Skocz do zawartości

FAQ X3, XTM TC - komentarze


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

#25 Wymagania sprzętowe gry.

Dane z pudełka gry:

Wymagania systemowe:

Microsoft Windows 2000, XP

Pentium IV (lub odpowiednik AMD) 1.7 GHz

512MB RAM

Karta graficzna 128MB zgodna z 3D DirectX 9

(nie zintegrowana z płytą główną) ze wspomaganiem Pixel Shader 1.3

Karta dźwiękowa

4GB wolnej przestrzeni na dysku

Napęd DVD-ROM

Mysz + klawiatura lub joystick, gamepad

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: RAM i zwiększenie wydajności gry

Ja polecałbym podane w trzecim poście tego tematu dwa skrypty na usunięcie skał i statków cywilnych.

Natomiast opinię o większych wymaganiach mod-a XTM, raczej można włożyć między bajki. Jeśli gra X3 działa ci bez problemów, śmiało możesz instalować XTM-a.

Na tym forum możesz poczytać w tym temacie: Czy XTM na tym pójdzie? oraz tutaj: X3 poprawa wydajności. I jeszcze jeden temat: Poprawa wydajności. Zestaw usprawnień do zastosowania w grze

Wymagania X3:TC spisane z pudełka gry:

min:

XP SP2; Vista SP1

1 GB RAM

Pentium IV, AMD 2.0 GHz

Karta Grafiki 256 MB kompatybilna z DirectX 9 Pixel Shader 1.1

7.6 GB miejsca na dysku

max:

XP SP2; Vista SP1

3 GB RAM

Intel Core 2 Duo, AMD 2.0 GHz

Karta Grafiki 256 MB kompatybilna z DirectX 9 Pixel Shader 3.0

7.6 GB miejsca na dysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

#26 Jak uruchomić ST (Handlarza sektorowego) / UT (Handlarza wszechświatowego)?

Co jest wymagane, aby uruchomić ST/UT (jaki statek, jakie polecenia, jakie wyposażenie) jest opisane w instrukcji i nie mam zamiaru tu tego powtarzać. Natomiast jeśli chcesz się czegoś więcej na ten temat dowiedzieć zobacz na forum Ego do tematów:

Parę pytań początkującego i Handlowcy sektorowi?

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#28 Opcje startowe X3, X3+XTM oraz X3:TC

Przy pierwszym uruchomieniu gry dostępne będą następujące opcje startowe:

Trzy opcje z fabułą:

Normalna - poziom trudności średni

Łatwizna - poziom trudności niski

X-treme - poziom trudności wysoki

Trzy opcje bez fabuły:

Obiecujący odkrywca - poziom trudności średni

Skromny kupiec - poziom trudności wysoki

Bankrut zabójca - poziom trudności zdecydowanie

Własna gra - poziom trudności nieznany

Do odblokowania są poziomy:

Wróg publiczny - poziom trudności - będzie bolało

Anonimowy Argon - poziom trudności średni

Nudny Boron - poziom trudności średni

Pobożny Paranidianin - poziom trudności - będziesz zaskoczony

Dziki Split - poziom trudności trochę wyższy

Sprytny Teladianin poziom trudności umiarkowanie wysoki

Świadek Gonerów - poziom trudności cholernie wysoki (tak pisze w instrukcji, nie łamię regulaminu forum)

Kha'ak - poziom trudności dla kamikadze

Aby odblokować poziomy zablokowane należy skończyć grę z fabułą. Jednak jedno skończenie gry odblokowuje tylko trzy nowe poziomy.

Spoiler

To jaką rangę miałeś przed skończeniem fabuły u Argonów i na jaką awansowałeś ma wpływ na odblokowanie profilu startowego "Wróg publiczny" - jeśli miałeś niską rangę, lub "Anonimowy Argon" - jeśli ranga była wyższa niż na początku gry.

Jeśli u wszystkich pozostałych ras ma przechlapane to odblokuje ci się profil Kha'ak i profil rasy u której masz największą reputację.

Jeśli twoja reputacja u ras jest w miarę dobra to oprócz odpowiedniego profilu startowego Argonów, odblokowują się dwa profile startowe tych ras, u których masz największe reputacje.

Jest też inny sposób na odblokowanie opcji startowych. Oto on, ale ostrzegam, czytacie i robicie na własną odpowiedzialność.

Najlepiej przed przeczytaniem wyłączyć komputer z prądu 🤔

Spoiler

Zmian dokonamy w rejestrze systemowym.

Uruchamiamy edytor rejestru, ci którzy nie wiedzą jak niech dalej nie czytają.

Oczywiście o wykonaniu dla bezpieczeństwa kopii całego rejestru lub choćby gałęzi, którą będziemy modyfikować przypominam tylko proforma.

Szukamy klucza:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\EGOSOFT\X3]

a w nim nazwy:

"GameStarts"

edytujemy wartość i zmieniamy system z szesnastkowego na dziesiętny (możemy zapisać sobie naszą wartość, aby jeśli ktoś będzie chciał powrócić do swoich odblokowanych opcji, wiedział jaką wartość musi wpisać)

aby odblokować wszystkie opcje startowe wpisujemy wartość: 1048575

aby zablokować wszystkie dodatkowe opcje startowe i mieć tylko te dostępne po instalacji gry wpisujemy: 63

zamykamy edytor rejestru, uruchamiamy X3 i rozpoczynamy nową grę.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Koniec fabuły i co dalej?

Po instalacji mod-a XTM w opcji Własna gra pojawiają się nowe opcje startowe dodane przez ten mod.

Gdyby jednak komuś i tego było mało to w tym temacie na forum Ego jest o dodatkowych opcjach startowych: Nowe opcje startowe

W X3 Terran Conflict na starcie gry są dostępne cztery opcje:

Spoiler

Nazwa profilu: Obrońca Terrański

Rasa: Terran

Płeć: Kobieta

Wiek: 26 lat

Sektor startowy: Uranus

Statek: Terrańska Szabla (Sabre)

Klasa statku: M4

Stan konta: 1000kr

Poziom gry: Normalna

Nazwa profilu: Argoński patriota

Rasa: Argon

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 28 lat

Sektor startowy: Omikron Lyrae

Statek: Argon Elite

Klasa statku: M4

Stan konta: 1974kr

Poziom gry: Normalna

Nazwa profilu: Skromny kupiec

Rasa: Argon

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 24 lat

Sektor startowy: Herrons Nebula

Statek: Mercury i Odkrywca

Klasa statku: TS i M5

Stan konta: 9693kr

Poziom gry: Zdecydowanie wyższy

Nazwa profilu: Bankrut zabójca

Rasa: Argon

Płeć: Kobieta

Wiek: 22 lat

Sektor startowy: Alladna Hill

Statek: Splicka Mamba

Klasa statku: M3

Stan konta: 0kr

Poziom gry: Zdecydowanie wysoki.

Po jakimś czasie gry, nie wiem po jakim, nie sprawdzałem. Może po rozpoczęciu fabuły? Zostają odblokowane pozostałe opcje startowe:

Spoiler

Nazwa profilu: Umęczony Teladianin

Rasa: Teladianin

Płeć: Żeński

Wiek: 17lat

Sektor startowy: Acquisition Repository

Statek: Teladiański Błotniak tragarz

Klasa statku: M5

Stan konta: 1821kr

Poziom gry: trudny.

Sposób odblokowania: b.d.

Nazwa profilu: Dziki Split

Rasa: Split

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 43lat

Sektor startowy: Family Pride

Statek: Splicki Jaguar

Klasa statku: M5

Stan konta: 1400kr

Poziom gry: Niezbyt trudny.

Sposób odblokowania: Ranga bojowa: Specjalista + wysoka ranga u Splitów.

Nazwa profilu: Anonimowy Argon

Rasa: Argon

Płeć: Żeńska

Wiek: 19lat

Sektor startowy: Argon Prime

Statek: Argoński Odkrywca

Klasa statku: M5

Stan konta: 2500kr

Poziom gry: średni.

Sposób odblokowania: wysoka ranga u Argonów.

Nazwa profilu: Nudny Boron

Rasa: Boron

Płeć: Lar

Wiek: 29lat

Sektor startowy: Kingdom End

Statek: Borońska Ośmiornica

Klasa statku: M5

Stan konta: 2000kr

Poziom gry: średni.

Sposób odblokowania: wysoka ranga u Boronów.

Nazwa profilu: Pobożny Paranidianin

Rasa: Paranidianin

Płeć: Męska

Wiek: 54lat

Sektor startowy: Paranid Prime

Statek: Paranidiańska Demeter

Klasa statku: TS

Stan konta: 3633kr

Poziom gry: Trochę trudny.

Sposób odblokowania: Ranga bojowa: Specjalista + wysoka ranga u Paranidian.

Jak widać nie dużych różnic w stosunku do X3. Nie ma opcji fabuły z X3, teraz w każdym profilu startowym dostępna jest fabuła TC.

Znów minęło trochę czasu gry i pojawiły się kolejne opcje startowe:

Spoiler

Nazwa profilu: Dowódca USC

Rasa: Terran

Płeć: męska

Wiek: 22lat

Sektor startowy: Uran

Statek: Terrański Bułat

Klasa statku: M3

Stan konta: 1000kr

Poziom gry: łatwy.

Sposób odblokowania: ukończona fabuła Terran + Ranga bojowa: Specjalista.

Nazwa profilu: Niewierny zdrajca (podstępny zdrajca)

Rasa: Split

Płeć: męska

Wiek: 28lat

Sektor startowy: Tkr’s Deprivation

Statek: Splicka Meduza zwiadowca prototyp

Klasa statku: M3

Stan konta: 20997kr

Poziom gry: Dosyć trudny.

Sposób odblokowania: Ranga bojowa: 3333, Ranga u Splitów: 10000.

Nazwa profilu: Sprytny Teladianin

Rasa: Teladianin

Płeć: żeńska

Wiek: 23lat

Sektor startowy: Seizewell

Statek: Teladiański Sęp

Klasa statku: TS

Stan konta: 12693kr

Poziom gry: dosyć trudny.

Sposób odblokowania: Ranga u Teladian: Członek Companii

Nazwa profilu: Podróżnik z Aldrina

Rasa: Aldran

Płeć: żeńska

Wiek: 31lat

Sektor startowy: Aldrin

Statek: Terrański Spitfire

Klasa statku: M3

Stan konta: 4150kr

Poziom gry: trudny.

Sposób odblokowania: skończona fabuła Terran, Ranga bojowa: Mistrz wojny, ranga u Argonów: Marszałek federacji.

UWAGA: podobno fabuły na tym profilu są zablokowane.

Nazwa profilu:Świadek Gonerów

Rasa: Argon

Płeć: męska

Wiek: 46lat

Sektor startowy: Elysium of Light

Statek: Gonerski Ranger

Klasa statku: GO

Stan konta: 350kr

Poziom gry: Niesamowicie trudny.

Sposób odblokowania: Skończona fabuła Gonerów.

Nazwa profilu:Zagubiony Lar

Rasa: Boron

Płeć: Lar

Wiek: 27lat

Sektor startowy: Xenon Core 023

Statek: Boroński Anioł

Klasa statku: TP

Stan konta: 13253kr

Poziom gry: trudny.

Sposób odblokowania: skończona fabuła HUB, ranga u Boronów: Obrońca Królowej.

Nazwa profilu:Buntownik Yaki

Rasa: Yaki

Płeć:

Wiek: lat

Sektor startowy: Weaver’s Tempest

Statek: Washi frakcji Yaki

Klasa statku: M6

Stan konta: 3367kr

Poziom gry: W granicach rozsądku.

Sposób odblokowania: b.d.

Nazwa profilu:Zatruty Paranidianin

Rasa: Paranidianin

Płeć: męska

Wiek: 17lat

Sektor startowy: Preacher’s Refuge

Statek: Paranidiańska Demeter tragarz

Klasa statku: TS

Stan konta: 8939kr

Poziom gry: bardzo trudny.

Sposób odblokowania: Skończone fabuły na profilu Umęczony Teladianin.

Sposób odblokowania wszystkich opcji startowych poprzez edycję rejestru podany powyżej przy opisie opcji startowych X3 Reunion, działa również w grze X3 Terran Conflict.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania jest odpowiedni temat na tym forum: Profile startowe X3 TC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#29 Co to są "Niezidentyfikowane obiekty?

Jest to uzbrojenie ziemian. Musisz kupić "Specyfikację ziemskiego uzbrojenia", dostępne w BBS-ach na stacjach. Jednak aby kupić jest wymagana odpowiednia, wysoka ranga u rasy u której chcesz kupić.

Po zakupieniu "Specyfikację ziemskiego uzbrojenia", jedyna zmiana polega na tym, że spotykane do przedmioty określane jako "Niezidentyfikowane obiekty" będą miały swoje nazwy.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Niezidentyfikowany obiekt.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#31 Dopalacz Mk1/Mk2 co to takiego?

Urządzenie dostępne w DOK-ach Zaopatrzeniowych Splitów.

Koszt zakupu:

Dopalacz Mk1 - 1 845 524 kr

Dopalacz Mk2 - 17 926 236 kr

Dopalacz Mk1 można instalować na małych statkach (M3, M6), Dopalacz Mk2 tylko na dużych (M1,M2). Pozwala na czasowe zwiększenie maksymalnej prędkości statku. Wymaga do działania Ogniw energetycznych. Nie można używać w pobliżu stacji i asteroidów. Aby używać urządzenia należy przypisać do niego klawisz: opcje - sterowanie - interfejs, na samym dole poszukaj dopalacz Mk1, przypisz klawisz, zapisz ustawienia i sprawdź.

Brakuje ci w X3:TC dostępnych w X3 Dopalaczy MkI i MkII? Skrypt Turbo Booster działa dokładnie tak samo.

Skrypt dostępny jest w w dwóch formatach .spk i .zip, można więc go instalować zarówno poprze Plugin Instalatora jak i poprzez rozpakowanie i przekopiowanie plików do odpowiednich podkatalogów w katalogu gry.

Po instalacji należy zdefiniować w Sterowaniu/zakładka Interfejs klawisz skrótu dla Turbo Booster.

Urządzenia Turbo Booster MkI i Turbo Booster MkII dostępne są we wszystkich Dokach Zaopatrzeniowych Splitów. Ceny urządzeń to: Turbo Booster MkI - 1 845 524 kr, Turbo Booster MkII - 17 926 236kr.

Urządzenie Turbo Booster MkI przeznaczone jest dla wszystkich małych statków (M6 włącznie), natomiast Turbo Booster MkII to urządzenie do montowania na dużych statkach.

Po zakupieniu urządzenia wystarczy podczas lotu, kiedy to jest konieczne, użyć przypisanego wcześniej klawisz skrótu, aby prędkość naszego statku wzrosła o kilkanaście % co pozwoli nam na ucieczkę.

Urządzenia podobnie jak znane wcześniej Dopalacze MkI i MkII do działania używają Kosmicznych Much (jedna na jedno użycie), Ogniw Energetycznych (przez cały czas pracy zużywa Ogniwa) lub w razie braku wyżej wymienionych korzysta z energii Osłon.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Dopalacz Mk1

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#32 Widziałem UFO

Hm, nie ty jeden, ale to Twój problem i wiesz do kogo z nim iść 🤔

A tak na poważnie, jest to jedno z urozmaiceń gry, podobnie jak wielki baner reklamowy w jednym z sektorów, czy też znajdowane w przestrzeni kontenery z "Plakatami", "Płytami promocyjnymi" itp, które można zabrać do ładowni, a nie można nigdzie sprzedać.

Chodzą słuchy że latając za UFO można coś dostać, przeczytać można o tym w temacie UFO rozdaje nagrody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#33 Jak sprzedać coś, czego nie można sprzedać?

Wszystkie towary, znajdowane w przestrzeni, których nie sprzedamy normalnie w żadnej fabryce/stacji, takie jak: płyty, materiały reklamowe, łuski i skorupy pozostałe po smokach i chrząszczach można sprzedać wraz ze statkiem, tzn należy mieć te towary w ładowni sprzedawanego statku. Nadają się do tego zdobyte myśliwce.

W XTM v. 0.7.4 można już sprzedawać Łuski Smoka Shivan. Skupują je Habitaty Pirackie. Jednak w małej ilości (26 sztuk). Jeśli chcesz szybko pozbyć się większej ilości łusek to pozostaje stary sposób, czyli zapakować je na zdobyty statek i sprzedać wraz ze statkiem.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Xtended łuski i skorupy

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#34 Zacząłem nową grę z opcji startowej XTM, czy będę mógł wykonać misję Bala Gi?

Wygląda na to że mod XTM nie jest w pełni kompatybilny z patchem 2.0.02 (2.5 tym bardziej). Jeśli rozpoczniemy nową grę po instalacji modu z jednej z opcji startowych udostępnianych przez ten mod (dostępne w opcji Własna gra, mają w nazwie XTM) nie będziemy mogli wykonać misji Bala Gi i stać się posiadaczem statku Hyperion, oraz własnej Kwatery Głównej (HQ).

Ale jest na to rada, możemy poprzez uruchomienie odpowiedniego skryptu, dodać HQ, jak i statki z misji Bala Gi do stoczni.

Wszystko jest dokładnie opisane w tym temacie na forum Ego: custom start i stocznia XTM oraz odblokowanie HQ i statków z Bala Gi.

W wersji XTM 0.7.4 skrypt odblokowujący statki i HQ z misji Bala Gi startuje automatycznie przy starcie nowej gry z opcji startowych XTM-a. Dostajemy stosowny komunikat, a w stoczniach pojawiają się statki M3+ (Chimera, Meduza, Eclipsa) można też w stoczniach kupić HQ, a w stoczni w Paranid Prime można kupić Hyperiona.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#35 Jak komunikować się ze Sferą (Kulą) Dysona i jak do niej zadokować? [XTM]

Aby porozumieć się ze Sferą Dysona, musisz użyć opcji Komunikacja Xtended, zwykła metoda komunikacji nie będzie działać.

Aby to zrobić, przejdź do opcji gry (klawisz Esc), Sterowanie, Interfejs. W dolnych wierszach znajdujesz polecenie „Xtended: Use Komunikacja Xtended” i przypisujesz mu klawisz skrótu. Wyjdź z menu zapisując zmiany.

Oznacz Sferę Dysona jako cel i podleć do niej na odległości 26 km. Należy zrobić to ręcznie, gdyż z uwagi na jej rozmiary autopilot zacznie manewr antykolizyjny wcześniej. Następnie naciśnij przypisany wcześniej klawisz komunikacji Xtended. Otrzymasz komunikat ze Sfery Dysona.

Aby zadokować do Sfery Dysona, musisz użyć pilota automatycznego.

Z uwagi na duże rozmiary Sfery komputer dokujący nie działa. Nie działa także standardowy system komunikacji, więc prośba o pozwolenie na dokowanie także nie wchodzi w grę.

Dokowanie w trybie ręcznym zakończy się uszkodzeniem/zniszczeniem statku o osłonę Sfery lub ruchome elementy w jej wnętrzu.

Trajektoria dokowania ma długości kilku kilometrów, więc wskazane jest użycie SETA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#36 Jak można sprawdzić, czy Xtended Mod pracuje poprawnie? [XTM]

Jeżeli wystąpią jakieś problemy podczas instalacji, XTM wyświetli komunikat podczas wczytywania gry. Mogą to być informacje o jakichś brakujących skryptach lub skryptach w innej niż wymagana wersji. W tym przypadku XTM będzie działał nadal, lecz wskazana jest instalacja najnowszej wersji moda.

Kontrola prawidłowości działania XTM może być przeprowadzona podczas gry przez menu opcji (klawisz Esc), Rozgrywka, Ustawienia sztucznej inteligencji, Sprawdź stan XTM. W efekcie wyświetlony zostanie raport o statusie XTM z podaniem wersji skryptów oraz podsumowaniem: „POPRAWNA” lub „BŁĘDNA”.

Równocześnie w pliku log07215.txt (w katalogu głównym gry) znajdą się informacje o zainstalowanych w ramach moda XTM skryptach, co może pomóc w znalezieniu ewentualnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#37 Jak wyposażyć okręt w broń Terrańską lub Sohneńską? [XTM]

Wskutek wewnętrznej limitacji silnika X3, Terrańskie Elektromagnetyczne Działa Plazmowe (EDP) i Sohneńskie Działa Strumieniowe nie mogą być zamontowane z poziomu menu „Statek”, „Uzbrojenie”.

Musi to być wykonane z poziomu HUD. Najpierw musimy się upewnić, że w/w broń znajduje się w ładowni w wymaganej ilości. W lewym dolnym rogu wirtualnego kokpitu wskazujemy kursorem myszki pylon (slot) z bronią i po rozwinięciu dostępnych rodzajów broni wybieramy interesujące nas działo. Czynność tę powtarzamy dla każdego pylonu i dla każdej wieżyczki, przełączając się pomiędzy wieżyczkami klawiszem F1.

Innym sposobem jest skorzystanie z polecenia „Wieżyczki: Działka EDP” (Rozkazy statku, Bojowe, Wieżyczki: Działka EDP). Jeśli statek ma w ładowni broń typu EDP i jeśli jego wieżyczki są przystosowane do zamontowania tego typu broni, zostanie ona zamontowana we wszystkich możliwych pylonach.

Trzecią metodą jest przesłanie omawianej broni na pokład statku w momencie, gdy nie posiada on żadnych dział, a my znajdujemy się w innym sektorze (OOS – Out Of Sector). Przesłana broń zostanie automatycznie zamontowana w pylonach wieżyczek do tego przystosowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#38 Jednostki klasy T0 [XTM]

Jednostki klasy T0 są to statki cywilne z przeznaczeniem do produkcji określonych towarów podobnie jak fabryki.

Amarant

Statek-szklarnia, wykorzystywany do produkcji żywności.

Anastasius

Statek wyposażony w ogromne baterie słoneczne służący do produkcji ogniw energetycznych.

Darius

Ten statek to rafineria do produkcji kryształów z krzemu.

Faunus

Najbardziej zaawansowana jednostka klasy T0 zdolna produkować broń, rakiety lub osłony na postawie przeprowadzonej na pokładzie analizy wzorca.

Panos

Mobilna rafineria rudy, zgarniająca pozostałości asteroidów i przetwarzająca je na pokładzie w rudę lub płytki krzemowe.

Użycie:

T0 należące do gracza

Wybierz polecenie „Produkcja Statku” znajdujące się w dodatkowych slotach menu rozkazów (tam, gdzie np. „obrona rakietowa mosquito”). Zostaniesz poproszony o 1 lub 2 wybory w zależności od rodzaju jednostki: pierwszy mówi co ma być produkowane, a drugi (jeśli jest potrzebny) jakie surowce mają być użyte. I tak:

Statek - Produkt - 1 wybór - 2 wybór

Amarant - Żywność - produkt - brak

Anastasius - Ogniwa energetyczne - brak - brak

Darius - Kryształy - brak - brak

Faunus - Broń, rakiety, osłony - produkt - Jedzenie (surowiec)

Panos - Minerał - produkt - brak

Ważne:

- na pokładzie musi być przynajmniej 1 jednostka towaru, który chcemy wyprodukować (nie dotyczy Anastasius i Dariusa);

- każdorazowo przy ustawianiu lub zmianie rodzaju produktu lub surowca potrącona zostanie z Twojego konta kwota 25.000 cr.

T0 nie należące do gracza

Gracz może kupować produkty wytwarzane przez jednostki klasy T0. Niezbędne do tego jest skomunikowanie się ze statkiem poprzez „Xtended: Use Komunikacja Xtended”.

Aby skonfigurować klawisz skrótu, przejdź do opcji gry (klawisz Esc), Sterowanie, Interfejs. W dolnych wierszach znajdujesz polecenie „Xtended: Use Komunikacja Xtended” i przypisujesz mu dowolny klawisz.

Tematy z dyskusją na forum Ego są tutaj: Gonerski Aran; Czy ktoś testował jednostki T0?; Długo wyczekany Aegir.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Natomiast pod tym adresem znajduje się Faunus Kalkulator, dzięki któremu można wyliczyć w jakim czasie, jakim kosztem i wybudujemy na statku Faunus wybraną broń lub osłonę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#39 Farmy Kosmicznych Much i Kompleksy [XTM]

Jeżeli chcielibyśmy dodać Farmę Kosmicznych Much do naszego kompleksu fabryk, gra wyłączy się. Farma ta jest dodana przez twórców moda XTM i stworzono ją na bazie Egosoft-owej stacji Yaki, która nie posiada żadnych „slotów” dla przyłączenia Węzłów Budowy Kompleksu. Nie może być więc przyłączona do żadnego kompleksu fabryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#40 Sprawdzanie reputacji Terran / Yaki [XTM]

Aby sprawdzić stan naszej reputacji u Terran / Yaki korzystamy z polecenia: menu opcji (klawisz Esc), Rozgrywka, Ustawienia sztucznej inteligencji, Reputacja u Ziemian / Yaki przełączając je (przycisk TAK) kolejno. Reputacja pokazywana jest cyfrowo w zakresie -1000000 do +1000000.

W wersji XTM-a 0.7.4 można w ten sposób również sprawdzić reputację u Kha'ak, Xenonów i Piratów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#41 Skok od Punktu do Punktu w sektorze [XTM]

Niektóre duże jednostki posiadają opcję skoku do określonego punktu w sektorze, w którym aktualnie się znajdują. Skok taki zużywa dwukrotnie więcej energii niż „normalny” skok. Nie jest to skok awaryjny, więc przy odliczaniu nie działa przyspieszenie SETA.

Z menu rozkazów jednostki wybierz „Nawigacyjne…” i „Skok od Punktu do Punktu w sektorze”.

Wykaz statków zdolnych używać tej technologii:

- Argon Lewiatan

- OTAS Castrum

- Goner Aran

- Paranid Olympus

- Terran Asgard

- Terran Valhalla

- Terran Tyr

- Terran Odyn

- Soneński Seth

Wersja XTM-a 0.7.4 rozszerza tę listę o statki:

Korwet Kha'ak

Fregat Kha'ak

Lotniskowiec Kha'ak

Niszczyciel Kha'ak

Niszczycieli T2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#42 Jak zainstalować Orbitalną Platformę Bojową (OPB)? [XTM]

Po zakupie Orbitalnej Platformy Bojowej w stoczni, należy ją załadować na TL-a i przetransportować w miejsce przeznaczenia. Po dotarciu do celu NIE WYRZUCAJ PLATFORMY ZE SWOJEJ ŁADOWNI !

Z poleceń „Zwyczajowych” TL-a wybierz „Ustaw OPB”. Dla umiejscowienia platformy wyświetli się mapa podobna, jak przy ustawianiu stacji. Po wskazaniu miejsca TL poleci tam i gdy znajdzie się w odpowiedniej odległości, ustawi Platformę.

Aby przenieść Platformę z powrotem do ładowni postępuj analogicznie, wybierając polecenie zwyczajowe „Załaduj OPB”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#43 Instalacja bramy skokowej używając jednostek Ollerus [XTM]

Aby stworzyć połączenie pomiędzy dwoma sektorami za pomocą bram skokowych potrzebujesz Ziemskie jednostki Ollerus w każdym z łączonych sektorów (tzn. 2 jednostki na jedno połączenie). Połączenie takie działa w obydwie strony.

Po zakupie statków Ollerus i zaparkowaniu ich w obu sektorach w miejscach, w których mają się znaleźć bramy skokowe wchodzimy do menu jednego z nich: „Rozkazy”, „Zwyczajowe…”, „Ustaw/Załaduj Bramę Skokową”. Wyświetli się mapa, na której mamy wskazać drugi statek Ollerus. Bramy pojawią się w odległości ok. 5 km od jednostek i będą odwrócone „tyłem” do nich dla zapobieżenia kolizji podczas skoku.

Obie jednostki od teraz nie mogą się poruszać, nie przyjmują też rozkazów.

W przypadku zniszczenia jednego ze statków, brama ulegnie zniszczeniu.

Aby dezaktywować bramę postępujemy analogicznie, wskazując na mapie nie drugą, lecz pierwszą jednostkę (tę, w której rozkazach się znajdujemy).

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Ollerus i problem z bramami - i jego rozwiązanie

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#44 Obrona Rakietowa Moskito

Bonus Pack 3.1.07 dodaje Obronę Rakietową Moskito. Aby ją używać należy zaopatrzyć statek w DOK-u Zaopatrzeniowym w:

Polecenia Bojowe MK1 - koszt 2416 kr

Polecenia Bojowe MK2 - koszt 3508 kr

Rakiety Moskito - 168 kr

Warunki do spełnienia, aby system działał na statku:

Statek musi mieć możliwość używania rakiet Moskito.

Statek musi mieć w ładowni te rakiety.

Następnie w poleceniach statku, wybrać jeden ze slotów opisanych "Brak" i po potwierdzeniu wybrać komendę "Systemy uzbrojenia - Obrona Rakietowa Moskito", jeśli w ładowni statku będziemy mieć rakiety Moskito, komenda zostanie przyjęta. Od tej pory do każdej wystrzelonej w naszym kierunku rakiety zostanie odpalona z naszego statku rakieta Moskito w celu neutralizacji zagrożenia. Jedyne co musimy robić to sprawdzać ilość rakiet Moskito w ładowni i w razie wyczerpania zapasów uzupełniać je.

Komendę możemy włączyć na każdym naszym statku zaopatrzonym w wyżej wymienione polecenia i rakiety.

Można również w Opcjach, Sterowanie, Interfejs przypisać klawisz opcji "Obrona Rakietowa Moskito", będziemy wtedy mogli tym klawiszem włączać/wyłączać Obronę Rakietową Moskito.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#45 Jak podnieść sobie reputacje u rasy?

Najprościej: tępiąc wrogów danej rasy (spadnie nam reputacja u tej drugiej rasy), lub wrogów wszystkich, czyli Xenonów, Kha'ak i Piratów w sektorach rasy u której chcemy podnieść reputację.

Patch 2.5 wprowadza możliwość wpłacania datków na cele charytatywne. Oferty takich wpłat dostępne są w serwisach BBS. Są to bardzo rzadkie oferty, trudno jest spotkać. Z obserwacji dobromira wynika jednak że występują one we wszystkich stacji, w tym w Stoczniach i DOK-ach. Oferta pozwala wybrać kwotę jaką chcemy wpłacić z kilku dostępnych opcji. W zależności od wpłaconej kwoty (im wyższa tym o więcej) rośnie nam reputacja u rasy, której ofertę spotkaliśmy. Oczywiście oferty dla danej rasy są dostępne tylko w jej stacjach. Można dokonywać kilkakrotnie wpłat, do póki reputacja u rasy nie osiągnie pożądanego przez nas poziomu.

XTM w wersji 0.7.4 wprowadza dodatkowo oferty wpłat na cel charytatywny dla Gonerów, dzięki czemu można podnieść u nich swoją reputację. Oferty takie można spotkać w stacjach wszystkich ras. Podobno są też oferty Ziemian, ale dostępne tylko w ich stacjach (to ostatnie jeszcze nie sprawdzone).

W X3:TC nie występują oferty wpłat na datki, które podnosiłyby nam reputację. Ale nie jest to konieczne, wykonywanie zleceń dostępnych w ofertach stacji wiąże się z dużym wzrostem naszej reputacji po pomyślnym zakończeniu misji.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Jak zaprzyjaźnić się z Paranidianami oraz tu Reputacja u Terran (Ziemian).

Możesz również poczytać o tym na forum xudb w tym temacie: Reputacja u Paranidów, a o samych rangach w tym temacie: Rangi w X3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#46 Czy jest jakaś kara za używanie SETA?

Bardzo ciekawe pytanie. Wygląda że za zbyt długie używanie SETA spada nam reputacja. Ale dzieje się to po naprawdę długim czasie lotu na SETA.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Kary za używanie SETA

A dokładne wyliczenie dostępne jest w FAQ na stronie Egosoftu

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#47 Jak łączyć stacje w kompleks?

Musisz oprócz min. dwóch stacji zakupić "Zestaw Budowy Kompleksu" dostępny również w stoczniach - koszt 259 696 kr.

Stawiasz dwie stacje w odległości od siebie nie większej niż jedna, dwie szerokości stacji. Następnie wydajesz statkowi TL polecenie ustaw "Zestaw Budowy Kompleksu", wyświetli ci się mapa sektora, bez wskaźnika pokazującego pozycje stacji, ale zawierająca listę twoich stacji. Z listy wybierasz pierwszą stacje do kompleksu. Naciskasz enter, po czym wybierasz drugą stację, i znowu enter. Gdy już to zrobisz, dopiero będziesz mógł wybrać miejsce, gdzie chcesz ustawić centrum kompleksu, czyli węzeł cumowniczy, do którego będą dokowały statki.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Łączenie stacji

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#48 Jak przenieść pilota z Handlowymi Poleceniami MK3 na nowy statek?

Operacja trochę skomplikowana i wymaga czasu.

Po pierwsze musisz zaopatrzyć statki w Polecenia Specjalne. Na nowy statku nie może być Handlowych poleceń MK3.

Odbywa się to wszystko w następującej kolejności:

1. Wybierasz statek z którego chcesz przenieść pilota

2. Wybierasz statek do którego chcesz przenieść pilota

3. Wybierasz stacje na której ma dojść do wymiany.

Zauważyłem że oprócz przenoszenia pilota, przenoszona też jest nazwa statku, nie wiem czy dzieje się tak zawsze, czy tylko wtedy gdy zmieniamy wcześniej nazwę statków z domyślnych na własne.

Na przykładzie:

Przed przeniesieniem pilota było:

Nova (twój statek)

Merkury (z Handlowymi Poleceniami MK3)

Delfin

Po przeniesieniu:

Nova

Merkury

...

I teraz uwaga, Merkury to jest Twój Delfin z nową nazwą i pilotem ST/UT. Możesz sprawdzić w jego parametrach, wystarczy mu zmienić nazwę na taką jaka powinna być i OK.

Te ... to twój stary Merkury, tylko że jego nazwa przeniosła się na Delfina i nie ma on aktualnie żadnej nazwy. Stąd te trzy kropki. Przywróć mu dawną nazwę i będzie OK.

W ten sam sposób można dokonać wymiany wyszkolonego przez skrypt Commercial Agent, na wysoki poziom pilota na nowy lepszy dla niego statek.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Jak przenieść pilota MK3 do nowego statku. Czytałem instrukcje. oraz tu Problemu z wymianą pilota ciąg dalszy

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#49 Jak "podnieść" jakiś przedmiot z przestrzeni kosmicznej?

No cóż, odpowiedź jest w instrukcji, ale skoro pytasz:

Są dwa rozwiązania:

1. najprostsze, otworzyć ładownię przycisk "O", uwaga zdejmujesz osłony, wiec nie rób tego gdy masz w pobliżu wrogów, a następnie po prostu nalecieć na ten przedmiot. Na początek rób to z małą prędkością (mniejszą niż 30 m/s) później nauczysz się robić z większą. Po zabraniu przedmiotu ładownia zamknie się sama, osłony podniosą się.

2. Kup w DOK-u Specjalne Polecenia MK1. Pojawią ci się wtedy w Rozkazach, Specjalnych dwie opcje: Zbierz towar i Zbierz towar w sektorze.

Wydanie polecenia "Zbierz towar w sektorze" spowoduje że statek, któremu wydałeś to polecenia będzie zbierał wszystkie kontenery z przestrzeni kosmicznej, począwszy od najbliższego. Ograniczeniem będzie pojemność ładowni statku, czyli ile ma w niej wolnej przestrzeni i jakiego rozmiaru ładunek może przyjąć.

Wydanie polecenia "Zbierz towar" pozwoli ci wybrać konkretny kontener, na zabraniu, którego najbardziej ci zależy.

W X3:TC sposób nr 1 jest jeszcze prostszy, nie wymaga otwierania ładowni, a tym samym zdejmowania osłon, po prostu wystarczy nalecieć z odpowiednia prędkością (na tyle małą aby nie rozminąć się małym przedmiotem) na przedmiot (astronautę) dryfujący w przestrzeni, aby ten automatycznie znalazł się w ładowni.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Jak "podnieść" jakiś przedmiot z przestrzeni kosmicznej?

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...