Skocz do zawartości

FAQ X3, XTM TC - komentarze


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

#50 Skrypt Weapons Changer 2.5 (do czego służy i jak skonfigurować?)

Skrypt Weapons Changer służy po skonfigurowaniu do szybkiej zmiany rodzaju broni we wszystkich slotach uzbrojenia statku. Jest rozszerzeniem grupowania broni.

Można go pobrać z tego linka Weapons Changer 2.5 .

Dostępne jest spolszczenia, co prawda do wersji 1.45, ale nie wiele się zmienia, do tego uważam że nie jest potrzebne. Ważna jest znajomość konfiguracji, a ta jest opisana w tym temacie na forum Ego: Skrypt Weapons Changer 2.5 (do czego służy i jak skonfigurować?) oraz na tym forum Skrypt Weapons Changer 2.5.

Istnieje też już wersja skryptu pod X3:TC. Można o niej poczytać w tym temacie: Skrypt Weapons Quick Swap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

#51 Posiadanie zasobów gotówki w ilości większej niż 2 000 000 000.

W X3 jednorazowo można posiadać nie więcej niż 2 000 000 000 kredytów. Oczywiście można ten zasób powiększyć posiadając fabryki lub kompleksy fabryk i tam lokując kredyty. Jest to jednak skomplikowana metoda i ponadto utrudnia monitoring zysków/strat, które generuje fabryka/kompleks w czasie.

Prostszą metodą jest otwarcie konta bankowego u Teladich (dobrze, że nie u Boronów Wink - przyp. aut.) w systemie zwanym „Wszechświatowy Teladiański System Bankowy (Teladi Universe Banking System w skrócie T.U.B.S.). Służy do tego skrypt: Bankkonto.spk

Instalacja w/w skryptu przebiega za pomocą Plugin Managera made in Cycrow. Twórcy wydali także wersję nie wymagającą Managera – jest ona dostępna tu: Bankkonto.zip i wymaga przekopiowania rozpakowanych plików do katalogu z grą.

Jak to działa:

1. Wymagane jest uaktywnienie edytora skryptów w grze.

2. Po zainstalowaniu pojawia się w „Konsola Poleceń Statku – Ogólne” dodatkowa komenda: Account: Account Starting.

3. Uaktywniamy tę komendę i wpłacamy dowolną ilość kredytów.

4. Pojawia się wiadomość informacyjna i konto jest aktywne.

Opisana w punkcie 2 komenda zastąpiona zostaje następującymi:

1. T.U.B.S.-ACCOUNT: Report

Raport o stanie konta, który może być wywołany w każdej chwili.

2. T.U.B.S.-ACCOUNT: Pay in

Wpłacanie kredytów z konta statku na konto bankowe – obowiązuje tu limit 2 000 000 000 kredytów na 1 transakcję, ponieważ i tak nie możesz mieć więcej na koncie statku.

3. T.U.B.S.-ACCOUNT: Pay out

Wypłata z konta bankowego na konto statku – obowiązuje tu limit 500 000 000 kredytów na 1 transakcję, gdyż Teladiański bankier dopisał to drobnym druczkiem u dołu umowy otwarcia konta, a Ty nie zauważyłeś przy podpisywaniu Rolling Eyes .

4. T.U.B.S.-ACCOUNT: Auto. Transfer

Po naciśnięciu zostaniesz poproszony o podanie dwóch kwot:

a) minimalna określa, jaka kwota ma cały czas być dostępna na koncie statku. Przykład: masz na koncie statku 100 kr, kwotę min ustawiłeś na 10 kr i spróbujesz wpłacić na konto bankowe całe 100 kr. Bank po kilku sekundach przeleje Ci z powrotem na konto statku kwotę równą ustawionemu minimum czyli 10 kr.

🤔 maksymalna określa max stan Twojego konta statku. Przykład: masz na koncie 100 kr, kwotę max ustawiłeś na 150 kr i Twoja fabryka przekazuje Ci nadmiar zysków w wysokości 100 kr. Na koncie statku masz więc 100 + 100 = 200 kr. Po kilku sekundach 50 kr ląduje na koncie bankowym, a na koncie statku zostaje ustawione max czyli 150 kr.

Tylko jeżeli zadokowałeś do Swojej Stacji pojawia się:

5. T.U.B.S.-ACCOUNT: Auto. Transfer

Analogicznie do punktu 4, ale tyczy się tylko stacji.

Wartości min i max mogą być zmienione w każdej chwili, a wpisując wartość „0” dezaktywuje się autotransfer.

Za poszczególne operacje bank pobiera prowizje (naprawdę śmieszną), ale co jakiś czas wypłaca nam odsetki (naprawdę śmieszne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#52 Gdzie są zapisywane savy z gry?

Domyślnie gra zapisuje savy w następującej ścieżce:

C:\Dokuments and Settings\USER_NAME\Moje Dokumenty\Egosoft\X3\save\

Gdzie USER_NAME to nazwa konta na jakim logujesz się do systemu.

W X3:TC ścieżka do katalogu z save wygląda następująco:

C:\Dokuments and Settings\USER_NAME\Moje Dokumenty\Egosoft\X3TC\save\

Czy można w grze zmienić tę ścieżkę dostępu do plików sav? Nie, można to zrobić jedynie w systemie, zmieniając domyślna lokalizację folderu "Moje dokumenty".

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Gdzie są savy?

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#53 Kokpit w X3?

Tworząc grę X3 Egosoft zrezygnował z nakładki graficznej przedstawiającej kokpit statku. Zrezygnował, jednak tak nie do końca, bo wszystkie elementy kokpitów pozostały w grze. Jeśli ktoś grał w X2 i brakuje mu widoku kokpitu może przywrócić sobie ten widok.

Musi w tym celu pobrać i zainstalować mod: Cockpit Mod by Imp

Warto przeczytać wcześniej tę uwagę: Oto mod Imp.'a zwany "Callback Mod" - dodaje on wyrazne obrazy kokpitow statkow. Sa to glownie kokpity z X2, jednak pakiet zawiera tez osiem specjalnie zaprojektowanych nowych kokpitow dla statkow argonskich. Wazna uwaga: zaladowanie tego moda zmodyfikuje Twoja gre. Mod nie jest oficjalnie wspierany przez Egosoft, co oznacza brak pomocy technicznej ze strony firmy. Wszelkie zapytania powinny byc kierowane do uzytkownika Imp. - na forum angielskojezycznym "Scripts and Modding".

Cytat

Mod ten gryzie się z modem XTM, ale jest na to sposób:

Po zainstalowaniu Cockpit Mod'a by Imp na X3 z Xtended mod'em gra zacznie nas wyrzucać do pulpitu itd, wystarczy w Plugin Menadżerze by Cycrow w zakładce "Ships" ustawić kokpity jako Base Mod. Powinno to wyglądać tak - http://img175.imageshack.us/img175/1829/capture08272008150322os4.png

Mam nadzieję, że komuś to pomoże xp

Podziękowania za rozwiązanie problemu koledze Draakul

Gdyby komuś w X3:TC brakowało kokpitu, to jest MOD, a nawet dwa, dodające go też do TC.

[MOD] CockpitCallback MOD v0.1(unstable, but can evasion CTD) i [MOD] Shawn's Cockpit Mod v1.5 for X3TC feat. Weazel.

Oba testowałem, ten drugi mi bardziej się podobał, ale używać nie używam.

Nigdy nie używałem kokpitu i w TC też nie tęsknię za nim.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Kokpit w X3 oraz tutaj: czy używacie modu dodającego kokpity?

Na tym forum możesz poczytać w tym temacie: Kokpity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#54 Przedstawiciel Handlowy.

Przedstawiciel Handlowy to rozszerzenie opcji przypisywania statków handlowych do fabryk w celu zaopatrywania ich w surowce do produkcji, oraz sprzedaży produktu końcowego.

Przedstawiciel Handlowy dostępny w Bonus Packu, dlatego nie jest opisany w instrukcji.

Ogólnie polega to na tym że wynajmuje się pilota (coś podobnego jak ST/UT), który handlując towarem szkoli się i działa coraz lepiej. Pobiera jednak za swoje usługi opłatę (złodziej zysku). Można również skonfigurować go tak, że będzie raportował swoje działania.

Opis konfiguracji Przedstawiciela Handlowego jest dostępny na forum Ego w tym temacie: Przedstawiciel Handlowy - jak skonfigurować?

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#55 Statystyki statków, broni i osłon [XTM], [X3]

Zestawienie wszystkich statków, broni i osłon dostępne jest tu XTM_Ship_Stats_073_v2.zip

Dotyczy ono co prawda modu XTM, ale są w nim zawarte również statki, bronie i osłony dostępne w czystym X3.

Zestawienie przygotowane zostało w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel. Jeśli ktoś nie posiada MS Excel-a może użyć darmowego OpenOffica lub darmowego narzędzia Microsoftu do podglądu arkuszy kalkulacyjnych.

Pod tym linkiem znajduje się temat na forum Xtended, a w nim oprócz linku do statystyk również link do MS Excel viewer, czyli narzędzia do podglądu arkuszy kalkulacyjnych, dla tych, którzy nie mają zainstalowanego MS Office.

Statystyki statków z gry X3:TC można pobrać z tego linka: statki TC

Jest też polska wersja pliku ze statystykami dla TC, przygotowana przez SoBka. Dostępna jest na Mamucie: Statystyki TC PL

Można też sprawdzić je, oraz zobaczyć statki w wersji online: Galeria statków TC. Uwaga, antywirus może blokować dostęp do strony, ale nie ma się czym przejmować, fałszywy alarm.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#56 Antyskaner policyjny

Antyskaner policyjny - urządzenie pozwalające ukryć przed skanerami policyjnymi nielegalne towary w ładowni. Działa jednak tylko na jeden nielegalny towar w ładowni. Jeśli mamy więc Wirusa Włamań Systemowych (nielegalny) i Antyskaner, to policja nie wykryje nielegalnego towaru. Jeśli jednak będziemy mieć również np. Gwiezdną Wódkę, to policja wykryje posiadanie przez nas nielegalnego towaru w ładowni i poprosi o jego wyrzucenie.

Antyskaner dostępny jest w czystym X3 tylko Habitatach Pirackich - tylko w ofertach BBS. Po zadokowaniu do Habitatu z nielegalnym towarem, powinniśmy (nie zawsze) znaleźć w ofercie BBS informację o możliwości zakupu Antyskanera. Reklamują go że ukryje każdy nielegalny towar, ale to reklama (patrz wyżej). Po zakupieniu Antyskaner w ładowni widoczny jest jako SS_WARE_SW_NEW2.

Po zainstalowaniu moda XTM, Antyskaner można również kupić w DOK-u zaopatrzeniowym Yaki. Cena zakupu wynosi 932996 kr.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#57 Stocznia XTM-a [XTM]

Stocznię taką można sobie postawić w dowolnym sektorze. Można też postawić kilka takich stoczni. O tym jak to zrobić można przeczytać w tym temacie na forum Ego: custom start i stocznia XTM oraz odblokowanie HQ i statków z Bala Gi.

Interesujący nas skrypt dostępny jest tu: http://www.thexuniverse.com/forum/showthread.php?t=2915

Stocznie XTM-a dodaje skrypt "Xtended Shipyard".

Skrypt "Xtended Shipyard" uruchamiamy w następujący sposób:

1. Ściągamy skrypt.

2. Rozpakowujemy. Mamy plik .spk

3. Uruchamiamy Plugin Manager - Instaler Cycrowa, dodajemy nowy skrypt, czyli pokazujemy mu ścieżkę dostępu do pliku .spk, lub klikamy dwa razy na pliku .spk i powinien nam się PM otworzyć.

4. Zamykamy PM i uruchamiamy grę.

5. Sprawdzamy czy mam magiczną nazwę pilota (Thereshallbewings, dwa L w nazwie). //EDIT Jeśli nie mamy, bo wcześniej nie grzebaliśmy w Edytorze, to musimy zmienić nazwę pilota ręcznie. Jeśli nie wiesz jak to poszukaj przepisu na forum.

6. Teraz sprawdzamy czy mamy przypisany klawisz do uruchamiania skryptów: Opcje-Sterowanie-ostatnia zakładka "Edytor skryptów". Domyślnie jest przypisany klawisz "r" dla "uruchom skrypt". Zobacz też czy masz klawisz F12 przypisany do uruchomienia edytora skryptów.

7. Przechodzimy do Edytora skryptów: Osobiste-Pilot-Ogólne. Na pierwszej pozycji od góry mamy "Edytor skryptów" potwierdzamy enterem.

8. Otwiera się Edytor Skryptów, na pierwszej pozycji jest Edytor Skryptów, potwierdzamy enterem.

9. Szukamy skryptu, który chcesz uruchomić, klawiszami strzałek lub PageDown i PageUp. Skrypt nazywa się "Cheat.XTM.shipyard.

10. Po odszukaniu skryptu o tej nazwie naciskamy klawisz jaki mamy przypisany do uruchomienia skryptów (domyślnym jest "r").

11. Otwiera się małe okno, wybieramy pozycję drugą "Wybierz statek lub stocznię" potwierdzamy enterem.

12. Otwiera się okno z mapą świata X, wyszukujemy sobie sektor, w którym chcemy postawić stocznię, wybieramy lokalizację stoczni (klawiatura numeryczna + Insert do zmiany widoku), potwierdzamy enterem.

13. Otwiera się okno "Wykonaj skrypt dowodzenia", potwierdzamy enterem.

14. Otwiera się małe okno, wybieramy pozycję drugą "Wybierz statek lub stocznię" potwierdzamy enterem.

15. Otwiera się okno z mapą świata X, wyszukujemy sobie sektor, w którym chcemy postawić stocznię, wybieramy lokalizację stoczni (klawiatura numeryczna + Insert do zmiany widoku), potwierdzamy enterem.

16 Stocznia pojawia się w sektorze.

17. Oklaski.

18. Kurtyna.

19. Bis, bis!

Tu mała uwaga WoyTass-a: Za drugim razem (w poz. 14) pojawia się komunikat "wybierz pozycję sektora". Reszta bez zmian.

Nie wiem czemu mamy inaczej, ale na wszelki wypadek wklejam, aby było dokładnie.

Stocznia po postawieniu nie należy do nas. Ale możemy w niej kupować wszystkie statki dostępne w modzie XTM, oprócz statków Sonenów: Mantisa, Bazyliszka, Scylli.

Ograniczeniem jest tylko stan naszego konta, bo statki kosztują i to sporo. Nawet statki dostępne w innych "normalnych" stoczniach są tu droższe.

Tym, którzy powiedzą że to za duże ułatwienie, powiem jedno: to taka sama stocznia jak każda inna. Czy nigdy nie kupowałeś statku?

Jeszcze jeden temat o Stoczni XTM na forum Ego: Stocznia XTM

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#60 Skrypt poprawiający ziemską ekonomię

Link do skryptu

Po instalacji skryptu należy ręcznie przerobić plik 447437.xml na wersję polską, czyli zmienić nazwę pliku na 487437.xml i w samym pliku zmienić w drugim wierszu zapis <language id="44"> na <language id="48">

Następnie po uruchomieniu gry w opcjach/rozgrywka/ustawienia sztucznej inteligencji należy włączyć Terran Economy.

Co nam daje ten skrypt: Dwie dodatkowe bramy w sektorach ziemian, i statki TS ziemian uwijające się pomiędzy ziemskimi stacjami.

Więcej o skrypcie można przeczytać na forum w temacie Skrypt poprawiający ziemską ekonomię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#61 Co zrobić z zabranymi pilotami?

Wydawałoby się głupie pytanie, wiadomo sprzedać jako Niewolników w Habitacie. Ale okazuje się że można też coś innego: będąc zadokowanym na stacji w menu rozkazy w komendach "Pirackie" naszego statku pojawi się nowa komenda (która się nie pojawia gdy jesteś w przestrzeni!) "Wypuść Niewolników". Po kliknięciu przychodzi nam wiadomość potwierdzająca że dana ilość Niewolników zdołała opuścić ładownię.

Więcej o tym przeczytasz w temacie: Jak uwolnić astronautów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#62 Skróty używane na forum, rozwinięcie

Starzy wyjadacze forum pisząc używają często skrótów, dla nowych użytkowników te skróty mogą nic nie znaczyć i rozwinięcie ich może zając im długi czas przeszukiwania tematów na forum. Aby ułatwić to podaję słownik używanych skrótów:

SCS - skrypt Salvage Claim Software - link

BSE - skrypt Bail Signal Extension - link

Stevio - skrypt Stevio Weapons Dealer - link

Jeżeli znalazłeś jakieś inny skrót, którego nie rozumiesz, napisz pytanie lub PM do mnie, a rozwinięcie tego skrótu pojawi się tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#63 Jak robić "zdjęcia" w trakcie gry?

Chciałbyś zrobić jakieś zdjęcie wy wysłać je do Galerii na Mamucie, ale nie wiesz jak to zrobić?

Oto przepis:

Pierwszą sprawą jest znalezienie jakiegoś odpowiedniego tła, widoku lub statku, który chcemy uwiecznić.

Jeśli chcemy zrobić zdjęcie statku, którym latamy na jakimś tle, najlepiej nacisnąć klawisz F2, który umieszcza kamerę na zewnątrz naszego statku. teraz klawiszami na klawiaturze numerycznej umieszczamy kamerę w jak najlepszej pozycji względem statku (klawisz + i - na klawiaturze numerycznej służą do przybliżania lub oddalania widoku).

Następnie pozbywamy się widoku HUD-a poprzez naciśnięcie Shift+h, ponowne naciśnięcie tej kombinacji włączy widok HUD-a.

Można również robić zdjęcia statkom, stacjom i fabrykom, wystarczy wybrać interesujący na statek lub stację (nie musi być nasz) jako cel i nacisnąć klawisz F3. Kamera zostanie umieszczona w pewnej odległości od tego obiektu. Podobnie jak w przypadku robienia zdjęcia naszego statku klawiszami na klawiaturze numerycznej ustawiamy położenie kamery względem obiektu. Następnie usuwamy HUD-a (Shift+h) i możemy robić zdjęcie.

Zdjęcie robimy przyciskiem printscreen i F9.

Zdjęcia domyślnie zapisywane są w formacie .tga w folderze C:\Documents and Settings\user_name\Moje dokumenty\Egosoft\X3\screenshots

Lokalizację domyślną można zmienić na pierwszym oknie po uruchomieniu skrótu gry X3, pod przyciskiem "Folder na zdjęcia".

Następnie pliki .tga konwertujemy do formatu .jpg. Można to zrobić darmowymi programami do przeglądania i edycji grafiki (IrfanView, XnView). Wystarczy otworzyć taki plik w tym programie i wybrać opcję zapisz jako i z listy formatów wybrać .jpg.

Zdjęcia zrobione w grze TC zapisywane są w formacie .bmp.

Zdjęcia można konwertować do formatu .jpg w będący standardowo w systemie Win programie Paint. Wystarczy otworzyć zdjęcie w tym programie, wybrać opcję zapisz jako i z listy formatów wybrać .jpg.

Po wykonaniu konwersji możemy zdjęcie wysłać do Galerii na Mamucie, z Navigatora znajdującego się na tej stronie, z sekcji współpraca wybieramy "Dodaj Info", z listy rozwijanej wybieramy Galeria i zatwierdzamy przyciskiem "Wybierz". Następnie wpisujemy nazwę, jaką chcemy nadać naszemu zdjęciu, przyciskiem "Przeglądaj" odszukujemy nasze zdjęcie i dodajemy. Można również dodać jakiś opis pod zdjęcie. Wpisujemy kod zabezpieczający i zatwierdzamy przyciskiem "Dodaj". Po akceptacji przez Jury, zdjęcie pojawi się w Galerii.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#64 Jak używać Warsztatu? [XTM]

XTM wprowadza nowe urządzenie: Warsztat. Dostępny w Kwaterze Głównej OTAS i DOK-ach Zaopatrzeniowych Splitów. Kosztuje około 1.8 mln.

Można przy jego pomocy naprawiać zdobyczne/własne statki. Koszty naprawy są w wersji XTM-a 0.7.4 zdecydowanie większe niz w poprzedniej, ale i tak naprawa jest opłacalna. Ponadto wymaga on tylko Kredytów do napraw, a nie jak HQ również surowców w podobny sposób jak przy produkcji statków.

Przy pomocy Warsztatu mogą naprawiać tylko duże statki (M1,M2). W ich przypadku wystarczy że Warsztat znajdzie się w ładowni statku. Wtedy w "Dodatkowych poleceniach statku" po kliknięciu na "Brak" pojawi się nam dodatkowe menu i z niego może wybrać opcję "Napraw zadokowane myśliwce", przy czym naprawiane będą wszystkie mogące zadokować do statku z Warsztatem statki.

Jeśli oddokujemy wszystkimi statkami ze statku z Warsztatem to polecenie naprawy zrobi się nieaktywne i po zadokowaniu kolejnymi statkami trzeba je będzie wydać ponownie.

Natomiast jak w statku z Warsztatem zawsze będzie choć jeden statek (naprawiony) to polecenie będzie zawsze aktywne i każdy dokujący uszkodzony statek będzie naprawiany od razu.

W statkach Warsztatu nie trzeba instalować. Instaluje się go tylko w stacjach. Aby zainstalować Warsztat w HQ lub DOK-u Zaopatrzeniowym należy zadokować do niego statkiem z Warsztatem w ładowni i z komend statku wybrać polecenie "Zainstaluj Warsztat w stacji". Następnie podobnie jak w statkach należy wydać stacji komendę: "Napraw zadokowane myśliwce". Również polecenie to będzie aktywne do czasu gdy w stacji będzie choć jeden statek.

Jeśli masz jakieś dodatkowe pytanie możesz je zadać tu: Jak używać Warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

#65 Odblokowanie HQ i statków z misji Bala Gi [XTM]

Interesujący na skrypt dostępny jest tu: http://www.thexuniverse.com/forum/showthread.php?t=2915

Odblokowanie HQ powoduje skrypt: "Bala Gi Ships and PHQ Unlock Script".

Odblokowanie "Kwatery głównej" i statków z misji Bala Gi robi się tak:

1. Ściągamy skrypt.

2. Rozpakowujemy. Mamy plik .spk

3. Uruchamiamy Plugin Manager - Instaler Cycrowa, dodajemy nowy skrypt, czyli pokazujemy mu ścieżkę dostępu do pliku .spk, lub klikamy dwa razy na pliku .spk i powinien nam się PM otworzyć.

4. Zamykamy PM i uruchamiamy grę.

5. Sprawdzamy czy mam magiczną nazwę pilota (Thereshallbewings, dwa L w nazwie). //EDIT Jeśli nie mamy, bo wcześniej nie grzebaliśmy w Edytorze, to musimy zmienić nazwę pilota ręcznie. Jeśli nie wiesz jak to poszukaj przepisu na forum.

6. Teraz sprawdzamy czy mamy przypisany klawisz do uruchamiania skryptów: Opcje-Sterowanie-ostatnia zakładka "Edytor skryptów". Domyślnie jest przypisany klawisz "r" dla "uruchom skrypt". Zobacz też czy masz klawisz F12 przypisany do uruchomienia edytora skryptów.

7. Przechodzimy do Edytora skryptów: Osobiste-Pilot-Ogólne. Na pierwszej pozycji od góry mamy "Edytor skryptów" potwierdzamy enterem.

8. Otwiera się Edytor Skryptów, na pierwszej pozycji jest Edytor Skryptów, potwierdzamy enterem.

9. Szukamy skryptu, który chcesz uruchomić, klawiszami strzałek lub PageDown i PageUp. Skrypt nazywa się "add.bala.ship.

10. Po odszukaniu skryptu o tej nazwie naciskamy klawisz jaki mamy przypisany do uruchomienia skryptów (domyślnym jest "r").

11. Otwiera się małe okno, wybieramy pozycję drugą "Wybierz statek lub stocznię" potwierdzamy enterem.

12. Otwiera się okno z mapą świata X, wyszukujemy sektor, w którym chcemy znajduje się jakaś stocznia (np. stocznia Argonów w Argon Prime), wybieramy ją i potwierdzamy enterem.

13. Otwiera się okno "Wykonaj skrypt dowodzenia", potwierdzamy enterem.

Efektem tego powinno być dodanie do wszystkich stoczni, wszystkich ras:

1. Kwatery Głównej - koszt zakupu 195 mln kr.

2. Statków M3+ - czyli w stoczniach Argonów Eclipsa, w stoczniach Boronów Skate, w stoczniach Splitów Chimery, a w stoczniach Paranidów Meduzy.

3. Tylko w stoczniach Paranidian Hyperiona (Jacht) - koszt 40 mln kr.

Od wersji XTM-a 0.7.4 nie musimy już tego robić. Odblokowanie jest automatycznie robione przy starcie nowej gry z opcji startowych dodanych przez ten MOD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

#66 Sztuczka z klonowaniem

Sztuczka znana od czasów X2, działa w X3, w X3+XTM oraz w X3:TC.

Wykorzystuje prosty fakt iż w momencie zakupu w stoczni większej ilości statków, tak naprawdę to kupujemy zawsze jeden statek, dzięki obecności w tym samym sektorze DOK-u zaopatrzeniowego zaopatrujemy go w potrzebne nam wyposażenie i dopiero po zatwierdzeniu zakupów w DOK-u gra sprawdza ile statków na początku zdecydowaliśmy się kupić i zakupiony statek wraz z wyposażeniem jest klonowany tyle razy ile statków mieliśmy zamiar kupić.

Jak można wykorzystać praktycznie z korzyścią dla nas ten fakt?

Podam na przykładzie:

Powiedzmy że kupiliśmy/zdobyliśmy jakiś statek A, który posiada 8 slotów broni głównej i chcemy we wszystkie te słoty włożyć broń B. Tak się jednak składa że broń B jest dostępna w tej chwili tylko w DOK-u zaopatrzeniowym C i tylko w ilości 2 szt. Jeśli zadokujemy statkiem A w DOK-u C i kupimy broń B to będziemy mieć tylko 2 sztuki, na pozostałe 6 sztuk możemy czekać bardzo długo.

Co zrobić by mieć 8 sztuk broni B?

Rozwiązanie jest proste:

W tym samym sektorze co DOK zaopatrzeniowy C znajduje się stocznia D (co za zbieg okoliczności). Szukamy w stoczni najtańszego statku, którego ładownia będzie w stanie pomieścić broń B (nie chodzi o to by można było w tym statku montować broń B, bo to bez znaczenia, tylko aby broń B mogła wejść do ładowni). Jeśli broń B ma rozmiar XL, to musimy szukać najtańszego statku z ładownią mogąca pomieścić kontenery XL.

Jak znajdziemy taki statek kupujemy 4 sztuki tego statku. Otwiera nam się okno do zakupu wyposażenia dla statku, kupujemy 2 sztuki broni B (jeśli kupowane statki chcemy wykorzystać to możemy też zakupić potrzebne im wyposażenie, jeśli nie to zatwierdzamy tylko zakup broni 🤪. Po zatwierdzeniu w stoczni pojawia się cztery statki i mimo że z DOK-u zaopatrzeniowego zniknęły tylko 2 sztuki broni B to okazuje się że każdy z zakupionych przez nas statków ma w ładowni 2 sztuki broni B. Ponieważ statków są cztery to w sumie mamy 8 sztuk broni B.

Możemy więc teraz zadokować naszym statkiem A do stoczni D, przenieść do jego ładowni z każdego statku po 2 sztuki broni B i zainstalować w każdym slocie głównym statku broń B.

Cztery statki kupione podczas tej operacji możemy po opróżnieniu im ładowni sprzedać, stracimy na tym kilka kredytów, bo cena sprzedaży zawsze jest niższa niż cena zakupu.

Ale czasami takie rozwiązanie jest jedynym wyjściem jeśli chcemy szybko wyposażyć statek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

#67 Jak ustawić widok z wieżyczki na drugim monitorze?

Jak ustawić widok z wieżyczki na drugim monitorze? I czy w ogóle jest możliwe takie ustawienie żeby było widać gdzie wieżyczka celuje?

Można. Robi się to tak:

1. W trakcie lotu ESC i szukamy opcji Monitory.

2. Schodzimy w dół poniżej: Mapowanie monitorów.

3. Strzałkami lewa i prawa szukamy opcji "Połącz", wybieramy ją, otwiera się mapa sektorów, szukamy swojego statku i wybieramy go. Oczywiście nie musi to być statek którym latamy, tylko inny nasz, ale jeśli chodzi nam o statek, którym latamy to go wybieramy.

4. Po wybraniu domyślnym widokiem jest widok zewnętrzny, teraz znów strzałkami lewa i prawa zmieniamy na taką wieżyczkę jaka nam pasuje Główna, Dolna, Górna, Tylna itp. zależy ile statek ma.

I to wszystko.

W TC robi się to trochę inaczej:

1. Rozgrywka, Ustawienia monitora.

2. Mamy do wyboru Prawy lub Lewy monitor. Wybieramy ten, który chcemy ustawić.

3. Z menu kontekstowego wybieramy "Odszukaj" i odszukujemy na mapie statek, z którego widok chcemy ustawić.

4. Teraz ponownie otwieramy menu kontekstowe i zmieniamy domyślnie ustawiony widok zewnętrzny na widok z takiej wieżyczki z jakiej chcemy sobie ustawić.

Jeśli ustawimy widok na "Kokpit główny" to kiedy najedziemy kursorem na monitor z widokiem z kokpitu naszego drugiego statku, będziemy mogli nim sterować (prawy przycisk myszy w obrębie monitora), a nawet strzelać z niego (lewy przycisk myszy w obrębie monitora). Warunkiem jest tylko to aby statek nie miał nic wybranego jako cel.

Działa do zmiany statku. Po zmianie statku (nawet jeśli ta zmiana polega tylko na zadokowaniu do innego statku) konfigurację musimy wykonać od nowa. Mała uwaga, przy dokowaniu do innego statku i oddokowaniu w tym samym sektorze nie ma problemu, jeśli natomiast wykonamy w między czasie skok lub przelot przez bramę skokową musimy konfigurację powtarzać. Związane jest to z tym że w trakcie przelotu przez bramę skokową następuje odczytywanie wszystkich parametrów ustawień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

#68 Dlaczego w sektorach ziemskich nie działa Napęd Skokowy?

W skrócie, dlatego że ziemianie nie posiadają Bram Skokowych, a tylko produkty własnej technologii: Akceleratory Trans-Orbitalne. Ich wadą jest to że nie współpracują z Napędem Skokowym.

Jeśli bardzo ci to przeszkadza możesz przy pomocy skryptu Skrypt - Convert Trans-Orbital Accelerators to Jump Gates przerobić wszystkie A T-O na zwykłe bramy skokowe. Możne też użyć skryptu Free Jump, dzięki któremu będzie można skakać we wszystkich sektorach, w tym również ziemian, w dowolne wybrane miejsce sektora bez potrzeby używania Ogniw energetycznych (Napęd Skokowy i Polecenia Nawigacyjne nadal wymagane). Jeśli ktoś uważa to za przesadne ułatwienie może zainstalować, ale stosować tylko w sektorach ziemian.

Jest jeszcze jedno rozwiązanie: Gateless Jump Hotkey/Command, również pozwala na wykonywanie skoków do punktu w sektorze, jednak z użyciem Ogniw Energetycznych. W zależności od tego jaką wersję tego skryptu pobierzemy i zainstalujemy, będziemy zużywać tyle samo ogniw co przy normalnych skokach lub dwa razy więcej.

Poczytać o tym i historii z bramami, oraz podyskutować można w tym temacie: Napęd Skokowy, a sektory ziemian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

#69 Co to jest XTM, skąd go pobrać, jak zainstalować?

Mod XTM jest to darmowy dodatek do gry X3 Reunion, stworzony przez fanów gry zrzeszonych w Teamie Xtended.

Mod w znacznym stopniu rozszerza możliwości gry. Dodaje 90 nowych sektorów, 95 nowych statków, nowe efekty graficzne, nowe bronie i rakiety, 45 nowych komend, nowe stacje, nowe misje, oraz poprawia zachowanie AI.

Polecany jest raczej dla graczy mających już doświadczenie w grze X3, nowy gracz dobrze by było aby zdobył takowe zanim zainstaluje mod XTM.

Obecna wersja moda to 075. I prawdopodobnie jest to ostatnia wersja tego moda przygotowana dla gry X3 Reunion. Kolejna wersja 0.8 jest zapowiadana już dla gry X3 Terran Conflict.

Sam mod jest dostępny pod tym linkiem: XTM 075. Podaję też bezpośrednie linki do pobrania: Wersja Full i patch075

Jest dostępne spolszczenie do moda XTM. Pobrać je można z pobieralni Mamuta.

Opinię o większych wymaganiach mod-a XTM, raczej można włożyć między bajki. Jeśli gra X3 działa ci bez problemów, śmiało możesz instalować XTM-a.

Jeśli obecnie gramy już z XTM-em w wersji 0.7.4 możemy ściągnąć tylko i wyłącznie plik XTM_0.7.5_Patch - Aby zainstalować samego patcha należy:

a. skoczyć, wlecieć do pustego sektora (najlepiej do jakiegoś Nieznanego), tak aby nie było żadnych innych statków w nim, im mniej tym lepiej.

b. zapisać grę, wyjść z gry.

c. zainstalować patcha podając ścieżkę do katalogu z grą, pliki zostaną tam wypakowane i zastąpią istniejące pliki.

d. uruchomić grę i wczytać zapisanego poprzednio save.

e. grać dalej.

Jest tylko mały problem: po wczytaniu save, dostajemy wiadomość że XTM nie działa prawidłowo z powodu braku plików. Uruchomienie testy XTM z Rozgrywka/Ustawienia sztucznej inteligencji, daje nam natomiast informacje że wszystko jest OK, ale pokazuje wersję XTM 0.7.4

Problem zgłoszony na forum XTM-a: http://www.thexuniverse.com/forum/showt ... adid=13276

Jest na to na szczęście rozwiązanie: należy ponownie uruchomić Plugin Managera i wyjść z niego przyciskiem Exit, plugin przetworzy informacje o modach skryptach.

Po odpaleniu gry komunikat już się nie pojawi, testy XTM z Rozgrywka/Ustawienia sztucznej inteligencji, dadzą nam informacje że wszystko jest OK i że obecna wersja XTM-a to 0.7.5

W przypadku wystąpienia innych jeszcze problemów z grą oraz ponieważ po instalacji moda zalecane jest rozpoczęcie nowej gry w związku z niekompatybilnością savów. Również aby uniknąć problemów po instalacji moda na starej grze (szczególnie tej z już zainstalowanymi skryptami), warto przy tej okazji zrobić pełną reinstalkę gry X3. Również jeśli ktoś miał wcześniej zainstalowaną wcześniejszą wersję moda (np. 0.7.3) polecałbym wykonanie reinstalki.

Wykonuje się ją w następujący sposób:

1. Odinstalować wszystkie skrypty, dodatkowe statki.

2. Odinstalować w panelu sterowania/dodaj usuń programy Bonus Packa i grę X3

3. Odinstalować Plugin managera.

4. Usunąć ręcznie pozostałe pliki i katalogi, zrestartować komputer.

5. Zainstalować X3

6. Zainstalować patcha 2.5

7. Zainstalować Bonus packa 3.1.07 oraz jego spolszczenie

8. Zainstalować Plugin Managera

9. Zainstalować XTM

10. Zainstalować dodatkowe skrypty (wg. uznania)

11. Rozpocząć nową grę.

Natomiast sama instalacja moda polega na pobraniu pliku XTM_0.7.5_full.exe. Jest to samo rozpakowujące się archiwum, po kliknięciu na nim wystarczy podać ścieżkę dostępu do katalogu z grą X3 Reunion i poczekać na wypakowanie wszystkich plików.

Tak samo postępujemy z plikiem XTM_0.7.5_patch.exe.

Instalacja spolszczenia do moda XTM polega na wypakowaniu wszystkich plików .xml ze ściągniętego archiwum spolszczenia do podkatalogu T w katalogu gry X3.

Po przeprowadzonej poprawnie instalacji należy rozpocząć koniecznie nową grę, natomiast to czy rozpoczniemy ją z opcji startowej z fabułą, bez fabuły, czy też z nowych opcji startowych dodanych przez mod nie ma znaczenia. Jedynie należy pamiętać że po rozpoczęciu gry z opcji startowych dodanych przez mod (dostępne w opcji Własna gra, mają w nazwie XTM na początku) nie będziemy mieć dostępu do misji Bala Gi, ale zmartwienia nie ma, wszystkie statki z tej misji (w tym Hyperion) oraz Kwatera Główna będą do kupienia w stoczniach.

Powstaje wersja tego moda dla TC. Mod dla TC będzie nazywał się XTC i można o nim poczytać w tematach XTC w pytaniach i odpowiedziach i XTC czyli "XTM" do TC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

#70 Poprawna kolejność instalacji gry, patch-y i Bonus Pack-a.

Aby uniknąć różnych problemów z grą, oraz możliwych readtextów dobrze jest wykonać instalację gry i kolejnych patchy w następującej kolejności w zależności od rodzaju gry:

1. X3 Reunion:

1. X3 PL

2. X3Update1.4.03_to_2.0.01.exe - oryginalny, niespolszczony patch

3. X3Update2.0.01_to_2.0.02_PL.exe - spolszczony patch

4. x3_bonus_package_3.1.05.exe

5. Spolszczenie BP 0.9f beta - made by bufi

2. X3Reunion + XTM

Opis instalacji znajduje się w FAQ#69

3. X3TC:

Z dobrze poinformowanego źródła (dzięki za info WoyTass) wiem że nie powinno się instalować od razu patcha 2.1 ma wersję z płyty. Poprawna kolejność to:

1. X3TC

2. patch 1.01 -> 1.4

3. patch 1.4 -> 2.0

4. patch 2.0 -> 2.1

5. patch 2.1 -> 2.5

6. patch 2.5 -> 2.6

Dlaczego? Bo instalacja patcha 1.01 -> 2.1 może prowadzić do dziwnych problemów w grze (chodzi raczej o fabuły). Wiem że to nie logiczne, ale sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#71 Budowa i naprawa statków (HQ i Aran). Jak zdobyć plany statków?

Jak budować statki:

1. X3R

Jak wiadomo w X3 nie można nabyć na własność stoczni. Zaopatrywać się w nowe statki możemy tylko i wyłącznie w stoczniach należących do innych ras. Tę sytuację zmienia patch 2.5 dodający misję Bala Gi po wykonaniu, której stajemy się właścicielem Kwatery Głównej (HQ) będącej połączeniem Stacji Handlowej, Doku Zaopatrzeniowego i Stoczni. Główna zaleta to możliwość dokowania do niej wszystkich statków, od M5 do M1/M2/M0. Dzięki HQ będziemy mogli budować i naprawiać własne statki. Jak wykonać misję Bala Gi, aby stać się posiadaczem HQ można przeczytać w tych tematach: FAQ misji fabuły X3, misji Bala Gi. i FAQ#24 Misja Bala Gi, różne problemy z misją.

Po wybudowaniu HQ dostępne będą w niej plany Pogromcy, o tym jak zdobyć plany innych statków przeczytasz poniżej.

Aby rozpocząć produkcję statku należy wybrać HQ, wybrać opcję "Dostosuj ustawienia stacji" i poszukać opcji "Dodaj do kolejki produkcji", następnie z listy dostępnych tam statków wybrać ten, który chcemy budować i potwierdzić wybór "enter-em".

Surowce wymagane do produkcji statków w HQ:

Ogniwa Energetyczne

Teladianium

Płótno przemysłowe

Olej rastarowy

Ruda

Płytki krzemowe

Kryształy

Tuby kwantowe

Mikrochipy

Części komputerowe

Kredyty

Do produkcji statków Kha'ak wymagane jest też Nividium.

To ile danego surowca jest potrzebne do zbudowania statku dowiemy się jak dodamy ten statek do kolejki budowy. Wtedy w opcji "Informacje" szukamy kolejki budowy, powyżej informacji o czasie i procentowym zaawansowaniu budowy statku będzie lista wymaganych surowców. Obok nazwy każdego surowca będzie podana ilość jego jaką mamy na stanie HQ, a poniżej w nawiasach kwadratowych wymagana ilość do budowy statku.

Procent podany poniżej informacji o czasie i procentowym zaawansowaniu budowy to procent posiadanych przez nas surowców potrzebnych do budowy. Budowa statku ruszy tylko wtedy gdy mamy 100% potrzebnych materiałów.

Surowce potrzebne do produkcji można dostarczyć do HQ przypisując do niej statki TS i wydając im polecenie zakupu potrzebnych towarów.

2. X3R+XTM

W grze X3+XTM HQ zdobędziemy podobnie jak w X3R, czyli w misji Bala Gi. Chyba że rozpoczęliśmy nową grę z opcji startowych dodanych przez XTM-a, wtedy nie mamy dostępu do misji Bala Gi, ale jest na to rada: FAQ#65 Odblokowanie HQ i statków z misji Bala Gi.

XTM-em oprócz opisanego w pkt.1 X3R sposobu budowy statków w HQ dodaje jeszcze jedną możliwość. Budowę statków w innych statkach. Tymi statkami są Pantera Lewiatan i Aran.

Aby rozpocząć budowę statków w tych statkach należy się z nimi skomunikować odszukać "Dodatkowe polecenia statku" i tam najechać na "Brak". Po potwierdzeniu wybrać należy opcję "Buduj statki". Po jej wybraniu otrzymamy wiadomość, gdzie będziemy mogli wybrać ilość i rodzaj statku jaki ma być budowany. Po zakupieniu dla statku Poleceń Logistycznych MkI i MkII w rozkazach statku w "zwyczajowe" pojawią się nam nowe polecenia:

Kolejkuj statki do budowy

Edytuj kolejkę budowy

Buduj statki wg planów

Będziemy mogli dzięki nim zarządzać budową statków.

W ładowni statku będą się znajdowały "Części statków" ich ilość będzie malała wraz z budową pierwszego statku. Kiedy zabraknie w ładowni statku "Części statków" będziemy mogli je wyprodukować dzięki Warsztatowi, który musimy zakupić i umieścić w statku o odpowiedniej ładowni, tak aby pomieścił Warsztat jak i surowce potrzebne do produkcji "Części statków".

Pod tym linkiem znajduje się plik z zestawieniem kosztów produkcji statków na Aranie. Plik jest w excelu. Warto się z nim zapoznać przed rozpoczęciem produkcji.

3. X3TC

W TC HQ można zdobyć po wykonaniu fabuły Borońskiej PHQ. Jak otrzymać tę fabułę i jak ją wykonać opisane jest w FAQ misji fabuły TC. Można również po instalacji skryptów zakupić HQ, bez konieczności wykonywania tej fabuły. Takim skryptem dodającym HQ do stoczni jest np. Skrypt Stocznia piracka Marauder

W TC budowa statków jest możliwa tylko w HQ. Odbywa się w ten sam sposób jak jest opisane w pkt. 1 X3R

TC dodaje też inna możliwość zdobycia surowców potrzebnych do produkcji statków: złomowanie statków w HQ, dzięki czemu zdobyczne statki zostaną rozłożone na surowce wtórne, które z kolei można będzie wykorzystać do produkcji nowych statków.

Statki złomujemy wybierając "Dostosuj ustawienia stacji" i opcję "Dodaj do kolejki recyclingu".

Jak naprawiać statki:

1. X3R

W X3R istnieją dwa sposoby naprawy uszkodzonych statków:

1.1 Naprawa w Stoczniach. Szybka, ale kosztowna. Po zadokowaniu uszkodzonym statkiem w Stoczni w opcjach handlu Stoczni na pierwszej pozycji od góry będzie możliwość naprawy statku. Potrzebne są tylko kredyty, którymi zapłacimy za naprawę. Ile będzie ona kosztowała zależy od rodzaju statku i stopnie uszkodzenia.

1.2 Drugi sposób to naprawa w HQ. Wymaga oprócz kredytów również surowców takich jak przy produkcji statków. Ponadto wymaga czasu.

Opcja naprawy w HQ dostępna jest po zainstalowaniu Bonus Packa 3.1.07.

Naprawę statków wykonuje się po zadokowaniu uszkodzonym statkiem w HQ i z opcji "Dostosuj ustawienia stacji" i wybieramy opcję "Dodaj do kolejki naprawy"

Oto koszty naprawy 1% kadłuba Hyperiona:

Ogniwa: 183

Teladianium: 5

Płótno przemysłowe: 1

Olej rastarowy: 3

Ruda: 7

Płytki krzemowe: 5

Kryształy: 1

Tuby kwantowe: 1

Części komputerowe: 1

Kredyty: 54103

Czas: 00:06:30

2. X3R+XTM

XTM oprócz napraw opisanych w pkt. 1 X3R dodaje jeszcze jedną możliwość. Naprawę statków przy pomocy Warsztatu. Jak naprawiać statki przy pomocy Warsztatu jest opisane w FAQ#64 Jak używać Warsztatu?

3. X3TC

W TC również można naprawiać statki tak jak pkt.1 X3R. Nie ma natomiast czegoś takiego jak Warsztat.

Istnieje za to inny sposób. Każdy pilot (gracz) posiada w kombinezonie Laser Naprawczy. Po opuszczeniu statku można przy jego pomocy naprawić każdy statek. Wystarczy po prostu wycelować w statek i strzelić. Naprawa jest darmowa, ale bardzo długotrwała, opłaca się tylko dla małych statków (M3-5). No chyba że ktoś ma dużo cierpliwości i coś ciężkiego co położy na przycisku Lewy CTRL lub PPM. Można również, jeśli dysponujemy myszą bezprzewodową, po naciśnięciu PPM wyjąć z niej baterie. Jeśli mysz dysponuje wyłącznikiem zasilania, to wystarczy go wyłączyć. W obu przypadkach będzie prowadzony ciągły ogień (w tym przypadku z Lasera Naprawczego), a my będziemy mieć ręce wolne i spokojnie możemy napić się kawy, herbaty, czy co kto tam woli.

Podziękowanie dla Jagody za podsunięcie pomysłu z myszą bezprzewodową.

Można również naprawiać statki dzięki skryptom:

Mobile Ship Repair - skrypt dodaje fabrykę Laserów Naprawczych (w normalnej grze nigdzie nie są produkowane), które można zamontować na statkach (od M6 wzwyż), statki takie będą mogły dzięki temu naprawiać inne statki strzelając do nich.

Marine Repairs - skrypt powoduje że zamustrowani na statkach Marines, będą w razie potrzeby naprawiali statek, na którym są, jak i inne statki zadokowane do niego.

SLAM - Ship Labor and Maintenance - naprawa statków i kilka innych funkcji.

4. X3TC+XTC

XTC wprowadza kilka zmian w sposobie napraw statków, nie mamy w nim Lasera Naprawczego w Skafandrze.

Jest natomiast opcja wezwania Taladiańskiego Serwisu Naprawczego. Wezwać możemy poprzez GNS (Galactics News System) - dostęp do GNS mamy poprzez przypisanie odpowiedniego klawisza skrótu w Sterowanie/Interfejs. Naprawy realizowane są w Tel. Statku Naprawczym (TL), koszty napraw niestety większe niż w stoczniach.

Statki można również naprawiać we własnych Lotniskowcach.

Jeśli komuś bardzo brakuje Lasera Naprawczego w Skafandrze, ten mod XTC ModMod: Repair Laser for X3TC X-Tended 1.0R dodaje nam Laser Naprawczy do gry.

Oczywiście naprawy w stoczniach i własnym HQ gracza są takie same jak w X3TC.

Jak zdobyć plany statków:

1. X3R

Tylko poprzez wykonanie analizy statku w HQ. Jak to zrobić?

1.1 Zadokuj statkiem do HQ.

1.2 Wybierz w HQ "Dostosuj ustawienia stacji" i przenieś całe uzbrojenie ze statku do HQ. Jeśli statek ma jakieś upgrady to najlepiej przenieś je na inny statek. Analizowany jest tylko kadłub statku i całe wyposażenie utracisz w trakcie analizy.

1.3 Wybierz w HQ "Dostosuj ustawienia stacji" i poszukaj opcji "Dodaj do kolejki analiz", wybierz z dostępnej listy statków, statek, który chcesz analizować i kliknij na nim.

1.4 Wybierz w HQ "Informacje" i poszukaj opcji "Kolejka analiz", powinna tam być informacja o czasie i postępie procentowym analizy.

Uwaga, po skończeniu analizy, statek analizowany, zniknie, aby mieć ten statek ponownie, musimy go wybudować w HQ na podstawie zdobytego planu.

2. X3R+XTM

Oprócz opisanego w pkt.1 X3R sposobu, po wejściu w posiadanie jednego ze statków umożliwiających budowę innych jednostek (Pantera, Aran) dostaniemy możliwość zakupu planów statków w ofertach BBS na stacjach.

3. X3TC

Tu również plany statków zdobędziemy tak jak w pkt.1 X3R. Oprócz tego jak tylko staniemy się posiadaczem HQ również w ofertach na stacjach pojawią się propozycje zakupu planów statków. Na początek będą to plany myśliwców (M4-5), jeśli zakupimy takie plany to w następnej kolejności pojawią się plany większych statków. Tak więc jeśli chcemy zakupić plany dużych statków, musimy wcześniej nabyć plany mniejszych. Przy czym zasada ta obowiązuje tylko w obrębie jednej rasy. To znaczy jeśli będziemy kupować plany statków od Argonów, to tylko oni powiększą swoją ofertę zakupu planów. Jeśli będziemy chcieli kupić plany statku np. M7 u Splitów to musimy u nich zacząć kupować plany od najmniejszych jednostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

#72 Jak zmienić wersję językową gry?

Są dwa sposoby. Oba działają zarówno w X3R jak i TC. Gdyby jednak komuś nie zadziałał w X3R drugi sposób niech użyje pierwszego.

1. Należy w katalogu gdzie mamy zainstalowaną grę odszukać plik lang.dat, otworzyć do edycji (może być PPM i edytuj) i zmienić wpis 44 na 48 lub odwrotnie. Zależy jaką chcemy mieć wersję gry. 44 - angielska; 48 - polska.

Uwaga: w AP są teraz dwa pliki lang.dat jeden w katalogu głównym, drugi a katalogu addon, Zmienić trzeba oba.

2. Otwieramy właściwości ikony którą mamy na pulpicie i polu "Element docelowy" dodajemy na końcu parametr

-language 48 który zmieni język z angielskiego na polski

-language 44 zmienia z polskiego na angielski

Tak to ma mniej więcej wyglądać

E:\X3_Terran_Conflict\X3TC.exe -language 48

Oczywiście litera dysku może być inna, zależy gdzie kto sobie zainstalował grę. Ważne jest to aby po ...exe była spacja, a dopiero po niej -language 48.

I jeszcze jedna uwaga, jeśli wykonamy zmianę w sposób drugi, należy pamiętać że grę musimy uruchamiać z tego skrótu. Jeśli uruchomimy ja z innego (np. start/programy/...) to gra uruchomi nam się wtedy w wersji angielskiej. No chyba że mamy również zmienioną wersję sposobem pierwszym.

Dodatkowo w TC można pominąć intro dodając jak w sposobie drugim wpis -skipintro. Wtedy będzie to wyglądać tak:

E:\X3_Terran_Conflict\X3TC.exe -language 48 -skipintro

Jeśli grasz ze skryptami (w X3R z Bonus Packiem) to zadbaj zawczasu o spolszczenia tych skryptów i BP. Inaczej po zmianie wersji i uruchomieniu gry zobaczysz pełno readtextów.

3. Pojawił się również napisany przez <GM> program do zmiany wersji językowej. O programie możesz dowiedzieć się w tym temacie: X Language Changer, można też do w tamtym temacie pobrać wraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

#73 Pobrany skrypt zapisał mi się jako plik MAN. Co mam zrobić?

Problem dość częsty ostatnio. Wina leży po stronie przeglądarek internetowych, które w celu uchronienia użytkownika przed pobranie plików nieznanego (dla nich typu) zmieniają automatycznie rozszerzenie pliku z .spk na .nam

Problem występuje na pewno w Internet Explorerze, podobno w Operze.

Nie ma problemu w Firex Foxie.

Jak w innych przeglądarkach jest, nie wiem.

Jak sobie z tym radzić?

Należy pobrać i zapisać plik skryptu w takiej formie jak podpowiada przeglądarka.

Następnie otwieramy folder, gdzie został zapisany plik i zmieniamy jego nazwę, a raczej rozszerzenie nazwy pliku z NAZWA_SKRYPTU.MAN na NAZWA_SKRYPTU.SPK.

Jeśli nie ma możliwości zmiany rozszerzenia, należy wybrać z paska narzędzi opcję "Narzędzie", z menu wybrać "Opcje folderów". Przejść na zakładkę "Widok" i poszukać opcji "Ukryj rozszerzenia znanych typów plików". Jeśli opcja ta jest "zafajkowana" to należy usunąć jej zaznaczenie poprzez kliknięcie na niej (fajka z lewej strony nazwy opcji zniknie) i potwierdzić zmiany klikając na przycisk "Zastosuj" lub od razu na przycisk "OK".

Teraz już będziemy mieć podgląd dla wszystkich plików na ich nazwy i rozszerzenia. Będziemy mogli również zmienić poprzez opcję zmiany nazwy możliwość zmiany rozszerzenia nazwy pliku, czyli tych trzech liter lub cyfr znajdujących się po kropce w nazwie pliku.

Uwaga, należy pamiętać że ta kropka widoczna teraz w nazwie pliku jest bardzo ważna dla systemu i musi pozostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...