Skocz do zawartości

Salvage Command Suite (dawne Salvage Claim Software Mk1)


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli zobaczycie do postów w temacie Skrypt Salvage Claim Software, przeczytacie że przez Plugin Managera wielu graczy ma problem z prawidłową instalacją tamtego skryptu. Polecany jest jako alternatywa inny, podobny skrypt Salvage Claim Software Mk. 1.

To oprogramowanie będzie pozwalało przejmować opuszczone statki w odległości 1000 - 3000m, czy z bliższa niż SCS Cycrowa, ale za to jest o wiele tańsze niż urządzenie SCS.

Ponieważ ostatnio przy modzie DDTC miałem trochę problemów z instalacją SCS (ale sobie poradziłem) zastanawiałem się nad tą alternatywą i zauważyłem że nie spolszczenia tego skryptu.

Naprawiam ten błąd, spolszczenie jest na Mamucie, link jak zwykle w temacie o spolszczeniach skryptów.

Skrypt zmienił nazwę z Salvage Claim Software Mk1 na Salvage Command Suite. I słusznie, jest to teraz naprawdę bardzo rozbudowany skrypt, zdecydowanie lepszy niż SCS i Salvage Commands & NPC razem wzięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ponieważ używam tego skryptu z powodów jakie podał Yacek, dodam kilka spostrzeżeń do jego opisu.

1. Najważniejszą różnicą do skryptu SCS Cycrowa jest to, że nie wymaga zakupienia oprogramowania SCS MK1 do przejmowania statków. Po instalacji skryptu i ustawieniu w STEROWANIU skrótu klawiaturowego, statki można przejmować od razu.

2. Przejmuje każdy rodzaj statku z odległości do 1km bez zainstalowanego skanera i odpowiednio z dupleksowym do 2km i tripleksowym do 3km. Po przejęciu wysyła automatycznie statki do najbliższej stoczni i niestety nie da się tego ustawić inaczej nawet w dodatkowych poleceniach dodawanych przez Salvage Commands & NPC.

3. Oprogramowanie SCS MK 1 (około 95.000 kr) po zakupie dodaje dodatkowe funkcje do konsoli poleceń tj.

NAWIGACYJNE

- Leć do pozycji - Leć do wybranych współrzędnych

- Leć do centrum sektora - Wiadomo co

SPECJALNE

- Skanuj wszechświat w poszukiwaniu wolnych statków - Polecenie przeszukuje obszar wszechświata który posiadasz w zasięgu radarów swoich własności (statki i stacje) w celu wykrycia wolnych statków - Trzeba usłyszeć to "The space is Big, very Big"

- Przejmij statek - wiadomo

4. W dalszej części skrypt posiada możliwość ustawienia "Sieci Satelitarnej", która w założeniach ma ustawić w każdym sektorze satelitę za odpowiednią opłatą. Niestety jak na razie tej funkcji nie testowałem.

5. Jest to konwersja skryptu napisanego pod X2/X3

Odnośnik do strony egosoft tu.

Podziękowania dla starjacker0 za zwrócenie uwagi na ten skrypt w temacie tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem w tłumaczeniu jest też coś o generowaniu co kilka godzin Kontenerów w losowych sektorach i jest opcja skanowania sektorów w ich poszukiwaniu. Nie wiem jak i czy w ogóle to działa. Skrypt wejdzie u mnie do użytku w kolejnej nowej grze. Na razie robię testy.

Linka do skryptu dałem w pierwszym temacie, po co więc się dublujesz? 😁

Cytat

Podziękowania dla starjacker0 za zwrócenie uwagi na ten skrypt w temacie tu.

Mnie oczywiście jak zwykle nikt nie podziękuje za tłumaczenie 😁

Ale i tak wszystkim dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Khmm.. 😁 no właśnie zapomniało się.

Oczywiście podziękowania dla Yacka za spolszczenie a co ważniejsze ciągłe pchanie tego forum.

Na poprzednim forum temat podziękowań był raczej bombardowany przez skromność tłumaczących, jak oczywiście dobrze pamiętam, więc się nie wychylam.

Co prawda używam swojego spolszczenia, ale na pewno Yacka z uwagi na jego doświadczenie jest lepsze.

(spolszczone mam tylko do połowy dotyczącej przejęcia statków i poleceń, jak pisałem nie uruchomiłem Sieci satelit więc nie chciałem udostępniać nieskończonego spolszczenia.)

Co do losowego generowania to ja raczej zauważyłem (i wywnioskowałem z opisu skryptu) generowanie losowych statków na początku gry i co 6-10 godzin (czasu gry) później. Raczej tylko dla tego jestem w posiadaniu TL Mobile Pirate Base, a w poprzedniej grze to był TL Ozaias (Gonerów). Jako ciekawostkę mogę podać, że dzięki temu skryptowi i przejęciu pustego skafandera też raczej wygenerowany losowo, mam w ładowni pasażera o imieniu OpoXavier (taki Klonik) 😁 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się najnowsza wersja skryptu oznaczona numerem 3.28

Wprowadza wiele zmian i dodatkowych możliwość (naprawy statków, odzysk wraków i szczątków stacji i wiele innych).

Duże możliwości konfiguracja (również cheat).

Spolszczenie najnowszej wersji skryptu jest dostępne na Mamucie, link jak zwykle w temacie o spolszczeniach.

Uwaga, spolszczenie jest mało testowane, możliwe że będą poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ten skrypt bardzo odpowiada. Nie powoduje żadnych problemów jest miły i wygodny w użyciu.

Wygodna opcją jest to że po przechwyceniu statku on automatycznie kieruje się do stoczni.

Podsumowując prosty i wygodny w obsłudze 😛

Fajnie by było gdyby była dostępna opcja w której możemy ustawić do jakiego typu konstrukcji mają udawać się nasze statki. Czyli można by było wybrać czy do stoczni a może do doku zaopatrzeniowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowszej też kierują się do najbliższej stoczni, ale jest możliwość wezwania do nich statku naprawczego i albo je w nim naprawić, albo sprzedać w nim na zło. Koszty wezwania Statku Naprawczego (Aran, jakby kogoś to interesowało, znika po wykonaniu naprawy, złomowania) są różne, zależne od statku i stopnia uszkodzeń. Bardzo to fajne. Nie potrzeba mieć własnej floty naprawczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz wzywam Statek Naprawczy i złomuję w nim od razu przejęte statki. Trwa to kilkanaście sekund (tyle ile potrzeba by przejęty statek zadokował do tego Arana) i kasa leci. Zdecydowanie wole taką wersję od poprzedniej, gdzie latał za mną statek (TM lub inny lotniskowiec) zbierał co przejąłem, lub sam przejmował, naprawiał, a potem musiałem ręcznie wysyłać naście statków do stoczni i po kolei je sprzedawać.

PS. Na Mamucie jest zaktualizowana wersja tłumaczenia, kilka drobnych zmian w tłumaczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieraliście kiedyś kontenery poleceniem "Zbierz wszystkie towary"? Pewnie tak. Wiecie jakie szaleństwa odstawia wtedy autopilot. Ten skrypt ma podobne polecenie i działa ono o niebo lepiej niż standardowe z TC.

Można również dzięki najnowszej wersji odzyskiwać wraki statków i stacji. Kosztuje takie odzyskanie 50 000 kredytów (za statek), pojawia się Hyperion odzyskiwacz i rusza do akcji. Czas trwania zależy od statku jaki zostanie odzyskany z wraku i wynosi od godziny do do kilkunastu godzin (czasu gry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze naciśnięcie klawisz przypisanego do SCS Suite to przejęcie porzuconego statku, drugie to jeśli statek jest przejęty i nadal naszym celem wezwanie Arana. Można też w rozkazach własnego statku wybrać Specjalne i tam mamy wszystkie polecenia SCS Suite włącznie z wezwaniem Arana do naprawy lub złomowania statku. Można też wyłączyć w konfiguracji konieczność posiadania urządzenia SCS i wtedy wybierasz przejęty statek, rozkazy, specjalne i masz opcję wezwania Arana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się kolejna wersja skryptu oznaczona numerem 3.28.9

Wprowadza kolejne nowości i to spore.

Tłumaczenie nowej wersji jest na Mamucie (wersja mało testowana, będą pewnie zmiany, ale to za jakiś czas).

Jeśli ktoś miał już skrypt musi po instalacji nowej wersji skryptu uruchomić grę, skrypt się wyłączy automatycznie po wykryciu nowej wersji, należy zapisać grę, wyjść z gry i uruchomić ją ponownie z tego zapisu, skrypt zrestartuje się automatycznie i nowa wersja zacznie działać.

Nowe możliwości to:

Kolorowanie nazw własnych statków.

Wyszukiwanie porzuconych statków określonego typu.

I inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważajcie z nową wersją i zmienianiem kolorów nazw statków. Jeśli mamy ustawione "Melduj o wykonaniu rozkazów" to statki będą meldowały się, ale będziemy otrzymywać pustą wiadomość od "Nieznajomy". Jak pisze autor skryptu jest to wina silnika gry, który nie może wyświetlić wiadomości z kolorowymi nazwami statków i stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Nie latają automatycznie, automat "złomiarza" jest w skrypcie Salvage Commands NPC, w SCS Suite nie ma, więc latają tam gdzie ich wyślę.

Jak to robię? Najpierw uruchamiam na takim statku opcję "Znajdź najbliższy porzucony statek we wszechświecie". Dostaje raport z nazwami statków, sektorów i odległości w skokach od sektora w którym jest statek na którym uruchomiłem to polecenie. Decyduje gdzie go wysłać (wiadomo do sektorów Xenków nie poślę) i wysyłam poleceniem leć do sektora (opcja autoskok włączona, więc skoczy zamiast lecieć przez kilka sektorów), jeśli sektor nie odkryty jeszcze to wysyłam go do najbliższego sektora, który mam odkryty, a potem polecenie "przeleć przez bramę".

Jak statek znajduje się w sektorze docelowym to polecenie "Zbierz wszystkie opuszczone statki w sektorze" i jazda. Jak wykona polecenie to melduje się. Sprawdzam wtedy, czy przejął jakieś małe statki, które mogą w nim dokować. Jak tak, to muszę dać im czas na zadokowanie do niego (wiadomo są powolne bo mają z reguły kilka % kadłuba). Jeśli przejął tylko TS lub inne duże statki to procedura zaczyna się od początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odnośnie dyskusji o wyszukiwaniu opuszczonych statków w grze przy pomocy SCS Suite prowadzonej w temacie Program do mapy Scorpa....

Tak wygląda wynik skanowania wszystkich sektorów w poszukiwaniu opuszczonych statków:[attachment=27:SCS1.JPG]

A tak okno wyboru typów statków do poszukiwania:[attachment=28:SCS2.JPG]

PS. Opcja szukania statków wg typów dostępna będzie dopiero w kolejnej wersji skryptu.

SCS1.JPG SCS2.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...