Skocz do zawartości

Bombowce Jakże niedoceniane ale w połączeniu z....


Andrew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W bombowcach najbardziej brak mi możliwości użycia jakichś rakiet rojowych (np. odpowiednik Flail Barrage Missile ale o mniejszej mocy albo chociaż Wasp), na pewno by to zwiększyło ich możliwości. W tej chwili najlepszym zajęciem jakie dla nich udało mi się znaleźć jest niszczenie wszelkich baz przeciwnika. Zwykle przy czyszczeniu sektora lecąc M7 albo M2 ściągam na siebie uwagę statków wroga i, gdy je trochę przetrzebię, wzywam skrzydło bombowców, które ze sporej odległości odpalają rakiety i niszczą wszystkie stacje i fabryki jedna po drugiej. Oszczędza to przy okazji sporo czasu, bo w czasie w którym np. M2 pokona odległość parudziesięciu km bombowce rozprawią się z kilkoma stacjami. Minus- koszt rakiet ale coś za coś.

Edit: ja podobnie jak Sorkvild używam Hadesów albo Viperów. Dosyć zbalansowane parametry + fajny wygląd 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie lotów i walki w M7m Kobra (regularne abordaże) wyrobiłem sobie pewne zdanie co do walki rakietami z poszczególnymi rasami.

Duże statki M7/M2/M1 ras -> Xenoni, Kha i czasami Splici mają bardzo skuteczną obronę antyrakietową. Wstrzelenie kapsuł by marines weszli na kadłub i rozpoczeli abordaż jest znacznie bardziej utrudnione niż przy atakach rakietowych na Paranidian, Teliadian czy Argon'ow. W pierwszym przypadku by młoty i KA były w stanie dotrzeć do celu, muszą mieć zapewnioną porządną dywersję w postaci morgenszternów czy dron + troche szczęscia. Umieszczenie 4 KA z marines w celu staje się sztuką. Natomiast u pozostałych trzech ras wygląda to zupełnie odwrotnie. Przejęcie paranidianskiego Odyseusza to relaksacyjny abordaż (95% ataków rakietowych w niego wchodzi)- problem by go znaleźć w sektorze w którym nie ma za wiele jednostek sojuszniczych.

Podsumowując, stawiam orzeszki przeciw nuggatom, że inaczej bedzie wyglądała walka M8 z pierwszą trójką, a inaczej z pozostałymi. Dla hardcorowców, polecam starcie "na blisko" M8 z khackim M2 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Cytat

No cóż, z paroma rzeczami się nie zgodzę. Po pierwsze, M8 nie mogą dokować na lotniskowcach, co troszkę utrudnia ich użycie. Po drugie, jak dla mnie całą ideą użycia bombowców jest atak z jak największej odległości. Nie mają one na tyle mocnych osłon i stałego uzbrojenia żeby dobrze sobie radzić w walce na mały dystans, a tym samym narażamy się na niepotrzebne straty. No i należy mieć na uwadze to co się dzieje ze statkiem przenoszącym rakiety, gdy jedna z nich zostanie zestrzelona w momencie odpalania 🤔

Osobiście z M8 nie korzystam zbyt często, bo łatwiej i wygodniej jest kontrolować np. pojedynczy M7M (który ma kilkukrotnie większą siłę ognia) ale jeśli już jakieś uda się zdobyć w czasie walki, to tworzę z nich skrzydła po 4-5 statków każde i używam głównie przy czyszczeniu wrogich sektorów do ataków na stacje. Czasem w podbramkowej sytuacji wysyłam je do walki z większymi jednostkami ale w tym wypadku trzeba zapewnić jakieś zajęcie wieżyczkom celu (drony, skrzydło ciężko "opancerzonych" myśliwców, itd), wtedy mamy pewność że większość rakiet bombowców nie zostanie przez nie zestrzelona. Jak pisałem wcześniej, atak rozpoczynają z jak największej odległości i staram się żeby utrzymywały pewien dystans od celu, a w przypadku gdy w sektorze znajduje się wroga drobnica przydzielam im kilka myśliwców do osłony.

Co do prędkości, nawet najwolniejsze z nich potrafią prześcignąć większość M1/M2/M7, więc dla mnie nie ma ona wielkiego znaczenia. Używam głównie Hadesów ze względu na sporą ładownię i wygląd 😁

Podsumowując, M8 traktuję głównie jako dodatek do gry i używam dla zabawy. Wygodniej jest korzystać M7M, które można bardzo łatwo zdobyć, czy to dzięki BSE, czy też przez abordaż. Dodam jeszcze, że z M8 korzystam jedynie grając z Cmodem. W gołej grze ich użyteczność dla mnie spada praktycznie do zera, bo pojedynczym niszczycielem czy mocniejszą fregatą mogę w paredziesiąt sekund zniszczyć dowolną stację czy statek wroga bez pomocy rakiet i cała ta zabawa z bombowcami nie jest warta świeczki.

Jeśli masz BSG to mogą [ ja spokojnie moim TL do BSG dokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Yacek, ale o ile dobze pamiętam, to te M8 Cadiusa to zwykła M3, które robią za atrapę M8.

Źle pamiętasz. Cadius nie zrobił żadnych statków M8.

Ależ zrobił 🤔 można to udowodnić 😁 to są zwykłe myśliwce klasy M3 które mają edytowane sloty na rakiety masowej zagłady, gdzie inne myśliwce nie mają możliwości "noszenia" takiego arsenału. Przykłądem możę być :

Cytat

USC M3B - Falchion Strike Bomber

The end of the Terran Conflict and the reclamation of old sectors brought much improvement to Terran technology, and one of which is the Falchion. A hybrid Terran/ATF design, the Falchion gave birth to a new class of ships designated M3B - Carrier Strike Bombers.

Myśliwiec ten posiada tylko dwa sloty broni pokładowej w wieżyczce tylnej. Tyle co każdy bombowiec, a przednie sloty wyposażone są w wyrzutnie rakiet/torped klasy Fantom. Ta rakieta, a raczej powinna być sklasyfikowana jako torpeda, posiada dość destruktywną siłę jak na rakietę noszoną przez myśliwca.

Cytat

Statystyki z posta Jagody poświęconemu uzbrojeniu w TC. NIe wiem jakie ma oparametry w Cmod4.2. Ale wykałaczka, to to na pewno nie jest.

Prędkość: 212 m/s

Przyśpieszenie: 111 m/s

Uszkodzenie: 650000

Zasięg Eksplozji: 50000

Żywotność: 250 s

szybkostrzelność: 18,8 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 22460

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

Pocisk jest uzbrojony w głowicę z antymaterią podobną do tej, którą stosuje się w wyrzutni materii/antymaterii. Ponadto pocisk jest wyposażony w zapalnik zbliżeniowy oraz silnik o stosunkowo dużej mocy, dzięki czemu jednostki terrańskie mogą szybko wyeliminować dowolny okręt liniowy przeciwnika.

Celem Cadiusa było umożliwienie dokowania "bombowców" do jednostek M1/M7/TM/M2.Osoby nie korzystające z ADS lub CODEA mogły właśnie używając takich jednostek do eliminowania większych jednostek wroga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

mam pytanie odnosnie bombowców m3 jak pilotuje pojedyńczy to ma komende zapora antyrakietowa (i odpala rakiety w cel)

ale jak utworze skrzydło z 3 takich samych to w komendach dla nich już tego nie mam i przy rozkazie atakuj cel lecą jak głupki do np. m2.

Jak można ustawic rozkaz aby z daleka odpaliły wszystkie rakiety na cel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...