: http://www.egosoft.com/support/faq/faq_ ... 307fa597e3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Mi zależy głownie na tym aby gra nadal miała ducha Xów i tych uproszczeń żeby nie było za dużo bo to grę też może popsuć.Fajnie wyglądają te nowe designy statków to jest u mnie bardzo na plus i ogólnie cały Background wydaje się być bardziej klimatyczny niż w poprzednich częsciach X i chyba najbliżej mu do X2. Boje się tylko że zrezygnują z niektórych fajnych aspektów które gra już posiada jak budowa stacji czy Sposób Handlu za pomocą NPC. Oczywiście dopuszczam do myśli jakieś zamienniki tego ale wszystko zależy od sposobu zaimplementowania tego i czy tyle samo radości to przyniesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gleavess Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatZawsze można użyć bramy czy napędu skokowego ale chodzi tylko o to że wszystko mogło by się dziać na jednej mapie co zapobiegło by długim loadingom w Evochronie wszystko dzieje się natychmiast.W Evochronie jest to właśnie w ten sposób zrobione i działa bardzo dobrze a odległości między niektórymi gwiazdami są olbrzymie czasem sam lot z planety na planetę trwa sporo czasu chociaż obie są w tym samym układzie ale od tego jest napęd skokowy który zależnie od jego technologi ma różny zasięg skoku i nie zużywa paliwa. Paliwo jest jedynie zużywane podczas swobodnych lotów i manewrów tak jak w rzeczywistości. To jest bardzo dobre rozwiązanie i bardzo dobrze by się przyjeło w X3.No i sektory nie ograniczały by się sztucznie do samych bram jak to jest teraz.Fajnie. Tylko jest jeden problem. Sektory w X-Uniwersum NIE SĄ W TEJ SAMEJ GALAKTYCE. A galaktyki są oddalone latami świetlnymi, więc zanim dolecisz do innego sektora to odetną Ci prąd, bo z rachunkami nie wyrobisz Dlatego ja uważam, że bramy to nie jest sztuczne ograniczenie. Nie chcesz mieć "sztucznego ograniczenia" to nie graj w X'y, proste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Nie zrozumiałeś mnie Evochron też się nie dzieje w jednej galaktyce i tez ma bramy ale dzieje się na jednej mapie przeczytaj dokładnie to co napisałem. W Xach mapa jest podzielona na wycinki które się ładują a w Evochronie te wycinki tworzą jedną całość która jest naprawdę ogromna samych gwiazd jest ponad 200 z tego co pamiętam a przy każdej znajduje się kilka planet poza tym w Evochronie dodatkowo występują czarne dziury i grawitacja obiektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gleavess Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 W takim razie nie mam pojęcia ile zajmuje Ci przelot z galaktyki do galaktyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatW takim razie nie mam pojęcia ile zajmuje Ci przelot z galaktyki do galaktyki.Evochron jest zbudowany identycznie jak X3 i w ten sam sposób się można poruszać i napędem skokowym i Bramami ale dzieje się to na jednej mapie która jest znacznie większa od wszystkich sektorów w x3 i z tego samego powodu podróż trwa tyle samo co w X3 jedynie należy odliczyć czas na ładowanie bo tam się nic nie ładuje. użnica jest taka ze jest fizyczna możliwość dolecenia na piechotę nie używając ani bramy ani napędu skokowego. Tam na każdą gwiazdę możesz polecieć którą widzisz w tle bo to nie jest textóra tylko zajęło by to ogromną ilość czasu bez użycia napędu skokowego co nie zaprzecza możliwości jego użycia.PS: Rozumiesz już o co mi chodzi.Tak tam wygląda skokhttp://www.youtube.com/watch?v=qYS8f5jqAKoA tak wygląda nawigacja na mapie.http://www.youtube.com/watch?v=hwGOJxYUCoM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatCo wy z tym spadkiem reputacji przez SETA??!! To mitReputacja nie spada, rangi owszem- po godzinie (bez SETA) nieaktywności w grze zaczynają się obniżać. Jeśli mamy dużo zautomatyzowanych handlarzy to mogą oni zniwelować ten efekt.Takie płynne przejścia między sektorami byłyby fajne, ale musiałoby to być okupione ograniczeniem sztucznego życia we wszechświecie, między innymi ilością/algorytmami handlarzy AI, a tego pewnie nikt nie chce. Mnie osobiście obecne rozwiązanie z bramami nie przeszkadza i wątpię czy kiedykolwiek bym się zdecydował na swobodny lot z normalną prędkością podróżną pomiędzy sektorami/systemami/galaktykami (jak zwał tak zwał), a w momencie użycia napędu skokowego efekt byłby w gruncie rzeczy taki sam jak mamy teraz. Na odpowiednio szybkim kompie w TC sektory doczytują się błyskawicznie, nie ma przestojów.Co bym zmienił ? Fajnie byłoby gdyby sektory i odległości między obiektami w nich się znajdującymi były większe. Do szybszego podróżowania między nimi mógłby służyć jakiś dodatkowy napęd Brakuje też jakichś ciekawych miejsc do odkrywania, mam nadzieję, że ta część 4X ('eXplore') zostanie rozwinięta Oby tylko nie ograniczyli zabawy w budowanie imperium (fabryki, kompleksy itd). Dla mnie to jeden z największych plusów gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi