Skocz do zawartości

MOD Pirate Patrols


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakis czas temu pojawił się wielce ciekawy MOD: Pirate Patrols

Mod ten tworzy w sektorach pirackich patrole, które mają większą agresywność i morale niż standardowe statki pirackie w TC. Ponadto patrole pirackie mogą się pojawić w pozostałych sektorach. Jeśli ktoś ma niską reputację u piratów to niech lepiej uważa teraz zapuszczając się na ich terytorium.

Instalacja moda:

- Ściągnąć plik z podanego wyżej linku.

- Rozpakować i pliki lastnumber.cat i lastnumber.dat przekopiować do katalogu głównego gry. - Sprawdzić jaki mamy najwyższy numer plików .cat i .dat w tym katalogu (jeśli mamy tylko grę z patchem 2.1 to będziemy mieć max 08.cat i 08.dat).

- Zmienić nazwy plików lastnumber.cat i lastnumber.dat na numer wyższy, czy w tym przypadku (gra+patch 2.1) na 09.cat i 09.dat

- uruchomić grę i cieszyć się powstającymi patrolami piratów.

UWAGA: jak sam autor pisze mogą być problemy jeśli ktoś używa już innych modów zmieniających dane w plikach Jobs i JobWings.

Jak ktoś nie wie o co chodzi to podpowiem: jeśli grasz z modem CMOD 3 i używasz któregoś z rekomendowanych do niego modów:

No Civilians

Hard mode

Xtreme mode

to nie możesz używać modu Pirate Patrols.

Problemów nie będzie, ale działać będzie tylko jeden mod. Który będzie działa to będzie zależało od tego czyje pliki będą miały wyższe numery.

Przykład:

Mamy mod No Civilians, jego pliki mają numer 09.cat i 09.dat, wrzucamy moda Pirate Patrols jako 10.cat i 10.dat. Działa tylko Pirate Patrols, statki cywilne znów pojawiają nam się w grze.

Mamy mod Pirate Patrols, jego pliki mają numer 09.cat i 09.dat, wrzucamy moda No Civilians jako 10.cat i 10.dat. Działa tylko No Civilians, statki cywilne znikają, ale nie tworzą się patrole pirackie.

Analogicznie będzie przy połączeniu Pirate Patrols i Hard mode, oraz Pirate Patrols i Xtreme mode.

Pojawiła się nowa wersja (2.0) moda Pirate Patrols, teraz jest to Pirate Patrols & Khaa'k Invasions. Mod kompatybilny w patchem 2.7. Mod zawiera w sobie oprócz patroli pirackich również inwazje statków Kha'ak. W losowych sektorach (choć jest kilka ulubionych przez Kha'ak, jak np. President End) pojawiają się Niszczyciel, Lotniskowiec i Królowa Gniazda. Każdego statku po trzy sztuki. Czasem są razem (np. Lotniskowiec i Niszczyciel w jednym sektorze) czasem osobno, tak więc maksymalnie można mieć zaatakowanych przez duże statki Kha'ak 9 sektorów. Oprócz tego pojawiają się często i gęsto myśliwce Kha'ak.

Na Mamucie dostępna jest moja przeróbka tego moda, polegająca na całkowitym usunięciu z gry statków cywilnych. Pozostałe aspekty moda pozostawione bez zmian. Link do mojej wersji moda: NoCiv + Pirate Patrol +Kha'ak 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak to mówią, nie ma rzeczy nie możliwych.

Ponieważ mod Pirate Patrols bardzo mi się spodobał, a równocześnie gram w Xtreme mode, który również mi odpowiada, bardzo było mi szkoda że nie mogę ich używać równocześnie.

Postanowiłem coś z tym zrobić i tak powstał Xtreme mod + Pirate Patrols łączący w sobie najlepsze cechy obu modów.

Mod przeszedł beta testy, wypadły pomyślnie, takiej ilości wrogów i takiej ilości piratów to nawet w X3XTM nie widziałem.

Jest tylko jeden minus, jeśli na to nałoży się jeszcze inwazja Kha'ak to wydajność gry spada i zaczyna szarpać i zacinać. Ale jak weźmie się bata takiego jak opisany w tym temacie, to można ją trochę uspokoić.

Wczoraj przygotowałem dwie kolejne wersje:

Hard mode + Pirate Patrols

No Civilians + Pirate Patrols

Jeśli ktoś chce przetestować u siebie jedną z tych trzech wersji to proszę o kontakt PM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To tak aby trzymać się tematu.

Usunąłem z Mamuta stare pliki NoCiv+Pirate Patrols; Hard mode+Pirate Patrols oraz Xtreme+Pirate Patrols.

Obecnie na Mamucie jest nowa wersja NoCiv+Pirate Patrols+Kha'ak invasions.

Co nowego? Z plików moda Pirate Patrols & Khaa'k Invasions usunąłem statki cywilne. Wersji Hard i Xtreme nie będzie.

Instaluje się poprzez wypakowanie plików do katalogu głównego gry i zmianie ich nazwa kolejne numery po najwyższym numerze plików .cat/.dat jaki mamy w katalogu głównym. Jeśli mamy tylko patcha 2.7 to ostatnie pliki .cat/.dat mamy z numerem 11. Tak więc pliki z tego zestawu mają numery 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Poza chwilowymi spadkami wydajności w niektórych sektorach, gra nabrała rumieńców. Szczególnie gdy wleciałem w sam środek inwazji Xenonów. 2xM1, 2xM2, kilka M7 i M6, oraz cała masa drobnicy. Pierwszy raz miałem tyle czerwonego tałatajstwa na radarze, ale zabawa bombowa :ph34:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Poza chwilowymi spadkami wydajności w niektórych sektorach, gra nabrała rumieńców. Szczególnie gdy wleciałem w sam środek inwazji Xenonów. 2xM1, 2xM2, kilka M7 i M6, oraz cała masa drobnicy. Pierwszy raz miałem tyle czerwonego tałatajstwa na radarze, ale zabawa bombowa :ph34:

Kolejny nawrócony 😀

Dzięki uprzejmości Yacka od paru dni testuję paczuszkę Xtreme + Pirate Patrols i ten zestaw działa naprawdę fajnie 😀 Piraci już nie są tylko "do bicia", powoli odzyskują kontrolę nad własnymi sektorami i ciągle coś się dzieje. Na brak Xenków też nie narzekam ale to już przerabiałem używając samego Xtreme 😀 Polecam każdemu komu przejadła się już ta sielanka z "vanilla" 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, Hard mod + Pirate Patrols mnie za bardzo nie satysfakcjonuje. Natomiast Xtreme+PP w połączeniu z innymi skryptami jest nieco zbyt przeciążający komputer.

Postanowiłem coś z tym zrobić. Czyli zmniejszyć trochę ilość piratów latających za pirackimi transportowcami. W Xtreme może być max 24 pirackich statków transportowych, za każdym z nich lata 8xBlasClaw, 8xBlastClaw Prototyp; 8x Elite i 8xPustułka. (chyba niczego nie pominąłem). Postanowiłem zmniejszyć te ilości do 4 statków każdego typu. Pozostałe parametry z Xtreme zachowane. Może dziś przetestuję ten nowy mod i zobaczę czy będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HardMod+PiratePatrols

Czas gry z Mod'em: ok 6h

Muszę przyznać, iż bardzo podoba mi się ten Mod, gra ani razu nie wyskoczyła do Windows'a, pracuję bardzo stabilnie (w pirackich sektorach), zachowanie piratów diametralnie się poprawiło na lepsze, jak również ich ilość. Nie widziałem aby pojawiły się jakieś większe patrole poza pirackimi sektorami jednak może za słabo zwracałem na to uwagę.

Ilość Xenonów również wzrosła choć nie tak bardzo jak piratów, może musi minąć jeszcze trochę czasu gry, z Krzakami rzadko się widujemy więc nic nie mogę o tym napisać.

Wzrostu inteligencji u Xenonów też niedoświadczyłem tak jak było to u Piratów.

Co do wydajności to też jestem zadowolony, mój sprzęt jest co prawda przestarzały, jednak używam sporo modów poprawiających wydajność więc w ogólnym rozrachunku pracuje to całkiem przyzwoicie.

Na razie to tyle, jak by coś mnie jeszcze zaskoczyło to opiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Mam pytanko o ten modzik No Civilians, albowiem chce go uzyc wraz z pirate patrols Tutaj bylo to opisywane na podst skryptu autorstwa Ulfiusa, bedacego dodatkiem do Combat Modu 3. A co w wypadku Pirackich Patroli i skryptu No CIvilians autorstwa Graxtera http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... highlight=

To praktycznie skrypt powodujacy to samo. ktory zas "lepszy" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Mam moda Xtreme tego w pliku spk z strony CMod'a (oraz chyba nawet Xtreme mode + Pirate Patrols) i mam takie pytanie czy którykolwiek z nich usuwa całkowicie cywilów z gry? a jeśli ta to po jakim czasie od rozpoczęcia gry bo już gram przez pewien czas i takie coś mi lata po sektorach:

http://img690.imageshack.us/img690/4083 ... n00018.png

Jednymi słowy co powinienem zastosować by mieć patrole xtreme mode i brak cywilów 😀 bo trochę za dużo tych przeróżnych wersji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie.

Opisałem to chyba dokładnie:

NoCiv - kasuje statki cywilne.

Hard - podnosi poprzeczkę wrogich statków i kasuje statki cywilne.

Xtreme - podnosi jeszcze bardziej poprzeczkę wrogich statków i kasuje statki cywilne.

Są trzy wyjaśnienia:

1. Dodałeś dopiero co Xtreme i nie wykasowało jeszcze wszystkich statków cywilnych. tez o tym pisałem, statki są kasowane po wykonaniu bieżącego skryptu odpowiadającego za ich zadanie (np. leć do stacji...). W nowej grze nie ma żadnych statków cywilnych na starcie.

2. Masz jakiś inny mod, który zawiera w sobie plik jobs, a w nim są statki cywilne.

3. Źle zainstalowałeś mod Xtreme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Są trzy wyjaśnienia:

1. Dodałeś dopiero co Xtreme i nie wykasowało jeszcze wszystkich statków cywilnych. tez o tym pisałem, statki są kasowane po wykonaniu bieżącego skryptu odpowiadającego za ich zadanie (np. leć do stacji...). W nowej grze nie ma żadnych statków cywilnych na starcie.

pogram dalej zobaczę.

Cytat

2. Masz jakiś inny mod, który zawiera w sobie plik jobs, a w nim są statki cywilne.

nie mam jakiś nadzwyczajnych modów.

Cytat

3. Źle zainstalowałeś mod Xtreme.

kolejny numerek na liście plików dat i cad, wiec chyba za wiele tu skopać nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

No to polataj chwile i zobaczysz. Albo testowo uruchom nową grę i zobacz czy w sektorze będą cywile (uruchom z opcji startowej gdzie startujesz np. w Argon Prime).

przysiadłem i skrypt po skrypcie instalowałem (poważnie) i od razu uruchamiałem grę... I zgadnijcie komu zawdzięczamy nie działanie Hard mode... 😀 😀 proszę o werble "Improved Races R14 RC14a" jest zwycięzcą konkursu na blokowanie Hard mode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...