Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion - dla Albion Prelude


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Yacku.... 00044 jest usunięty, ja się pytam, gdzie dać pliki z folderu "soundtrack" no...

Aha, jeszcze ejdno pytanie, czy mi się tylk owydaje, czy XRM z AP daje więcej piratów w ich sektorach niż XRM w TC? Bo nie mogę dolecieć po te akcje z jednej z pierwszych misji, co chwilę uwalają Mnie piraci (robię fabułę argońską).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gdy przeniosłem go do addon, straciłem podkład muzyczny w menu głównym, dobra, olać to, poprostu postaci z misji głównego wątku nei mają głosu w pewnych kwestiach... Ale dziwne to i tyle... Muszę się przelecieć do Kingdoms End, ja ktam nie będzie muzyki (bo na razie nie słyszę dźwięku w sektorach ,to znaczy, że cos jest nie halo),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czystej, mam wersję instalatora X3TC + X3AP z pebu (więc moze to tego wina, ale wątpię).

A więc tak, w Kingdom's End też muzyczki brak, więc coś ewidentnie jest nie tak... Mam komunikaty Betty (chociaż nie dam głowy, że wszystkie), mam muzykę w Menu głównym, mam dźwięki broni, podobnie jak naprowadzania rakiet na Mnie, a podkładów muzycznych w sektorach brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję podejścia. Prąd tez od sąsiada ciągnięcie bo was nie stać? O komputerach nie wspomnę, bo to za wysoki poziom cenowy dla was.

Złodziej to złodziej, nie ważne co ukradnie.

Nie liczcie na dalszą pomoc przy kolejnych problemach.

Szkoda że przez was taki piękny temat został zamknięty.

Jesteście dumni z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W XRM są statki M7 do których zadokujesz TS-a. Nawet bym powiedział, że większość M7 ma taką możliwość.

Zawsze też możesz zadokować do np. Placówki Wojskowej oboma statkami i dokonać wymiany towarów miedzy nimi.

Mając Teleporter na jednym z tych statków, możesz wymieniać towary między nimi będąc w przestrzeni.

Możesz handlować latając M7 używając droidów handlowych.

Jak widać opcji jest kilka, trzeba tylko znać grę, zanim rzuci się na głęboką wodę (mody).

Wyskrobane Tapatalkiem na desce do krojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisach wszystkich statków w XRM, masz podane możliwości dokowania do nich innych statków. Oczywiście, tych statków, które mogą dokonać inne. Do M3 nie zadokuje nic ☺

Chyba nie chcesz powiedzieć, ze instalujesz, odintalowujesz itp. mody w tej samej instalacji gry? 😈

Wszystkim opłaca się handlować, pod warunkiem, że kupuje się taniej, niż sprzedaje. 😁

Wyskrobane Tapatalkiem na desce do krojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście tego tematu, masz opisany mod MSP. Mod ten dodaje wiele statków i jest w 100% kompatybilny z XRM.

Szkoda, że nie chce się czytać całego opisu zawartego w pierwszym poście.

Innych modów ze statkami nie można instalować. Każdy taki mod posiada plik Tships.txt z listą statków. Gra używa tylko jednego takiego pliku na raz, wczytany zostanie plik z ostatniego zestawu plików cat/dat, co spowoduje że w grze będziesz miał statki tylko z jednego moda.

Można oczywiście łączyć dwa mody (dwa pliki Tships) w jeden (tak jak to zrobił autor MSP łącząc statki z modów XRM i TOTT), ale wymaga to trochę znajomości mechaniki gry, budowy plików itp.

Wyskrobane Tapatalkiem na desce do krojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować zainstalować statki w formacie xsp - ale trzeba uważać, bo mogą wyjść na jaw zmiany dokonane przez moda, których nie uwzględnił autor statku i trzeba dokonać pewnych modyfikacji, to samo z kompatybilnością, np. u mnie (ToTT) w battlestar galactica nie chciała dziełać część wierzyczek (problemu ofc nie było bez moda), ale po doinstalowaniu statku battlestar pegasus problem zniknął 😉 - a jeśli chodzi o łączenie modów (gdzieś kiedyś nawet widziałem jakiegoś mod merger'a, ale nie testowałem), to najprostsze będzie przekopiowanie satatków z pliku tships - ale to nie spowoduje ich dostępności w stoczniach - do tego trzeba coś jeszcze zrobić, ale osobiście nie wiem co - Yacek coś kiedyś mówił o jakimś nadpisaniu kodu (najlepiej MD), więc może będzie wiedział

http://xudb.pl/topic/1722-jak-dodac-nowy-statek-x3tc/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statki w formacie .xsp? Zależy jaką ilość - jeden, dwa to się jeszcze może opłaca, ale więcej, to szkoda fatygi. Wszystkie takie statki zostały stworzone dla X3 Reunion. Używają innych osłon i broni niż te dostępne w TC/AP. Przed instalacja, należy każdy statek odobno przekonwertować w PM.

Jest gotowy dla XRM mod (MSP) dodający prawie 380 statków z wielu innych modów (lista w opisie), to szkoda sił i czasu na kombinowane z pojedynczymi statkami.

Wyskrobane Tapatalkiem na desce do krojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem - powodzenia z instalacją 380 statków, a tym bardziej, z wykrywaniem, co jest niekompatybilne 😉

Cytat

Wszystkie takie statki zostały stworzone dla X3 Reunion. Używają innych osłon i broni niż te dostępne w TC/AP. Przed instalacja, należy każdy statek odobno przekonwertować w PM.

nope, tutaj masz dla TC, sam mam ok. 10 statków + TOTT i po ok. 20 dniach czasu gry nie zauważyłem żadnych problemów mimo iż intensywnie ich używałem - trzeba jedynie nanieść poprawki na moda - chyba, że XRM zmienia aż tyle, że wszystko nagle saje się niekompatybilne - ale, jak nie spróbujesz, to się nie dowiesz

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=274276

Cytat

They should all work with Terran Conflict.

Some may not work with Reunion (see feedback at the bottom of this post)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2014 o 18:13, Cerber napisał:

nope, tutaj masz dla TC, sam mam ok. 10 statków + TOTT i po ok. 20 dniach czasu gry nie zauważyłem żadnych problemów mimo iż intensywnie ich używałem

Właśnie te statki były tworzone głównie w czasach X3 reunion i dla tej gry. To że nie zauważasz czegoś, nie znaczy, że wszystko jest OK.

Statki będą działać w większości w TC/AP, ale nie do końca w pełni poprawnie.

Np. Jak wiesz każdy statek może mieć instalowany określony maksymalny rozmiar osłon. Na statkach klasy M3 nie zainstalujesz osłon 1GJ, o są to osłony dla wielkich statków. Ale wielkie statki mogą mieć zainstalowane osłony mniejsze niż nominalne, więc na M2 zainstalujesz osłony 25MJ.

Statki M6 w X3R używały osłon 125MJ. W TC nie ma takich osłon, są osłony 200MJ. Jeśli więc zainstalujesz statek M6 zrobiony dla X3R, który mógł mieć max. zainstalowane osłony 5x125MJ, to w TC będziesz mógł zainstalować w nim tylko 5x25MJ. Latać nim będziesz mógł, ale...

To samo dotyczy uzbrojenia. Część uzbrojenia jest taka sama w X3R i TC, są jednak bronie unikatowe dla X3R i unikatowe dla TC. Statek będzie mógł być uzbrojony w broń, która występuje w X3R i TC, ale nie uzbroisz go w przypisaną w jego pliku broń unikatową dla X3R, o gra nie znajdzie jej w pliku TC, oraz nie uzbroisz go w broń unikatową dla TC, bo nie ma jej przypisanej dla tego statku w jego pliku instalacyjnym.

Dlatego pisałem o wykonaniu konwersji statku w formacie .xsp stworzonym dla X3R przed jego instalacją w TC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie znajdzie jakichś broni/osłon/będą jakieś nowe itp. to zostaną one dodane/nie dodane/zamienione automatycznie - co na co, jak, gdzie kiedy i dlaczego, nie wiem - obserwowałem jedynie efekty. przykład ToTT i broń starożytnych (z którą, nawiasem mówiąc, kompatybilność powoduje autodestrukcje statku - żeby statków a'la sławny bazyl nie posiadać) - do niektórych statków ją przypisało jako kompatybilną, do innych nie - a usunięcie to zalezdwie kilka kliknięć edytując plik tships (ładne i przejrzyste GUI), nie trzeba żadnego pliku xsp edytować ani robnić konwersji przed istalacją, wystarczy po instalacji przejrzeć plik tships i zobaczyć, czy nie ma tam pododawanych jakichś kwiatków wynikłych z moda, czy zbalanoswać sobie statek

a co do stabilności, to czym rózni się istalacja poprzez moda, od instalacji poprzez PM? bo w tego co zauważyłem wgrywając moda wgrywasz jedynie nowy plik tships, tstation itp. + pliki dodatków typu tekstury itd. - a w drugim przypadku to PM dokonuje wpisu do pliku tships i wypakowuje pliki - różnica jedynie taka, że te dodatkowe pliki typu tekstury/modele itd. przy instalacji z modem znajdują się w plikach dat (ale to ręcznie wrzucić też nie jest większym problemem), a przy instalacji przez PM w katalogu głównym gry

Cytat

Właśnie te statki były tworzone głównie w czasach X3 reunion i dla tej gry. To że nie zauważasz czegoś, nie znaczy, że wszystko jest OK.

Statki będą działać w większości w TC/AP, ale nie do końca w pełni poprawnie.

a konkretnie? co będzie nie tak? jakieś doświadczenia (w TC, nie Reunion - tam każdy wie, jak było 😉 )? - skoro przez tyle czasu nie było żadnych problemów to jest to argument za tym, że to, co kluczowe działa - co oczywiście nie znaczy, że nigdy żaden problem nie wystąpi - ale żeby mówić od razu, że coś nie działa, bo nie ma jednoznacznego dowodu, na to, że działa? imo lekka przesada - a to czy ryzyko jest warte, to już każdy musi ocenić sam, ale według mnie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2014 o 19:41, Cerber napisał:

Jeśli nie znajdzie jakichś broni/osłon/będą jakieś nowe itp. to zostaną one dodane/nie dodane/zamienione automatycznie

Kto powiedział, że automatycznie? Zobacz: http://xudb.pl/topic/750-x-plugin-manager-lite/page__view__findpost__p__17521

W dniu 23.11.2014 o 19:41, Cerber napisał:

bo w tego co zauważyłem wgrywając moda wgrywasz jedynie nowy plik tships, tstation itp. + pliki dodatków typu tekstury itd. - a w drugim przypadku to PM dokonuje wpisu do pliku tships i wypakowuje pliki - różnica jedynie taka, że te dodatkowe pliki typu tekstury/modele itd. przy instalacji z modem znajdują się w plikach dat (ale to ręcznie wrzucić też nie jest większym problemem), a przy instalacji przez PM w katalogu głównym gry

Z tego co sprawdzałem testowo instalując jakiś statek przez PM, to przy zamknięciu go (PM-a) tworzy on też pliki cat/dat zawierające dane o statku + Tships.

Ale testy robiłem dawno temu, kilka lat wstecz, gdy wyszła wersja PM 1.47

I jeszcze jedno, zdaje się, że jeśli do gry jest dodany jakiś mod, ale nie jest on wybrany jako "Base mod" tylko dodany jako fake patch, to PM tworząc nowy plik Tships z dodawanym statkiem, jako bazowy plik bierze plik z Vanilli, a nie z plików moda.

W dniu 23.11.2014 o 19:41, Cerber napisał:

a konkretnie? co będzie nie tak? jakieś doświadczenia (w TC, nie Reunion - tam każdy wie, jak było 😉 )

To samo co w Reunionie. Jak PM "zapomni" że instalował statek z .xsp to zobaczysz 'save game corrupted'.

Ktoś pisał o takim problemie w TC, ale to było dawno temu. A nie wiadomo, jak dużo osób instalowało statki w formacie .xsp, o sądząc po postach na forum, to mało kto.

Oczywiście każdy może sobie zainstalować na własne ryzyko. Ja jednak, szczególnie nowym i mało znającym grę, polecałbym jakiegoś moda ze statkami niż pojedyncze statki. Łatwiej zainstalować moda, szybciej, więcej statków itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

jak to kto? JA 😉 - co zostało zaobserwowane podczas moich zmagań z dodatkowymi statkami, nowe bronie (także te z moda) zostały automatycznie (nie) dodane do listy kompatybilnych - nie mam jedynie zielonego pojęcia, co zdecydowało o tym, że dodane zostały lub nie

Cytat

I jeszcze jedno, zdaje się, że jeśli do gry jest dodany jakiś mod, ale nie jest on wybrany jako "Base mod" tylko dodany jako fake patch, to PM tworząc nowy plik Tships z dodawanym statkiem, jako bazowy plik bierze plik z Vanilli, a nie z plików moda.

To akurat sprawdziłem - brany jest plik tships z pliku cat/dat o najwyższej numeracji - czyli jeśli pliki cat/dat moda mają wyższy numer od vanilli to do nich zostaną dopisane nowe statki #potwierdzoneinfo

Cytat

To samo co w Reunionie. Jak PM "zapomni" że instalował statek z .xsp to zobaczysz 'save game corrupted'.

Ktoś pisał o takim problemie w TC, ale to było dawno temu. A nie wiadomo, jak dużo osób instalowało statki w formacie .xsp, o sądząc po postach na forum, to mało kto.

Oczywiście każdy może sobie zainstalować na własne ryzyko. Ja jednak, szczególnie nowym i mało znającym grę, polecałbym jakiegoś moda ze statkami niż pojedyncze statki. Łatwiej zainstalować moda, szybciej, więcej statków itp.

ekhm, a co ma PM do tego? on tylko "nadpisuje/wypakowuje" pewne pliki, równie dobrze możesz go sobie wywalić po zainstalowaniu statków i będzie działąć - tak obecnie wygląda mój X3 (straszny syf na kompie 😉 ) - jedyne miejsce, gdzie PM może coś skaszanić to jakieś dodatkowe czynności poza wypakowaniem plików i nadpisaniem pliku tships, np. dopisanie statków do stoczni, używalności przez npc (plik jobs?). miesza coś w save'ach? itp. - ale jeśli chodzi o wyapakowanie plików i nadpisanie pliku tships to nie mam zielonego pojęcia co tutaj może pójść nie tak - równie dobrze możesz to zrobić ręcznie i statek pojawi się na liście obecnych i gotowych do stworzenia (cheatmode) - nawet modelu nie misisz ładować (zresztą nawet w czystym x3 jest sporo nieużywanych statków, bez modeli - programiści po sobie nie posprzątali 😉 ) - a co do Reunion to tam się w tak szczegółową analizę nie bawiłem i nie mam pojęcia na czym tam polegała instalacja statków w formacie xsp - pamiętam tylko, że po kilku dniach gry (real time) gra się wysypałą 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiem .

ja po instalacji moda XRM i Monster ship mam problem z dokowaniem do stacji (jakiejkolwiek) kreci sie statek jak Bak w kulko a zadokowac niechce. i nie tylko moj ale przejety statek zatrzymal sie jakies 20 kilometrow od stacji i stoi nie dokuje poradzcie co mozna nato poradzic ????

Sorki ale problem sama rozwiazalam , zainstalowalam skrypt TC dok i to on stwazal problem , teraz juz wszystko jest ok.

z pozdrowieniami ze Szwecji , Balbinka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...