Skocz do zawartości

Dziwne readtexty


LeWaR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hm, na pewno jeden mam w Sterowanie/Interfejsie, ale odkryłem że on tylko otwiera menu opcji skryptu 'Improved Races' więc nie mam z nim żadnych problemów (bo owe menu mogę otworzyć także w Plugin Configuration Menu).

Zauważyłem jednak używając Cheat Menu LV'ego, chcąc dodać jeden pojazd, że na liście znalazło sie parę 'statków' o nazwach zaczynających się na '17-xxxx'. Było też kilka nazw typu 'UNKNOWN Hauler' ale nie bardzo się nimi interesowałem. Było też kilka przedmiotów oznaczonych niesławnym 'SS_WARE' ale musiałbym dokładnie sprawdzić ich nazwy. Był też jeden Readtext w menu konfiguracji Improved Races, mianowicie dotyczący 'Improved Pirates' - pojawia się co prawda napis 'Nothing to see here - move along' (czy coś w tym stylu) a potem jak go klikam to pojawia się menu z 'ReadText' na środku i opcjami Yes/No do wyboru (oczywiście niczego nie ruszałem).

I to chyba w zasadzie wszystkie błędy jakie zdążyłem zauważyć do tej pory w grze.

Po prostu byłem ciekaw czy da się dla wersji angielskiej je jakoś naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

To teraz pytanie: na jakiej wersji językowej w końcu masz te readtexty?

Jeśli na PL to:

1. Co do IR, tłumaczenie dostępne na Mamucie jest do starszej wersji skryptu (R13 bodajże), obecnie skrypt jest rozwijany przez innego użytkownika. Spolszczenia aktualnego nie ma i raczej nie będzie (przy takiej ilości tłumaczy postanowiłem że będę tłumaczył tylko te skrypty, w które gram, a w IR nie gram i raczej się to nie zmieni w najbliższym czasie). Tak więc nie ma co się dziwić że po instalacji skryptu i wgraniu starego tłumaczenia masz readtexty. Warto przed instalacja skryptu poczytać o nim na forum, zobaczyć czy jest aktualne tłumaczenie (przy niektórych skryptach w temacie o spolszczeniach skryptów jest podana wersja skryptu, dla której jest zrobione tłumaczenie), jeśli nie ma informacji, to warto zadać pytanie w odpowiednim temacie (temacie dotyczącym tego skryptu), czy aktualna wersja skryptu jest przetłumaczona.

2. Co do Cheata, to nie wiem, nie używam, ale w pliku TShips jest kilka nie używanych przez grę statków, są one rozpoznawane przez skrypty jako *NIEZIDENTYFIKOWANY* (np. SCS Suite przy wyszukiwaniu porzuconych statków może takie coś pokazać).

3. Przedmioty SS_WARE - poprawia to moja poprawka tłumaczenia Cenegi, opisane jest to w temacie "Błędy tłumaczenia PL". Inna sprawa że może używasz jakieś skryptu, który wymaga instalacji EMP, tylko że wtedy miałbyś w nazwie SS_WARE_ZA_"

PS. Aby w pełni sprawdzić czy w wersji angielskiej nie masz readtextów musisz uruchomic nową grę. Zmiana tylko języka gry może nie poprawić wszystkich zapisanych w pliku sav readtextów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za wskrzeszanie tematu ale odkryłem nowe, dziwne readtexty w mojej grze.

Yacek wspomniał o SS_WARE_ZA - tak, ten readtext zaczął się pojawiać. Odkryłem go przypadkiem, kiedy mój Universe Trader badał listę produktów do kupienia - wśród nich zaczęły się właśnie przewijać nazwy jak SS_WARE_ZA.

Kiedy spojrzałem w Cheat Menu, jakie jeszcze readtexty mogą być w ekwipunku statku to wyłapałem także dziwactwa o nazwach SS_WARE_X3TC i podobnych.

Nie wiem czy to jakieś pozostałości developerów Egosoftu (czyt. skrypty - śmieci) ale ciekawi mnie czy jest sens grzebać się z tym i naprawiać. Oczywiście gram w wersję angielską.

Także się zastanawiam czy jest sens instalować to:

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=220541

Jak myślicie, warto się męczyć z powyższymi bugami czy dać sobie spokój?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sugeruj się cheatem, on wyciąga wszystkie towary, statki z plików gry, również te nie używane normalnie w grze. Dlatego masz dziwne nazwy statków, jak pisałeś i SS_WARE_X3TC itp.

EMP warto zainstalować, ale pod warunkiem że używasz skryptów, które korzystają z dodatkowych towarów lub wyposażenia. Ja używam np. Jumpgate Costruction Technology i muszę mieć EMP. Choć też czasem są problemy. Towar używany przez skrypt ma poprawną nazwę jak przeglądam zdalnie zawartość stacji, natomiast jak zadokuje i chcę go kupić to widać SS_WARE_ZA....

Co do poprzednio opisanego readtexta 17-xxxx, masz może CMOD4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Tak, korzystam z wersji 4.2 Combat Moda.

To by wyjaśniało te readtexty w wersji PL. CMOD4 posiada dwa pliki tekstowe, w których zawarte są nazwy i opisy nowej broni jak i rakiet (tych z TC, nie wiem dlaczego ich opisy są dublowane). Grając w wersje PL bez spolszczonych tych plików, będą readtexty zaczynające się na 17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam zainstalowałem nie dawno X3 TC na moim win 7, dodałem kilkanaście skryptów oraz ich spolszczenia. I pojawiły się readtexty, problem wydaje się łatwy w rozwiązaniu (Yacek pewnie każe mi zajrzeć do FAQ) jednak tak nie jest. Albowiem skrypty zainstalowane w grze są z mojej prywatnej kolekcji i na pewno mam do nich prawidłowe spolszczenia (wcześniej na tych samych plikach i systemie win xp nie było readów). Aktualizacja gry do wersji 3.0 nie pomogła. Ready pojawiają się w mapie skorpa (dokładnie w wyszukiwaniu statków) i w ADS (zamiast nazwy lotniskowca i w paru opcjach, więcej nie znalazłem). Czy reinstalacja gry pomoże?? Aha zapomniałbym próbowałem reinstalować skrypty nie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reinstalacja gry pomoże rozwiązac problem z readtextami jak umarłemu kadzidło.

Co do mapy Scorpa - jak pisał LewaR, poprawione spolszczenie z Mamuta. Ale pamietaj, że readtexty w Sterowanie/Interfejs naprawia tylko nowa gra, lub wczytanie save sprzed instalacji skrypty. Readtext tam zapisuje sie w save i poprawne wgranie spolszczenia nie naprawi tego błędu jesli będziesz wczytywał save z readtextem, zapisany po instalacji skryptu.

Co do ADS, to sprawdź czy dobrze zainstalowałeś spolszczenie (katalog T, plik wypakowany z archiwum - mają tam być pliki .xml, a nie żadne inne). Zobacz czy wersja ADS i spolszczenia jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Pozwolę sobie odświeżyć temat. W ADS nadal mam readtexty mimo reinstalacji gry skryptu (ściągnąłem wszystkie skrypty jeszcze raz oraz spolszczenia). Ma ktoś jakiś pomysł?? Bo jeśli nikt mi nie pomoże to będę musiał przerzucić się na angielska instalacje. Nie jest to duży problem ale nie chce mi się wszystkiego instalować raz jeszcze :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Pozwolę sobie odświeżyć temat. W ADS nadal mam readtexty mimo reinstalacji gry skryptu (ściągnąłem wszystkie skrypty jeszcze raz oraz spolszczenia). Ma ktoś jakiś pomysł?? Bo jeśli nikt mi nie pomoże to będę musiał przerzucić się na angielska instalacje. Nie jest to duży problem ale nie chce mi się wszystkiego instalować raz jeszcze :/

Należało przeglądnąć temat o skrypcie ADS. Znalazłbyś tam informację:

w poście http://xudb.pl/topic/954-re-anarkis-defense-system/page__pid__20972__st__20#entry20972

Cytat

Pojawiła się nowa wersja ADS 2.65.1

Skrypt posiada już aktualne polskie tłumaczenie.

Na Mamucie jest nie aktualne tłumaczenie skryptu, najnowsze jest skrypcie. Miałem na Mamucie zaktualizować również do najnowszej wersji, ale widać zapomniałem.

Teraz zaktualizowałem na Mamucie, chociaż to zbyteczne, skrypt ma najnowsze tłumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam dziwny lub typowy problem(zależy od tego czy szybko znajdę odp).

Otóż wyświetlają mi się readtexty o następujących kodach:

8018-10 więc anioskuje, że to ma być: 8018-L048.xml - Jump Beacon

9500-3 w teorii ma być:9500-L048.xml - Galactic News Service

Problem w tym, ze mam spolszczenia do tych plików z mamuta.

No i na koniec totalna bajera mianowicie readtext o kodzie:

901-107, tego kodu nie mogłem znaleźć nigdzie.

Ktoś ma jakiś pomysł co jest grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2011 o 18:03, gazownik napisał:

8018-10 więc anioskuje, że to ma być: 8018-L048.xml - Jump Beacon

Nie ma tego ID w pliku txt, może byłą aktualizacja skryptu, jak znajdę czas to sprawdzę i ewentualnie zaktualizuje na Mamucie spolszczenie.

W dniu 6.05.2011 o 18:03, gazownik napisał:

9500-3 w teorii ma być:9500-L048.xml - Galactic News Service

Readtext w sterowaniu? Nie poprawisz, uruchomiłeś grę bez spolszczenia. Zobacz w nowej grze. Ten id służy do przypisania klawisza skrótów.

W dniu 6.05.2011 o 18:03, gazownik napisał:

901-107, tego kodu nie mogłem znaleźć nigdzie.

Nie ma takiej strony kodowej. Nie wiem co może być źle. Podaj listę skryptów i modów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...