Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion - dla Albion Prelude


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 24.05.2013 o 10:17, kaper100 napisał:

Małe pytanie laika....

Mam czyste AP - jak wgram ostatniego moda i oraz poprawki z mamuta - będzie ok czy te wszystkie mody trzeba wgrywać po kolei od początku?

Skoro masz gołą grę to bez żadnych kombinacji - zainstaluj moda zgodnie z opisem z 1 posta tematu (pamiętaj o kolejności plików cat/dat, od wersji 2.0 się zmieniła), a potem wybrane opcjonalne dodatki i na końcu poprawki Yacka.

Pamiętaj też o NoSteam, bez tego nie pograsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2013 o 18:53, LeWaR napisał:

Pograsz, tylko po aktualizacji diabli moda wezmą.

Nie wezmą. Ostatnie aktualizacje AP nie dodają nowych plików cat/dat, tylko podmieniają pliki 03.cat/dat. Jest to bezpieczny sposób przy graniu z modem dodającym własne pliki cat/dat. Co najwyżej nastąpi chwilowa (do czasu aktualizacji moda) niekompatybilność.

Co do plików skryptów, które zmienia mod, a które są w oryginalnej grze, wystarczy wyłączyć autoweryfikacje plików na Steam, wtedy przy uruchamianiu gry poprzez Steam nie będą ciągle nadpisywane oryginalne pliki skryptów. Dość długo grałem na Steamie w AP+XRM i przy odpowiedniej konfiguracji Steama dało się grac bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2013 o 14:16, jack732 napisał:

Jakieś pomysły co można robić gdy się ma dość kasy - rozwalić stacje xenów lub może coś innego napiszcie co kto robi, bo nie mam w ogóle pomysłów , z góry dzięki

Bawiłeś się giełdą czy przejmowałeś cały złom ? Jedno i drugie to szybki sposób na kasę i może łatwo zepsuć grę...

Parę pomysłów:

- budowa kompleksów nastawionych na zarobek albo wytwarzających wyposażenie dla Twoich statków (żeby być niezależnym od NPC)

- przejmowanie sektorów, rozbudowa ich infrastruktury i tworzenie patroli

- tworzenie flot handlowych (handlarze mk3) oraz bojowych (np. lotniskowiec + myśliwce i bombowce z CODEA)

- rozpoczęcie nowej gry bez korzystania z giełdy i innych łatwych sposóbów na kasę, np. gra jako pirat gdzie przyjaciółmi są tylko teladi, a większość wyposażenia i statków zdobywasz z łupów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2013 o 14:32, Prowler napisał:

Bawiłeś się giełdą czy przejmowałeś cały złom ?

W dniu 25.05.2013 o 14:32, Prowler napisał:

gra jako pirat gdzie przyjaciółmi są tylko teladi, a większość wyposażenia i statków zdobywasz z łupów

I kółko się zamyka. 😀

Ale najlepszy sposób na nudę w grze to nowa gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ULEPSZENIE WOJNY W ALBION PRELUDE - (Tylko w Albion Prelude) stworzony został zamiennik Vanilliowej wojny w AP. Gracz może walczyć po każdej stronie konfliktu i otrzymuje cele do wykonania, które pozwalają "wygrać" wojnę .

Yacku co miałeś na myśli to pisząc o jakiej wojnie bo może czegoś nie zacząłem albo brak mi reputacji.

Jeszcze jedna sprawa rozpoczęcie danej gry innym poziomem trudności to tylko brak reputacji lub stan początkowego statku czy jeszcze coś innego bo w TC były misje króre można było wziąć tylko mając odpowiednią reputację a tu nic takiego nie spotkałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie miałem na myśli. ten tekst to tłumaczenie opisu moda XRM.

W AP nie grałeś, nie wiesz co to wojna Terrańsko-Argońska w AP?

Poczytaj o fabułach AP w temacie o AP i w temacie o patchach do AP. A żey było jeszcze śmieszniej, to w XRM wygląda to jeszcze ciut inaczej (głównej fabuły AP nie ma w XRM, własnie ze względu na zmodyfikowaną wojnę TvsA.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2013 o 14:36, Yacek napisał:

I kółko się zamyka. 😀

Nie bardzo rozumiem. Jako pirat wybierasz cele i atakujesz statki które przewożą interesujący Cię ładunek. To chyba trochę coś innego niż złomiarstwo, czyli latanie od sektora do sektora i zbieranie wszystkich opuszczonych statków NPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2013 o 14:16, jack732 napisał:

Jakieś pomysły co można robić gdy się ma dość kasy - rozwalić stacje xenów lub może coś innego napiszcie co kto robi, bo nie mam w ogóle pomysłów , z góry dzięki

gra daje tyle mozliwości a Ty nie masz pomyslu ..??? 🤔

1. przejmujesz sektory i oddajesz je rasie wrogo nastawionej do sasiada

( w ten to sposob wywołalem spore zamieszanie i olbrzymi konflikt miedzy Baronami vs Terranami oraz Splitami vs Terranami, a jeszcze lepiej jak przejmniesz sektor z szlakiem handlowym i oddasz go np. Terranom 😛)

2. podejmujesz sie 'ekstermnacji' np. Kha'ak (oczywiscie nie do konca, bo totalnej eksterminacji nie da sie wykonac, ale sektory przejac mozna )

3. zwalczasz piratów , az ostani wyzionie ducha

4. zdobywasz najwyzszy stopnien wojskowy

5. ja wlasnie przymierzam sie do przejecia sektorów ziemskich i oddanie ich w rece Argonów coby wznowic konflikt miedzy tymi rasami 💣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2013 o 21:43, jack732 napisał:

dzięki.

nie rozumiem tylko czemu twórcy gry nie kożystają z takich możliwości pomysł wręcz idealny

1. Nie każdy lubi taką opcję. Ja np. wolę gdy sektory mają stałych właścicieli.

2. Balans gry, to podstawa dla Egosoftu. Gra musi być taka aby zagrał w nią zarówno weteran jaki i nowy gracz i aby jeden i drugi nie pogubili się.

3. Czysta gra jest podstawą, zestawem klocków, z których gracz przy pomocy skryptów i modów tworzonych przez fanów, może zrobić zmienić swoją grę na wiele sposobów. Gdyby wszystko było w grze i nie można by było jej zmieniać skryptami i modami, dawno byśmy zapomnieli o X-ach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś zauważył, ale od dłuższego czasu dostępny jest skrypt dla XRM pod AP o nazwie XRM No War Pack v1.00

Skrypt ten daje możliwość wyłączenia wojny Argońsko/Terrańskiej w w Albion Prelude. Zmienia relacje Argońsko-Terrańskie na neutralne i usuwa wszystkie statki inwazji wojennych.

Skrypt ten zestaw może być używany tylko przy rozpoczęciu nowej gry - na starych plikach sav nie zadziała.

Aby go zainstalować wystarczy wypakować plik do folderu "scripts" i rozpocząć nową grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2013 o 11:23, zamek9 napisał:

No właśnie, a czy można zainstalować ten skrypt, jak i IR 2.0 razem ? Wydaje mi sie, że w IR można również dać relacje miedzy tymi rasami na neutralne(chyba, że sie mylę) więc instalacja No War chyba mija sie z celem...

Można. A nawet trzeba jeśli chcemy wyłączyć wojnę na 100%. Sama zmiana relacji przez IR 2.0 mało co zmieni. Wojna w AP (i w XRM) realiowana jest przez wbudowany w AP skrypt RRF. On tworzy statki biorące udział w wojnie. Zmiana relacji nie spowoduje zaprzestania generowania tych statków (IR 2.0 przestanie generować ale tylko własne statki, statków RRF nie przestanie). Dopiero skrypt NoWar to zmieni, przeczytaj jego opis dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że przy instalacji tego skryptu miałem problem - na początku gry przychodziła wiadomość "ReadText... i jakis tam numery, wiec nie bardzo wiem czy skrypt sie z czyms u mnie nie gryzl 🙁.

I nie mogę nigdzie znależć czy wojna będzie wyłączona między tymi rasami tylko na początku gry z możliwością późniejszego konfliktu między nimi czy wogóle nie ma szan na konflikt iedzy nimi ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim skrypcie piszesz?

NoWar nie posiada pliku tekstowego, więc nie ma mowy o readtexcie. Tekst jest pobierany z pliku tłumaczenia XRM, więc może miałeś nieaktualne, stare tłumaczenie XRM.

Wyłącza wojnę na stałe, chcesz znów wojnę, zacznij nową grę bez NoWar.

Ustawienia relacji w IR 2.0 nie będą miały wpływu na wojnę AP (XRM). Będą tylko miały wpływ na walki wygenerowanych już statków i statków generowanych przez IR 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o No War i tym pliku który wklejam do folderu "scripts", włączam grę i mam dalej to samo, najpierw mi przychodzi wiadomosc o readtext a poxniej o instalacji XRM 1.29, gdy No War nie wklejam to tylko przychodzi wiadomosc o XRM 1.29.

Dokładnie przychodzi coś takiego ReadText 9950-200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w katalogu t czy masz plik 9950-L048.xml (oraz inne pliki tłumaczenia XRM 0004-L048.xml, 3500-L048.xml, 7027-L048.xml, 8387-L048.xml, 9400-L048.xml, 9951-L048.xml), jeśli masz to usuń. To stare tłumaczenie XRM z Mamuta, XRM od kilku wersji posiada w sobie (w pliku cat/dat zawartym w part 2) przetłumaczone pliki txt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Yacek 😀 jak zwykle służysz konkretną pomocą...

Miałem wszystkie które napisałeś i wszystkie usunąłem, teraz mi przychodzi czy chce wyłączyc wojne więc jest ok.

W katalogu t mam cos za dużo tych plików więc pewno sporo śmieci, ale póki w grze mi nie przeszkadza to niech sobie będą 😀

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...