Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion - dla Albion Prelude


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, nie tyle odnośnie moda co statku. Ale, że mod nie dość, że dodaje masę statków to i balansuje podstawowe(chyba;d) to zapytam tu. Zastanawiam się jaki statek nadawał by się najlepiej na takie małe "twierdze" przeciwko chmarom myśliwców. Chodzi mi o statki M6 maks M7. Nie musi mieć nawet głównego działa tylko masę wieżyczek dookoła, żeby likwidować drobnicę podczas gdy cięższy sprzęt zajmie się właściwym wrogiem;].

Mam też problem z programem XModels3DViewer bo nie wyświetla mi on statków z moda a tylko te z podstawki. Jeśli ktoś wie jak odpalić nowe statki w w/w programi to sam przejrzał bym wszystkie modele i wybrał właściwy pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W walce z chmarami myśliwców najlepiej spisują się M6 wersje Sentinel (np. Centaur, Dragon) oraz te M7, które mogą montować FLAKi wszelkiej maśći w większości wieżyczek- szczególnie polecam Ocelota i Wolfa z PALC. Oczywiście mowa o walce IS (w sektorze). OOS (poza sektorem) dalej najlepszym rozwiązaniem zostają statki o max. sile ognia i tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.08.2013 o 15:37, Yacek napisał:

Gra ktoś jeszcze w XRM? Pytam bo mam coś, ale nie wiem czy warto o tym pisać.

Jakoś marne zainteresowanie.

Ale może teraz ktoś się skusi?

Jak zapewne wiadomo XRM oprócz wielu innych zmian w grze dodaje też sporo dodatkowych statków wszystkich klas.

Statki pochodzą z kilku źródeł i są to:

X2 Ships Callback Mod v1.07 by Killerog

Xtra Ship/Station Pack v1.94 by Cadius

Boron Lucsa and Paranid Thanatos v1.5 by Axeface

Ship Expansion v1.7c (part) by Killjaeden

Artellia v1.0 by Puffneki Ship Showcase by Expnobody

Jakiś czas temu zastanawiałem się, czy aby nie dodać do XRM statków moda AMT dla TOTT, ale brak czasu nie pozwolił mi na to. Tymczasem ostatnio przeglądając forum Des Studio odnośnie moda TOTT, znalazłem na nim ciekawy mod: XRM Monster Ships Pack 1.6

Jest on specjalnie stworzony dla moda XRM i dodaje do gry 372 nowych statków.

Statki te pochodzą z następujących modów:

АМТ

Time Of The Truth(ToTT)

Osiris ship pack

"Lost Colony"

The parallel worlds

X-pantion ship-pack

X-Tended

EvE Universe Pack

Co prawda nie wszystkie są ładne (kwestia gustu) i ich modele nie pasują do universum X, ale jak to mówią "darowanemu koniowi nie patrzy się w zęby".

A ich ilość wraz z ilością statków XRM daje spore wybór.

Wszystkie statki zostały zbalansowane i dostosowane do moda XRM, większość z nich można kupić w stoczniach różnych ras, do zdobycia pozostają tylko statki starożytnych i upadłych znane z moda TOTT.

INSTALACJA moda XRM MSP 1.6

Instalować należy na zainstalowanym już modzie XRM, ja instalowałem na AP+XRM, ale w TC+XRM też powinno działać, choć na pewno mod SMP został przygotowany dla AP 3.0 + XRM 1.29d.

1. Pobieramy pierwszy plik moda.

Po ściągnięciu rozpakować archiwum i dwa zawarte w nim pliki cat/dat przekopiować do podkatalogu addon, a następnie zmienić im nazwy na kolejne numery plików cat/dat (pamiętać o ciągłości numeracji i dwucyfrowym numerze).

2. Pobieramy drugi plik moda.

Po ściągnięciu rozpakować archiwum i dwa zawarte w nim pliki cat/dat przekopiować do podkatalogu addon, a następnie zmienić im nazwy na kolejne numery plików cat/dat (pamiętać o ciągłości numeracji i dwucyfrowym numerze).

3. Pobieramy z Mamuta (link jak zwykle w temacie o spolszczeniach skryptów i modów) archiwum z dwoma katalogami t i types.

Wypakowujemy oba katalogi do podkatalogu addon, lub kopiujemy tylko wybrane pliki do odpowiednich podkatalogów.

Pliki z katalogu t (1990-L048.xml i 1991-L048.xml) to tłumaczenie moda (uwaga, nie wszystkie opisy statków zostały przetłumaczone na język polski, można więc będzie w grze zobaczyć trochę cyrylicy).

Plik z katalogu types (Jobs.xml) to plik odpowiedzialny za generowanie statków NPC w grze.

Plik nie zawiera już statków cywilnych, oparty jest na pliku Jobs XRM, dodano do niego generowanie statków moda MSP w tym generowanie inwazji Starożytnych i Upadłych, dlatego warto skorzystać z tego pliku.

UWAGI:

1. Po instalacji moda i odpaleniu starego save, gra może trochę zamulić, wykonanie skoku do innego sektora powinno rozwiązać problem z muleniem.

2. Podmiana pliku Jobs może zaowocować pojawieniem się w grze statków NPC (najczęściej typu TS) bez nazwy, nie ma się co tym przejmować, statki po wykonaniu swoich zadań znikną.

3. Mod przygotowany dla AP 3.0 + XRM 1.29d, nie wiem jak będzie działał w TC + XRM. Teoretycznie powinno być OK. Próbować na własne ryzyko, pamiętając że w TC nie ma katalogu addon i instaluje się bezpośrednio w katalogu głównym gry.

4.Nie wszystkie opisy statków zostały przetłumaczone na język polski, można więc będzie w grze zobaczyć trochę cyrylicy. Przekopiowałem tylko istniejące, przetłumaczone opisy statków z modów TOTT i AMT, na tłumaczenie pozostałych opisów chwilowo nie mam czasu, może za jakiś czas pojawi się aktualizacja tłumaczenia.

5. Jeśli ktoś grał mini modem HullPack, to musi o nim zapomnieć. Nie ma HullPacka dla statków z moda MSP. A po instalacji MSP i wczytaniu starego sav wszystkie statki wygenerowane przed instalacja MSP będą miały stan kadłuba powyżej 100%. Aby przywrócić równowagę w procentach kadłubów wszystkich statków wystarczy uruchomić dostępny wraz HullPackiem skrypt temp.srm.hull.reload.xml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

małej 'świeżynki' do X3AP mi brakowało i to może byc to 👽

zacieram ręce i instaluje 👽

Yacek ...da sie połączyć pliki JOBS z XRM Monster Ships Pack 1.6 z plikiem JOBS z ktorego korzystam teraz...??

nie chce rezygnowac z generowania cywilnych statków a chcialbym skorzystac z generowania statków moda MSP

qrde nie wyczytuje mi stary savów 🤪.... jakies porady .?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W takim razie tym bardziej potrzebna mi pomoc z XModels3DViewerem (patrz wyżej;]). Z każdym zakupem statku mam dylemat bo w stoczni nawet obejrzeć nie można;/. A 3d Vieverem nie dość, że obejrzę model i zobaczę jak wieżyczki rozlokowane to i wszystkie informacje o statku przejrzyście i w jednym miejscu mam. Tylko znowu... 3d Viever wyświetla mi tylko statki z podstawki a z modów już nie. Widzę zakładki "mod1" i "mod2" ale są puste;[.


Co do mojego wcześniejszego dylematu to wybrałem Teladiańskiego Szpona;]. Toporne to i brzydkie jak cholera ale za to wieżyczki dobrze rozlokowane(dookoła, bez martwych punktów) a główne działa tak blisko siebie, że precyzja lepsza niż w jakimkolwiek myśliwcu;]. Sam latam teraz w Szponie w towarzystwie dwóch kolejnych + trochę drobnicy. Jak je do końca wyposażę to powodzeniem będę mógł rzucać się choćby na niszczyciele;].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy statek w grze możesz oglądnąć przez kilka minut dzięki skryptowi SCS Suite. Ma on w rozkazach mały Cheat, a w nim między innymi Ship Viewer.

Po wybraniu statku z listy wszystkich dostępnych w grze statków, pojawia się obok nas w sektorze, automatycznie jest wybierany jako nasz cel, więc wystarczy F3, aby go ogladnąć ze wszystkich stron, lub "i" aby dowiedzieć się o jego parametrach.

Od czasu wydania XRM moim główny, osobistym statkiem klasy M6 jest Vidar Strażnik, Ma on największą w tej klasie ilość wieżyczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2013 o 12:22, FSEbola napisał:

Yacek ...da sie połączyć pliki JOBS z XRM Monster Ships Pack 1.6 z plikiem JOBS z ktorego korzystam teraz...??

nie chce rezygnowac z generowania cywilnych statków a chcialbym skorzystac z generowania statków moda MSP

Lepiej zrezygnować z cywili. Plik Jobs oraz IR 2.0 będą generować wystarczająca ilość statków.

W dniu 1.09.2013 o 12:22, FSEbola napisał:

qrde nie wyczytuje mi stary savów 🤪.... jakies porady .?

Przy takiej kombinacji jak dodanie nowego moda najlepiej jest przesiąść się na statek z podstawowej gry, wlecieć do pustego sektora i zapisać grę. Dopiero wtedy dodawać MSP.

Jeśli to nie pomoże, to trzeba zacząć nową grę, pamiętając o tym: http://xudb.pl/topic/2213-skrypt-custom-start/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2013 o 16:20, Yacek napisał:

Przy takiej kombinacji jak dodanie nowego moda najlepiej jest przesiąść się na statek z podstawowej gry, wlecieć do pustego sektora i zapisać grę. Dopiero wtedy dodawać MSP.

Jeśli to nie pomoże, to trzeba zacząć nową grę, pamiętając o tym: http://xudb.pl/topic/2213-skrypt-custom-start/

dzieki Yacek... poszło ..... 👽

add...noo znowu zaczyna robic sie ciekawie, zniszczenie takiego Xenon V to bedzie wyzwanie 👽

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2013 o 14:44, Yacek napisał:

Każdy statek w grze możesz oglądnąć przez kilka minut dzięki skryptowi SCS Suite. Ma on w rozkazach mały Cheat, a w nim między innymi Ship Viewer.

Po wybraniu statku z listy wszystkich dostępnych w grze statków, pojawia się obok nas w sektorze, automatycznie jest wybierany jako nasz cel, więc wystarczy F3, aby go ogladnąć ze wszystkich stron, lub "i" aby dowiedzieć się o jego parametrach.

No niby tak. Ale na przykłąd taki Spilicki Smok, Borońska Hydra czy kilka innych wedle statystyk i wyglądu są porządnymi statkami. Niestety 3D Viewer od razu pokazuje, że a to przed pościgiem (od tyłu) bezbronny jest bo wieżyczki tak umieszczone, że NIC nie trafią. Albo w głównym dziale 8-10 działek. Tylko co z tego jak tak szeroko rozstawione, że ciężko trafić nawet spore cele (np. Nemezis, Hydra).

Wiem, że dużo gadam ale lubię przy budowie floty rozważyć wszystkie za i przeciw a Viewer do tego świetny jest;]. Dlatego tak mnie kłuje, że tylko podstawowe statki w nim widzę;].

W dniu 1.09.2013 o 14:44, Yacek napisał:

Od czasu wydania XRM moim główny, osobistym statkiem klasy M6 jest Vidar Strażnik, Ma on największą w tej klasie ilość wieżyczek.

Rzeczywiście OP statek:D. Musiał bym nową grę zacząć bo nie lubię Terran i mam u nich najniższą możliwą reputację. Nawet im ostatnio "zafundowałem" platformę bojową w Pasie Asteroid na trasie między bramami Mars-Jowisz (duuuuży ruch) a bramę do Heretics End wieżami laserowymi obstawiłem 😁. Tylko co raz wpadam, zbieram złom i opuszczone statki. Musiałem tam osobiście wkroczyć dopiero jak samotny niszczyciel "wyniuchał" tą moją platformę;].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2013 o 11:59, Yacek napisał:

Plik z katalogu types (Jobs.xml) to plik odpowiedzialny za generowanie statków NPC w grze.

Plik nie zawiera już statków cywilnych, oparty jest na pliku Jobs XRM, dodano do niego generowanie statków moda MSP w tym generowanie inwazji Starożytnych i Upadłych, dlatego warto skorzystać z tego pliku.

Jest może wersja tego pliku kompatybilna z LoCo 2.01? Ciekawie by było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj te mody mody, zainstalowałem ten pack, wczytuje save gry i po jakimś czasie mam w sektorze 6 mamutów gdy ciężko było znależć jednego, w dodatku w Jericho ma ktoś do sprzedania SIROKOS-a za -20 milionów, mam 9 milionów więc kupuje no i kupiłem a w kasie dalej 9 milionów 😁

Czy to znaczy, że trzeba zacząć grę od początku z tym modem ? bo że pogryzło się z save to już wiadomo teraz... a może mam włśnie te LoCo 2.01 i źle generuje statki ?

Dodatkowo chciałem sie dowiedzieć jak to jest z wymaganiami tej gry na modzie, mam Phenoma 2(odblokowanego na 4 rdzenie) 3.2 GHz 8 gb ramu i radeona 6800 1 gb

Czy to za mało bym pograł na max detalach ? bo niestety mam okolo 20 klatek w zależności od ilości obiektów 🙁 Jak jest więcej to tnie i nawet kilka pokazuje(nie mówiąc o włączzonym seta bo wtedy na 4 klatkach lecę 😀

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up

Z takimi modami lepiej grać na nowej grze, za dużo zmian które na save'ach mogą nie wyrobić.

Co do wymagań to ci nie powiem, bo sam zwykle jestem zmuszony grać na niskich dla optymalnego działania(AMD Athlon 64 2.41 GHz, 2GB ramu i Radeona 5400 1gb).

Pytanie, ten mod jest kompatybilny z Cockpit modem do XRM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2013 o 16:06, BlackFighter napisał:

Pytanie, ten mod jest kompatybilny z Cockpit modem do XRM?

Raczej nie.

W dniu 2.09.2013 o 11:46, zamek9 napisał:

Czy to znaczy, że trzeba zacząć grę od początku z tym modem ? bo że pogryzło się z save to już wiadomo teraz... a może mam włśnie te LoCo 2.01 i źle generuje statki ?

A co ja mam w stopce?

Ale jak mas takie kwiatki, to lepiej tak.

W dniu 2.09.2013 o 11:46, zamek9 napisał:

Dodatkowo chciałem sie dowiedzieć jak to jest z wymaganiami tej gry na modzie, mam Phenoma 2(odblokowanego na 4 rdzenie) 3.2 GHz 8 gb ramu i radeona 6800 1 gb

Czy to za mało bym pograł na max detalach ? bo niestety mam okolo 20 klatek w zależności od ilości obiektów 🙁 Jak jest więcej to tnie i nawet kilka pokazuje(nie mówiąc o włączzonym seta bo wtedy na 4 klatkach lecę 😀

Dla gry z modem(ami) tak. Lepiej zmniejsz detale.

Autor XRM zaleca nie stosowanie SETA większego niż x6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Drzazgę masz w stopce 😀

....

co wy z tymi drzazgami 🤨 👽 😛

co do moda zapodanego ostatnio przez Yacka, to jednak wskazane jest rozpoczać grę od początku 👽

W dniu 2.09.2013 o 11:46, zamek9 napisał:

Dodatkowo chciałem sie dowiedzieć jak to jest z wymaganiami tej gry na modzie, mam Phenoma 2(odblokowanego na 4 rdzenie) 3.2 GHz 8 gb ramu i radeona 6800 1 gb

Czy to za mało bym pograł na max detalach ? bo niestety mam okolo 20 klatek w zależności od ilości obiektów 🙁 Jak jest więcej to tnie i nawet kilka pokazuje(nie mówiąc o włączzonym seta bo wtedy na 4 klatkach lecę 😀

na moim sprzecie tez zdarza sie kaltkowanie, szczegolnie gdy wpadne w gesto 'zashipiony' sektor 👽 taki jak Nomad's Revivification, gdzie w mojej grze Xenoni niezle trzebia Paradian (kilka M2, kilka M1, nascie M7, dziesiatki M6, i niezliczone ilości M3/4/5 😮

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się jakoś zmienić wyposażenie statków PAR? Na przykład taki PAR Nova może mieć lasery z klasy Argon_Light czyli Fazowe działo samopowtarzalne i Artylerię odłamkową. Tyle, że wszystkie dostają to drugie a kilka PRG też by się w tym moim szwadronie przydało. Czy wyposażenie statków PAR można zmienić może w jakimś pliku tekstowym albo X2 Editorze, czy to już jakaś poważniejsza zabawa ze skryptami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Małe pytanko. Na stare lata wróciłem do gry i.. . Zainstalowałem ze steam-a 3.0 dogralem xrm-a i cos mi się niezgadzają nazwy i klasy statków.

Lotan to u mnie M1 Splitów, Pteranodon to M2 Teladian. Wg tego co czytałem o patchu to Pteranodon jest lekkim niszczycielem Splitów. Kto mnie

poinformuje co źle zrobilem. Exec do AP w wersji no steam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2013 o 19:34, Yacek napisał:

Jest 😀

Jutro dodam do Mamuta.

Czy jest może Yacek już ten plik na mamucie ? Nie moge znaleźć nigdzie

W dniu 2.09.2013 o 19:53, FSEbola napisał:

co wy z tymi drzazgami 🤨 👽 😛

co do moda zapodanego ostatnio przez Yacka, to jednak wskazane jest rozpoczać grę od początku 👽

na moim sprzecie tez zdarza sie kaltkowanie, szczegolnie gdy wpadne w gesto 'zashipiony' sektor 👽 taki jak Nomad's Revivification, gdzie w mojej grze Xenoni niezle trzebia Paradian (kilka M2, kilka M1, nascie M7, dziesiatki M6, i niezliczone ilości M3/4/5 😮

To może inaczej, co mam kupić by spokojnie w nią pograc na max detalach ? mysl, że ramu mi wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...