Skocz do zawartości


- - - - -

Jestem nowy i mam kilka pytań - Proszę przeczytać 1 post

Auster hauler Family Ryk Problem satelity OTAS X3TC RM Albion Prelude

401 odpowiedzi w tym temacie

#1 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 14 marzec 2009 - 11:54

Jesteś nowym graczem i masz mnóstwo pytań?
Po pierwsze, witamy na naszym forum, znajdziesz tu na pewno odpowiedź na Swoje pytania. Jednak zanim je zadasz, zadaj sobie trud i zapoznaj się z kilkoma punktami poniżej:


1. Sprawdź czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się czasem w instrukcji gry. Seria gier X należy do tego typu gier, gdzie zapoznanie się z instrukcją jest bardzo ważne. Instrukcję do gry posiada każde wydanie gry, jeśli nie drukowaną to chociaż w formacie PDF na płycie instalacyjnej. Nikt na forum nie ma zamiaru przepisywać dla Ciebie tej instrukcji (my też czasem jesteśmy leniwi). Nie masz instrukcji? To już Twój problem. W każdym razie, niepisaną zasadą na forum jest nie udzielanie odpowiedzi na pytania, na które odpowiedź znajduje się w instrukcji.

2. Zadawanie pytań typu "Gdzie mogę kupić produkt XXX" też mija się z celem. Uniwersum gry podlega zmianom, wpływ na to mają również skrypty i mody, tak więc pewne stacje mogą mieć różną lokalizację u różnych graczy. Najlepiej sprawdzić to samemu. Można na kilka sposobów:
- pierwszym z nich jest Encyklopedia w TC, przeczytaj w linku, co to takiego i spróbuj użyć w grze. Jeśli w grze nie spotkałeś tego urządzenia i nie masz go jeszcze w encyklopedii możesz użyć:
- Mapy Scorpa. Będziesz miał najbardziej aktualne dane.
- jeśli nie chcesz instalować Mapy Scorpa, bo nie chcesz używać skryptów i chcesz grac na grze nie zmodyfikowanej, możesz sprawdzić na mapie online.

3. Na wiele pytań odpowiedź znajdziesz już na forum, zobacz do działu FAQ, znajdziesz tam temat Pytania do FAQ, a w nim najczęściej zadawane pytania. Pod każdym pytaniem jest link prowadzący do odpowiedzi.

4. Jeśli twoje pytanie dotyczy problemów z fabułą, zobacz do tematu FAQ misji fabuły X3:TC, znajdziesz tam dokładne opisy przejścia wszystkich misji, wszystkich fabuł TC.

5. Użyj też opcji Szukaj i przeszukaj forum w poszukiwaniu odpowiedzi na Swoje pytania.

6. Jeśli wszystkie podane wyżej opcje zawiodą, zadaj pytania na forum, ale proszę, zastosuj się do tych wskazówek:
- nie pisz pytania w tym temacie, ten temat to śmietnik i nie służy do zadawania pytań.
- załóż nowy temat i zadaj w nim jedno pytanie. Możesz założyć przecież kilka tematów.
- nazwij temat odpowiednio, tak aby ktoś inny przeglądając tematy wiedział czego dotyczy.
- opisz jak najdokładniej problem, im więcej podasz danych, tym łatwiej będzie na Twoje pytanie odpowiedzieć.
- jeśli otrzymasz odpowiedź, nie zadawaj kolejnego pytania, chyba że dotyczy ono w dalszym ciągu pytania z tematu postu.

Dzięki zastosowaniu się do tych wskazówek, ułatwisz korzystanie z forum sobie i innym użytkownikom.

Wszystkie tematy typu "Mam kilka pytań", "jestem nowy i mam pytania", "pytania nooba" itp, będą przenoszone do tego tematu.
Komuś chce się go przeglądać w poszukiwaniu odpowiedzi?

#2 Konrad162

    Pilot myśliwski

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 636 postów
  • LokalizacjaUlica Sezamkowa
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 16 sierpień 2009 - 17:22

1.Zastanawiam się jakim cudem ilość "zasobów" w asteroidzie może wpływać na zużycie energii przez kopalnie na danej steroidzie?
według tego kalkulatora tak właśnie jest http://www.altanetwo...x3/x3tcocc.html
2. Używa ktoś skryptu Imperial Laboratories?
3. czy w czasie walk weźmy tak około 30 myśliwców 2 niszczyciele i lotniskowiec przeciwko hmm podobnej sile ile macie fps? (bo u mnie coś jest nie tak strasznie cienko)
4. dlaczego mam wrażenie że po dodaniu tego http://forum.egosoft.com/posting.php?mo ... 9c9a6ece8e "patcha" mam o około 15fps więcej...


Co do moich problemów to już wieczne freezy nie sprawiają takiego problemu bo teraz jak się zdarzy jeden na dzień to i tak święto - czyli w większości spowodowane były przez padający dysk.

Ale teraz nurtuje mnie kolejne pytanie latam sobie po sektorach weźmy taki początek gry argon prime ma się ten drobny stateczek (mówię o custom game) i teraz takie pytanie jaki macie FPS jak latacie po tym sektorze? (chciałbym porównać) u mnie jest od 50 do 70 (nie pamiętam teraz dokładnie).

Kolejna sprawa to walki tak jak już napisałem w pytaniu 3 przy takiej przykłądowej walce zdaża się czasem tak że tak jakby wszystko się zatrzymuje nagle... rakiety gdzieś tam czasem latają ale nic po za tym sie nie dzieje.... ostatnio miałem głupią sytuacje (która zmusiła mnie notabene do wczytania poprzedniego save'a) Moja Jokochama Tyr i Tokio wpadły w sektor khaak po pewnym czasie walk doleciały do nas około 4 czy 5 niszczycieli z Jokochamy wystrzeliłem sobie jakieś tam rakietki... jak to na placu boju i nagle świat się zatrzymał a rakiety latają czasem któraś trafi czasem po prostu latają w kółko - ładny z tego obrazek nawet wyszedł gdyby nie to że musiałem wczytać ponownie grę....http://img199.images...creen00001.png/
Wszystkie myśliwce i inne statki stały w miejscu nic się nie działo niszczyciele khaak nie strzelały do mnie ja nie mogłem się ruszyć statkiem.... 0 kontaktu z grą ale np. menu chodziło mogłem wczytać wyjść z gry itd... nie mogłem wyświetlić żadnego z paneli np. rozkazów ustawień itp....

Jakby to był problem z kompem/sprzętem byłby artefakty w przypadku kart graficznych np. BSODy w przypadku błędów RAM (testy to chyba wykluczyły) czy samoistne wyłączenie komputera w przypadku przegrzania procesora.... (no a jakby była płyta główna uszkodzona to w ogóle by się komputer nie włączył)




PS sprzęt jaki posiadam się nie zmienił:
Procesor E8400
4GB ram
Płyta główna gigabyte: EX38-DS4
2x Radeon 4850 CF Palit
Windows XP 32 bit pro sp2

#3 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 16 sierpień 2009 - 20:53

1. Oczywiście że tak. Im więcej zasobów w asteroidzie tym więcej sztuk jest wydobywanych w tym samym czasie, a że wydobycie każdej sztuki zużywa energię więc im więcej wydobędziesz tym więcej energii zużyjesz. Proste?

2. Ja nie.

3. Im więcej statków walczy w tym samy sektorze co ty to ilość FPS spada, potrafi czasem spaść tak że zamiast płynnej gry jest pokaz slajdów. Dlatego im mniej statków wsparcia i mniej statków wrogów tym lepiej. Nie dotyczy to walk OOS.

4. A dlaczego by nie? Mod ma podobno poprawiać błędy pominięte przez Egosoft, więc jeśli ilość FPS przy nim rośnie to chyba lepiej?

#4 Konrad162

    Pilot myśliwski

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 636 postów
  • LokalizacjaUlica Sezamkowa
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 16 sierpień 2009 - 21:10

Yacek napisał:

1. Oczywiście że tak. Im więcej zasobów w asteroidzie tym więcej sztuk jest wydobywanych w tym samym czasie, a że wydobycie każdej sztuki zużywa energię więc im więcej wydobędziesz tym więcej energii zużyjesz. Proste?

spoko zawsze miałem wyobrażenie takie jak w zwykłych strategiach a mianowicie że jest podana dana liczba pozostałych surowców a wydobycie się nie zmienia...
Czyli nie bardzo opłaca się zajmować/tworzyć załóżmy asteroidy ogromne?

Yacek napisał:

3. Im więcej statków walczy w tym samy sektorze co ty to ilość FPS spada, potrafi czasem spaść tak że zamiast płynnej gry jest pokaz slajdów. Dlatego im mniej statków wsparcia i mniej statków wrogów tym lepiej. Nie dotyczy to walk OOS.

No tak tylko zastanawiające jest to że chyba X3 miało być "globalnym konfliktem" z inwazją khaak/xenon. A tu... jest to co jest czyli trzeba się bardzo ograniczać co do rozmiaru bitew ;) i o takich sporych pojedynkach nie ma mowy...
Tylko co ja mam zrobić jak u mnie w sektorze khaak który chcę odbić było ostatnio jakieś 10 niszczycieli to lekko licząc +N obstawy... :)



PS to znaczy że Wy też miewacie takie problemy z "płynnością" gry?
PSS Anarkis Carrier Command jest nadal rozwijany pod TC? bo nie mogę znaleźć strony tego skryptu... za to znalazłem coś innego http://forum.egosoft...ic.php?t=242483 co o tym myślicie?

#5 Prowler

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1438 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 17 sierpień 2009 - 08:02

Konrad162 napisał:

Yacek napisał:

1. Oczywiście że tak. Im więcej zasobów w asteroidzie tym więcej sztuk jest wydobywanych w tym samym czasie, a że wydobycie każdej sztuki zużywa energię więc im więcej wydobędziesz tym więcej energii zużyjesz. Proste?

spoko zawsze miałem wyobrażenie takie jak w zwykłych strategiach a mianowicie że jest podana dana liczba pozostałych surowców a wydobycie się nie zmienia...
Czyli nie bardzo opłaca się zajmować/tworzyć załóżmy asteroidy ogromne?


Dlaczego nie ? Bogatsze złoża = mniej kopalń potrzebnych do wyprodukowania danej ilości surowca = mniejszy bałagan w kompleksie i mniejszy spadek wydajności gdy jesteśmy w danym sektorze. Ogólnie wszystko zależy od potrzeb kompleksu, najlepiej jest planować wcześniej ile docelowo fabryk będzie on zawierał i włączyć w jego skład odpowiednią ilość asteroid o złożach które nam odpowiadają.

No chyba, że chodziło Ci o cheat'y i tworzenie np. asteroid o wielkości złoża 10000 (o ile to w ogóle możliwe). Wtedy rzeczywiście trochę mija się to z celem, bo kompleks który miałby zapewnić energię do jego działania i w pełni wykorzystać jego zasoby byłby ogromny...


Konrad162 napisał:

Yacek napisał:

3. Im więcej statków walczy w tym samy sektorze co ty to ilość FPS spada, potrafi czasem spaść tak że zamiast płynnej gry jest pokaz slajdów. Dlatego im mniej statków wsparcia i mniej statków wrogów tym lepiej. Nie dotyczy to walk OOS.

No tak tylko zastanawiające jest to że chyba X3 miało być "globalnym konfliktem" z inwazją khaak/xenon. A tu... jest to co jest czyli trzeba się bardzo ograniczać co do rozmiaru bitew :) i o takich sporych pojedynkach nie ma mowy...
Tylko co ja mam zrobić jak u mnie w sektorze khaak który chcę odbić było ostatnio jakieś 10 niszczycieli to lekko licząc +N obstawy... :)



PS to znaczy że Wy też miewacie takie problemy z "płynnością" gry?



Niestety taki urok TC ;) Silnik gry jest jaki jest i posiadacze nawet najbardziej "wypaśnych" komputerów narzekają na spadki wydajności w różnych sytuacjach. Wystarczy poczytać forum ego, gdzie narzekań na to jest masa... Najlepiej doinstalować skrypty ją poprawiające i nie przesadzać z tymi, które dodają więcej statków. Na każdym komputerze będzie to wyglądało troszkę inaczej, więc najlepiej jest potestować różne i wybrać swój własny zestaw. Niestety zwykle trzeba pójść na kompromis i ograniczyć trochę swoje zapędy żeby znaleźć ten złoty środek i gra chodziła w miarę płynnie :)

No i największe kompleksy najlepiej jest budować gdzieś na uboczu, w sektorach które będziemy rzadko odwiedzać.

#6 Konrad162

    Pilot myśliwski

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 636 postów
  • LokalizacjaUlica Sezamkowa
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 17 sierpień 2009 - 08:10

Prowler napisał:

Najlepiej doinstalować skrypty ją poprawiające i nie przesadzać z tymi, które dodają więcej statków. Na każdym komputerze będzie to wyglądało troszkę inaczej, więc najlepiej jest po testować różne i wybrać swój własny zestaw. Niestety zwykle trzeba pójść na kompromis i ograniczyć trochę swoje zapędy żeby znaleźć ten złoty środek i gra chodziła w miarę płynnie :)


No ja właśnie się chyba tak za bardzo zapędziłem... co prawda nie z nowymi statkami bo ich nie dodawałem... ale no są "mody/skrypty" bo np. cmod + inwazje + improved races co może już być za dużo ( ja jeszcze do tego miałem Imperial Laboratories... dodaje cholernie inwazyjną rasę + jest bardzo fajnym skryptem każdy statek można kupić(nie zawsze, zależy od czasu gry), kasę im jak do banku wpłacić oni później wypłacają z odsetkami ;))

Ale z drugiej strony przecie Imperial Laboratories nie siedzi na kupę w sektorze argonów czy innych (żeby zwiększyć ilość statków w sektorze w którym jestem) i tak się zastanawiam czy to naprawde ma znaczenie... skrypt który dodaje coś co w sumie nie zmienia to nic w ilości atakujących statków w inwazjach...

#7 pshemozz

    As

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 809 postów
  • LokalizacjaDno

Napisano 17 sierpień 2009 - 10:25

Konrad162 napisał:


Kolejna sprawa to walki tak jak już napisałem w pytaniu 3 przy takiej przykłądowej walce zdaża się czasem tak że tak jakby wszystko się zatrzymuje nagle... rakiety gdzieś tam czasem latają ale nic po za tym sie nie dzieje.... ostatnio miałem głupią sytuacje (która zmusiła mnie notabene do wczytania poprzedniego save'a) Moja Jokochama Tyr i Tokio wpadły w sektor khaak po pewnym czasie walk doleciały do nas około 4 czy 5 niszczycieli z Jokochamy wystrzeliłem sobie jakieś tam rakietki... jak to na placu boju i nagle świat się zatrzymał a rakiety latają czasem któraś trafi czasem po prostu latają w kółko - ładny z tego obrazek nawet wyszedł gdyby nie to że musiałem wczytać ponownie grę....http://img199.images...creen00001.png/


Takie sytuacje to i niedawno w X3R mnie sie trafiały.

A co do większych bitew z multum statków - no niestety - nie da się wtedy osobiście walczyć. Przeważnie w czasie takich dużych awantur siedzę najpierw w sektorze obok i kieruję bitwą zdalnie. Bez sensu to ale cóż poradzić ;) Dopiero jak widzę, że już poznikała większość drobnicy to wlatuję z powrotem do sektora.

#8 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 17 sierpień 2009 - 10:45

Należy pamiętać cały czas że X3 to symulator, a nie strategia. Dlatego im mniej statków tym lepiej.
W tej grze największy nacisk stawia się na statek gracza, reszta to tło dla niego.
Wiadomo że w miarę jedzenia apetyt rośnie i chciało by się mieć coraz większą flotę i walczyć z coraz liczniejszym wrogiem, jednak jak pisał Prowler, silnik gry nie pozwala na zbyt wiele. Tym bardziej po instalacji skryptów i modów dodających wrogów. Pal licho te, które dodają sporadyczne inwazje, można wtedy spadek wydajności przecierpieć. Gorzej z tymi. które tworzą dodatkowe statki latające cały czas w grze.

Jak zobaczycie do stopki, gdzie jest link do moich skryptów i modów to zobaczycie że mam takich kilka:
Xtreme mod+ Pirate Patrol - ten to dodaje naprawdę sporą ilość statków, na szczęście usuwa również statki cywilne.
Race Response Fleet - też dodaje swoje statki (ostatnio go wyłączyłem, trzeba było z czegoś zrezygnować, a że IR jest ciągle rozwijany więc padło na RRF)
Improved Race - następny dodający sporo statków, na szczęście ma duże możliwości konfiguracji więc można dostosować go do naszych upodobań i wydajności sprzętu.
Military Base Response - jeszcze jeden tworzący dodatkowe statki, w najnowszej wersji dzięki możliwości ustawienia ilości żetonów potrzebnych do budowy statków można ich ilość ograniczyć.

Dodając takie skrypty, trzeba pamiętać o że możemy spodziewać się spadku wydajności, można temu zaradzić dodając inne skrypty:
w temacie o skrypcie CMOD pisałem o dodatkowym modzie NoCiv, warto go dodać, usunie nam statki cywilne.
Warto też poszukać skryptu remove rock i usunąć wszystkie kamienie z sektorów, też poprawi to wydajność.
Jest też kilka innych modów i skryptów poprawiających wydajność, już były podawane na forum.

#9 Azakal

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 790 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Rasa: Khaak
  • Gram w: X: Beyond the Frontier, X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 17 sierpień 2009 - 18:56

No i oczywiście trzeba również pamiętać, że niektóre skrypty mogą popadać w konflikty z innymi czego rezultatem może być, jak zauważył Yacek, drastyczny spadek wydajności gry w najlepszym wypadku, lub całkowita zawiecha kompa w najgorszym.

#10 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 17 sierpień 2009 - 19:18

I jeszcze jedno: część skryptów (np. RRF, IR) przy instalacji kolejnej, nowej wersji wymaga wcześniejszego wyłączenia starszej wersji skryptu, nawet odinstalowania, odczekania pewnego czasu gry, tak aby wszystkie statki i inne elementy dodane przez skrypt zostały usunięte z gry przez opcje odinstalowania. Dopiero po tym czasie, najczęściej podanym przez twórców skryptu, można instalować nową wersję skryptu.
Nie zawsze też opcja odinstalowania zadziała poprawnie, mogą pozostać jakieś śmieci, które w najgorszym przypadku będą prowadziły do zwiechy.

Miałem taki przypadek niedawno. Podczas zmiany RRF z wersji 1.5 na 1.51 lub 1.6 pozostał mi w jednym sektorze dodany przez ten skrypt state Ares. Nie przejmowałem, i tak RRF włączyłem ponownie. Potem jednak z powodu zbyt dużej ilości statków obronnych dodanych przez kilka skryptów, wyłączyłem RRF. Statek pozostał nadal, nie przejmowałem się tym ponieważ sektor leżał na uboczu i błąkający się po nim statek w niczym mi nie przeszkadzał. Do czasu aż pojawiła się w tym sektorze inwazja Xenków. Ponieważ ją monitorowałem, to zauważyłem, w którym momencie gra się zacięła: kiedy do akcji włączył się właśnie ten Ares.
Po kilku próbach i kolejnych freez-ach, wczytałem save sprzed inwazji i sam udałem się do tego sektora w celu własnoręcznego usunięcia Aresa powodującego zwiechy. Też nie było łatwo, zwiechy powtarzały się za każdym razem, gdy Ares stawał się z niebieskiego czerwony. Dopiero jak wezwałem na pomoc Tyr-a, przesiadłem się do niego i sam kierowałem ogniem z dział przednich (PPO), za którym razem udało mi się pierwszą salwą zdjąć osłony Aresowi i 70% kadłuba, a drugą potężną salwą zniszczyć go zanim przyszło mu do głowy zmienić swoje nastawienie do mnie.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych