Skocz do zawartości

X Rebirth - nowa gra Egosoftu zapowiedziana na 15.11.2013


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

A freelancer ma ograniczenie do 128

FL Gaming Community działa na servery w "parrel universe" każdy z ograniczeniem 200 online.

Ale FL był pisany z myślą o serverkach do sieczki z góra 32 graczami i nikomu w DA się nie śniło że ktoś za kilka lat będzie chciał modować to w MMO.

"Superkomputer" EVE to aż klaster.* Rok temu były to 64 maszyny. Nie wiem jakich szaf używają w swoim datacenter, ale spokojnie zmieścili by się w jednym pomieszczeniu w lepszym DC.

* Dwóch klastrach, mają jeden dla chin i drugi dla reszty świata.

Cytat

Tylko że EVE to jest akurat jedyne MMO które nie zostało z emulowane i nie powstały serwery prywatne a jedynym problemem czemu serwery prywatne nie powstały jest to że EVE utrzymuje się na jednym wielkim superkomputerze

Ciekawa teza, nie powiem, ale błędna (vide istniejące privy Wow'a). Jeśli było by tak jak mówisz, oznaczało by to że natywny server EVE nie skaluje się wraz z wykorzystaniem zasobów, a to oznaczało by że goście stojący za tą grą nie mają pojęcia o świadczeniu usług on-line.

Nie mam pojęcia ile, ale wątpię aby natywny server EVE z czystą bazą danych ważył więcej niż 1gb, ale nie wierzę że utrzymanie instalacji która miała by 20 graczy online wymagało superkomputera. Brak prywatnych serwów EVE wynika raczej ze skomplikowanej rozgrywki, która czyni RE systemu żmudnym rozwiązaniem, i kolejne ekipy które się tym zajmują poprostu się wykruszają.

Swoją drogą to ciekawe na jakim mechanizmie oparte są ich bazy danych. Może dostają bazy od Oracle które specjalizuje się w takich rozwiązaniach? A może jadą na własnym wynalazku?

/EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mądrego to i miło przeczytać.

EVE to w zasadzie 2 serwery jeden dla świata drugi dla Chin tak jak powiedziałeś (często słyszałem sformułowania dla klastrów jako super komputer bo jednak komputery tak połączone mają większą moc obliczeniową niż samotny sprzet i w niektórych przypadkach są bardziej odpowiednie do pewnych operacji niż niektóre typowe super komputery) i na jednym potrafi być online w jednym momencie 50000 graczy online. Natomiast WOW to całkiem inna sprawa bo tam jest kilka serwerów do wyboru a nie jeden i mieszczą znacznie mniejszą ilość graczy na raz zaledwie kilka tysięcy na serwer w danym momencie. Zwykłe gry multiplayerowe zazwyczaj maja do 128 graczy ale bardzo rzadko spotykane, natomiast MMO to inna półka X3 pasuje raczej pod MMO niż Multiplayer bo nawet i 128 graczy to mało na taki świat a na MMO to by się przydało całą grę od nowa napisać specjalnie pod ta opcję a nie po to aby była tylko dodatkiem tak przynajmniej mi się wydaje możliwe że jestem w błędzie.

W EVE jest ponad 5000 systemów więc serwer dla 20 graczy raczej nie miał by racji bytu gdyż musieli by cały czas latać w grupie aby się nie pogubić. Ta gra jest tak zbudowana że graczy musi być przynajmniej kilka tysięcy aby kogoś dało się w kosmosie spotkać. Bo EVE na serwerze dla 20 graczy to gorsza rzecz niż granie w singla w jakiś inny symulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że Rebirth to swoisty "restart" serii. Akcja w odległej przyszłości w stosunku do tego co już znamy + wydarzenie które zmieniło sytuację we wszechświecie daje Ego dużo swobody przy budowie nowego X-universe.

Ludzie którzy byli jakoś obcykani w X2, nie mieli wiekszych problemów z X3. Co prawda zmieniła się grafika, zmieniło się kilka szczegółów, ale w gruncie rzeczy było to klasyczne budowanie na starym. Po rebirth oczekuję głównie zmienionego układu systemów i prawdziwie nowych statków.

A nick pochodzi z pierwszego Homeworld'a 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Mądrego to i miło przeczytać.

EVE to w zasadzie 2 serwery jeden dla świata drugi dla Chin tak jak powiedziałeś (często słyszałem sformułowania dla klastrów jako super komputer bo jednak komputery tak połączone mają większą moc obliczeniową niż samotny sprzet i w niektórych przypadkach są bardziej odpowiednie do pewnych operacji niż niektóre typowe super komputery) i na jednym potrafi być online w jednym momencie 50000 graczy online. Natomiast WOW to całkiem inna sprawa bo tam jest kilka serwerów do wyboru a nie jeden i mieszczą znacznie mniejszą ilość graczy na raz zaledwie kilka tysięcy na serwer w danym momencie. Zwykłe gry multiplayerowe zazwyczaj maja do 128 graczy ale bardzo rzadko spotykane, natomiast MMO to inna półka X3 pasuje raczej pod MMO niż Multiplayer bo nawet i 128 graczy to mało na taki świat a na MMO to by się przydało całą grę od nowa napisać specjalnie pod ta opcję a nie po to aby była tylko dodatkiem tak przynajmniej mi się wydaje możliwe że jestem w błędzie.

W EVE jest ponad 5000 systemów więc serwer dla 20 graczy raczej nie miał by racji bytu gdyż musieli by cały czas latać w grupie aby się nie pogubić. Ta gra jest tak zbudowana że graczy musi być przynajmniej kilka tysięcy aby kogoś dało się w kosmosie spotkać. Bo EVE na serwerze dla 20 graczy to gorsza rzecz niż granie w singla w jakiś inny symulator.

Andrew to duża przesada "W EVE jest ponad 5000 systemów" poświęciłem raz cały dzień lotu od sektora do sektora przeleciałem trzy obszary wpływów choć nie leciałen na ślepo starałem się zamknąć okrąg i w sumie przeleciałem około 140 układów słonecznych a cała mapa składa się z pięciu lub sześciu stref wpływów i jak no moją wiedzę o EVE to tych układów nie jest więcej jak 1000 a śmiem przypuszczać że jest ich do 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Oboje nie macie racji 🤔 . Systemów jest ok. 7500 (poniżej link do cioci wikipedii)

http://pl.wikipedia.org/wiki/EVE_Online

Co do ilości graczy w FPS'ach to rekord wynosi 256 graczy (MAG na PS3).

I tu możesz mieć racje ale na mapie którą widać z poziomu sieci nie ma serwerów prywatnych a są takie i działają w okręślonych godzinach i tylko wtedy można się tam dostać to tak zwane gildje postawiły swoje serwery i je uruchamiają jak próbują spacyfikować inne światy; raz mi się udało dostać na taki świat to wytrzymałem kilka sekund i było po mnie 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Oboje nie macie racji 🤔 . Systemów jest ok. 7500 (poniżej link do cioci wikipedii)

http://pl.wikipedia.org/wiki/EVE_Online

Co do ilości graczy w FPS'ach to rekord wynosi 256 graczy (MAG na PS3).

Z tego co pamiętam to w Eve pod koniec zeszłego roku dokładniej było ich ok. 5400 w K-space i 2500 Wormhole. Trzeba pamiętać o tym, że praktycznie z każdą większą update pojawiają się lub odblokowywane są nowe, więc ogólna ich liczba ciągle się zmienia.

Sama produkcja ma potencjał, ale trzeba trafić na odpowiednich ludzi i wciągnąć się w grę z nimi, bo samemu niestety dosyć szybko można się znudzić. Ja podchodziłem do niej dwa razy i po ok. 2 miesiącach gry rezygnowałem, bo nie sprawiała już takiej frajdy- powtarzalne misje albo ciągły grind na paskach asteroidów/w plexach. Byłem na takim etapie, że po ok. 8-10 godzinach spokojnej gry mogłem sobie pozwolić na PLEX'a (karta zwiększająca czas gry o kolejne 30 dni) i grać praktycznie za darmo, ale nie miałem niestety szczęścia trafić na jakąś zgraną i fajną grupę ludzi i było po prostu nudno.

/koniec offtopa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ludzie którzy byli jakoś obcykani w X2, nie mieli wiekszych problemów z X3. Co prawda zmieniła się grafika, zmieniło się kilka szczegółów, ale w gruncie rzeczy było to klasyczne budowanie na starym. Po rebirth oczekuję głównie zmienionego układu systemów i prawdziwie nowych statków.

Nie wiem, czy ktoś pamięta, ale X3:Reunion miał się na początku nazywać X2:Return 🤔

Cytat

Co do ilości graczy w FPS'ach to rekord wynosi 256 graczy (MAG na PS3).

W gruncie rzeczy MAG to też MMO, tylko z elementami FPS'a 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Co do ilości graczy w FPS'ach to rekord wynosi 256 graczy (MAG na PS3).

W gruncie rzeczy MAG to też MMO, tylko z elementami FPS'a 🤔

Bzdura. MAG to zwykły FPS ala Battlefield. Z MMO poza ilością graczy na serwerze nie ma nic wspólnego. Po więcej informacji odsyłam tutaj: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=13004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsole to syf i uboższy sprzęt do grania jedynie dla graczy niedzielnych.

Co innego grac na Konsoli i na kompie ale tych co używają tylko konsol i wierzą w ich wyższość to ja nie trawię.

Na konsolach są tylko arkaduwk , niema porządnych gier jedynym wyjątkiem jest Gran Turismo.

A co do X:R przydała by się większa skuteczność Bombowców no i mogły by móc lądować na lotniskowcach. Poza tym statki liniowe mogły by mieć ciut większy zasięg dział.

Odnosząc się do czasów II wojny światowej Pancerniki miały przewagę nad innymi statkami w postaci zasięgu dział i siły ostrzału Taki Yamato czy Amerykańska Iowa mogły wystrzelać pociski na odległość 60 kilometrów. Niektóre statki były unicestwiane zaczem jeszcze weszły w zasięg możliwości oddania strzału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Odnosząc się do czasów II wojny światowej Pancerniki miały przewagę nad innymi statkami w postaci zasięgu dział i siły ostrzału Taki Yamato czy Amerykańska Iowa mogły wystrzelać pociski na odległość 60 kilometrów. Niektóre statki były unicestwiane zaczem jeszcze weszły w zasięg możliwości oddania strzału.

Zgadza się. Pocisk wolno leciał, ale jak trafił to nie było co zbierać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...