Skocz do zawartości

X:Rebirth - pierwsze wrażenia


deedol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 209
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sonen ten filmik jest stary jak diabli, nie wiem do czego się odnosi ale już go na polskim travianie widziałem jakieś 4 lata temu. Wtedy się nabijaliśmy ze to pewnie jakieś młodziak stracił wioskę na comie (serwerze oficjalnym). Prawdopodobnie to jest jakiś FPS, i małolat dostaje fragi.Nie pamiętam tylko z jakiego, bo jeszcze wcześniejszą wersję wygrzebali nasi informatycy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Gram po patchu. Zacząłem gre od nowa. Jak na razie nie narzekam, sporo rzeczy zostało poprawionych. Nie wiem co w którym patchu zostało poprawione, dlatego zmiany jak dla mnie są liczone od tego patcha.

Autostrada - zmieniony tryb lotu, nie ma teraz już tej zręcznosciówki. Jesteśmy od razu wrzucani w środek trasy. Jest ona dla nas wolna, nic nam nie przeszkadza w locie. Zwiększono szybkość podróżowania poprzez zastosowanie co pewien czas "akcelatorów". Jedynie musimy uważać na chmury plazmy które się na trasie pojawiają ale one są w miarę sporadycznie. Zbytnie zbliżenie do granic autostrady może spowodować zwolnienie statku.

NPC - mamy podgląd na tego kto jest w sektorze bez dokowania na stacji. Są dwie opcje. jedna to po zbliżeniu do doku, pokazuje nam się lista oficerów. Druga opcja to w menu głównym doszła jedna opcja, gdzie mamy podgląd na wszystkich w danym sektorze. Z niej możemy też zatrudniać ich na statek ale to więcej kosztuje. Nie sprawdzałem na jakiej to zasadzie działa, gdyż szkoda mi kasy na to. 😛 Moze potem zobaczę jak sie dorobię.

handel - nie wiem jeszcze jak działa.

Jak się nie mylę też doszła opcja handlu z kosmosu. Nie jestem do końca tego pewien bo zainstalowałem od razu kilka modów ze steama. Zwłaszcza ten zwiększony zasięg do skanowania stacji jest diabelnie przydatny.

TAF! - Trade Agent Forever

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?p=4384623

Czyli coś na wzór Ulepszenia handlowego MK3. Tak mi się wydaje.

I kilka "poprawek"

lepsze nagrody za misje

ButterRewards

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=356842

zwiększony zasięg punktów informacyjnych przy skanowaniu stacji

Butterrangers

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?p=4225124

ciekawsze misje

butterMisions

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=365726

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

free play jest po wydarzeniach z kampanii.

nie ma fabuł. tzn, skryptów kierujących AI.

Wszystko jest zautomatyzowane. Wystarczy przydzielić statek/stacje innemu statkowi/stacji, a AI się nimi zajmie.

Nie ma rozkazów bezpośrednich.

Dobry jest mod na statki handlowe : AutoTrader.

Który steruje statkami handlowymi tak aby te dla nas zarabiały.

Działa jedynie na uniwersalnych statkach handlowych, tzn posiadających wszystkie typy przestrzeni ładunkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Polatałem trochę i sam nie wiem czy warto kupić. Gra nie jest aż tak zła jak mogłoby się wydawać czytając recenzje na steam. Z drugiej strony niektóre rozwiązania denerwują. Może gdyby to była produkcja innego studia to ludzie inaczej by do niej podchodzili. Po cichu każdy liczył na rozwinięcie X3, a dostaliśmy trochę za dużo niezbyt dopracowanych wodotrysków, pod publikę. Łażenie po stacjach, autostrady, postacie i ich wygląd/gadka nie zsynchronizowana z ustami, brak możliwości zmiany statku, interfejs. No i do tego problemy z wydajnością. Nie wiem, może się starzeję i oczy już nie te, ale jakoś nie zauważyłem tej super-hiper-genialnej grafiki którą niektórzy chwalą. Owszem, ogromne stacje robią wrażenie, ale kosztem FPSów, które przynajmniej u mnie spadają z 100+ klatek do 'ledwie płynne' w momencie gdy na ekranie mam jakąś większą stację.

Kusi mnie żeby kupić tą grę i jednocześnie wspomóc twórców by mieli kasę na dalszy rozwój/poprawki, ale te parę godzin które pograłem jakoś tyłka mi nie urwały i coś czuję, że to nie moja bajka. Chyba muszę się z tym jeszcze przespać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pograłem w Rebirtha póki był darmowy i wnioski.

Ogólnie jestem średnio zadowolony z gry, podstawie wiele brakuje aby była dobrą grą. Sens myśli przewodniej X-ów czyli Handluj, Walcz, Buduj i Myśl uległa zaburzeniu w Rebirthcie.

Nie czuję tego klimatu co z X3 TC i mimo, że na ekranie przewija się nam więcej okrętów pokazujących ruch, to czuję brak życia w grze. Ot latają sobie w kółko nic nie robiąc, a policji jest więcej niż okrętów bojowych z myśliwcami włącznie.

Nie będę się rozpisywał o interfejsie czy mapie, która jest jako tako czytelna, ale złapanie wg niej kierunku czy chociażby celu bez wciskania "misji" jest znanym wszystkim problemem. Jakoś wątpię by było to bardziej przyjazne nowemu graczowi, niż stare x-y.

Handel jest dobrze rozwinięty, bo mimo początkowego okropnie męczącego poszukiwania ofert dobrym pomysłem okazał się zakup systemu handlowego mk1, który to skanował dla nas całą stację w poszukiwaniu ofert, gdy tylko się do niej zbliżyliśmy. Od tej pory handlowało się wygodnie, a prawdopodobnie jest lepiej z lepszymi systemami. Wszystkie oferty mamy w jednym okienku i możemy wyszukać najlepsze co jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż w poprzednich wersjach. Dobrym usprawnieniem jest także to, że możemy wydać trzy polecenia, które zostaną wykonane jedno po drugim. Tu zaczynają się jednak schody. Rozkazy przypisane są do podążającego za nami statku i co prawda nie wiem czy możemy wybrać statek który będzie dokonywał wymiany towaru, jeżeli mamy takich więcej, ale gra ma straszne słabe możliwości zarządzania statkami i flotą.

Kilka razy jasny szlak mnie trafiał, gdy ja chodziłem sobie po stacji, a moje okręty dziesiątkował przelatujący w okolicy capital ship i zanim zdążyłem wyjść z portu, czy choćby wydać jakiekolwiek rozkazy, to TL był już bez osłon, a myśliwce wyparowywały. Brak możliwości zadokowania czy wydania jakiegoś bardziej sensownego rozkazu dla okrętów powoduje, że albo stoją bezczynnie, albo podążają za nami/lub wskazanym przez nas punktem (z wyjątkiem handlu, gdzie same sobie dopierają trasę). Praktycznie podążające za nami statki pozostają same, ponieważ ich czas reakcji na nasze wkroczenie w autostradę jest powolny, a jak wiadomo, NPC pozostawiony sam sobie ma skłonność do ginięcia w każdy możliwy sposób... grając kampanię w momencie gdy miałem wrogiego Plutarcha straciłem kilka zdobycznych myśliwców praktycznie zaraz po ich zdobyciu bo zostały za daleko w tyle.

Walka też jest jedną wielką katorgą, a przynajmniej dla mnie. Dynamika lotu, zwłaszcza zwrotności jest przerażająca i cały czas nie wiem czym ja latam. Czy to korweta czy większy myśliwiec. Do tego jeszcze przeciwnicy praktycznie wlatują ci w maskę, przez co się od nich odbijasz i tracisz prędkość tracąc cel i dostając od pozostałych. Autopilot działa tylko, jeżeli są celem misji i wtedy można skupić się tylko na niszczeniu wroga, choć cierpią na tym nasze zdolności unikowe. Co jest zresztą niekorzystne, bo osłony potrafią zniknąć migiem, albo praktycznie stać w miejscu i nigdy nie wiesz jak będzie wyglądała walka. Po stracie osłon i przewadze liczebnej wroga możemy liczyć na GO i jedynie odciesz bot-ow, Może cię uratować. Bojowe wykorzystanie naszych myśliwców jest mało intuicyjne i efektywne, nie ma rozkazu atakuj wszystkich, a i walka nie idzie im najlepiej. Przynajmniej walka z capitalami jest ciekawsza i bardziej realistyczna, ale to jedyne co zostało w grze dobrze zrobione... no może po za tym, że one także potrafią stracić osłony w sekundy.

Brak wieżyczek na naszym i jedno aktywne działo + słabe rakiety, które do tego jeszcze stosunkowo rzadko czysto trafiają w cel nie sprzyja walce bez wsparcia i przewagi liczebnej.

Co do buduj niestety nie miałem okazji się z tym zapoznać, bo nie zdążyłem, ale duże stacje były dobrym pomysłem, który wygląda i realistycznie. Jest tylko jedno ale... zaznaczenie czegokolwiek na stacji(jak i w całej grze) przy prędkości jest trudne, szczególnie gdy chcemy wylądować mając na ogonie kilkanaście myśliwców, które nas gonią.

Wewnątrz stacje jak stacje. Trzeba się nabiegać, ale mogło być gorzej. Oszczędnie nie kupimy przedmiotów siedząc na orbicie, ale trzeba wejść do stacji, znaleźć kupca i przebrnąć przez rozmowę, a gdy w ciągu kilku minut usłyszy się kilka razy, ten sam tekst, aby coś ktoś nam pokazał jest monotonne. Lepiej i realistyczniej wyglądałaby po prostu jakaś tablica z towarami, a ewentualne spotkania twarzą w twarz, jeżeli polujemy na jakaś promocje, bo chcemy zrobić większe zakupy. Lepiej wyglądają stacje administracyjne niż "klubowe".

System autostrad jest na + i to bardzo, nie dość, że wygląda lepiej niż ekran ładowania, to jeszcze można się z nim bawić podczas walki, aby umknąć o kilka km i naładować osłony i wystrzelić serię rakiet.

Są jednak i rzeczy do których nie mam zatrzeszczeń. Pierwszy to oprawa muzyczna, która jest świetna, szczególnie z genialnym motywem w głównym menu. Kolejna jest kampania, która opowiada ciekawą historię w dobry sposób przy okazji pokazując możliwości w grze będąc tak jakby tutorialem. Jednak jeżeli zabierzemy się na początku tylko za nią zabraknie nam kasy, która będzie kluczowa w momencie gdy Plutarch zrobi się dla nas wrogi... nie raz nie będzie czasu na wykonywanie misji(będą dodatkowe trudności z wrogimi patrolami Plutarchu), handlować nie ma jak(chyba, że detal), a naprawy i rakiety swoje będą kosztować. Przy okazji przypomniał mi się kolejny, ale stary mankament... atakują nas, ale nie możemy odpowiedzieć, bo poleci nam reputacja z wpisem do "rejestrów" policyjnych. Przy kampanii i potyczkach z Plutarchem to nic, ale merytorycznie irytuje. Ty nawet jeżeli możesz to nie zgłosisz(jeżeli można) bo wejście w jakiekolwiek menu odcina nas od sterowania i walki, co przy szybko schodzących osłonach może skończyć się śmiercią.

Przypomina mi się także, bezsens w lataniu i szukaniu misji po stacjach. Raz je widać z daleka, raz nie, lekka zmiana kursu może spowodować, że stracimy ją z oczu, a zaznaczyć nie możemy. Misji jest większa różnorodność i nie są nudne(przynajmniej na początku), ale ich szukanie czasem wymaga więcej czasu niż sama misja po odjęciu czasu na przelot między sektorami.

Znów odchodząc od wad, podoba mi się także ogólna historia i całe tlo historyczno-frakcyjne. Ponadto załoga w postaci specjalistów także jest dość fajnym rozwiązaniem, szczególnie mechanicy, którzy naprawiają podsystemu i kadłub capitali. Na własnym nie zauważyłem żadnych postępów naprawy, a myśliwce trzeba naprawiać tylko w stoczniach co wymaga naszej obecności ponieważ jedne sprzedawca lekkich okrętów, może naprawiać tylko jeden statek, który musi być podpięty rozkazami do nas i być w pobliżu. Prawdopodobnie lotniskowce naprawiają zadokowane myśliwce.

Podsumowanie:

Zalety:

++ Oprawa muzyczna

++ Fabuła i świat

+ Handel

+ System autostrad

Minusu:

--- Interfejs, zarządzanie czymkolwiek i mapa.

-- Walka

- Zaznaczanie celów i obiektów stacji

- Zbieranie pozostałości po pokonanych wrogach

Prowler, też mnie korci aby zakupić Rebirtha, żeby chociażby skończyć kampanię, ale z tego co widzę teraz po jej skończeniu nie będzie specjalnie co robić, chyba, że bawić się w robienie majątku i rozwalanie wszystkiego co znajdziesz. Zawsze jednak można liczyć na moderów, ale z pustego i Salomon nie naleje. We wcześniejszych X-ach zawsze jakieś zajęcie się znalazło, ale przy tych możliwościach z zarządzaniem i interfejsem panowanie nad 20 capitalami w 10 różnych miejscach to będzie praca katorżnicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2015 o 20:35, Peroox napisał:

Prowler, też mnie korci aby zakupić Rebirtha, żeby chociażby skończyć kampanię, ale z tego co widzę teraz po jej skończeniu nie będzie specjalnie co robić, chyba, że bawić się w robienie majątku i rozwalanie wszystkiego co znajdziesz. Zawsze jednak można liczyć na moderów, ale z pustego i Salomon nie naleje. We wcześniejszych X-ach zawsze jakieś zajęcie się znalazło, ale przy tych możliwościach z zarządzaniem i interfejsem panowanie nad 20 capitalami w 10 różnych miejscach to będzie praca katorżnicza.

Aż tak daleko jak Ty w czasie tego darmowego weekendu nie dotarłem. Miałem w sumie może wolne ze 3-4 godziny na grę i zdążyłem ledwie liznąć podstawy i wykonać kilka misji. Spostrzeżenia miałem podobne, może poza autostradami, bo akurat do tego ciężko mi się było przyzwyczaić. Pewnie przyjdzie z czasem.

Kupując grę nie liczyłem na rozmach w budowie imperium znany z X3, zwłaszcza, że z tego co czytałem rozwinięte polecenia dla flot są dopiero na liście 'do zrobienia'. Mam raczej nadzieję na spokojną zabawę w coś innego od poprzednich części, odkrywanie nowych funkcji i możliwości gry.

Po cichu liczę też na to, że Rebirth będzie czymś w rodzaju X:BTF, a Egosoft powoli będzie dodawał do niego nowe elementy, powoli doszlifuje ten silnik gry i w przyszłości doczekamy się kolejnych tytułów w których pojawi się już wszystko to na co liczyliśmy (o ile realia rynkowe na to pozwolą, bo Ego to jednak małe studio).

Zerkałem na mody i szału nie ma, ale kilka rzeczy można wrzucić na dzień dobry, np. auto loot, poprawione polecenie handlowe dla statków, mostek dla dużych jednostek (niestety można je tylko pozwiedzać), poprawione tła sektorów,, tekstury naszego statku i planet, system zdobywania doświadczenia załogi.

Pojawiają się też bardzo wczesne wersje alpha modów zmieniających statek gracza na inny, widziałem też coś z wieżyczkami. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2015 o 20:35, Peroox napisał:

Pograłem w Rebirtha póki był darmowy i wnioski.

Ogólnie jestem średnio zadowolony z gry, podstawie wiele brakuje aby była dobrą grą...........

NIe wiem jak grałeś ale wszystkie wady jakie wymieniłeś nie występują z obecnymi modami... brak też u Ciebie znajomości skrótów klawiszowych....

Do tego mapa jest 3d.. przytrzymując prawy myszy na mapie możemy ja swobodnie obracać w każdą stronę... lub lewym przesuwać..

W menu dostępni są i pogrupowani wszyscy w danym klastrze.. wiec możesz ze statku prowadzić bezpośredni handel bądź wymianę towaru.., pogadać z mechanikiem,, zakupić statek, kupić towar u dilera i krafcić sprzęty etc...

Są też kandydaci na członków załogi.. Podzieleni na kategorie. capital. station, skunk, specialist itd..

Jest również opja zlecenia lasce obok aby wyszukała dla nas brakujących inżynierów, kapitanów, pilotów, tzn,, brakujących członków załogi danego statku w naszym posiadaniu..

Po wrogach loot zbierają odpowiednie drony...

Zarządzanie flotą jest znacznie prostsze... dodajesz statki i tworzysz floty.. maja opcje eskorty, patrolu, ataku, obrony, neutralne...

Misje w, z całego klastra są dostępne z poziomu statku w postaci listy po zakupieniu odpowiedniego softu u mechanika...

Statki handlowe po wydaniu polecenia handlują same w całej galaktyce lub jak kto woli w danym sektorze, klastrze, etc..

Statki górnicze po wydaniu komendy same szukają surowców w galaktyce i same wydobywają i sprzedają surowce..

Można posiadać mamuta lub lewiatana z wielką przestrzenią ładunkowa i spora liczbą dział,, ale kosztuje majątek,,ale jak już się kupi to robi jako za latającą fortecę...

Silniki do skunk sa podzielone na manewrowe, wyścigowe i pół na pół.. tak że można dobrać jakiś do własnych preferencji...

Teraz do capitala ARAWN małe statki mogą dokować.. co czyni go lotniskowcem...

Gra przeszła swoje,, ale daje radę bo to nie jest full ato gdzie my śpimy jak w xc, a kasa lecii... tu dzieje się wszystko w "czasie rzeczywistym", dla gry oczywiście..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2015 o 18:50, glouver napisał:

NIe wiem jak grałeś ale wszystkie wady jakie wymieniłeś nie występują z obecnymi modami... brak też u Ciebie znajomości skrótów klawiszowych....

Najwyraźniej jakoś nie doczytałeś jednak uważnie.

Nie grałem z modami, nie było czasu ich ściągać i testować, tym bardziej, że chciałem przetestować czystą grę, czyli taką jaka jest obecnie. Mody potrafiłyby z tego zrobić świetną grę i mam nadzieję, że tak zrobią. Oczywiste jest, że gracze naprawią błędy gry i wady, które ich irytują, ale tym powinno zajmować się studio Egosoft, który tą grę wydaje.

Mapa jest nieczytelna, co z tego, że mogę ją sobie obracać, przybliżać, jak nie mogę zaznaczyć celu inaczej niż przez briefing, Już nie mówiąc, że chcąc popatrzeć na mapę tracimy wgląd na dziób okrętu i zatrzymuje się nam statek... idealne do walki. Do tego wchodzenie w niektóre menu nie zatrzymują ci statku, a nie które już tak.

Tak, wszystko można zrobić z zewnątrz(po za naprawą i kupowaniem ulepszeń dla okrętu), więc po co komu stacje, na którymi programiści spędzili sporo czasu zamiast dopracowywać grę? Napisałem też jasno, że chcąc być oszczędni, co na początku jest bardzo ważne, musimy wszędzie chodzić o własnych nogach.

Wiem, że istnieją mody na autoloot, ale dronów nie spotkałem do kupienia u dron dealerów, ani bodajże u sprzedawców.

Pozostałej reszty albo nie zdążyłem zaobserwować - wbrew pozorom nie grałem długo, albo są jak napisałeś w modach. Tam zarządzanie flotom może być prostsze, ale na podstawie nie jest. W X-ach też wystarczyło wydać rozkaz zniszcz wszystkich wrogów i działało jak trzeba, po za tym, że statki rzucały się bezwładnie na wroga.

Aha. Zakupiłem bojowe Mk2i handlowe Mk1 bo tylko te dwa rodzaje softa były i to był max na który było mnie stać. Jeżeli handlowe wyższego poziomu dają dostęp do misji z poziomu klastra to ok, ale jak na razie to pole zawsze jest szare i tylko raz było "aktywne" bo dotyczyło tylko postaci z fabuły, a i tak nie można było się skomunikować. Jeżeli dodają to mody, to wciąż minus dla czystej gry... zresztą 21 mln na handlowe Mk 2 to wciąż kupa kasy, która sama się nie zarobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Mapa jest nieczytelna, co z tego, że mogę ją sobie obracać, przybliżać, jak nie mogę zaznaczyć celu inaczej niż przez briefing, Już nie mówiąc, że chcąc popatrzeć na mapę tracimy wgląd na dziób okrętu i zatrzymuje się nam statek... idealne do walki. Do tego wchodzenie w niektóre menu nie zatrzymują ci statku, a nie które już tak.

W opcjach gry mozna zmienic wyswietlanie wszystkich danych w okienku... np.. tak.. (mapę, też)

I nie wiem czego sie czepiasz, ale goły x3 tc tez jest strasznie ubogi,, nic się nie dzieje poza plot... i nie stanowi wyzwania po ograniu...

Nawet nie ma komend... Dzięki modom x3 tc jako tako da się grać.. Więc jest 1 do 1......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2015 o 20:18, glouver napisał:

I nie wiem czego sie czepiasz, ale goły x3 tc tez jest strasznie ubogi,, nic się nie dzieje poza plot... i nie stanowi wyzwania po ograniu...

Nawet nie ma komend... Dzięki modom x3 tc jako tako da się grać.. Więc jest 1 do 1......

Mam wrażenie, że to Ty się bardziej czepiasz. Owszem, można włączyć te bardziej dostępne menu, ale nie zmienia to faktu że argumenty Perooxa są słuszne. Mapa jest upierdliwa i nie można sobie na niej zaznaczyć np. konkretnego doku czy nawet całej stacji (a przynajmniej do tej pory mi się to nie udało, jeśli da radę- napisz jak), można co najwyżej kazać autopilotowi lecieć w jej kierunku. Zatrzymywanie się statku przy korzystaniu z menu też jest wkurzające.

W dniu 19.03.2015 o 20:09, Peroox napisał:

Tak, wszystko można zrobić z zewnątrz(po za naprawą i kupowaniem ulepszeń dla okrętu), więc po co komu stacje, na którymi programiści spędzili sporo czasu zamiast dopracowywać grę? Napisałem też jasno, że chcąc być oszczędni, co na początku jest bardzo ważne, musimy wszędzie chodzić o własnych nogach.

Wiem, że istnieją mody na autoloot, ale dronów nie spotkałem do kupienia u dron dealerów, ani bodajże u sprzedawców.

Pozostałej reszty albo nie zdążyłem zaobserwować - wbrew pozorom nie grałem długo, albo są jak napisałeś w modach. Tam zarządzanie flotom może być prostsze, ale na podstawie nie jest. W X-ach też wystarczyło wydać rozkaz zniszcz wszystkich wrogów i działało jak trzeba, po za tym, że statki rzucały się bezwładnie na wroga.

Aha. Zakupiłem bojowe Mk2i handlowe Mk1 bo tylko te dwa rodzaje softa były i to był max na który było mnie stać. Jeżeli handlowe wyższego poziomu dają dostęp do misji z poziomu klastra to ok, ale jak na razie to pole zawsze jest szare i tylko raz było "aktywne" bo dotyczyło tylko postaci z fabuły, a i tak nie można było się skomunikować. Jeżeli dodają to mody, to wciąż minus dla czystej gry... zresztą 21 mln na handlowe Mk 2 to wciąż kupa kasy, która sama się nie zarobi.

Co do łażenia po stacjach, skoro twórcy już sobie to tak wykombinowali to bez sensu byłoby z tego rezygnować. Pomijając monotonię, brzydotę stacji i npcków- jest ok, można się w to bawić jeśli chcemy zaoszczędzić grosza albo znaleźć jakieś pierdoły poukrywane w szafkach, pudłach itd. Szkoda tylko, że nie ma tam bardziej wartościowych/unikatowych rzeczy, wtedy miałoby to sens także w późniejszej grze. Może w dalszych patchach coś z tym zrobią.

Co do oprogramowania, glouver miał zapewne na myśli mod Mission Computer, który dodaje nam oprogramowanie umożliwiające podgląd/przyjęcie wszystkich dostępnych misji w strefie w której w danym momencie się znajdujemy. Świetna rzecz i dostępna praktycznie od początku gry jeśli wykorzysta się pewną sztuczkę z craftingiem.

Pograłem trochę w Rebirth i powoli zaczynam się nim coraz lepiej odnajdywać, a dzięki modom większość upierdliwych spraw można obejść. Cały problem tkwi w tym, że każdy porównuje Rebirth i TC co w obecnym stanie nie ma sensu. O ile w ogóle ma sens, bo TC/AP było rozwinięciem znanej i sprawdzonej serii, a Rebirth trzeba traktować jak zupełnie nową grę i (miejmy nadzieję) początek nowej serii.

Zamiast dyskusji i spinek lepiej byłoby ożywić ten dział forum, opisać swoje pozytywne doświadczenia i mody które pomagają czerpać z gry więcej przyjemności, a może wtedy zmieni się nastawienie ludzi i więcej bywalców forum się nią zainteresuje. Jak na razie kilka osób wspomniało, ze grają i po patchach jest lepiej, ale poza tym cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, że się czepiam.. bo panuje dziwna mania.. jak by to był x3 z lepszą grafiką to by było gadanie że to kotlet... teraz jak jest całkiem inna gra to jest narzekanie ze szkoda ze to nie kotlet....

I wydawanie opini z grania na szybko.. która nijak nie ma się do rzeczywistości... i powiela stereotyp po którym nowy przeczyta i wysunie wniosek, że to nadal niegrywalne..../....

I twierdzenie że mody są niepotrzebne bo to powinni zrobić twórcy... gdzie samo x3 bez modów jest tak ograniczone ze masakra..

Co do poprawiania i ulepszania x rebirth to ego działa sprawnie.. jest już wersja 3.51 i są wprowadzane nowe rzeczy i usprawnienia...

Dane z mapy są wyświetlane na radarze.. nie trzeba w nią wchodzic.. radar posiada kilka funkcji jak się go przełączy w inny tryb..

jest tez mod który dodaje mapę w radarze...

Tak, że większa znajomość gry i wszystko jest... No ale osoby przyzwyczajone do bota nie ogarniają..

btw.. własnie sprawdziłem aby się upewnić.

ZAZNACZANIE w mapie działa... klikam na ikone statku/stacji i wyświetla mi informację co to jest i czym jest.. dziala tak samo jak w x3, a nawet lepiej.

Filmik pokazujący jak bardzo usprawniono mapę:

youtu.be/B8QEsbyFk8w?t=8m41s

Polecam obejrzeć cały filmik..

POLECAM ten mini poradnik:

egosoft.com/games/x_rebirth/features/2.0/XR_2.0_Manual.pdf

PORADNIK w formie wideo:

steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=347274078

POLECAM tą stronę, znajdziecie tam wszystko na temat x rebirth:

roguey.co.uk/xrebirth/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o możliwość zaznaczenia obiektu tak aby pojawił się nam jako aktywny cel na HUD wraz z danymi o nim na radarze. Na razie jedyna możliwość jaką odkryłem z poziomu mapy to: zaznaczamy cel -> details -> plot course -> guidance -> klik myszką na markerze celu. Skrót jest do autopilota (shift+a), do samego targetowania nie znalazłem. W przypadku gdy np. wlatuję do nowej strefy, widzę na radarze/mapie 4 nieznane stacje i chcę szybko zaznaczyć wybraną z nich powyższa kombinacja w ogóle nie działa, bo details mam nieaktywne. Pozostaje mi tylko autopilot albo metoda na oko.

Na filmiku nic na ten temat nie znalazłem.

Opinie z grania na szybko wzięły się z możliwości testowania podczas darmowego weekendu. Może gdyby forum było bardziej aktywne i ludzie, którzy grają w Rebirth coś w ogóle o niej pisali to inni by wiedzieli czego się spodziewać i byłoby inaczej. O tym zresztą już pisałem wyżej. A tak każdy podchodzi bardzo ostrożnie, bo ma w głowie to jakie Rebirth było na starcie i jaką łatkę przypięli gracze i krytycy.

Z X3 w podobnej sytuacji byłoby pewnie tak samo, ale wystartowało lepiej, społeczność od początku nastawiona była bardziej pozytywnie, wszędzie można było znaleźć masę informacji i konstruktywnych opinii na jej temat. Szczerze mówiąc to dzięki temu forum i FAQ Yacka wciągnąłem się tak na serio w Reunion. Przesiadając się na nie z X2 miałem podobne uczucia co teraz z X3 -> Rebirth i kto wie czy nie odstawiłbym jej na półkę gdyby nie xudb.

Z Rebirth zaryzykowałem, bardziej przez sentyment do serii i Egosoftu niż przez pozytywne opinie (bo konkretnych jest jak na lekarstwo). Jak na razie nie żałuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glouver nie wiem z kim walczysz, ale ja grę oceniam pozytywnie, właśnie po tym szybkim graniu. Najbardziej boli mnie tylko system walki i mapa. Radar też niewiele pomaga skoro i tak nic nie zaznaczysz na tym. Fajnie, że myśliwce znają taktykę wysyłania rakiet z bliskiej odległości wprost na twarz, ale lepiej by było, gdyby przy okazji nie wpadały w ciebie... Czysta gra ma kilka irytujących wad. Moderzy uczynią grę lepszą, pełniejszą i bardziej pasującą graczom, ale ... interfejsu tak łatwo to się nie naprawi.

W dniu 20.03.2015 o 02:40, glouver napisał:

I twierdzenie że mody są niepotrzebne bo to powinni zrobić twórcy... gdzie samo x3 bez modów jest tak ograniczone ze masakra..

Nie wiem, gdzie to wyczytałeś. Mi chodziło o to, że błędów i bugów nie powinno naprawiać gracze modują grę, ale studio, które je wydało i wzięło za nią od graczy pieniądze. Tempo wydawania uaktualnień jest dobre, pod tym względem nie można narzekać, Słyszałem, że z X3 tc też było tak, że gra na początku była kiepska i oby doszli do przynajmniej równego poziomu grywalności na czysto. Wtedy mody będą dawały jeszcze więcej.

Zostałem z X-ami dlatego, że spodobało mi się czyste x3 tc. Co prawda zaczynałem dopiero jak już był patrz na 3.0, ale z miło wspominam samą czystą grę. Cały czas dobrze pamiętam, jak wyprawiałem się z Omicron Lyrea, do Legend Home po napęd skokowy dla mnie i kilku myśliwców + TS-ów, a także pierwszą korwetę na którą ciężko zarabiałem złomując naprawiane ręcznie M8, bo piloci wyskakiwali z nich czystym skryptem gry, a do mnie uśmiechnęło się szczęście kilka razy pod rząd. Świetnie też pamiętam, pierwszy najazd Kha jaki widziałem. Latałem wtedy jeszcze w szabli i jak zobaczyłem 3 kha'ckie M5 latające po Circle of Labour postanowiłem na nich zarobić. Prawie za późno przez mgławicę zobaczyłem lotnisko i zauważyłem fioletową chmarę. Ledwo zwiałem do najbliższej stacji widząc na własnym podręcznym radarze rakiety i m5 za mną lecące. Wtedy gdy gra mnie wciągnęła zacząłem bawić się w mody zaczynając od skryptu obrony rakietowej, bo bombowce ściągały moją korwetę przy każdej misji walki...

Nie pogardziłbym na lepiej zaprojektowanym x3 z nową grafiką.

Tak jak napisał Prowler. Skoro znacie mody, sztuczki z opcji gry itp to dzielcie się tutaj tym na forum, to może zachęci to graczy do kupienia Rebirtha, a na pewno zachęci tych co już ją kupili i odstawili na półkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...