Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion -


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 18.09.2012 o 20:50, Xeeris napisał:

Skrypt Salvage Command Suite, tak? Nic o tym nie znalazłem w temacie więc...jak oddać statek 😀 ?

PS. Zauważyłem brak wielu opcji które powinny być dostępne... może to przez PM, lub trzeba zacząć nową grę. Trzeba to będzie sprawdzić...

Bo opcja doszła wraz z kolejną wersją, gdy powstawał pierwszy post z opisem skryptu jeszcze jej nie było.

Jakich opcji ci Brakuje? W czym? W XRM czy SCS Suite?

Jeśli w SCS Suite, to przeglądnij temat o SCS Suite, a jeśli nie znajdziesz rozwiązania, zadaj pytanie w temacie skryptu.

W XRM dla TC Boje Nadprzestrzenne nie działają (nawet ich nie powinno być). Boje Nadprzestrzenne działają tylko w XRM dla AP.

Prostszym i tańszym rozwiązaniem jest wybudowanie HQ lub Bazy na Asteroidzie w sektorze gdzie jest handlarza bronią (najlepiej Strong Arms), który sprzedaje broń każdemu bez względu na reputację. Produkcja jest czasochłonna, zanim wyprodukujesz broń dla uzbrojenia jednego M2 to on zardzewieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SCS. Możliwe, że wszedłem w zły link i mam co innego. Postaram się sprawdzić. Będzie to samo, to popytam.

Zanim wybuduje dwie duże stacje i kilka równie drogich rzeczy będę miał pierwszą partię broni. Lub TL kupi mały zapas i ok. Wyrzutnia M/AM to nie taka konieczność, ale EMDP tak. Poza tym postawić baze na asterodzie w Zeta Rho? Nie... i tak handlarz znowu zmieni pozycję.

PS. Boję i tak sprawdze 😀 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.09.2012 o 14:56, Xeeris napisał:

Aaaaa... Więc dlaczego OTAS Research Station oferowała kilka z nich? Sprawdze. "Pan Scorp" przerwie milczenie 😀 .

Z tego co pisał autor moda, to nawet jeśli kupisz Boje Nadprzestrzenną w TC, to statki nie będą skakały do niej. Komenda skoku do punktu (Boi) jest tylko w AP. To jedno z nowych rozwiązań w AP, nie będące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2012 o 18:18, Xeeris napisał:

Mam pytanie. Czy skrypt "no civilians" działa z XRM? Jeżeli tak to proszę o linka, bo na egosofcie była wersja vanlilia lub SRM. Problemy z wydajnością w moim sektorze...

Nie działa. To znaczy działa, ale przy okazji zmniejszy grywalność moda XRM o 50%, ponieważ jest oparty o plik Jobs z Vanilli, a mod XRM ma własny, rozbudowany plik Jobs.

Proszę po raz kolejny o przeczytanie dokładnie pierwszego i drugiego postu w tym temacie. W sekcji MOJE MINI POPRAWKI zawarta jest odpowiedź na twoje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.26

Informacja: Info o wersji 1.26

Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.25 zarówno w wersji TC jaki AP

Wersja jest od teraz dostępna tylko w formacie .zip do instalacji manualnej, nie wersji do instalacji przez PM.

Należy więc zapoznać się z instrukcją instalacji w drugim poście.

Jeśli gramy w wersję Steam, należy się upewnić, że przed aktualizacja moda do wersji 1.25 nastąpiła aktualizacja gry ze Steam do wersji 2.5.1 (AP) lub 3.2b (TC).

Ma to zapobiec nadpisaniu przez aktualizację Steam plików skryptów zmienionych przez mod XRM.

Pliki, które uległy zmianie:

XRM Part 1

XRM Part 2

XRM Part 3

Hull Packs

Advanced Universe Pack

Proszę upewnić się, że przekopiowaliście wszystkie pliki skryptów z części 2, zmieniło się w nich bardzo dużo. Wystarczy skopiować i wkleić je do folderu scripts w odpowiednim katalogu gry, nadpisuje oryginały.

Użytkownicy AP - kopiują skrypty z folderu "scripts_AP"

Użytkownicy TC - kopiują skrypty z folderu "scripts_TC"

Nowość dla wersji 1.26:

Należy skopiować zawartość katalogu "mov" zawartego w części 3 do "mov" w głównym katalogu instalacyjnym gry TC lub addon/mov dla gry AP.

Należy skopiować zawartość katalogu "Soundtrack" zawartego w części 3 do "Soundtrack" w głównym katalogu instalacyjnym gry TC lub addon/mov dla gry AP.

STATKI, KTÓRE POWINNO SIĘ SKLONOWAĆ:

Tylko przy kontynuacji gry

Brak

STATKI, KTÓRYCH NIE MOŻE BYĆ W SEKTORZE PODCZAS UPGRADE:

Tylko przy kontynuacji gry

Brak

Należy pobrać i wypakować (zainstalować) wszystkie pliki. Pliki cat/dat moda podmieniamy pamiętając w jakiej kolejności mieliśmy zainstalowane poprzednio. Podmieniamy je na aktualne pliki. Również pliki z katalogu script z archiwum PART 2 należy przekopiować do katalogu script w katalogu gry.

Po zainstalowaniu wszystkich składników moda należy:

1. Uruchomić grę z ostatniego zapisu.

2. Otworzyć Edytor Skryptów. Jak ktoś nie wie, to opisane jest to w FAQ#3

3. W Edytorze Skryptów przeglądnąć listę skryptów i odszukać skrypt o nazwie "temp.xrm.1.25to1.26patch.TC".

4. Uruchomić ten skrypt, poprzez naciśnięciu klawisz r mając ten skrypt podświetlony na liście. Następne okna potwierdzamy enterem. Po uruchomieniu skryptu możemy kontynuować grę. Polecałbym zapisać grę po wykonaniu skryptu.

Skrypt "temp.xrm.1.25to1.26patch.TC" możemy usunąć z katalogu "script", ale nie jest to konieczne.

ZMIANY W WERSJI 1.26:

Fixed - Military Intel Network in TC.

Fixed - All M6s gain turning, acceleration, shield gen and laser energy.

Fixed - Removed readtext error from Otas Research Station in TC (it will be fixed the next time it jumps).

Fixed - Terran pirate actors always being Goners.

Fixed - Mass Driver bullet has reduced speed and range.

Fixed - Missing description from Mu Epsilon

Fixed - Slightly reduced Alpha Kyon OOS damage.

Fixed - PAR equip routine not allocating turret orders in AP.

Fixed - Yaki ship calls in SRST.

Fixed - Lance price

Fixed - Incorrect model for Goner Temple

Fixed - Laser alert warning in AP for Maintenance Pods

Fixed - Cluster blueprints being sold by Merchants

Fixed - Added XRM Missile Boats to OBS so they spawn stocked in missions

Fxied - Incorrect sector music in Nikkonofune.

Fixed - Several ships are renamed: Mule -> Mantis, Bat -> Blackbird, Rail -> Herron.

Added - Completely rebuilt race military jobs, with many now running the Defence Base Script for better response to enemies.

Added - More defences in race and corporation home sectors.

Added - Lasertower defences to Shipyards.

Added - Rep hit when using System Override Software.

Added - Terran Marines and training to Orbital Patrol Bases.

Added - New ships - Goner Crusader M3 and Paladin M2.

Added - New sounds for Plasma Burst Generator and Phased Array Laser Cannon.

Added - New Part 3 for the XRM featuring:

Added - Enhanced Betty with new effects and words.

Added - New sector music for Queen's Retribution, Ianamus Zura, Tempestine, Hell Forge, Talonfire.

Wersja 1.26 jest zarówno dla TC jak i dla AP.

Instalacja moda w grze AP odbywa się w ten sam sposób co w TC, należy tylko pamiętać, że AP jest zainstalowany w folderze Addon i tam należy kopiować wszystkie pliki moda.

Wersja 1.26 zawiera aktualne polskie tłumaczenie.

Tłumaczenie jest kompletne, zarówno dla wersji XRM AP jak TC.

Tłumaczenia dostępne do tej pory na Mamucie zostały usunięte.

Aby korzystać z aktualnego tłumaczenia zawartego w modzie, należy usunąć z katalogu t (dla TC) lub addont (dla AP) następujące, starsze wersji plików tekstowych moda:

0004-L048.xml

3500-L048.xml

7027-L048.xml

8387-L048.xml

9400-L048.xml

9950-L048.xml

9951-L048.xml

Na Mamucie dostępne są również zaktualizowane pliki moich mini poprawek. Jeśli ktoś ich używa (szczególnie pliku Jobs), to powinien pobrać zaktualizowane pliki dla wersji 1.26.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już nie mam problemu w co zagram 😀 . Muszę zobaczyć co to ten cały Paladin i Crusader...

I takie pytanko. Nie zainstalowałem wcześniejszej wersji (to z wcześniejszego posta o aktualizacji) i mam pytanie: muszę się kierować instrukcją z tego posta wyżej i tylko z niego? Bo tam chyba były jakieś statki do sklonowania i tych drugich... na nie, nie zwracać uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że trochę wnerwiające są moje pytania, ale już nie mogę tak na to patrzeć:

1.

Zainstalowałem nową wersje moda dokładnie oprócz usuwania tych plików .xml. Sądziłem że to nie potrzebne i wszedłem w grę. No to po aktualizacji do 1.26 skanuję mape Scorpa, a potem wchodzę w mapę galaktyki (w grze) i szukam stoczni gonerów. Tam jest Crusader i Paladin tylko jako readtext. Wyłaczam grę, usuwam pliki .xml i gram ponownie. To samo co wcześniej, tylko teraz w stoczni w ogóle ich nie było! A co lepsze, Paladin lata po sektorze Elysium of Light, a Crusadery po świecie (oba bez readtextów). Może ma to związek z tym że usunąłem wszystkie plki .pck (później jeden się stworzył), tylko nie wiem czy to nie było po grze kiedy nie było Paladina i Crusadera.

2.

Po wyżej wymienionym usuwaniu plików .xml w grze zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Mianowicie możliwe że pamiętasz to Yacek kiedy pisałem o khackich zaawansowanych korwetach,zwiadowcach i myśliwcach którym znikneły nazwy. To teraz mam tak jeszcze z Patrolami Pogranicza. Nie ma znaczenia nazwa,rasa. Nie spotykałem ich więc myśle że o nie chodzi.

3.

Czasami jak wskakiwałem np. do Tobosaku A to na dzien dobry "Nie masz zainstalowanego systemu Podtrzymywania Życia". Mam ten system wbudowany więc nie wiem o co chodzi. Ale latam dalej i wreszczie wczoraj dokuje do placówki wojskowej w Elena Fortune kupuje maks ogniw i nagle napis "Nie masz miejsca w ładowni", a w ładowni nie ma żadnego przepełnienia. Wie ktoś o co chodzi. Nie ma to czasem związku z fabułą Treasure Hunter, bo mimo iż mam wbudowany SPŻ to statek nie chciał się poddać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że moje pytania będą wnerwiające, ale nie rozumiem o co ci chodzi:

1. Jakie pliki skasowałeś. Jakie wgrałeś? Jakie .pck

2. Masz coś źle z instalacją, u mnie nie ma żadnych readtextów. Może nie masz spolszczenia do np. MBRR?

3a. Tobosaku ma System Podtrzymywania Życia wbudowany na stałe (jest jako wyposażenie statku), Pewne misje wymagają aby SPŻ był w ładowni, nie rozpoznają wbudowanego, musisz użyć do nich innego statku, który przy zakupie nie ma SPŻ w standardzie u możesz do niego je zakupić jak każde inne oprogramowanie.

3b. Co ma SPŻ z poddawaniem się statków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Skasowałem te które masz w poście na końcu o instalacji wersji 1.26 a dodałem z folderu t w XRM Part 2. Pck na wszelki wypadek zachowałem i dodam je z powrotem i się zobaczy zmianę.

2. Instalowałem MBRR,NPC i SCS Plugin Managerem więc o wrzuceniu plików .pck zobaczę.

3. W zadaniach mam (Treasure Hunter) że mam zdobyć SPŻ. Kiedy Albatros został zaatakowany przeze mnie to się nie poddawał, bo nie miałem w ładowni SPŻ tylko wbudowany i go nie uznawał.

PS. Może masz pomysł jaki statek nie ma SPŻ? 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A miałeś jeszcze takie pliki? Jeśli tak, to dobrze że usunąłeś, tłumaczenie PL moda jest teraz w pliku cat/dat zawartym w PART 2.

Plik 8387-L048.xml w katalogu t, nie ma aż tak wielkiego znaczenia dla moda, zresztą występuje on również w pliku cat/dat w PART 2, więc czy go masz w katalogu t, czy usuniesz go z tego katalogu to bez znaczenia.

2. Instalowałeś, a spolszczenie do MBRR dodałeś? Ono nie jest w pliku .pck, jeśli PM stworzył ci taki sam plik jak spolszczenie tylko w formacie .pck to usuń .pck.

3. Nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ale nadal nie wiem czemu w stoczni nie ma Paladina i Crusadera.

2. Zobaczy się.

3. Był temat "Darmowe Statki. Spoilery" znajde go i poszukam je. Może któryś nie ma SPŻ. Jedyne statki które przypominam sobie to Elita w Gaian Star (możliwe że kiedyś ją zdobyłem 🙁 ), Perseusz (?) w Savage Spour ale jego tam chyba nie było i Mamba w LooMangst Stack... jakoś tak ale jej chyba też nie było.

W każdym razie się zobaczy 🙁 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A uruchomiłeś odpowiedni skrypt wprowadzający zmiany po instalacji nowej wersji moda? Do jakiej stoczni Gonerów zaglądasz? Bo w sektorze EoL jest stocznia Gonerów dodawana przez SCS Suite, nie przez moda XRM i tak te statki się nie pojawiają.

3. Dowolny statek opuszczony dzięki NPC BA i przejęty SCS powinien być pozbawiony większości wyposażenia i oprogramowania (czasem coś tam zostaje), więc możesz wykorzystać jakiś z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie miałem readtextów tylko po prostu ich nie było w stoczni (Crusadera i Paladina). Przeżyje, nie są dla mnie pociągające. Crusadera zastąpi Statek Eksperymentalny. Paladin to szybszy Boreasz (i słabszy). W sumie, fajna nazwa 😀 . Nazwe tak mojego Boreasza Paladin i teoretycznie go mam 😀 .

2. Faktycznie coś z MBRR, lub potrzebnymi skryptami. Pościągam spolszczenia i zobaczę. Widziałem Patrol Pogranicza Hyperion w sektorze na zachód od Heaven Assentions. Zgadnij z kim walczył. Hyperion, Nemezis, Nemezis Strażnik, Deimos i masa myśliwców walczyła z L 😀 ! Tak, tym niezniszczalnym L 😀 ! A co najlepsze nie uruchomił nawet silników 😀 .

3. Udało się, przedwczoraj kupiony Ciężki Smok Prototyp nie miał SPŻ. Miałem Hyperiona, ale nie miałem uzbrojenia, a w Zeta Rho dużo Khaków 😀 .

Dzięki za wszystko!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...