Skocz do zawartości

Co nowego w X4


Jagoda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 433
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tryb multi to by było coś ale zrobienie takiego trybu w tej grze jest technicznie cięzkie. Musiało by powstać coś na wzór ,,punk bustera,, żeby nie wpuszczac skryptow tylko czysta gre no i jak miala by wygladac taka rozgrywka w sieci???? 🤪 Jak bedzie rozwiazane zestrzelnie przeciez normalnie kończy sie to śmiercia i trzeba odegrać gre. Najlepszym rozwiazaniem bylo by stworzenie dodatku do gry w postaci jedengo wspólnego kosmosu z jedna brama łaczaca uniwersum na twoim komuterze w tym z sieci (taka śluza). Ciekawym rozwiazaniem byla by mozliwosc grania w sieci dopiero po uzyskaniu HQ (mozna tez zrobic tryb startowy odrazy z HQ) I tam po zestrzeleniu w wspólnym kosmosie bys sie pojawiał i przesiadał na nowy statek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli X4 mialoby wygladac jak obecnie to multiplayer postrzegalbym jako jeden wielki motloch. Floty graczy zlozone z kilkuset statkow czy stacji. Chaos, brak balansu, lagi i marna wydajnosc. Zdecydowanie nie. Kolejne rozbudowy w stylu MP i SP w jednym dla tego archaicznego silnika to kompletne nieporozumienie. Temat: Think - Fight - Build - Trade - dla tej gry jest juz mocno wyeksploatowany i szczerze mowiac, chcialbym zobaczyc wreszcie cos zupelnie swiezego w swej koncepcji i nowatorskiego w swej dziedzinie.

Aczkolwiek bylbym rad i tak widzialbym wlasnie kolejna gre ze stajni Ego, gdzie Egosoft wreszcie obral inny kurs i stworzyl gre MP/SP w gatunku Space Combat Sim. Watek handlowo produkcyjny jest naprawde zredukowany do minimum badz jest go brak, zas cala waga jest polozona na zaawansowanym modelu kosmicznej walki oraz lotu (odpowiednie kontrolery gry mile widziane!). Space Flight-Fight-Destruction.

Cos na zasadzie jak swienty Il-2 Sturmovik przeniesiony w kosmos w realiach swiata X. To byloby to, i wydaje sie to celem bardziej realnym do osiagniecia niz wielki moloch opisywany w pierwszym mym akapicie. Owszem wielu graczy by odeszlo, ale wielu by dolaczylo przyciagnietych modulem symulacyjnym i trybem gry. Wojny klanowe, kooperacje to jest to, a nie smetne produkowanie jakis stekow wolowych. Chcesz sie bawic w farmera to idz pograj sobie w Farmville czy sim city.

Jesli bylyby jakies skrypty czy addony, to za ich udzial w grze odpowiadalby serwer - nie dolaczysz do gry dopoki nie zgromadzisz wymaganych addonow. Majac dobra fizyke i silnik gry, na kanwie tego moglyby powstawac rozmaite dodatki i sequele.

Kolejnym waznym elementem wydluzajacym czas zycia gry jest podatnosc na modding oraz wbudowany edytor misji czy map. Po prostu stawiam na cos zupelnie nowego, innowacyjnego i porywajacego w calej swej rozciaglosci. Obkladnie soczystego steku kolejnymi porcjami sera i frytek raczej mnie juz nie interesuje. Egosoft zreszta juz potwierdza, ze sequela nie bedzie. Jesli juz to nowa gra kosmiczna byc moze w swiecie X. X4 bym tego raczej nie nazywal, a predzej juz roboczym - Game 2.

X3 ma wielka rzesze fanow, wiec dlaczego obok X3 nie moglby egzystowac zupelnie nowy tytul zrywajacy z dogmatyzmem handlu i produkcji, a przenoszcacy walke z X3 na zueplnie nowe wyzyny i wymiar. Poki, co najlepsze rzeczy jeszcze nie wyszly dla TC wiec ta gra ma przed soba dlugi zywot, a to dzieki duzej podatnosci na modding.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie jestem zwolennikiem robienia z X'ów MMO. Wyobraźcie sobie: nawet gdyby było z 10 tys sektorów to i tak kilka osób postawi kompleksna 2 tys fabryk, zarabia krocie a w ciągu godziny jest w stanie zakupić tysiąc niszczycieli. Jak już MMO to budowa stacji i statków powinna trwać. Zamawiamy w stoczni i jest budowany określony czas. Ale i tak nadl stoję za zwykłą rozgrywką typu DM, TMD i takie luźne partyjki, jakie opisałem wcześniej. Gdyby coś takiego zrobili to posłałbym im normalnie bukiet 🤪 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multiplayer w Xach jest równoznaczny z wymaganiami min komputera typu i7 + Radeon z serii 59xx a ramu 4GB mało..

Wszyscy tak pięknie mówią że tu multiplayer tam kampania itp... Jak dla mnie niech nic nie poprawiają prócz jednej rzeczy... Wielowątkowość. Abym mógł sobie wreszcie stoczyć porządne bitwy bez "pogarszania" grafiki itp... Jednym słowem niech naprawią grę bo stworzyli molocha (i to wspaniałego) który został przez nich ograniczony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dlaczego?

każdy z graczy buduje flotę o N ilości statków + komputer i jego statki...

Teraz ledwo chodzą większe bitwy między nami a komputerem... a co dopiero jak to będzie bitwa między 4 graczami z pełną flotą + komputer...

Ilość statków zrobi swoje w jednym sektorze, a wątpię żeby użytkownik czerpał przyjemność tylko z "obserwacji" bitwy siedząc sobie wygodnie w innym sektorze. O ile pamiętam od pewnego czasu nie zaglądałem w świat X na razie gra wytrzymuje coś około 200 statków w jednym sektorze. (sprzęt nie ogranicza gry)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dlatego nie jestem zwolennikiem robienia z X MMO, a jeśli już to zobacz, jaką dałem propozycję, bo chyba tego nie przeczytałeś. Co do trybu multi to też pisałem trochę na ten temat (taki dłuuugi post).

czytałem i się zgadzam ten tryb MMO/multipalyer nie odpowiadałby mi trochę. Ale tak jak mówię dla mnie najważniejszym jest obsługa wielu rdzeni....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

w MMO możnaby tylko latać JEDNYM statkiem. Posiadanie fabryk byłoby możliwe - ilość licencji wybudowania ograniczona w zależności od sektora.

tak jak mówisz... wszystko od tego jakie byłby założenia... tylko po prostu z głowy należy sobie wybić epickie bitwy z 1000 statków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Wklepałem w google i cuś takiego mi wyszło artykuł z 26.10.2008:

http://www.sztab.com/g-x3-reunion/news, ... ,3128.html

zastanawiam się czy to prawda.

Cytat

Bernd Lehahn, założyciel firmy Egosoft, powiedział, że następne części nie powstaną, gdyż X3: Terran Conflict właściwie wyczerpuje już możliwości marki i deweloper stworzył najlepszą wersję swojego dzieła, jaka jest możliwa w ramach struktury tej gry. Aby tego dokonać, jak mówi Lehahn, posłuchano uwag samych fanów, którzy oczywiście mieli sporo do powiedzenia po premie

rze X3: Reunion. Z tym modelem produkowania kolejnych gier wiążą się jednak ograniczenia, których firma ma już dość. Prace nad następnymi edycjami polegają przecież na zrewidowaniu poprzednich wersji i zastanowieniu się co można ulepszyć, dodać, zmienić.

yyy to niech chociaż wydadzą grę ze wsparciem wielordzeniowców..................

Cytat

Powyższe doniesienia nie oznaczają jednak zamknięcia rozdziału dotyczącego niezwykle bogatego uniwersum X, pełnego obcych ras i skomplikowanych relacji między nimi. Nie znaczą one także zakończenia działalności przez Egosoft, który wciąż rozważa podjęcie tematu gier sieciowych. Trzeba przyznać, że którakolwiek gra z serii X, w wersji dla wielu użytkowników, byłaby czymś bardzo ciekawym, stanowiąc poważną konkurencję dla Eve Online. Prócz tego projektu, producent ma jednak kilka innych pomysłów, o których dowiemy się zapewne już wkrótce.

Hmm jakbym chciał grać w eve online to buliłbym ten abonament i grał... a ponieważ szkoda mi kasy/ nie stać mnie na abonament za grę, to gram w single player w X...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

yyy to niech chociaż wydadzą grę ze wsparciem wielordzeniowców..................

W kolejnej grze będą to musieli wprowadzić ale jaka to będzie gra na razie nie wiadomo. Ostatnio nie jestem na bieżąco i być może coś się zmieniło ale wcześniej często pojawiały się informacje, że gra będzie wydana też na konsole, więc wydaje mi się, że będzie to jakaś strzelaninę w 'kosmicznych' klimatach, coś a'la Freespace, z okrojonym w stosunku do X'ów wątkiem ekonomicznym.

Cytat

Hmm jakbym chciał grać w eve online to buliłbym ten abonament i grał... a ponieważ szkoda mi kasy/ nie stać mnie na abonament za grę, to gram w single player w X...

Abonament w Eve da się przeżyć, na dobrą sprawę wystarczy płacić przez parę miesięcy, a potem stać Cię na kupno doładowania w grze, za wirtualne pieniądze. Dla mnie problemem w przypadku MMO jest ogrom czasu jaki trzeba włożyć w to żeby cokolwiek osiągnąć i nadążyć za resztą graczy. No i wszechobecne boty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

yyy to niech chociaż wydadzą grę ze wsparciem wielordzeniowców..................

W kolejnej grze będą to musieli wprowadzić ale jaka to będzie gra na razie nie wiadomo. Ostatnio nie jestem na bieżąco i być może coś się zmieniło ale wcześniej często pojawiały się informacje, że gra będzie wydana też na konsole, więc wydaje mi się, że będzie to jakaś strzelaninę w 'kosmicznych' klimatach, coś a'la Freespace, z okrojonym w stosunku do X'ów wątkiem ekonomicznym.

no czyli szmelc.

Cytat
Cytat

Hmm jakbym chciał grać w eve online to buliłbym ten abonament i grał... a ponieważ szkoda mi kasy/ nie stać mnie na abonament za grę, to gram w single player w X...

Abonament w Eve da się przeżyć, na dobrą sprawę wystarczy płacić przez parę miesięcy, a potem stać Cię na kupno doładowania w grze, za wirtualne pieniądze. Dla mnie problemem w przypadku MMO jest ogrom czasu jaki trzeba włożyć w to żeby cokolwiek osiągnąć i nadążyć za resztą graczy. No i wszechobecne boty...

to też. Szczerze powiedziawszy abonamentu nie zamierzam płacić mam na co wydawać pieniądze a nie na jakieś wirtualne rozrywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy graliście w grę Age of Pirates: Opowieści z Karaibów Całkiem ciekawa gra przygodowa z elementem symulacji i handlu. Ciekawa opcją jest to ze jak nasz statek czyli kadłub lub żagle zostały uszkodzone to do naprawy statku wymagane jest drewno, płótno. W X3TC naprawa statku ma się ni jak. Nasz astronauta może śmiało wyjść ze statku i dokonać naprawy kadłuba, ale z czego ? Jak on i czym zakrywa dziurę naszego uszkodzonego statku? To też fajnie by było gdyby w X4 do naprawy statku potrzebne by były surowce, jak teladianium, płótno przemysłowe lub opancerzenie kadłuba.

W trakcie walki mile by była widziana statystyka naszego statku przykładowo M2 lub TL. Kontrolowanie pożarów, wysyłanie mechaników do uszkodzonych pokładów, jak i zapobieganiu dekompresji pokładów na naszych mocarnych olbrzymach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie wiem czy graliście w grę Age of Pirates: Opowieści z Karaibów Całkiem ciekawa gra przygodowa z elementem symulacji i handlu. Ciekawa opcją jest to ze jak nasz statek czyli kadłub lub żagle zostały uszkodzone to do naprawy statku wymagane jest drewno, płótno. W X3TC naprawa statku ma się ni jak. Nasz astronauta może śmiało wyjść ze statku i dokonać naprawy kadłuba, ale z czego ? Jak on i czym zakrywa dziurę naszego uszkodzonego statku? To też fajnie by było gdyby w X4 do naprawy statku potrzebne by były surowce, jak teladianium, płótno przemysłowe lub opancerzenie kadłuba.

W trakcie walki mile by była widziana statystyka naszego statku przykładowo M2 lub TL. Kontrolowanie pożarów, wysyłanie mechaników do uszkodzonych pokładów, jak i zapobieganiu dekompresji pokładów na naszych mocarnych olbrzymach.

byłoby fajnie ale mylisz dwa typy gier... to nie jest symulacja statku kosmicznego tak to bodajże było w battlecruiser 3000ad i milienium. Druga sprawa że gra wymagałaby sporego procesora i dużej ilości ram. (przede wszystkim to ostatnie - nie wiem czy 4GB wystarczyłyby)

PS moim zdaniem nie potrzebnie zostały wprowadzone te "lasery" naprawcze.... tak to się płaciło za naprawę i już, jedyne zróżnicowanie to mogłoby być takie że za naprawę płaci się taniej u siebie w dokach a oczywiście drożej wśród innych ras... wraz ze wzrostem reputacji mogłyby być jakieś zniżki itd... A tako to faktycznie z tymi laserami czym oni łatają dziury laserem? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

...Ciekawa opcją jest to ze jak nasz statek czyli kadłub lub żagle zostały uszkodzone to do naprawy statku wymagane jest drewno, płótno. W X3TC naprawa statku ma się ni jak. Nasz astronauta może śmiało wyjść ze statku i dokonać naprawy kadłuba, ale z czego ?...

Wot tiechnika!!!

Zapominasz że X3 dzieje się w odległej przyszłości. Płótno jest, drewna tam nie uświadczysz, wszystko zużyli piraci z Karaibów 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

...Ciekawa opcją jest to ze jak nasz statek czyli kadłub lub żagle zostały uszkodzone to do naprawy statku wymagane jest drewno, płótno. W X3TC naprawa statku ma się ni jak. Nasz astronauta może śmiało wyjść ze statku i dokonać naprawy kadłuba, ale z czego ?...

Wot tiechnika!!!

Zapominasz że X3 dzieje się w odległej przyszłości. Płótno jest, drewna tam nie uświadczysz, wszystko zużyli piraci z Karaibów 😀

no ale bez przesady dziury po całym kadłubie nie załatasz laserem 😀 przyszłość to przyszłością ale jednak trochę realizmu....

Ale tak jak napisałem wyżej lasery naprawcze wywalić całkowicie i zrobić to co napisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Ale tak jak napisałem wyżej alsery naprawcze wywalić całkowicie i zrobić to co napisałem wyżej.

A kto Ci każe naprawiać statek Laserem? Możesz normalnie w stoczni, słono płacąc za naprawy. I masz swój realizm 😀

hmm tylko tak jak napisałem żeby jeszcze w naszych dokach było taniej (tak o połowę) i już byłoby dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak grasz jako Pirat ? to troszku komplikuje sprawę prawda ? Ja uważam że do naprawy przykładowo 10 % kadłuba potrzeba by było 100 Teladianium, Płótno Przemysłowe lub Opancerzony kadłub w zależności od klasy i typu statku. Generalnie fajnie by było samemu naprawiać swoje statki, ale bez przesady, bo z czego ten laser tworzy nowo powstałą warstwę kadłuba ? Z pyłu kosmicznego 😀?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

hmm tylko tak jak napisałem żeby jeszcze w naszych dokach było taniej (tak o połowę) i już byłoby dobrze.

Też tak może być.

1. Skrypt SLAM - statki naprawiają się same (samo replikujący się kadłub ceramiczno-organiczny statków), ale czas naprawy jest spory (standardowo 1% kadłuba na godzinę).

2. Skrypt SCS Suite pozwala wezwać do naprawy statek naprawczy ARAN czas naprawy zależy od klasy statku, opłaty można ustawić (standardowo jest 100% kosztów napraw w stoczniach).

3. Możesz naprawiać statki w HQ.

PS. Ja ostatni raz lasera naprawczego użyłem w grze ponad pół roku temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...