Skocz do zawartości

Zapowiedź kolejnej gry z seri X


Azakal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

To nie jest mentalność, tylko wolny rynek.

Czyli mentalność wolnorynkowa. Strach o którym wspomniałem ma przede wszystkim podłoże finansowe (bo oto się wszystko rozbija)

Cytat

Ludzie przywykli do tych gierek, i pewnie znajdzie się sporo osób, które lubią taką prostą, zabugowana rozgrywkę raz na parę dni sobie zafundować.

Potwierdzasz to co napisalem wyżej. CityInteractive woli nie ryzykować pakując się w nową gałąź rynku. Zostają przy sprawdzonych pomyslach bo wiedzą, że to się sprzeda. Z nowym gatunkiem nigdy nic nie wiadomo. Weźmy przykład Dark Star One niby wielki przebój a w zasadzie to gniot. Kto grał ten wie. Dobrego Space Sima bardzo trudno zrobić. CI ma swoje hiciorki np.: Hitman czy Thief i nie bedzie ryzykować strat. Poza tym jak napisał Rafio, niby Space Simy to nisza ale czy tak duża, że ryzyko się opłaca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 273
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cytat

Weźmy przykład Dark Star One niby wielki przebój a w zasadzie to gniot. Kto grał ten wie. Dobrego Space Sima bardzo trudno zrobić.

Grałem i potwierdzam, gniot, choć jedna rzecz im wyszła: mechanika lotu w kosmosie.

Ale po skończeniu fabuły nie ma co tam robić. Dlatego też jestem zdania że nie tak łatwo stworzyć dobrego sima i w zasadzie powinniśmy być wdzięczni CI, że się tego nie podjęli. Bo prędzej sami udalibyśmy się w kosmos na piechotę niż doczekali się czegoś, w co można zagrać bez zgrzytania zębami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dobrego Space Sima bardzo trudno zrobić

Jak każdą inną dobrą grę.

Jak się jakaś firma zabierze za robienie SpaceSima to zrobi dobrego, ale jak zabierze się do tego byle kto liczący na kasę albo na nie-wiadomo-co to wyjdzie kolejny gniot.

SpaceSima wcale nie jest jakoś wyjątkowo trudno zrobić - wystarczy chcieć, mieć zapał, lubieć te klimaty i pomyśleć 10 razy zanim wypuści się grę na rynek, zwłaszcza, że nie trzeba (a nawet nie można) trzymać się większości zasad fizyki, które w kosmosie panują, bo było by to nudne i trudne. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę ile nieudanych kosmicznych gierek wyszło - nic tylko uczyć się na cudzych błędach.

Gdybym miał firmę to parę (dobrych) pomysłów na pewno bym miał... Tak jak każdy z Was. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gdyby jakieś studio z PL zaczęło dłubać w kosmicznych simach jak swego czasu dość konsekwentnie Egosoft, może za n-tym podejściem byłoby z czego być dumnym 😀. Początki zawsze są trudne, a efekty powinny przyjść z czasem. Szkoda, że w przypadku Egosoftu jest odwrotnie - najpierw dobrze, potem coraz gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia pokazuje co innego. Egosoft nie zaczynało od XBTF, wcześniej mieli parę mniej lub bardziej udanych zręcznościówek i bodaj jakąś pseudo-strategię, a dopiero potem zajęli się space simem. Zrobili rewolucyjną X-BTF - i na tym nie poprzestali, ale poszli za ciosem. Grunt to konsekwencja, nawet mimo czasem niepochlebnych opinii płynących ze środowiska. Vide City Interactive - mają strategię postępowania, nic sobie nie robią z miażdżącej krytyki, a prą dalej na rynku tanich gierek jak pancernik wśród małych stateczków. Wyniki finansowe mówią same za siebie, a konsekwencja w działaniu planowym godna podziwu. Choć samej firmy nie lubię, a jej prezesa w szczególności, nie mogę nie zauważyć w/w faktów. Myślę, że podobna strategia i konsekwencja w opracowaniu polskiego space sima, a nawet serii opłaciłaby się z czasem a rynek zyskałby długo wyczekiwaną konkurencję dla Egosoftu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Premiera X3 przedłużała się, bo nad lokalizacją i testami czuwało w czasie wolnym od pracy tylko dwóch fanów, którzy zwyczajnie nie mieli więcej czasu.

Teraz nie może być tak jak kiedyś. Profesjonalny team będzie pracował nad gierką (a może już pracuje, nie wiem) od rana do wieczora, to i czas znacznie się skróci. Tak podejrzewam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Historia pokazuje co innego. Egosoft nie zaczynało od XBTF, wcześniej mieli parę mniej lub bardziej udanych zręcznościówek i bodaj jakąś pseudo-strategię, a dopiero potem zajęli się space simem. Zrobili rewolucyjną X-BTF - i na tym nie poprzestali, ale poszli za ciosem. Grunt to konsekwencja, nawet mimo czasem niepochlebnych opinii płynących ze środowiska. Vide City Interactive - mają strategię postępowania, nic sobie nie robią z miażdżącej krytyki, a prą dalej na rynku tanich gierek jak pancernik wśród małych stateczków. Wyniki finansowe mówią same za siebie, a konsekwencja w działaniu planowym godna podziwu. Choć samej firmy nie lubię, a jej prezesa w szczególności, nie mogę nie zauważyć w/w faktów. Myślę, że podobna strategia i konsekwencja w opracowaniu polskiego space sima, a nawet serii opłaciłaby się z czasem a rynek zyskałby długo wyczekiwaną konkurencję dla Egosoftu.

Ciągle pomijasz ważniejsze fakty, gdy te są niewygodne dla twojej tezy. Jaka konkurencję miało Ego, gdy wydawało X:BtF? Nie przypominam sobie, aby w tamtym okresie recenzowali poza nią inne gry z tej niszy. A jak wyglądało potem ocenianie innych gier? Jak ocenialiśmy tutaj Darkstara? Pod kontem Xów. Zaś City Interactive celuje ze swoimi gierkami do ludzi którzy gry kupują w kioskach, nie kupują prasy fachowej, itp itd. To nie jest target który kupuje gry wymagające myślenia, czasochłonne, nie przymierza się do zakupu, nie rozgląda się za innymi pozycjami. To jest ich nisza, i oni w niej siedzą.

Natomiast dziś Ego ma ogólnoświatowego wydawcę, który będzie pakować w ich gry kasę, i wydywać je na wielu rynkach. Oni mają na ogólnoświatowym rynku pozycje. Jeśli chcesz ich porównywać z City, to porównuj z dzisiejszym Ego a nie Ego 10 lat temu z dzisiejszym City.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomijam żadnych faktów.

Pod względem organizacyjnym, wielkości firmy i jej potencjału, dzisiejsze Egosoft wcale nie różni się od Egosoftu sprzed 10 lat. Ekipa ta sama, ledwie parę nowych mordek, to i potencjał podobny. A nawet mniejszy, bo pomysłów brak.

Fakt, że CI sprzedaje gry w kioskach, a Ego za pośrednictwem Kocha i lokalnych wydawców w sklepach większych, o niczym nie świadczy. Pierwotnym pomysłem PLAYa, wydawcy X2 The Threat, było, aby gierkę tę sprzedawać za pośrednictwem kiosków za 10 zł sztuka. Co z tego, że tytuł duży i sprzedawał się później za 50 zł. O wydaniu na rynku lokalnym decyduje wydawca lokalny. PLAY pod moim naciskiem nie zdecydował się na kiosk, o mały włos. Wtedy my bylibyśmy targetem kioskowym, a gra kioskowa wymagałaby myślenia. Nie wszystko co w kiosku to takie śmieci nie wymagające myślenia, takie uogólnianie nie jest właściwe 😀.

City Interactive jest zdecydowanie większą firmą niż Egosoft, zatrudnia więcej ludzi, ma większy budżet, może tworzyć gry z różnego przedziału, a Egosoft to małe studio co dłubie wciąż w jednym temacie. To, że ES ma ogólnoświatowego wydawcę, a właściwie nie wydawcę, ale dysponenta praw, które sprzedaje dalej lokalnym wydawcom, to wcale nie robi z Egosoftu wielkiej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę się rozglądałem po tej stronce i wpadłem na coś takiego

wygląda mi to jak artwork na temat lądowania na planecie (ewentualnie nisko orbitalnego bombardowania)

A skolei ten screen/artwork sugeruje opracowanie prze xenki technologi umożliwiającej podróż pomiędzy sektorami z ominięciem sieci Bram (napęd nadprzestrzenny/podprzestrzenny??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam też pisze:

Cytat

My first big Job here at Egosoft was to create the new Intro for X3 Terran Conflict. It is based on a concept by Helge Kautz and shows the line of events between the original Terraformer attack on Earth and the events which will lead to the new story.

To był wycyinek z intra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...