Skocz do zawartości

Błędy w tłumaczeniu PL


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

A ja dodam grosz od siebie w sprawie efektów. Przede wszystkim na pewno niema żadnego efektu wizualnego "Osłon" w tej grze. Są to jedynie błędy w wyświetlaniu niektórych efektów.

Może u ciebie są to błędy, może karta sterowniki nie wydalają. U mnie są to piękne efekty graficzne, coś jak błękitnawe błyskawice pojawiające się wokół statku, zarówno atakowane przeze mnie, jak i mojego, gdy trafia w niego wrogi ogień. Trudno to opisać, chyba będę musiał zrobić screena i pokazać.

PS. wracając do kwestii osłon/tarcz w tłumaczeniu Cenegi. Instrukcja też była tłumaczona przez Cenegę, a tam na stronie 83 jest opis osłon i są wymienione wszystkie rodzaje występujące w grze, jako osłony, nie ma słowa o tarczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 miesiące temu...

Wersja poprawionego tłumaczenia dla patcha 2.7 już dostępna na Mamucie. Link do pliku jest w temacie o spolszczeniach skryptów.

PS. Znalazłem w pliku nie przetłumaczony tekst misji abordażowej Yaki. Czy ktoś się w grze spotkał z taka misją? Czy może jest ona dostępna tylko na zablokowanym na razie profilu startowym Yaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

A ja dodam grosz od siebie w sprawie efektów. Przede wszystkim na pewno niema żadnego efektu wizualnego "Osłon" w tej grze. Są to jedynie błędy w wyświetlaniu niektórych efektów.

Może u ciebie są to błędy, może karta sterowniki nie wydalają. U mnie są to piękne efekty graficzne, coś jak błękitnawe błyskawice pojawiające się wokół statku, zarówno atakowane przeze mnie, jak i mojego, gdy trafia w niego wrogi ogień. Trudno to opisać, chyba będę musiał zrobić screena i pokazać.

PS. wracając do kwestii osłon/tarcz w tłumaczeniu Cenegi. Instrukcja też była tłumaczona przez Cenegę, a tam na stronie 83 jest opis osłon i są wymienione wszystkie rodzaje występujące w grze, jako osłony, nie ma słowa o tarczach.

a weź zamieść tego screena chętnie zobaczę 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screena robiłem, ale ciężko uchwycić ten efekt, bo trwa kilka sekund. Lepszy byłby film, postaram się nagrać to Frapsem, tylko że nie mam teraz nic do kompresji filmów i nie chce mi się instalować dla jednego kilkusekundowego filmu. Może Prowler pomoże i skompresuje taki plik? Co ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czytałem wtym temacie rozmowy odnoście tarcz i osłon no moim zdaniem jest tylko jeden efekt wizualny a wyglada on tak.

Spoiler

Chwile po tym znika ten oslepiający biały błysk i pozostaje na ułamek sekundy niebieska łuna.Tak przynajmniej wyglada to u mnie. Ale nie spotkałem się z różnymi efektami wizualnymi pomieczy Tarczą 200MJ a przykładowo osłoną 25MJ. W tych fotkach staki posiadają osłony 25MJ. Na dniach dorwę jakiegoś typka z pod ciemnej gwiazdy który ma 200MJ i porobię fotki. W sumie siedząc za sterami Lofina zawsze podziwiam naprawde epickie bitwy a warto bo CODEA + CMod3 daje całkiem ciekawe chwile 😀 Szkoda tylkoże granie posiada trybu wolnej kamerty, tylko musimy najpierw zaznaczyć cel a dopiro potem F3 i INS ( 0 ) na klawiaturze numerycznej. A szkoda. Może ktoś kiedys zrobi skrypt ala niesmiertelnej kamery która by latała z prędkością do 1000m/s i mogła prznikać wszystko na swojej drodze. Dzięki temu mozna by było podziwiac wspaniałe efekty walk jak i krajobrazów. NIżej zamieszczam fotki mysliwców z niebieską łuną.

Spoiler

Spoiler

Edit:

Możeto troszku dziwne ale statek Nova a raczej jego przód zawsze kojarzy mi się z głową obcego 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co widać u Ciebie na fotkach, w niczym nie przypomina efektu działania osłon jaki ja obserwuję.

Mam już film nakręcony, teraz tylko potrzebuję czasu, aby go skompresować i wystawić na Mamuta, wtedy każdy będzie mógł się przekonać.

PS. Efekt błyskawic okalających kadłub jest związany z rodzajem broni jaką jest atakowany statek, największy efekt dają Działa Akceleratorowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Yacek, ja wszystko rozumuje na swój własny sposób, tak jak każdy inny forumowicz tego forum. Ale przynajmniej postaraj się mnie zrozumieć, ponieważ nie bez powodu napisałem taki a nie inny wcześniejszy post.

Moim zdaniem pole siłowo otaczające dany statek powinno być jednolite, chodzi mi o samą osłonę czy też tarczę whatever. Pocisk docierający do celu napotyka pole magnetyczne otaczające statek, pod większym naporem to pole ulega danej ilości pocisków. Suma sumarum to pole powinno mieć jedną "konsystencje - tekstury" a nie przy każdej innej broni inny efekt wizualny. Mam nadzieję że wiesz do czego zmierzam.

Wszystko też zależy od tego na jakich ustawieniach graficznych gramy. Przypuszczam że tekstury asteroid, statków jak i efektów wizualnych do których należy między innymi wybuchy i eksplozje mogą być różne.

Ja w ustawieniach graficzmnym mam takie ustawienia:

Spoiler

Karta graficzna w sumie nie powala bo mam już ją od dwóch lat, ale uważam że do słabych jeszcze nie należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem filmik Yacka, przyjrzałem się temu co jest u mnie i wygląda mi to po prostu na efekt świetlny trafienia pocisku odbijający się na kadłubie statku, a nie żadne pole siłowe. Efekt zależy od rodzaju broni jaki został użyty, dodatkowo niektóre mody zmieniają te efekty (np. Cmod) i u każdego może to wyglądać trochę inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Obejrzałem filmik Yacka, przyjrzałem się temu co jest u mnie i wygląda mi to po prostu na efekt świetlny trafienia pocisku odbijający się na kadłubie statku, a nie żadne pole siłowe.

Można to i tak zinterpretować. Tak czy siak obala to raczej mit o dwóch rodzajach osłon (osłony i tarcze). Co do reszty, to jak tylko film wróci do mnie od Prowlera, po obróbce, wystawię go na Mamuta, każdy będzie mógł zobaczyć i opisać co widzi 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omg ja od X2 gram tylko na angielskich wersjach bo te polskie tłumaczenia są po prostu śmieszne i nie przemyślane. Mniej rozumie niż gdybym grał w angielską wersje. To mój punkt widzenia, dobrze znam angielski 😀, nowi gracze, ci nie znający angielskiego naturalnie potrzebują dobrego tłumaczenia gry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

osłony na 0% a efekt nadal jest widoczny? ciekawe :]

U mnie właśnie takiego bugu nie ma. Wszystko zależy od modów, i ustawień graficznych jak i od samej karty.

Chyba takiego efektu, a nie bugu. Efekt jest widoczny również w czystej grze, więc skrypty i mody nie mają nic do rzeczy, a jedynie karta graficzna.

Co do efektu przy 0% osłon, potwierdza to jedynie że osłony, a raczej ich rodzaj nie ma nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacek zwracam honor. Właśnie sprawdziłem to u siebie i okazało się że u mnie też tak jest. Więc jestem teraz zmieszany ponieważ sam nie wiem co mam teraz myśleć czy w końcu osłony są pomimo że wskazuje 0% - bug twórców gry , czy tak jak Pisze Prowler - Broń energetyczna powoduje odbłyski na kadłubie? jedyne co to u mnie efekty wizualne są inne co wskazuje już tylko na albo mod albo na ustawienia graficzne.

Jedno zasadnicze pytanie. Czy ktokolwiek testował to na uzbrojeniu z amunicją ? Czy po mimo tego zę jest 0% osłon to nadal widać rozbłyski ? jak tak to wskazywało by na ewidentny błąd twórców gry. Jeżeli nie to oznacza to iż broń taka jak lasery lub plazma powodują rozbłyski więc generalnie miało by to sens. Tak przynajmniej ja to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt działania broni amunicyjnej jest trochę inny (czerwone, małe rozbłyski przy MM).

Nazwałbym to efektem działania broni. Na co działa? Czy na kadłub, czy na osłony, to trudno określić, bo efekt jest taki sam i przy osłonach większych niż 0%, jak i przy osłonach 0%. Skłaniałbym się do opinii Prowlera, że jest to efekt działania broni na kadłub, osłony zatrzymują cześć energii broni, ale nie całą. W każdym razie jest to fajny, bardzo wizualny efekt, zarówno na atakowanym przez nas statku, jak i na kadłubie naszego statku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ale macie co roztrząsać. Odbłysk na statku symuluje trafienie - OBOJĘTNIE W CO. To tylko informacja dla gracza o trafieniu bądź nietrafeniu. Podział kolorków - ze względu na amunicję. Tyle 🙁

😁

Widzisz Lewar i tutaj się mylisz. Rozmawiamy tutaj o czysto technicznej sprawie, nie sprzeczamy się, nie gdybamy tylko staramy się dociec prawdy, co tak faktycznie widać a czego nie. Skoro nasze "puszki" są wyposażane w osłony to dlaczego występują takie same efekty wizualne z osłonami jak i bez osłon. Generalnie rzecz ujmując powinny być dwa zróżnicowane efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Widzisz Lewar i tutaj się mylisz. Rozmawiamy tutaj o czysto technicznej sprawie, nie sprzeczamy się, nie gdybamy tylko staramy się dociec prawdy, co tak faktycznie widać a czego nie. Skoro nasze "puszki" są wyposażane w osłony to dlaczego występują takie same efekty wizualne z osłonami jak i bez osłon. Generalnie rzecz ujmując powinny być dwa zróżnicowane efekty.

Hehe, i tutaj się mylisz 🙁 To co opisujesz występuje fizycznie, ale nie w grze. Tu jest uproszczony model trafienia. Trafiony lub nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...