Skocz do zawartości

X Rebirth - nowa gra Egosoftu zapowiedziana na 15.11.2013


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 tygodnie później...

Nie dziwię się, że będzie obsługiwał wiele rdzeni, bez tego nie byłoby możliwe zrobienie tego, co zapowiadało Ego 😀 Poza tym lepiej dostać grę później niż mieć taką sytuację 😀

W dniu 29.03.2011 o 02:03, Riess napisał:

Robimy zakłady ile GB patchów zostanie wydane po premierze aby uczynić grę grywalną? 😁

Oby tylko znalazł się ktoś, kto zechce wydać grę w Polsce.

Apokalipsa? Miała być już tyle razy i nadal nic, jeśli się nie mylę nawet jedna miała być w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

X Rebirth will run on DX9 API as long as all the features that we need from the API are possible with it. That does not mean we may not at some point also support DX11, but for now we do not see a need. Our engine is quite different from all the big established names, because it is designed specifically for a space game. We had a look at engines like Unreal or the CryEngine, but because we wanted to have cutting edge space graphics, an area very different from what these engines are specialized in, we had to develop our own engine.

Nie obsługuje DX11 ale piszą, że jeszcze sami nie wiedzą, że mogą dodać jak zajdzie potrzeba. Czyli nie dodadzą 😀. Czytałem kiedyś o DX11 i pamiętam, że z czymś tam jest wydajniejszy. Fajna by była teselacja, zwłaszcza byłoby ją widać na asteroidach, ale taki sektor Ore Belt by pewnie zarżnął każdą maszynkę 😀. Sam nie mam takiego komputera, ale warto myśleć o przyszłości. Mogliby pomyśleć o 64-bitowym exe, duże wykorzystanie RAMu przydałoby się w modach. W lecie części komputerowe był tańsze niż teraz, zwłaszcza RAM( teraz ceny wzrastają przez słabą złotówkę), no i jak patrzyłem po forach komputerowych to dużo osób brało po 8 GB.

Szkoda, że też nie będzie OpenGL, linuksiarze mieliby łatwiej.

Wiadomo coś jaki silnik fizyczny zostanie wykorzystany w grze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2011 o 15:25, Yacek napisał:

Hej! Ale tam nie ma o tym mowy i czytałem to 😀. Tam jest tylko mowa o DirectX. A mi chodzi o coś w stylu PhysX, Bullet, albo Havok znanego z Half Life 2. Silnik fizyczny( nie silnik gry) odpowiadający za interakcję z otoczeniem, a przede wszystkim za system zniszczeń.

- tutaj macie przykład 😀.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The new engine supports a scripting system very similar to the MD language used in Terran Conflict. It will be strongly modified for the new engine, but if you understand MD already, chances are that you will find it relatively easy to write missions for the new game. XML based languages are also used in many other areas of designing a game with the new Rebirth engine.

A to czytałeś? Ostatnie zdanie. Odnosi się do silnika skryptów, ale ostatnie zdanie chyba jednoznacznie mówi że X-Rebirt oparty zostanie na nowym silniku.

Zresztą, po co odpowiadać, skoro czytałeś. Zapewne pozostałe tematy w dziale X-Rebirth na forum Egosoftu też. Jeśli jest coś więcej wiadome o X-Rebirt, to zapewniam Cię, że my tego nie wiemy. Wiemy tylko tyle co udostępnia Egosoft i co staramy się, poprzez linki, przekazać innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem wszystkich tematów, dlatego zapytałem. Po prostu interesuje mnie jak kompleksowy będzie model zniszczeń i jak bardzo zostanie ukazana fizyka w grze. To zdanie o skryptach tego nie dotyczy.

Silnik fizyczny to jeden z elementów, modułów silnika gry. http://en.wikipedia.org/wiki/Physics_engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to raczej to będzie albo silnik autorski albo jakiś mało znany, bo takie silniki jak Havk czy Physix to raczej nadają się do symulacji na powierzchniach planet a kosmos to już inna bajka, tam samo nic na dół nie spada to jest całkiem co innego zachowanie ciał jest także całkiem inne w kosmosie niż na powierzchni.

Ja bym powiedział że w takiej grze to raczej ciężko jest w ogóle użyć jakiegoś silnika fizycznego, łatwiej oprzeć się po prostu na skryptach. Jeśli by tu miała być fizyka to tylko newtonowska a jak wiemy gdy jakiś przedmiot ma akcelerację to przyśpiesza w nieskończoność zwłaszcza że niema oporów a jak wiemy gry z serii X nie mają fizyki newtonowskiej bo przy takich prędkościach jest to nie sterowalne dlatego wydaje mi się że mogą być po prostu opisane zwykłe schematy w skryptach i to raczej będzie najlepsze rozwiązanie i wystarczające a nawet bardziej teatralne.

A przy użyciu Fizyki newtonowskiej raczej mało któremu graczowi uśmiecha się hamowanie tyłem czy brak manewrowości statków a tak właśnie jest w rzeczywistości. Fizykę według mnie można by ująć w zniszczeniach statków ale czy to jest sens jak praktycznie to samo można uzyskać na skryptach. Nie wiem czy gracze by zwracali uwagę na to że po uderzeniu w inny statek blacha mu się na pancerzu wgieła czy statek po terenowaniu zawsze by pękał trochę inaczej graczom to nie jest potrzebne. Albo po wystrzałach z dział czy dostaniu statek zaczynał by się obracać. W takiej grze fizyka nie jest potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i byłoby fajne przez parę godzin gry. Później człowiek przestałby zwracać na to uwagę, a w efekcie końcowym (jeśli byłaby taka możliwość) wziąłby to w cholerę wyłączył żeby gra sprawniej chodziła. Bajery są fajne ale do czasu, większość z nich po pewnym czasie staje się niezauważalna a nieliczne wręcz przeszkadzają.

W dniu 18.09.2011 o 12:52, Medyk napisał:

Tak wracając do tematu, to da się odnieść wrażenie że X-y już nie będą takie same jak dotychczas. To znaczy chwalą się nowym silnikiem i świerzymi pomysłami, ale czy bieganie po statku (w stylu mass effect) będzie pasowało do X-ów?? A na dodatek takie sztuczne ograniczenie z zasiadaniem za sterami wyłącznie jednej jednostki. oby to się odnosiło wyłącznie do gry fabularnej. Ja licze że będzie tryb wolnej gry w której nie bedzie cudacznych i ograniczających pomysłów.

Tyleż pytań, zagadek i przyszłych niespodzianek. Tyle nadziei i pomysłów ile graczy oczekujących na ten tytuł. 😀 Wszystko się wyjaśni w dniu premiery. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...