Skocz do zawartości

X:Rebirth - pierwsze wrażenia


deedol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja np. w TC nie wyobrażam sobie grać bez modów i nigdy bez nich nie grałem, bo jak zaczynałem przygodę z serią to modów było już dużo.

Z Rebirth może być ten problem, że modów nie będzie miał kto robić, jak najlepsi moderzy się zniechęcą do gry. To samo może stać się ze spolszczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 209
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dobra, ludziska (no i witam ponownie, po długiej nieobecności), na razie widzę, że jeśli już kupować, to za jakiś czas i że jest źle. Moje pytania:

Jak wyglądają możliwości ustawiania skrótów klawiszowych do różnych menu?

Poprawili wreszcie autopilota, czy dalej taranuje wszystko na swojej drodze?

Nadal można, po staremu, niszczyć M2 strafe'ując dookoła nich?

Póki co tyle, może wrócę po więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2013 o 21:12, HanSolo napisał:

Jak wyglądają możliwości ustawiania skrótów klawiszowych do różnych menu?

Nie ma takiej opcji

W dniu 19.11.2013 o 21:12, HanSolo napisał:

Poprawili wreszcie autopilota, czy dalej taranuje wszystko na swojej drodze?

Odbijasz się jak balon

W dniu 19.11.2013 o 21:12, HanSolo napisał:

Nadal można, po staremu, niszczyć M2 strafe'ując dookoła nich?

Jest lepiej 😀 Wlatujesz do hangaru, kładziesz cegłę na autofire i wychodzisz zrobić kawę......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2013 o 16:47, Woleyko napisał:

Szkoda tylko że zrąbali wszystko co w serii X było czymś pięknym. Seria X charakteryzowała się wręcz tym że mogłeś sobie wejść na pokład M2 czy M1, mogłeś się przesiadać ze statku do statku, a teraz? Uwięziony w jednym statku, rozwiązania zaczerpnięte z innych gier. Dla mnie to nie seria X tylko coś nowego trochę podobnego i tyle.

Ludzie, czego wy oczekiwaliście? Przecież od początku było mówione, że robią grę na nowo, więc jaki sens ma porównywanie jej do poprzednich osłon? Widać targetem byli gracze, którzy bardziej przepadają za arcade typu DSO, niż symulatorami typu X'y, gdzie lategame przypominał exela. Z tego, co obejrzałem wyczytałem, to to X w nazwie to tylko, żeby fani kupili (BO PRZECIEŻ TO X!!!!), a tak naprawdę to zupełnie inna gra - i imo dobrze, Ci co chcą x'ów zostaną przy AP, a fani arcade al'a DSO przejdą na XR. Fakt, jest jeszcze sporo rzeczy do usprawnienia w x'ach (i zawsze będzie - bądźmy szczerzy - idealna gra nigdy nie będzie, zawsze będzie czego będzie brakować, zawsze będzie coś, co można dodać - skoro ego nie ma zamiaru rozwijać serii to trudno się mówi - może jest to dla nich nieopłacalna (nie oszykujmy się x'y obiektem kultu światowego nie są), a możę celują w inny bardziej opłacalny target, a może zmienią zdanie i będzie X4 - ich pytaj 😉 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2013 o 22:13, Cerber napisał:

(...) Przecież od początku było mówione, że robią grę na nowo, więc jaki sens ma porównywanie jej do poprzednich osłon? Widać targetem byli gracze, którzy bardziej przepadają za arcade typu DSO, niż symulatorami typu X'y, gdzie lategame przypominał exela. (...)

OK, to prawda, że trzeba oceniać grę jako zupełnie nową produkcję, inaczej to... chyba szkoda strzępić język. 😉 Ale i tak powiem, że w aspekcie walki gra nie zbliżyła się do niedoścignionego wzoru Freelancera2 (poprawka: Freespace2 oczywiście) IMHO a co więcej oddaliła się nawet od innych gier mających przypadkiem również X w nazwie. I nawet gdy będzie już obsługiwać joystick (teraz chyba jakieś problemy z tym są?) to nawet niespecjalnie będzie co obkładać na jego przyciskach (ogień, rakieta + zmiana działek i rakiet - to chyba wszystkie funkcje walki). A co dopiero mówić o większych bitwach. Niby jest dobry system unikania kolizji (przyjmuję na wiarę) - ale w zasadzie po co on teraz, skoro nie będziemy posyłać do boju dywizjonów myśliwców?

Edytowane przez MacDyller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cerber - Fakt, ja mimo wszystko miałem nadzieję na rozbudowaną grę, otrzymałem troszkę co innego.

Główny problem leży jednak gdzie indziej.

Skopali optymalizację.

Skopali interfejs.

Skopali autostrady (choć nie wszyscy się zgodzą).

Handel praktycznie nie istnieje.

O trybie FPP nawet nie wspominając.

Projekty postaci leżą i kwiczą.

Tylko jeden statek (to dałoby radę przeboleć).

Sztuczna inteligencja to pośmiewisko.

Wydawanie komend... jakie wydawanie komend?

Kontynuować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Moskit

Owszem, nie mówię, żę gra jest cacy i jak najbardziej, za taką ilość błędów wręcz powinno się hejcić grę, a twóców gotować w smole baaaaardzo powoli, tylko dla niektórym głównym problemem jest to, że to nie X'y. Zresztą z tego, co widać to jakiś nowy trend - wydawanie gry w wersji beta ( jeśli nie alpha). Może za jakiś czas XR okaże się godnym następcą DSO .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2013 o 05:57, Reavenn napisał:

A możesz mnie pokierować gdzie to jest? 😀 Jakoś nie mogę znaleźć :/

Musisz wyskoczyc w odpowiednim momencie z austostrady bo nie ma tam przystankow. Obserwuj kosmos z autostrady, stocznia bedzie po prawej stronie. Nie przegapisz jej, bo to wielgachny obiekt 😀

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację szukanie zniżek ośmiesza tę grę. 😉 A jednostki czasu - no niestety czyżby wszyscy stal się terranami? :/ Z suwakiem logarytmicznym tez bym się zgodził... Jeszcze jedna ciekawa odmienność, nie można prawie nic robić w trakcie lotu - a lot to czasami ucieczka... czyli jak poszukać celu podróży gdy jesteśmy gonieni? Można spróbować, ale zaraz staniemy w miejscu i już po nas.

/edit:

Hrmpft - mój post został napisany pod i odnosił się do recenzji autorstwa szopenk, która to recenzja została wydzielona z tego tematu tutaj:

http://xudb.pl/topic/2609-szopenk-moje-pierwsze-wrazenia/

Edytowane przez MacDyller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze dowale cos od siebie ( tym razem co innego niz hejt, a przynajmniej juz bez negatywnych emocji )

1) bardzo mi sie podoba proces ladowania i rozladowywania transportowcow, prawie zakochalem sie w tym widoku 😀, ogolnie system handlu jest dosyc ciekawy (kiedy dziala). chociaz brak automatycznego kupca jest upierdliwy. Nawet fajnie pomyslane te oferty kupna / sprzedazy ale sam proces zbierania informacji to jakas masakra.

2) gra jest niestety za prosta, najgorzej jest zdobyc pierwsze 15-16mln a potem ( tu zostalo wyciete i przepisane w postaci poradnika http://xudb.pl/topic/2608-legalne-zarabianie-kasy-przez-abordaz-poradnik/

Wiec pomijajac oburzenie Yacka dla ktorego sposob zapisu save jest straszny bo kazdy sobie moze wpisac dowolna kwote tak spokojnie w grze mozna trzepac kase LEGALNIE z predkoscia 100mln cr / 2-5h ( w zaleznosci czy znajdziemy tyle Taranisow do przejecia).

Jeszcze odniose sie do sposobu zapisywania gry 😛, dla niektorych za prosty i az prosi sie o oszustwa, a to chyba najbardziej przemyslana rzecz w calej grze, bo wiekszosc bugow mozna usunac edytujac save i wywalajac zbugowane wpisy np z transportowcami ktore 2h wisza w powietrzu i nie przyjmuja rozkazow bo maja pelna liste, albo w ogole sie zbugowaly i nic nie chca robic. W sumie 2x juz grzebalem w save zeby naprawic transportowiec.

Na obecna chwile co mnie najbardziej denerwuje to GUI, gdyby chociaz dali cos o podobnej funkcjonalnosci jak w X3 to wiekszosc wad ( nie bledow) bylaby do przezycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to teraz moje pierwsze (niecałe 10 h gry) wrażenia:

-Grafika budzi (dla mnie pozytywne) skojarzenia ze "Star Wolves". Modele stacji, okrętów, tło sektorów - mie siem całkiem podoba. Inny klimat niż stare X-universe, ale nie jest źle.

-Jeden statek- TO JEST ZZUUOO! Sądzę, iż nie wymaga to komentarza.

-Optymalizacja grafiki. Dobra, jo rozumim, nVidia 240 GT, 4GB ramu i intel core i3 2.93 GHz to nie jest sprzęt NASA, ale "Mass E. 3", "E. Truck S. 2", czy "Max P. 3" wyglądają 3x lepiej (jadą na maksymalnych detalach) bez żadnych ścinek. W X:R wszystko, włącznie z rozdzielczością na minimum i przy większych stacjach i w autostradach tnie. Sprawdzałem, procka starczy, wina grafiki.

-Krążowniki- ładne, wielkie, budzą respekt i nie są wreszcie jednolitymi kawałami metalu! Na to czekałem, widać uszkodzenia, aż chce się niszczyć! No, a jeśli już się przejmie/kupi, to aż chciałoby się polatać... a, chwila, jeden statek... Na szczęście jest Starshatter.

-Interfejs- Pan sobie chyba żartuje! Nie do opisania, upadek.

-Mapa? Toż to jest jakaś kpina!

-Różnorodność broni. A konkretnie jej brak. No przepraszam, ale z tego co widzę, to się cofamy.

-Sposób zapisywania gry? Dziękuję bogom gier, że nie zabezpieczyli save'ów. Gdyby nie to, w ogóle bym nie grał. A tak połowę czasu naprawiam bugi, ale przynajmniej da się grać.

-Swoją drogą, to statek gracza nie jest zły. Po upgrade'ach pozwala poczuć się jak Han Solo, hehe...

-Sztuczna inteligencja? Ups, przepraszam, sztuczny brak inteligencji... "walka" wręcz obraża moje umiejętności, komputer lata jak wcześniej. Dobrze, że skorzystali z pomysłu na moda (był taki, "Bounce" Litcube'a) i nie rozbijamy się o wszystko, tylko się odbijamy.

-Wsparcie innych kontrolerów niż to-to do xboxa? Musiałem ręcznie przypisywać klawisze w .xml'u. Ale przynajmniej się dało.

-Oznaczanie celu? To jest szalone! Przykład: walka w obronie stacji. Wróg 2 km przede mną, na tle stacji, to se myślę: a walnę skubańca rakietką. I tutaj wkracza "inteligentny" targeting. Na pewno chciałem przeskanować ten fragment stacji akurat w tym momencie! No, to żem przeskanował stację! Rakietką.

-Ktoś już to pisał i niestety, muszę się zgodzić - odnoszę wrażenie, że po skończeniu fabuły w tej grze nie będzie co robić.

-Absolutny brak kontroli nad statkami! Brak nawet najprostszych komend typu "leć tutaj" czy "dokuj tam"... Dobrze, że już są na to skrypty...

-Dobrze, że twórcy od razu pomyśleli o możliwości usunięcia poleceń handlowych... poprzez edycję save'ów!!!

-Różne wersje silników i osłon (ładują się szybciej, ale mają mniejszą pojemność itd.) - spoko, pozwala dostosować "Skunk'a" do stylu gry. Ale chwila, przecież różnorodność "pilotowalnych" statków też na to pozwalała...

-Gra aktorska, modele postaci- Jak nie umiemy porządnie tego rozwiązać, to nie bawimy się w rpg-owe konwersacje! Wolałem już wersje tekstowe ze "Star Wolves". Egosoft, na karnego jeżyka!

No, to chyba wszystko, o czym pomyślałem. Traktując tą grę jako coś zupełnie nowego, to dużo bugów i dziwny interfejs, skopana optymalizacja grafiki. Reszta niezła. Traktując to-to jako X4, to siedzieć i płakać. Ale, po zawodzie na Duke Nukem'ie Forever, to spokojnie traktuję X:R jak zupełnie nową grę, niezwiązaną z żadną serią i mogę jakoś grać. Pojawią się mody, patche (oficjalne i nieoficjalne), jakieś dodatki ekhm, DLC, to może będzie całkiem fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2013 o 20:43, El_Dar napisał:

To powiedz mi gdyby wydała to jakaś firma której nieznasz pod tytułem całkiem nieznanym to wydał byś na nią 49,99 € czy nawet 120 zł ?

Jakby to była inna firma i nieznana wcześniej seria (gra), to bym się wstrzymał. Ale X:R miałem zamiar kupić, tak jak X3 AP, w dniu premiery. Ponieważ miałem wyjazd, no to się wstrzymałem z zakupem, po lekturze na forum. Będąc jeszcze przy cenie - zastanawiam się, czy pierwszej obniżki X:R na Steam doświadczymy jeszcze przed końcem roku. Moim zdaniem, są szanse, że cena szybciutko poleci w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie chodzi o co innego o to że wielu ludzi, w tym i nawet Ja tak se myślałem, mówili że jak by spojrzeć na tą grę nie jak na kontynuację X3 a na coś innego to nawet można w to grać...

Ale DO KUR(N)Y JASNEJ tą grę stworzyło EGO i dało jej X w tytule ... to zobowiązuje

To tak jak by czekać na premierę nowej "AUDI A6" i dostać coś co ma nazwę "AUDI A6" jest wyprodukowane przez AUDI a naprawdę jest kiepską imitacją samochodu z "Państwa Środka" jak sądzicie ludzie by to kupowali i mówili no jak założyć że to nie jest A6 to nawet się tym da jeździć ... pomijając fakt że jeździ jak 10 letnia Łada i na każdym zakręcie drzwi same się otwierają .... oczywiście pan Ziutek co ma warsztat w garażu pod blokiem obok mi te drzwi naprawi specjalnym ryglem więc jest GIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, ale chyba pora przywyknąć, że to że coś wcześniej było super nie jest gwarancją dla nowych produkcji, bez względu na firmę. Masz nicka, którego bardzo dobrze znam, bo w Starcraft i Broodwar grałem mnóstwo czasu. Starcrafta 2 kupiłem w dniu premiery. Pograłem kilka godzin, i odłożyłem na półkę. Porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...