Skocz do zawartości

System uzbrojenia CODEA v3.1.13


Jagoda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No CODEA idzie do kosza ]😉 Kupiłam statek klasy M1 a myśliwce z M7 Gryfin przetransportowałam na M1. Po wykonaniu tej czynności w ogóle nie mogę wysyłać statków do boju, nie mogę zmieniać im grupy czyli przykładowo Uderzeniowej na Patrol lub Przechwytującą. Generalnie padaka 🤪 Myśliwce niby są na statku ale gra ich w ogóle nie widzi. ]😀 ]😀 ]😀 ]😀 ]😀 ]😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 172
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cytat

No CODEA idzie do kosza ]😉 Kupiłam statek klasy M1 a myśliwce z M7 Gryfin przetransportowałam na M1. Po wykonaniu tej czynności w ogóle nie mogę wysyłać statków do boju, nie mogę zmieniać im grupy czyli przykładowo Uderzeniowej na Patrol lub Przechwytującą. Generalnie padaka 🤪 Myśliwce niby są na statku ale gra ich w ogóle nie widzi. ]😀 ]😀 ]😀 ]😀 ]😀 ]😀

Przypisałaś im jako bazę nowego M1 ? 😀 Kurcze strasznie ważna rzecz, o której zapomniałem napisać 😀) Poprawie to w opisie.

Przenosiłem myśliwce z pilotami pomiędzy lotniskowcami .. kilka razy ... musi to działać. Nie wywalaj do kosza, tylko poszukaj problemu 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przypisałam im bazę mojego nowego M1, nawet zadokowałam do niej mojego nowego Claymore 🤪 Sądziłam że teraz nity będą latały, a tu qupa. Nie wiem co jest grane, szczerze przyznam że jestem zrozpaczona bo nic nie mogę zrobić, jedyne co mogę uczynić to zmienić pilotów, zastąpić ich np rekrutami ale żeby odpisać ich od statków lub przypisać ich do grupy patrolowej to nie mogę 😉. I nie wiem co mam robić.

Zrobię to tak wrócę do gry z przed 5 godzin gdzie byłam w fabule Aldrin, ostatnie misja w moim M7 Gryf, może przyczyną było to że kupiłam Xenoński J w Black Hole Sun? Lub jakoś źle przetransportowałam myśliwce ? Może najpierw trzeba myśliwce odpisać z grupy uderzeniowej, a dopiero w tedy przekwaterować je na inny lotniskowiec. Teraz jestem w układzie Aldrin i myśliwce sukcesywnie startują z mojego M7 przy wzmożonej aktywności wroga. Problem z M7 mam taki że nie mogę przypisać bombowców, ponieważ M7 nie ma opcji Zarządzanie personelem. No nie wiem, pomyślę jak to zrobić. Przyznam się że w chwili obecnej to troszku boje się kupić nowy M1, bo znowu to może przestać działać. Uważam że mogę się oczywiście mylić ale przed przekwaterowaniem myśliwców na inny statek musimy odpisać ich od grupy uderzeniowej, rozładować pilotów z myśliwców i dopiero w tedy wysłać myśliwce do hangarów naszego M1 a personel przekwaterować w jakimś doku/stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Może najpierw trzeba myśliwce odpisać z grupy uderzeniowej, a dopiero w tedy przekwaterować je na inny lotniskowiec. .

OCZYWIŚCIE!!!!! 🤪)) .. zawsze czyścisz grupy najpierw 😉 Pilotów przenosić innym statkiem nie musisz.

Cytat

Problem z M7 mam taki że nie mogę przypisać bombowców, ponieważ M7 nie ma opcji Zarządzanie personelem.

Bombowce dodaje się trochę inaczej niż myśliwce. Jak już kiedyś pisałem, na bombowcu musisz mieć miechanika i technika. Dajesz go na Podążaj .. za lotniskowcem, na którym chcesz go dokować. I wtedy już w grupie bojowej i kadrach .. można dodawać statki, przypisywać pilotów itd. Jak to zrobisz, bombowiec zadokuje ładnie do lotniskowca 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak już nauczylam się dodawać bombowce do mojej eskadry trochę to jest dziwnie zrobione.

W każdym razie mam bombowca który o dziwo zaliczył jednego Xenońskiego Q przy mojej asyście oczywiście 🤪

Coś dziwnego po raz kolejny mi się przytrafiło w trakcie wykonywania fabuły Final Furry. Jak wcześniej pisałam gdy porozmawiamy z pilotem w statku Eksterminator, wykonujemy skok do sektora Black Hole Sun i ustawiamy nasz statek przy północnej bramie w odległości około 8 - 10 km i czekamy ( ja miałam 1X M7 Gryf i 10X M3+ Fernier. Gdy do sektora Black Hole Sun wleci statek Eksterminator rozpocznie się inwazja Xenków. Dwa razy wykonywałam misje w przeciągu paru godzin ]😉 i za każdym raem było tak samo kilka myśliwców 6 - 7 (M5-M3) i 4 P lub PX. Gdy otrzymamy rozkaz udania się do sektora M148, pod żadnym pozorem nie ruszajmy się z miejsca 😀 dlaczego ? Albowiem dwa razy z rzędu gdy poczekałam po upływie minuty wylatywały gęsiego P lub PX było ich z 8 moje M3+ Fernier automatycznie zostały wystrzelone i w swoim szyku bojowym niszczyły sukcesywnie wrogie jednostki. P lub PX nie miały żadnych szans bowiem były same a moje myśliwce w dwóch eskadrach po 5 myśliwców robiły porządek nabywając doświadczenia 😀

Xenoński PX starający się zawrócić i uciec przed moimi eskadrami w Black Hole Sun

A jeżeli chodzi o nabywanie doświadczeń to uważam że rekrut powinien otrzymać awans po upływie przykładowo 3 godzin spędzonych w przestrzeni a następne rangi powinny być otrzymywane za zestrzelenia a nie za kolejne spędzone "słodkie chwile" w kosmosie. No ale to tylko taka moja mała sugestia odnośnie awansów naszej załogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam M7 Gryf, 10xM3+ Fenrir + 2x M8 Claymore i jestem w trakcie wykonywania fabuły FF właśnie mój M7 mało efektywnie strzela bo bazy krzaków którą mam zniszczyć. Natomiast moje myśliwce bardzo skutecznie odganiają krzaków myśliwce. Ale nie wiem jak wysłać bombowce co prawda mam ich tylko 2 i 100 rakiet Fantom w mojej ładowni. Aktywowałam opcje Bombardowanie ale cisza moje M8 nadal siedzą sobie w hangarach a ich piloci du... grzeją w kantynie 🤪

A załoga która jest wymagana do bombowca czyli technik i Mechanik to oni mają być jako Pasażerowie czy trzeba ich tak samo przypisać jak Pilota Porucznika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradzcie mi. Szukam prostego skryptu, gdzie zwyczjanie najmuje pilota i on w zaleznosci od levelu lepiej walczy i pilotuje statek podczas starc, ewentualnie poprawia statystyki pilotowanego statku. Troche tych skryptow jest i nie znam wszytskich wiec sie pytam. Ma tylko lepiej walczyc i robic co mu kaze, zadnego zautomatyzowanego wysylania mysliwcow i innych pierdol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorkvild wbrew pozorom CODEA nie jest skomplikowana, jest bardzo łatwa w obsłudze tylko trzeba ogarnąć podstawowe komendy które bardzo ładnie i szczegółowo opisał K3NZO. Ja czerpię wielką frajdę ze skryptu CODEA, gra jest zupełnie inna a walki faktycznie są epickie i naprawdę polecam. W CODEA po przypisaniu statków aktywujesz jedną komendę za pomocą której statki startują jak i lądują. Łatwe i proste, mechanicy sami uzbrajają statki w broń amunicję i rakiety, ty tylko wcześniej w ustawieniach zaznaczasz jej rodzaj. Statki ratownicze same będą ratowały twoja załogę. Generalnie pomimo tego że K3NZO napisał spory temat to i tak nie przedstawił nawet połowy możliwości działania CODEA. Lecz niech was to nie przeraża CODEA jest dziecinnie prosta, ja mam problem z bombowcami, ale uważam że jak wie co się robi to jest to dziecinnie proste. Dlatego Sorkvild powiem i naprawdę bardzo polecam tobie CODEA zainstaluj przeczytaj post K3NZO doinstaluj Military Transport, Personel Transport Najlepiej te skrypty z Ego które zrobił Luckie, ponieważ każdy z nich idealnie współdziała ze sobą a jest ich z 10 i tworzą jeden ogromny skrypt. Oczywiście nie musisz wszystkich instalować ale polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie znam taki w których twoi piloci otrzymywali by odznaczenia a zarazem był prosty. Jest jeszcze chyba System obronny Anarkis. Ale nie bawiłam się w to ponieważ uważałam że M1 jest jakiś ograniczony że bez dokowanych bombowców przegra z M2. Dzięki K3NZO zmieniłam zdanie i faktycznie M1 jest śmiertelną bronią M2 jemu ulega. Na razie miałam tylko jedną potyczkę miałam straty ale dlatego że nie wiem jak używać bombowców 😉 Mam nadzieję że K3NZO szybko to opisze.

Ale Powiem to tak, skoro ja ogarnęłam CODEA to ty tym bardziej, bo wiem że kumata z ciebie bestia 🤪 wypróbuj CODEA daj jej szanse. Jeżeli po godzinie nic nie będziesz łapał to skasujesz nic nie tracisz, za to w przeciwnym wypadku, jak załapiesz co i jak ..... gra jest niesamowita 😀

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragmety z epickich walk w CODEA

Korweta krzaków VS. 5x M3+ Fenrir

Spoiler

Piracki M3+ Zaćmienie odpala rakietę w eskadrę moich M3+ Fenrir

Spoiler

Mój M7 i jego walczące eskadry w sektorze Krzaków. Bez CODEA doniosłabym bardzo ciężkie straty.W danych personalnych naszego pilota widnieje napis Wynagrodzenie. To jest kwota która zdobył dla nas nasz pilot 😉 W takich misjach kredyty sypią się aż miło 🤪 w tym przypadku Pilot za jedno strącenie krzaka zdobył dla mnie 28860. za 1 Stazure czyli 4.352 rzeczywistego czasu wypłacam mu 30 kredytów 😀

Spoiler

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K3NZO nie dobry ptak z ciebie <_<

Narobiłeś smaka opisując CODEA, to teraz fajnie by było jak byś opisał jak używać - zastosować bombowce 🤪 O mały włos cała moja eskadra jak i ja poszła by do "piachu". W sektorze krzaków spotkałam M2 😉 Bardzo bolało mnie to spotkanie 😀 oj bolało 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7) Bombowe bombardowanie bombowcami CODEA ... for dummies 🤪)

Skrypt CODEA umożliwia dokowanie statków klasy M8 czyli Bombowców na pokładzie lotniskowca. Jednak aby było to możliwe, trzeba wcześniej odpowiednio taki bombowiec przygotować.

Wymagane są do tego 2 skrypty ... Military Transport i Personnel Transporter , które pozwolą na zatrudnienie jednego mechanika i jednego technika na każdym bombowcu, którego chcemy używać w systemie CODEA.

O tym jak zatrudnić ten personel na naszych bombowcach, można przeczytać w opisach wspomnianych skryptów. Tutaj ten krok pominę.

System CODEA formuję jedną eskadrę uderzeniową z 4 bombowców. Dlatego najlepiej kupić sobie zaraz 4 takie zabawki.

Zakładam , że macie je już zakupione a na każdym urzęduje już 1xMechanik i 1xTechnik.

Czego wymaga od nas CODEA aby skrypt wydział statek jako Bombowiec:

* Statek klasy M8

* Pilot z rangą Porucznik

* Bojowe polecenia Mk1

* Bojowe Polecenia Mk2

* Automat dokujący

* System podtrzymujący życie

* Polecenia nawigacyjne Mk1

* 1xTechnik

* 1xMechanik

Tak wyposażonym statkom .. wydajecie komendę Podążaj za lotniskowcem, do którego chcecie je przypisać. Podążaj .. nie DOKUJ... tylko podążaj 😉) .. i czekamy aż zbliżą się do naszego lotniskowca.

Następnie, z menu poleceń CODEA naszego lotniskowca. Wybieramy polecenia analogicznie do tych, które wydawaliśmy przy dodawaniu naszych myśliwców uderzeniowych.

Czyli .. najpierw z menu Zarządzanie załogą transferujemy naszych pilotów do kokpitów. Następnie poprzez menu Hangar i grupa bojowa tworzymy Hangar Bombowców. W tym momencie bombowce mogą już zadokować do naszego lotniskowca .. co w czystej grze, nie jest możliwe.

7 a) Zaczynamy zrzucać bombki 😀

Wiem ,że już chcecie bombowo bombardować .. ale jeszcze jedna ważna rzecz .. zanim to nastąpi.

W menu CODEA wybieramy Kod postępowania .. i tam w Kodzie Myśliwca .. jest wybór formacji dla naszych bombowców.

Bombowce formacja : (Młot)/(Kleszcze)

- Wybranie formacji Kleszcze sprawi, że nasze bombowce przed oddaniem salwy z rakiet .. otoczą cel z czterech stron i oddają salwę w tym samym czasie. Powoduje to , że obrona przeciwrakietowa celu .. będzie miała spore problemy z zestrzeleniem ich. Niestety z moich doświadczeń wynika. że bombowce lecą na pozycje bardzo długo .. i czasem wręcz głupio przelatują bardzo blisko celu .. co kończy się ich zestrzeleniem.

- Wybranie formacji Młot .. jest według mnie dużo lepszym wyjściem. Wtedy zwyczajnie salwa rakiet odpalana jest kiedy tylko cel znajdzie się w zasięgu. Raz mi się tylko zdarzyło, że jakiś bombowiec zamiast zestrzelić cel .. to zdmuchnął salwą innego bombowca 😀) Oczywiście ta formacja daje dużo większe szanse na zestrzelenie rakiet .. no ale od czego jesteśmy my ? Lub nasze myśliwce uderzeniowe, które w czasie ataku bombowców mogą starać się "zająć" czymś cel.

Aby wysłać nasze bombowce do ataku .. najlepiej ustawić sobie skrót w interfejsie, który wydaje rozkaz ataku bombowców na nasz aktualny cel (czyli cel, który ma wybrany statek przez nas pilotowany !!!! ).

CODEA: Bombardowanie ..u mnie jest to Shift +B.

Po wydaniu tego rozkazu .. usłyszymy fajny dźwięk syreny .. i 4 bombowce ruszą do ataku.

Ważne: Każdy bombowiec wypuszcza 5 rakiet w jednej salwie .. po czym UWAGA .. WRACA NA LOTNISKOWIEC.

Nie ważne, czy cel został zestrzelony .. czy nie. Bombowce po oddaniu salwy wracają na lotniskowiec. Dlatego warto mieć przypisany ten skrót, bo jeśli jedna salwa nie odniesie skutku .. można sprawnie wydać rozkaz wystrzelenia kolejnej.

Siła takiej salwy .. hmm ... nie chcę psuć wam frajdy 😀 .. ale powiem , że Brygantyna wiele razy zmieniała się w pokaz fajerwerków .. po jednej salwie 😀

Tips : Na załączonym obrazku widać, jakie inne skróty warto jeszcze ustawić.

Pozdrawiam .. i udanych łowów bombonierkami życzę 😀 :ph34:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

😉

K3NZO

No i kolejny fajny opis 🤪 Teraz "zielony" lub "czerwony" może te tamty połączyć w jedną całość. I z niecierpliwością czekamy na opis Tenderów i Eskort 😀

No a widzisz mi bombowce dlatego nie startowały, bo mam tylko dwa. Nie kupowałam więcej ponieważ nie wiedziałam czy w ogóle jest sens 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie ładnie, tylko dlaczego opisy skryptu są w tym temacie, a nie w temacie o skrypcie CODEA. Czy ktoś myśli że komuś inne będzie się chciało przeszukiwać forum szukając opisu skryptu, skoro jest temat o tym skrypcie? Piszcie w odpowiednich tematach, nie zakładajcie kilku tematów i tym samym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Yacku w sumie piszemy o lotniskowcach a to że poruszamy temat CODEA to już inna sprawa. Moim zdaniem największą pomyłką w tej grze jest to że na lotniskowcu nie mogą dokować Bombowce, i gdyby kolega K3NZO tego nie napisał, to nigdy bym nie używała Lotniskowców, ale dzięki tej informacji że dzięki CODEA Bombowce mogą dokować na naszym lotniskowcu jak i dokładnemu funkcjonowaniu CODEA zmieniłam zdanie co do CODEA. I jestem koledze K3NZO niewymownie wdzięczna za to, bo moja gra jest zupełnie inna, lepsza, ciekawsza dająca mi sporo adrenaliny. Więc moim zdaniem lepiej jak ten temat zostanie tutaj. Bo każdy mowy forumowicz chcąc dowiedzieć się czegoś o Lotniskowcach dowie się też o CODEA. I może też da się przekonać co do skryptu CODEA. Bo jak nam powszechnie wiadomo wielu użytkowników woli grać bez skryptów. Dlatego też uważam ze cały temat o CODEA powinien zostać tutaj. Ponieważ System Uzbrojenia CODEA zmienia diametralnie funkcjonalność naszego Lotniskowca i to zdecydowanie na lepsze. A w opisie skryptu zamieszczę linka tutaj. Można by było tylko połączyć te dwa opisy które zmieścił K3NZO.

K3NZO zapomniał wspomnieć o bardzo istotnej sprawie dotyczącej Bombowców jak i Myśliwców. K3NZO napisał że bombowiec wymaga 1x Technika i Mechanika, nasz lotniskowiec też wymaga takiego personelu do... a no tak do naprawy naszych myśliwców im więcej mamy techników i Mechaników na pokładzie naszego Gwiezdnego Lotniskowca tym szybciej uzbroją i naprawią nasz uszkodzony myśliwiec lub bombowiec. Jest to bardzo przydatne ponieważ nie musimy po każdej bitwie odsyłać naszych awionetek do stoczni by zostały tam naprawione. Technicy jak i Mechanicy zrobią to na pokładzie naszego lotniskowca, ale jak już wspomniałam proces naprawy naszych maszynek stacjonujących na naszym lotniskowcu będzie zależał od ilości personelu.

A co do samego skrypty CODEA to jest to teraz jeden z najlepszych skryptów i uważam że CODEA wraz z CMOD 3 dostanie ocenę 10/10. Dzięki CODEA latanie lotniskowcem jest banalnie proste pomimo wielu ustawień CODEA lotniskowiec sam wyśle Myśliwce, Bombowce. sam je uzbroi i naprawi musimy mieć tylko odpowiedni personel.

W głowie mi się nie mieści jak Autor mógł tak bardzo ułatwić i usprawnić sprawę lotniskowców, czego nie zrobili panowie z EGO.

Moja opinia ? Zainstalujesz i użyjesz raz, a nie będziesz mógł obyć się bez tego skryptu jak i lotniskowców w twojej flocie. Które dzięki CODEA będą pełniły kluczową rolę w grze. Bez CODEA lotniskowce były odsuwane na bok przez graczy ponieważ są drogie a ich zastosowanie pozostawiało wiele do życzenia. Dzięki CODEA to się zmieniło i to na ogromny plus. Ja siedząc za sterami M7 Gryf nie mogę się oderwać od gry, a niebawem mam zamiar zakupić ziemskiego Odyna lub Woden, z tym mam problem nie wiem który wybrać.

Jeszcze raz wielkie podziękowania dla K3NZO 🤪

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

K3NZO zapomniał wspomnieć o bardzo istotnej sprawie dotyczącej Bombowców jak i Myśliwców. K3NZO napisał że bombowiec wymaga 1x Technika i Mechanika, nasz lotniskowiec też wymaga takiego personelu do... a no tak do naprawy naszych myśliwców im więcej mamy techników i Mechaników na pokładzie naszego Gwiezdnego Lotniskowca tym szybciej uzbroją i naprawią nasz uszkodzony myśliwiec lub bombowiec. Jest to bardzo przydatne ponieważ nie musimy po każdej bitwie odsyłać naszych awionetek do stoczni by zostały tam naprawione. Technicy jak i Mechanicy zrobią to na pokładzie naszego lotniskowca, ale jak już wspomniałam proces naprawy naszych maszynek stacjonujących na naszym lotniskowcu będzie zależał od ilości personelu.

Personel lotniskowca to jest MEFOS 🤪 .. nie CODEA 😉 Oczywiście MEFOS też jest genialnym skryptem .. i wieżyczki obsługuje równie dobrze jak M.A.R.S .. ale to oddzielny skrypt. Co do personelu naprawiającego myśliwce .. tego akurat nie polecam. Uważam, że to jest niedopracowane w CODEA. Mechanicy aby naprawić 1% uszkodzonego kadłuba myśliwca .. potrzebują 2x Rudy 1xMikroczipy ... wychodzi cholernie drogo i zajmuje masę miejsca w ładowni. Wolę używać do tego Marine Repairs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xenoński J VS. M7 Gryf ATF Independent.

I fala:

W pierwszej fali ruszyły moje myśliwce 20x M3+ Fenrir eliminując wrogie myśliwce ( około 20 ) wysłane z Xenońskiego lotniskowca J.

II fala:

Szybki i zorganizowany atak 4 bombowców klasy M8 Claymore wysłanych z pokładu M7 Gryf ( ATF Independent ). Bombowce same ustawiają się w szyku i przeprowadzają śmiertelny atak uwieńczony sukcesem.

Spoiler

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla osób które uważają że naprawa myśliwców w hangarach naszego lotniskowca jest nie proporcjonalna, lub uważa że powinno zastosować inne surowce. W skrypcie CODEA możemy dokonać tych zmian surowców jak i ich ilość.

Cytat

[...]

026 |$ChipsPrice = get min price of ware Mikrochips

027 |$OrePrice = get min price of ware Erz <---- nie łapie co to za surowiec

028 |$RepairUnit = $ChipsPrice + $OrePrice * 2

[...]

099 ||$RepairCost = $ShipYard -> get repair cost of ship $Ship

100 ||$RepairCostPerHull = $RepairCost / $ShipHullDamage

[...]

104 |||$RepairHull = $RepairUnit / $RepairCostPerHull

[...]

108 |||$ShipHull = $ShipHull + $RepairHull

109 |||skip if not $ShipHull > $ShipHullMax

110 ||||$ShipHull = $ShipHullMax

111 |||$Ship -> set hull to $ShipHull

[...]

Wystarczy że Chipy zamienimy na Teladianium, a Ore na inny surowiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...