Skocz do zawartości

Oblivion-ek


S11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1. Oblivion Script Extender v0009a - tak z gruba: dodaje bardzo dużo poleceń skryptowych - niezbędny do działania niektórych modów (już nie pamiętam których).

2. Oblivion Mod Manager 0.9.11 - wiadomo: zarządzanie modami

3. Oscuros_Oblivion_Overhaul - było już o tym

4. No More _How Many_ prompts - szybszy handel: brak potwierdzeń sprzedaży zakupu towarów

5. Anvil Waterfront House 1.1 - dodaje mały domek w Anvil z dużą ilością skrzynek, paczek i regałów.

6. Expanded Hotkeys and Spell Delete v1.0 - dodaje klawisze szybkiego dostępu dla czarów i innych czynności.

7. BTmod v2.20 - zdecydowanie polepsza UI (user's interface)

8. wz_Inventory v1.6 - lepsza wersja Twojego plecaka

9. All In One Basement - dla mnie bomba: dodaje Twój kompleks (kilka komnat) - taki odpowiednik PHQ z X3. Dostęp do niego masz z każdego zakupionego przez Ciebie domu. Z kompleksu też możesz wyjść do wubranego domu (jeśli go zakupiłeś).

10. Days & Months v1.0 - zmienia nazwy miesięcy i dni na styczeń do grudzień i poniedziałek do niedziela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cytat

5. Anvil Waterfront House 1.1 - dodaje mały domek w Anvil z dużą ilością skrzynek, paczek i regałów.

6. Expanded Hotkeys and Spell Delete v1.0 - dodaje klawisze szybkiego dostępu dla czarów i innych czynności.

7. BTmod v2.20 - zdecydowanie polepsza UI (user's interface)

10. Days & Months v1.0 - zmienia nazwy miesięcy i dni na styczeń do grudzień i poniedziałek do niedziela.

Oczywiście jak kto lubi, choć mi się by nie podobały polskie nazwy miesięcy i dni, te Oblivionowe są równie zajefajne i specyficzne jak czas zurański w iksach 😆.

Sprawa druga - czy w czystym Obl. w Anvil nie ma aby możliwości kupna posiadłości po wykonaniu jakiegoś zadania?

I trzecia - klawisze szybkiego dostępu do czynności są już w podstawce - od 1 do 8 wg instrukcji gry. Wprawdzie nie wiem czy obsługują czary, ale chyba tak, mam pod "1" młotek płatnerski i już nie muszę za każdym razem gdy chcę go użyć, przewijać menu ekwipunku drobnych elementów na sam dół 😆 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S11:

Modowy domek w Anvil jest za free - zanim się dorobisz stanowił dla mnie mini bazę

Co do rozszerzenia klawiszy dostępowych: o ile pamiętam klawisze 1 do 8 to te, o których mówisz (są w "podstawce"). Mod dodaje dwa dodatkowe zestawy (odpowiednio ALT+hotkey i SHIFT+hotkey). W efekcie mamy ich 3 x więcej. Poza tym pod "0" i "9" można sobie skonfigurować zestaw zbroja + broń i za pomocą tych przycisków zmieniać "w locie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm z tymi domkami dostępnymi w grze to jest jakoś dziwnie. To znaczy, moim zdaniem dopóki się nie jest super bohaterem i znajduje sam szmelc zamiast skarbów, dopóty domek z krzynkami tak naprawdę jest niepotrzebny, bo wszystko co się znajdzie, trzeba zanieść od razu do pasera i spieniężyć, żeby przeżyć 😆 . Dopiero jako już starszy, stateczny jegomość, który z każdych zwłok zdejmuje ebonowe czy daedryczne wdzianka, a z martwych dłoni i zza pasów wyciąga takież fanty, można z przyjemnością zakupić sobie okazałą rezydencyję (w moim przypadku jest to w Cheydinhal) i wreszcie upchnąć nadmiar znajdziek do pustych kufrów, skrzyń i beczek 😆.

Tak na marginesie, faktycznie jest z tymi miastami jak wcześniej opisywaliście. Na youtube widać jak to działa, jak się z miasta wyskoczy poza mury 😆.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S11, na pewno w Oblivionie można sprzedawać za więcej niż 1000 smoków. Różni kupcy mają różną ilość kasy. Nadto nakłada się twój i ich poziom handlu. Jest też możliwość zwiększenia ilości kasy. Można to zrobić modem Living Economy, zmienia on jednak jeszcze trochę różnych ustawień w grze. Jest też mod zmieniający sposób awansowania w umiejętności handel - nie liczy się wtedy, ile sztuk sprzedałeś, ale wartość transakcji = "Smarter Mercantile Leveling". "Bajkowe scenerie" znajdziesz w Shivering Isles, piękniejsze krajobrazy - mody serii Unique Landscapes. Zresztą, jak napisał bodaj Yacek, dopiero mody dodają grze smaku, zarówno te zmieniające wygląd /vide Qarl Texture Pack 3 + wizyta po zakup wypasionej karty graficznej 😆/, jak dodające nowe, naprawdę świetne przygody.

W sprawie zamkniętych miast - można się posłużyć modem Open Cities - ale faktycznie jest to uderzenie dla kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Open Cities ewoluowało przez kilka wersji, bodaj ostatnią jest Open Better Cities - http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=17084

Mod chyba zmienia komórkę 'interior' na exterior', pewien nie jestem, idąc nie ma momentu 'wczytywania miasta', samo miasto zachowuje się jak element świata. Zbyt dużego doświadczenia z tym nie mam, bo tylko raz instalowałem Open Chorrol, po tym jak mój wierzchowiec utknął za bramą tego miasta /wskutek jakiegoś buga przy fast travel wylądowałem w środku/. W załączonym linku są screeny, jak to wygląda w praktyce i opis. Jest to mod dla wersji angielskiej, nie wiem czy będzie działać, jeśli kto gra ze spolszczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za takie klimaty jak np. na tej fotce bardzo lubię po prostu łazić po Oblivionie 😆. Rozdziałka 1680x1050, HDR i wszystko na maks (poza wyświetlaniem/ładowaniem szczegółów terenu - są na średnim poziomie odległości, więc trawa rośnie tylko niedaleko).

Z tego punktu widzenia miasta nie rażą brakiem szczegółów, tym bardziej, że to właśnie gra kolorów i okolica głównie skupia uwagę 😆.

Czy na tej fotce widać działanie opcji HDR, a jeśli tak, to w którym miejscu można się tego doszukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Za takie klimaty jak np. na tej fotce bardzo lubię po prostu łazić po Oblivionie 😆. Rozdziałka 1680x1050, HDR i wszystko na maks (poza wyświetlaniem/ładowaniem szczegółów terenu - są na średnim poziomie odległości, więc trawa rośnie tylko niedaleko).

Na takie kliematy to trzeba mieć odpowiedniego kompa, mój jeszcze nie dorósł do takich klimatów. 😆

Cytat

Czy na tej fotce widać działanie opcji HDR, a jeśli tak, to w którym miejscu można się tego doszukać?

Pod kamieniami. 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HDR w fotografii to jakby całościowe "rozświetlenie", albo "ztonowanie" obrazu. Na screenie, można byłoby uznać np jasno-pomarańczowe niebo, jasno-pomarańczowe odbicie nieba w wodzie, a w grafice, czy to w grach, HDR najczęściej uświadczysz, przy wychodzeniu z ciemnych pomieszczeń, np jaskini, na bardzo słoneczne podwórze, zauważysz wtedy, tak, jak niby to w ludzkim oku źrenice się pomniejszą, prześwietlony obraz krajobrazu, który po chwili powróci do normy. Lub także, jak będziesz po prostu spoglądał na słońce.

Pisaliśmy o tym już na Egoforum 😆.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że pisane było o tym już trochę 😆 .

W folderze HDR Stalovy'ego, te światła rozświetlające pomieszczenie przy "ołtarzu" to ten efekt?

Wrzucam jeszcze dwie foty z większą szczegółowością grafiki, może na nich będzie ten efekt zupełnie czytelny

(z góry przepraszam za wielkość, to i tak mniej niż PNG z gry):

Fotka1

Fotka2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat używania HDR lub nie przetoczyło się wiele dyskusji w necie - przykładowa o połączeniu HDR i AA: http://www.tomshardware.co.uk/forum/960 ... vion-bloom

Ludzie ze słabszym sprzętem raczej rezygnują z HDR na rzecz wydajności.

Jeśli zaś chodzi o zmiany w wyglądzie świata przez podmienianie tekstur, to można sporo się dowiedzieć na stronie dev/akm:

http://devnull.devakm.googlepages.com/o ... reoverhaul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne fotki 😆. A cóż Cię tam spotkało na tym moście, masz postać przeciążoną?

Piękne niebo przy ślicznej pogodzie, dalekie krajobrazy z bujnym drzewostanem widocznym z daleka, to lubię 😆.

Ale tekstury kamiennego podłoża wyglądają na bardzo rozmyte, masz ustawienia na średnie?

A'propos - na tym mościeco fotki zrobiłeś, przy zamku, w mieście, którego nazwy nie pomnę, są takie duże widoczne na zdjęciu oliwne kagańce (nie wiem jak to nazwać fachowo w języku średniowiecza 😆 ). To jeden z przypadków pewnego niedopracowania - widać, że wszystkie w dwóch rzędach palą się jednakowym płomieniem w tej samej pętli - trochę sztucznie to wygląda 😆.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aż się zdziwiłem ostatnio, jak naszły mnie moralne dylematy przy wykonywaniu misji dla Mrocznego Bractwa. Morderstwa na zlecenie, płatne zabójstwa, teoretycznie postacie nic dla świata nie znaczące, ale jak się wgłębić w ich życie prywatne, osobiste problemy ich i ich bliskich, to się autentycznie żal robi podnosić miecz czy "strzelać" z kostura w tych nieszczęśliwców, z których każdy ma osobną historię do opowiedzenia i swój własny punkt widzenia na daną sprawę. Jest to bardzo ciekawie zrobione, nie takie toporne idź tam, zabij i wróć, ale że poczyniono wokół postaci - celów misji taką delikatną otoczkę zależności.

Jakiś Argonianin zrezygnował z wysługiwania się swym mocodawcom, odszedł i zaszył się w gąszczu, ale brać go dopadła, uznała za zdrajcę i wydała wyrok śmierci. Inny, niegdyś jakiś wielmoża, uzaleźnił się od skoomy, ale ma uroczą towarzyszkę życia, która rozumiejąc jego problemy niecierpliwie czeka samotnie w pokoju na jego powrót z kolejnej nocnej eskapady.

Żal d... ściska, gdy przychodzi wykonywać wyroki na tak ciekawych osobowościach 😆.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie każe wykonywać misji Mrocznego Bractwa... A co do poprzedniego twego posta i pytania o przeciążenie, to stale używam czaru lekkości, ponieważ mój ekwipunek waży bagatela 500 kg, co przy mojej obecnej "nośności" 600-paru kg stanowi całkiem spore obciążenie. Tam na moście po prostu minął czas działania czaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropos mrocznego bractwa to mialem podobne przemyslenia co S11. Jestem juz w gildii zlodzei, ktora nie pozwala na zabijanie gdy nie jest to konieczne, wiec dlaczego mialbym wiesc podwojne zycie. Wiem ze wiekszosc graczy tak robi wstepujac do wszystkich gildii naraz, ale dla mnie wazniejsze jest wlasciwe odrywanie postaci i postepowanie zgodnie z jej kodeksem.

Zbudzil mnie ostatnio znow ten zakapturzony z mrocznego bractwa, wlamal sie do mojej chaty zueplnie nieproszony. Niestety ... w obawie o swoje zycie najpierw zostal powalny na ziemie gradem ciosow piesciami, a gdy juz opadl na ziemie roztrzaskalem mu glowe bulawa. W ten sposob chyba wyrazilem swoja dezaprobate co do wstapienia do mrocznego bractwa.

btw. pewnie znacie to http://www.urbandead.com/profile.cgi?id=1236598

Swietne opracowanie. Bardzo duzo ulatwia, najlepiej stosowac z umiarem 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że Obliviona ominąłem szerokim łukiem, to i nie wiele moge powiedzieć o misjach dla assasinów. Ale w Morrowindzie byli jedyną gildią do jakiej nie należałem. W sumie dziwne, bo jakoś nie przepadam za graniem w cRPGach postaciami sympatycznymi i nie wyobrażam sobie przechodzenia X-ty raz KOTORa inaczej niż po jedynie słusznej stronie. Ale czasem zdarzy się scena tak skonstruowana, że nawet codzienne zblazowanie gracza chwilowo znika...

Gram właśnie w Mass Effect. Moja wersja komandora Shepharda do miłych nie należy, jeńców nie bierze (a jak już jakiś się zdarzy, to długo nie pożyje). Pierwsza egzekucja jeńca jakoś nie zrobiła na mnie wrażenia, w sumie paskudny bandzior był. Ale egzekucja kończąca fabułę na Ferros... No cóż. Kobieta - do niedawna z wrogiego obozu, wyrażająca skruchę i wolę naprawienia błędów, pomagająca w pościgu za swoim byłym szefem. Klęcząca z rękoma założonymi nad głową. Ujęcie kamery na twarz naszego bohatera, patrzącego bez emocji w dół. Huk dwóch wystrzałów. Jakoś zimno mi się zrobiło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<_< Rośnie nam pokolenie okrutników, z zimną krwią, bez wyrzutów sumienia... 😆

Ja do gildii złodziei właśnie się zapisuję, ale porzuciłem starania o miejsce w jej szeregach na korzyść pozyskania najwyższego stopnia w gildii zabójców 😆 . Dopiero teraz, na wysokim levelu i z dobrymi umiejętnościami, mogę się pokusić o wykonywanie misji killerskich z sukcesem 😆. Do wczoraj brakowało mi czaru niewidzialności i kameleona, które mógłbym sam stworzyć w tajemnym uniwerku, bo nie ma tam takich czarów. Okazało się jednak, że specjalne ciuchy pozyskane właśnie od Mrocznego Bractwa plus amulet kameleona 20% pozwalają się przekradać w lochach właściwie obok maruderów bez zwracania ich uwagi 😆. Więc problem sam się rozwiązał.

Właśnie robię misję z domem uciech - zamykają mnie w domu, gdzie ma być "zabawa" w poszukiwanie rzekomej skrzyni ze skarbem, a gościem honorowym jestem ja. Dopóki nie wykończę wszystkich "balangowiczów" po kryjomu, tak by inni nie dowiedzieli się, kto kogo zabił, dopóty właściciel posiadłości nie wypusci mnie na zewnątrz. Co ciekawe, ze swoimi przyszłymi ofiarami można prowadzić fajne pogawędki, bo po każdym zejściu pozostali przy życiu zaczynają szeptać, a przerażenie wśród nich się stopniowo potęguje. Przerażająco interesujące inteligentne misje 😆.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...