Skocz do zawartości

Moja pierwsza fabryka


Omicron
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

A czy ktos moglby mi polecic przyklady dochodowych kompleksow zlozonych z 2-5 fabryk oraz ich umiejscowienia? Dodam, ze energie dostarczam sam, wiec moga to byc kompleksy BEZ elektrowni.

W swojej grze raczej ograniczam sie do kilku malenskich kompleksow oraz wolnostojacych fabryk. Budowanie jakis tam molohow z 20 fabryk jakos mnie odstrasza.

Zależy od czy chcesz się obyć bez statków do sprzedaży. Jeśli tak to zostaje Ci np. gwiezdna wódka, teladihuana, tarcze 1mj, czipy, części komputerowe, tuby kwantowe, teladianium oraz wszelkiej maści fabryki produkujące żywność. Towary te sprzedają się praktycznie wszędzie, chociaż przy dwóch ostatnich pozycjach położenie fabryk ma spore znaczenie. Kopalnie krzemu w niektórych sektorach też mogą przynosić dochód. Rudą nie ma co zajmować sobie głowy.

Jeśli dodatkowe statki nie są problemem to możesz rozwinąć asortyment o różne rodzaje broni i tarcz. Przy małych kompleksach (po 1-2 fabryki produkujące jeden rodzaj wyposażenia) nie ma praktycznie ryzyka przesycenia rynku jeśli w pobliżu znajdują się przynajmniej 3-4 doki zaopatrzeniowe skupujące dany towar. Wystarczy statek z napędem skokowym do sprzedaży (najlepiej przedstawiciel handlowy) i będzie śmigało 😎

Dziś postawiłem kompleks 20 fabryk gwiezdnej wódki w Gunne's Crusade. Teraz myślę o 5-10 fabrykach osłon 1MJ w tej okolicy. Potem przyjdzie kolej na kompleksy produkujące wyposażenie dla mojej floty 😎

Cytat
Cytat

Budowanie jakis tam molohow z 20 fabryk jakos mnie odstrasza.

Mnie też. Również stawiam małe kompleksy. Wiadomo jakie, wszak jestem Królem GW.

Postaw w sektorach Bala Gis Joy, Spaceweed Grove i ewentualnie w Nieznanym za PTNI kompleks złożony z 2-3 Farm pszenicy M, lub lepiej L i 1-2 Destylarni. Ustaw cenę GW o jeden kredyt mniejszą niż domyślna. Dostarczasz tylko Ogniw, po GW klienci sami przylatują, a kasa leci aż miło.

Ja wolę jednak większe kompleksy. Suma sumarum mniejsza ilość statków do obsługi i łatwiej zapewnić osłonę paru dużym kompleksom umieszczonym w danej okolicy niż kilkunastu małym rozrzuconym po całym wszechświecie. Z Tubeless Complex Mod spadek FPS jest stosunkowo niewielki, zwłaszcza gdy kompleks umieścimy w trochę większej odległości od środka sektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cytat
Cytat

Budowanie jakis tam molohow z 20 fabryk jakos mnie odstrasza.

Mnie też. Również stawiam małe kompleksy. Wiadomo jakie, wszak jestem Królem GW.

Postaw w sektorach Bala Gis Joy, Spaceweed Grove i ewentualnie w Nieznanym za PTNI kompleks złożony z 2-3 Farm pszenicy M, lub lepiej L i 1-2 Destylarni. Ustaw cenę GW o jeden kredyt mniejszą niż domyślna. Dostarczasz tylko Ogniw, po GW klienci sami przylatują, a kasa leci aż miło.

No zbudowalem sobie fajny kompleks wodczany w Nieznanym za PTNI. Stoi juz dosc dlugo i mam tylko jeden statek towarowy co dostarcza ogniw. Magazyn juz jest zapchany towarem, a klient zaden nie przylecial po zakup. Cena ustawiona o kredycik ponizej sredniej. Co jest grane ? Nie chca nabywac, a towar dobry i tanio.

Podobnie jak w Blue Profit ustawilem szklarnie kwiatowa po w poblizu same Olejarnie i Elektrownie, a szklarni brak. Cena produktu jest nizsza o kredyt od sredniej. Fabryka juz stoi od 24 godzin i nikt nie chce kupowac. Interes sie kreci dopierio jak przydziele dystrybutora. :/ :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ... Kompleks wodczany. Farma Pszenicy L + 2 x Destylarnie M. Po ustawieniu ceny 727 (ponizej sredniej) i ustawieniu handel surowcem posrednim - brak. Nie nastepowal zakup niczego przez statki. Gdy wlaczylem handel posredni na - wylacznie sprzedaz, wowczas zaczely sie zlatywac M5 i jakies podejrzane TS i wodka schodzila na pniu, podczas gdy produkt posredni - pszenica stal w miejscu . O co tu tak naprawde chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorkvild musisz trochę poczekać ja we wszystkich kompleksach mam "Brak" sprzedaży produktami pośrednimi, przy stawianiu pierwszego kompleksu w 8:8 też trochę czekałem. Po postawieniu przyleciało kilka M5 rozpoznawczych różnych ras a potem gońce i TS i tak zaczęło się kręcić 😎. Może to kwestia usytuowania, bo przeprowadziłem eksperyment i postawiłem kompleks w nieznanym za Menelaus Oasis i klops co jakiś czas stateczek wleciał i to wsio. Spróbuj załadować kompleks ogniwami daj handel produktami pośrednimi na brak i cenę GW na 700 powinno się rozkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się przyłączę do pytania o dystrybucję, zaopatrzenie fabryki statkami.

Można to robić w czystej grze przypisując statki i ustawiając im polecenie kup/Sprzedaj po najlepszej cenie.

Można dodać skrypt Extended Trade Software Commands, wtedy wystarczy jeden statek, któremu przypiszemy dwa polecenie Kup po najlepszej cenie i Sprzedaj po najlepszej cenie. Statek będzie realizował je na zmianę.

Można też dodać skrypt Commercial Agent i przypisać do stacji Przedstawiciela Handlowego.

Teraz pytanie do handlowców, która opcja jest najlepsza, którą polecacie na podstawie własnych doświadczeń? A może jest jeszcze inne rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczenie na to że NPC bedą kupwać towar sprawdza sie u mnie zawsze i z niemal w kazdych ilościach jedynie w przypadku gwiezdnej wódy (tyle że musi sie fabryka rozkręcić). W przypadku innych towarów bywa różnie. Na ok 30 małych kompleksów (ok 4 ,6, 8 fabryk) w większości towar schodzi ale w ok 20 % z nich jakoś za bardzo nie chce (cena zawsze ustawiona na 1 ponizej sredniej). Myslę że jakbym ustawił niższą cenę byłoby lepiej. Zależy niewątpliwie od lokalizacji (zapotrzebowania).

W kompleksie towar może byc surowcem, produktem lub towarem pośrenim. Czasem dziwnie sie to rozkłada (np wszystko w kompleksie może być zaszeregowane do produktów pośrednich) Można to zmienić ustawieniem skryptu Przedstawiciel Handlowy (Commercial Agent). Można też w nim podglądać ile statków w danej chwili leci do naszego kompleksu i co zamierzaja sprzedać czy kupić. Po dłuzszej obserwacji i manipulacjach ustawieniami widac że jak jest produkt posredni na kupowanie to znaczy że fabryka jednak zdecydowanie KUPUJE a NPC sprzedają (sory Yacek). Nie jest to łatwo stwierdzić gdyz statki które wylecą do naszego kompleksu nie reaguja na żadne zmiany ustawień w kompleksie aż do niego dotrą. Łatwo sie to obserwyje po ustawieniu ceny produktu pośredniego na minimum i opcji produkt pośredni - sprzedaż po chwili leci do nas paręnaście statków z zamiarem kupna. Obraz zaciemniają troche statki kierowane skryptem Ekonomiczny Handlowiec (Economy and Supply Trader - EST) które wydają sie nie reagować na te ustwienia w naszym kompleksie. Mozna wyłaczyć ich handel w naszym kompleksie.

Polecam Commercial Agent - używam od lat. Niedogodność taka że wyszkolenie zabiera sporo czasu ale generalnie sie sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo polecam jakiś kompleks kalkulator - sporo się rozjaśnia w głowie jak człowiek parę godzinek przy nim posiedzi. Ja używam xadrian- wersja 1.2.2 bo chyba jest najlepszy ale są inne. Zysk pewny zawsze będzie przy kompleksie samowystarczalnym ale to trzeba minimum ok 50 mil.

Dobrze się sprawdzają mikrokompleksiki żywnościowe np 2 razy Cattle Ranch L i 2 razy CahoonaBakeryL (to chyba po naszemu fabryka tusz i fabryka kotletów 😎 ) I ich odpowiedniki dla wszystkich ras.

Fajnie się zarabia na kryształach - można postawić kopalnię silkonu (krzemu) do tego żywność i kryształy (ogniwa dostarczać). Dużo możliwych kombinacji ale żeby mieć pewność to najlepiej przyznać do kompleksiku przedstawiciela handlowego - skrypt. Wtedy zwracasz uwagę jedynie żeby kompleks stawiać w pobliżu elektrowni żeby stateczek nie musiał dużo czasu tracić na dostarczanie energii dopóki się nie wyszkoli.

Można z myslą o HUBie poustawiać paręnaście fabryczek Teladianum po np 3 razy L.

Niektórzy stawiają na dowóz do kopleksika kryształów zamiast ogniw wtedy dodajesz elektrownie.

No i trzeba pamiętać żeby nie liczyć na bardzo wiele - lepiej się zarabia na misjach. Budowanie fabryk jest za to zabawne. Żeby zarabiać trzeba stawiać kompleksy z setkami fabryk. Wtedy gra się spowalnia więc trzeba stosować na to skrypty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorkvild, w poprzednim poście wymieniłem produkty na których można najprościej zarobić 😎 Konkretnych lokacji nie ma sensu podawać, bo u każdego z czasem zmienia się w pewnym stopniu układ fabryk NPC i różnie to może wyglądać. Najlepiej jest posiedzieć parę chwil przy mapie scorpa albo w grze, oglądając fabryki, i samemu sobie ułożyć plan- jeśli w jakimś rejonie widzisz braki pewnych towarów to uzupełniasz własnymi fabrykami je produkującymi. No chyba, że zdecydujesz się na te produkty, które sprzedają się same (wymieniłem w poprzednim poście), wtedy praktycznie nie ma znaczenia gdzie umieścisz fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To posłużę radą:

Cytat

* Rozdzielamy przecinkami zdania współrzędne połączone następującymi spójnikami:

a) przeciwstawnymi: a, ale, i, lecz, jednak, jednakże, zaś, wszakże, owszem, natomiast, tylko, tylko że, jedynie, przecież, raczej, tymczasem, za to, np.

Była i ładna, i mądra.

Mój brat jest naukowcem, a ja zajmuję się sportem.

Mieliśmy pójść na spacer, lecz zaczął padać deszcz.

W klasie o profilu biologiczno-chemicznym biologia jest trzy razy w tygodniu, natomiast w klasie o profilu ogólnym – dwa razy w tygodniu.

😎 wynikowymi: więc, dlatego, toteż, to, zatem, wobec tego, skutkiem tego, wskutek tego, np.

Kochał ją, więc postanowił się z nią ożenić.

Nie odzywasz się, wobec tego ja też nie będę się odzywać.

c) synonimicznymi (wyjaśniającymi): czyli, to jest, to znaczy, innymi słowy, np.

Rzeczowniki w języku polskim mają deklinację, czyli odmieniają się przez przypadki.

Niedługo będzie rok przestępny, to znaczy, że będzie miał 366 dni.

Polecam: http://pl.wikipedia.org/wiki/Przecinek

😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

To ja się przyłączę do pytania o dystrybucję, zaopatrzenie fabryki statkami.

Można to robić w czystej grze przypisując statki i ustawiając im polecenie kup/Sprzedaj po najlepszej cenie.

Można dodać skrypt Extended Trade Software Commands, wtedy wystarczy jeden statek, któremu przypiszemy dwa polecenie Kup po najlepszej cenie i Sprzedaj po najlepszej cenie. Statek będzie realizował je na zmianę.

Można też dodać skrypt Commercial Agent i przypisać do stacji Przedstawiciela Handlowego.

Teraz pytanie do handlowców, która opcja jest najlepsza, którą polecacie na podstawie własnych doświadczeń? A może jest jeszcze inne rozwiązanie?

Yacek z mojego doświadczenia lepiej niesamowystarczalny kompleks zaopatrzyć w TS sprzedające i kupujące, ponieważ w tym samym czasie produkty są sprzedawane i kupowane. Nie wiem jak jest ze skryptem Extended Trade Software Commands czy statek przy jednym starcie z kompleksu kupi i sprzeda towar, bo normalnie TS sprzeda lub kupi (zależy od polecenia) i wraca do bazy nie leci do kilku fabryk by kupić lub sprzedać towar. Więc by to działało szybciej potrzebne są TS na sprzedaż i kupno (sprzedaż nie tyczy się Teladihuany i Gwiezdnej Wódki 😎).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

To ja się przyłączę do pytania o dystrybucję, zaopatrzenie fabryki statkami.

Można to robić w czystej grze przypisując statki i ustawiając im polecenie kup/Sprzedaj po najlepszej cenie.

Można dodać skrypt Extended Trade Software Commands, wtedy wystarczy jeden statek, któremu przypiszemy dwa polecenie Kup po najlepszej cenie i Sprzedaj po najlepszej cenie. Statek będzie realizował je na zmianę.

Można też dodać skrypt Commercial Agent i przypisać do stacji Przedstawiciela Handlowego.

Teraz pytanie do handlowców, która opcja jest najlepsza, którą polecacie na podstawie własnych doświadczeń? A może jest jeszcze inne rozwiązanie?

Polecam przedstawicieli handlowych. Jeśli chciałbyś ich używać w kompleksie/HQ/stacji handlowej to musisz podszkolić ale warto poświęcić trochę czasu. Nie potrzebują praktycznie żadnego nadzoru, na wyższych poziomach doświadczenia potrafią zmienić cel lotu jeśli towar zostanie wykupiony, nie robią sobie nawzajem konkurencji, sami uzupełniają zapasy dron itd itp. O moich metodach szkolenia pisałem w temacie poświęconym temu skryptowi.

Cytat

Hmm spoko. Wlasnie myslalem zeby uruchomic jakas nieduza produkcje krysztalu, gdzies w boronskim sektorze na poczatek.

U mnie bardzo obiecująco wygląda Barren Shores. Blisko do źródeł ogniw i stacji potrzebujących kryształów, a do tego masa asteroidów z krzemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra - przepraszam wszystkich których wkurzyłem.

Odnośnie fabryk polecam doskonały skrypt Comarcial Agent (przedstawiciel handlowy) który z radością używam od lat. Jest prosty w użyciu miły i miodny. Jego opis w skryptach. Chroni nas przed paroma niewątpliwymi niedopracowaniami występującymi w grze bez skryptów i nie psuje zabawy. Pilot awansuje na parę wyższych poziomów co umożliwia mu z czasem kupno i sprzedaż wszystkiego w kompleksie (dobiera sobie co kupować a co sprzedawać). Można go sobie doskonale poustawiać odnośnie tego co chcemy żeby kupował, sprzedawał itp. Wielu takich handlarzy ze sobą współpracuje - nie lecą do tej samej stacji itd. Umożliwia podglądanie w kompleksie które statki NPC akurat do nas lecą i po co, ustawienie które produkty maja być pośrednimi w kompleksie. Pokazuje ile czego kompleks produkuje - łatwo się zorientować co dobudować żeby kompleks był samowystarczalny (ważne przy dużych kompleksach). No i można wyłączać pojedyncze fabryki w kompleksie (ale to już jest w najnowszej wersji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...