Riess Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatA freelancer ma ograniczenie do 128FL Gaming Community działa na servery w "parrel universe" każdy z ograniczeniem 200 online.Ale FL był pisany z myślą o serverkach do sieczki z góra 32 graczami i nikomu w DA się nie śniło że ktoś za kilka lat będzie chciał modować to w MMO."Superkomputer" EVE to aż klaster.* Rok temu były to 64 maszyny. Nie wiem jakich szaf używają w swoim datacenter, ale spokojnie zmieścili by się w jednym pomieszczeniu w lepszym DC.* Dwóch klastrach, mają jeden dla chin i drugi dla reszty świata.CytatTylko że EVE to jest akurat jedyne MMO które nie zostało z emulowane i nie powstały serwery prywatne a jedynym problemem czemu serwery prywatne nie powstały jest to że EVE utrzymuje się na jednym wielkim superkomputerze Ciekawa teza, nie powiem, ale błędna (vide istniejące privy Wow'a). Jeśli było by tak jak mówisz, oznaczało by to że natywny server EVE nie skaluje się wraz z wykorzystaniem zasobów, a to oznaczało by że goście stojący za tą grą nie mają pojęcia o świadczeniu usług on-line.Nie mam pojęcia ile, ale wątpię aby natywny server EVE z czystą bazą danych ważył więcej niż 1gb, ale nie wierzę że utrzymanie instalacji która miała by 20 graczy online wymagało superkomputera. Brak prywatnych serwów EVE wynika raczej ze skomplikowanej rozgrywki, która czyni RE systemu żmudnym rozwiązaniem, i kolejne ekipy które się tym zajmują poprostu się wykruszają.Swoją drogą to ciekawe na jakim mechanizmie oparte są ich bazy danych. Może dostają bazy od Oracle które specjalizuje się w takich rozwiązaniach? A może jadą na własnym wynalazku?/EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Mądrego to i miło przeczytać.EVE to w zasadzie 2 serwery jeden dla świata drugi dla Chin tak jak powiedziałeś (często słyszałem sformułowania dla klastrów jako super komputer bo jednak komputery tak połączone mają większą moc obliczeniową niż samotny sprzet i w niektórych przypadkach są bardziej odpowiednie do pewnych operacji niż niektóre typowe super komputery) i na jednym potrafi być online w jednym momencie 50000 graczy online. Natomiast WOW to całkiem inna sprawa bo tam jest kilka serwerów do wyboru a nie jeden i mieszczą znacznie mniejszą ilość graczy na raz zaledwie kilka tysięcy na serwer w danym momencie. Zwykłe gry multiplayerowe zazwyczaj maja do 128 graczy ale bardzo rzadko spotykane, natomiast MMO to inna półka X3 pasuje raczej pod MMO niż Multiplayer bo nawet i 128 graczy to mało na taki świat a na MMO to by się przydało całą grę od nowa napisać specjalnie pod ta opcję a nie po to aby była tylko dodatkiem tak przynajmniej mi się wydaje możliwe że jestem w błędzie.W EVE jest ponad 5000 systemów więc serwer dla 20 graczy raczej nie miał by racji bytu gdyż musieli by cały czas latać w grupie aby się nie pogubić. Ta gra jest tak zbudowana że graczy musi być przynajmniej kilka tysięcy aby kogoś dało się w kosmosie spotkać. Bo EVE na serwerze dla 20 graczy to gorsza rzecz niż granie w singla w jakiś inny symulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Riess Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Zrobiłem research i wyszło na to że EVE trzyma każdy system jako osobny komunikujący się z bazą danych proces, więc faktycznie brak chałupniczych servów może wynikać ze skomplikowania platformy.Poza tym EOT dla mnie, bo temat o Rebirth, nie EVE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 A ty Riess co myślisz jakie zajdą zmiany w nowym Xsie.A tak z ciekawości twój nick ma coś wspólnego z kompleksem z Gór Sowich czy to tylko zbieg okoliczności że się podobnie pisze >??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Riess Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Wydaje mi się że Rebirth to swoisty "restart" serii. Akcja w odległej przyszłości w stosunku do tego co już znamy + wydarzenie które zmieniło sytuację we wszechświecie daje Ego dużo swobody przy budowie nowego X-universe.Ludzie którzy byli jakoś obcykani w X2, nie mieli wiekszych problemów z X3. Co prawda zmieniła się grafika, zmieniło się kilka szczegółów, ale w gruncie rzeczy było to klasyczne budowanie na starym. Po rebirth oczekuję głównie zmienionego układu systemów i prawdziwie nowych statków.A nick pochodzi z pierwszego Homeworld'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 A czemu nie używasz startego Nicku >??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Riess Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Bo mi się znudził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kedudg Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatMądrego to i miło przeczytać.EVE to w zasadzie 2 serwery jeden dla świata drugi dla Chin tak jak powiedziałeś (często słyszałem sformułowania dla klastrów jako super komputer bo jednak komputery tak połączone mają większą moc obliczeniową niż samotny sprzet i w niektórych przypadkach są bardziej odpowiednie do pewnych operacji niż niektóre typowe super komputery) i na jednym potrafi być online w jednym momencie 50000 graczy online. Natomiast WOW to całkiem inna sprawa bo tam jest kilka serwerów do wyboru a nie jeden i mieszczą znacznie mniejszą ilość graczy na raz zaledwie kilka tysięcy na serwer w danym momencie. Zwykłe gry multiplayerowe zazwyczaj maja do 128 graczy ale bardzo rzadko spotykane, natomiast MMO to inna półka X3 pasuje raczej pod MMO niż Multiplayer bo nawet i 128 graczy to mało na taki świat a na MMO to by się przydało całą grę od nowa napisać specjalnie pod ta opcję a nie po to aby była tylko dodatkiem tak przynajmniej mi się wydaje możliwe że jestem w błędzie.W EVE jest ponad 5000 systemów więc serwer dla 20 graczy raczej nie miał by racji bytu gdyż musieli by cały czas latać w grupie aby się nie pogubić. Ta gra jest tak zbudowana że graczy musi być przynajmniej kilka tysięcy aby kogoś dało się w kosmosie spotkać. Bo EVE na serwerze dla 20 graczy to gorsza rzecz niż granie w singla w jakiś inny symulator.Andrew to duża przesada "W EVE jest ponad 5000 systemów" poświęciłem raz cały dzień lotu od sektora do sektora przeleciałem trzy obszary wpływów choć nie leciałen na ślepo starałem się zamknąć okrąg i w sumie przeleciałem około 140 układów słonecznych a cała mapa składa się z pięciu lub sześciu stref wpływów i jak no moją wiedzę o EVE to tych układów nie jest więcej jak 1000 a śmiem przypuszczać że jest ich do 800 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerber Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Oboje nie macie racji . Systemów jest ok. 7500 (poniżej link do cioci wikipedii)http://pl.wikipedia.org/wiki/EVE_OnlineCo do ilości graczy w FPS'ach to rekord wynosi 256 graczy (MAG na PS3). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kedudg Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatOboje nie macie racji . Systemów jest ok. 7500 (poniżej link do cioci wikipedii)http://pl.wikipedia.org/wiki/EVE_OnlineCo do ilości graczy w FPS'ach to rekord wynosi 256 graczy (MAG na PS3).I tu możesz mieć racje ale na mapie którą widać z poziomu sieci nie ma serwerów prywatnych a są takie i działają w okręślonych godzinach i tylko wtedy można się tam dostać to tak zwane gildje postawiły swoje serwery i je uruchamiają jak próbują spacyfikować inne światy; raz mi się udało dostać na taki świat to wytrzymałem kilka sekund i było po mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatOboje nie macie racji . Systemów jest ok. 7500 (poniżej link do cioci wikipedii)http://pl.wikipedia.org/wiki/EVE_OnlineCo do ilości graczy w FPS'ach to rekord wynosi 256 graczy (MAG na PS3).Z tego co pamiętam to w Eve pod koniec zeszłego roku dokładniej było ich ok. 5400 w K-space i 2500 Wormhole. Trzeba pamiętać o tym, że praktycznie z każdą większą update pojawiają się lub odblokowywane są nowe, więc ogólna ich liczba ciągle się zmienia.Sama produkcja ma potencjał, ale trzeba trafić na odpowiednich ludzi i wciągnąć się w grę z nimi, bo samemu niestety dosyć szybko można się znudzić. Ja podchodziłem do niej dwa razy i po ok. 2 miesiącach gry rezygnowałem, bo nie sprawiała już takiej frajdy- powtarzalne misje albo ciągły grind na paskach asteroidów/w plexach. Byłem na takim etapie, że po ok. 8-10 godzinach spokojnej gry mogłem sobie pozwolić na PLEX'a (karta zwiększająca czas gry o kolejne 30 dni) i grać praktycznie za darmo, ale nie miałem niestety szczęścia trafić na jakąś zgraną i fajną grupę ludzi i było po prostu nudno./koniec offtopa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gleavess Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatLudzie którzy byli jakoś obcykani w X2, nie mieli wiekszych problemów z X3. Co prawda zmieniła się grafika, zmieniło się kilka szczegółów, ale w gruncie rzeczy było to klasyczne budowanie na starym. Po rebirth oczekuję głównie zmienionego układu systemów i prawdziwie nowych statków.Nie wiem, czy ktoś pamięta, ale X3:Reunion miał się na początku nazywać X2:Return CytatCo do ilości graczy w FPS'ach to rekord wynosi 256 graczy (MAG na PS3).W gruncie rzeczy MAG to też MMO, tylko z elementami FPS'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerber Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 CytatCytatCo do ilości graczy w FPS'ach to rekord wynosi 256 graczy (MAG na PS3).W gruncie rzeczy MAG to też MMO, tylko z elementami FPS'a Bzdura. MAG to zwykły FPS ala Battlefield. Z MMO poza ilością graczy na serwerze nie ma nic wspólnego. Po więcej informacji odsyłam tutaj: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=13004 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeWaR Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 I do tego na konsole..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gleavess Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Ale konsolowcy nie dostaną chyba żadnej gry z serii X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeWaR Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 W sumie to niepotrzebnie wspomnieli o tej grze bo ja już bym chciał ja mieć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerber Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Już wyobrażam sobie sterowanie na takim padzie. Aby wybrać rakietę naciśnij: L1 X O O O O [kwadrat] O X X L2 R1 R1 L2 [trójkąt] X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gleavess Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Rakieta to nic Pomyśl co by było z wydawaniem rozkazów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerber Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Potrzeba by z 200 padów. Mi to jedna klawiatura nie wystarcza . Jest przynajmniej jeden plus wysokich wymagań X'ów. Nie skonsolizują nam naszej kochanej gry, bo i tak żadna konsola tego nie uciągnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gleavess Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Konsolizacja, najgorsze co może przytrafić się PC'towcom ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeS Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Mam nadzieję, że zreorganizują nazwy klas. Tak, żeby np. M1 był najmocniejszym statkiem, a M8 czy inny Mx najsłabszym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Konsole to syf i uboższy sprzęt do grania jedynie dla graczy niedzielnych.Co innego grac na Konsoli i na kompie ale tych co używają tylko konsol i wierzą w ich wyższość to ja nie trawię.Na konsolach są tylko arkaduwk , niema porządnych gier jedynym wyjątkiem jest Gran Turismo.A co do X:R przydała by się większa skuteczność Bombowców no i mogły by móc lądować na lotniskowcach. Poza tym statki liniowe mogły by mieć ciut większy zasięg dział.Odnosząc się do czasów II wojny światowej Pancerniki miały przewagę nad innymi statkami w postaci zasięgu dział i siły ostrzału Taki Yamato czy Amerykańska Iowa mogły wystrzelać pociski na odległość 60 kilometrów. Niektóre statki były unicestwiane zaczem jeszcze weszły w zasięg możliwości oddania strzału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeWaR Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 CytatOdnosząc się do czasów II wojny światowej Pancerniki miały przewagę nad innymi statkami w postaci zasięgu dział i siły ostrzału Taki Yamato czy Amerykańska Iowa mogły wystrzelać pociski na odległość 60 kilometrów. Niektóre statki były unicestwiane zaczem jeszcze weszły w zasięg możliwości oddania strzału.Zgadza się. Pocisk wolno leciał, ale jak trafił to nie było co zbierać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gleavess Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 No, a w X'ach strzelamy z odległości mniejszej niż 10km. Jak dla mnie 10km to powinien być minimalny zasięg dział capitala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volvez Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Sądząc po wielkości hangarów w capitalu na filmiku, dokować będą mogły bombowce i oby inne statki. Ala M6, TS, TP, TM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi