Krutek Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Do założenia tego topicu zainspirowały mnie wypowiedzi Yacka (wstawki ze skryptami), a przede wszystkim:CytatEh, nie rozumiem niektórych graczy, co ZAWSZE przyrównują skrypty do "ułatwiania gry", miast "usprawniania"...Przecież X jest grą opartą na skryptach, oczywiście dodanych przez twórców, ale, na skryptach, które inni gracze także dodają (niekiedy są nawet umieszczane w oficjalnych bonuspackach, albo "kradzione" i sprzedawane jako nowa gra ).Ale jak zawsze, wybór należy do gracza.Na początek podzielmy skrypty na te które nam ułatwiają i utrudniają grę. Nasuwa mi się przykład, osoby która narzekała, że w obszarach Terran nie można wykonywać skoków. Z jednej strony jest to utrudnienie (zatem podmieńmy bramy) z drugiej natomiast ma to swoje plusy. Sektory Terran znacznie różnią się od pozostałych, gigantyczne stacje oraz olbrzymie obszary sprawiają, że lata się tam zupełnie inaczej, dla mnie podróż w tamte sektory, jest wyprawą której jeśli nie muszę to nie podejmuję. Dzięki temu sektory te pozostają w pewnym sensie odległe, egzotyczne i chyba na zawsze tak pozostanie. Jednym skryptem podmieniającym bramy sektorowe, przekreślamy to definitywnie. Kolejny przykład, to skrypty dzięki którym w łatwy i szybki sposób możemy zdobywać nowe czasami trudno dostępne statki. Wrzućmy zatem skrypt i sprawmy by piloci szybko panikowali i wyskakiwali ze statków, albo jeszcze lepiej po co się męczyć w strzelanie, dodajmy stocznię i kupmy go od razu. Efekt - świetnie mamy statek, za chwile kolejny, po jakimś czasie mamy flotę po panikarzach i wielką qpę gotówki z którą nie wiemy co zrobić. Na własne życzenie, zniszczyliśmy sobie przyjemność płynącą z abordażu – w Reunion tego brakowało. Przypomnijcie sobie pierwsze chwile gdy się przesiadaliście z M4 na M3. Ta adrenalina, mam w końcu statek z osłonami 25MJ mogę poszaleć. Część poszła na łatwiznę zmieniając sobie ustawienia w profilach startowych miała M3 od początku. O emocjach z chwilą gdy się przesiadało z M4 na M3 mogą już jedynie pomarzyć. Do tego wątku można podciągnąć zdobycie bądź kupienie Arana. Z jednej strony, możemy wgrać stocznię i zarobić na niego poprzez różnego rodzaju misje ochrony stacji i zabójstw. Po jakimś czasie uciułamy na niego gotówkę i kupimy go. Efekt i odczucia - fajnie mamy Arana, a po chwili zaczynamy kombinować co by tutaj jeszcze kupić. Z drugiej strony, wykonujemy dziesiątki skoków, skanujemy przestrzeń i wytrzeszczamy z nadzieją ślipia, że to ten odległy punkcik będzie naszym wymarzonym Aranem. Zgadnijcie, kto będzie miał większą frajdę czy ten co kupi, czy ten co zdobędzie ...Z drugiej strony mamy skrypty które nam utrudnią grę, utworzą nowe wyzwania, np. dodadzą inwazję Kha czy Xenonów, albo jeszcze lepiej dwa w jednym, jak to ktoś miał i opisywał na forum. Za tego typu skryptami jestem jak najbardziej za. Podsumowując, według mojej opinii, osoby które dodają skrypty, by w znaczący sposób usprawnić czego konsekwencją będzie ułatwienie sobie gry, nieświadomie niszczą po małym kawałeczku grywalność gry czyli to „coś” co Twórcy mozolnie wypracowywali przez wiele lat, wypuszczając kolejne odsłony serii X. Na własne życzenie, zabijają przyjemność z pokonywania wyzwań czy różnego rodzaju trudności. Wszystko co doświadczymy po raz pierwszy będzie wyjątkowe i nigdy tego odczucia nie da się powtórzyć. Jeśli zaczniemy grę od nowa, to przejście z M4 do M3 będzie jedynie czystą formalnością, a nie frajdą że mam już wymarzony statek – drżyjcie piloci w kosmosie. To tak na początek dyskusji.Ps. Dla jasności, szanuję wybory każdego z graczy, to jemu ma się gra podobać. Nie mogłem się jednak pohamować z napisaniem tego tekstu i wyrażenia własnej subiektywnej opinii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrWHO Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Skrypt skryptowi nierówny.Sam mam, zainstalowaną Cheat Package, ale z niej korzystam rzadko, bardziej lubię skrypty dodające jakieś nowinki. Moim zdaniem gra bez skryptów to pewna forma masochizmu.Oczywiście możecie protestować, ale moim zdaniem dla kogoś, kto nigdy ich nie używał będzie to ciężkie do pojęcia. Istnieje kilka skryptów, które jak zainstalujesz to już nie będziesz mógł wyobrazić sobie gry bez nich (np. obrona Moskitowa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 CytatDo założenia tego topicu zainspirowały mnie wypowiedzi Yacka (wstawki ze skryptami), a przede wszystkim:CytatEh, nie rozumiem niektórych graczy, co ZAWSZE przyrównują skrypty do "ułatwiania gry", miast "usprawniania"...Przecież X jest grą opartą na skryptach, oczywiście dodanych przez twórców, ale, na skryptach, które inni gracze także dodają (niekiedy są nawet umieszczane w oficjalnych bonuspackach, albo "kradzione" i sprzedawane jako nowa gra ).Ale jak zawsze, wybór należy do gracza.Na początek podzielmy skrypty na te które nam ułatwiają i utrudniają grę. Nasuwa mi się przykład, osoby która narzekała, że w obszarach Terran nie można wykonywać skoków. Z jednej strony jest to utrudnienie (zatem podmieńmy bramy) z drugiej natomiast ma to swoje plusy. Sektory Terran znacznie różnią się od pozostałych, gigantyczne stacje oraz olbrzymie obszary sprawiają, że lata się tam zupełnie inaczej, dla mnie podróż w tamte sektory, jest wyprawą której jeśli nie muszę to nie podejmuję. Dzięki temu sektory te pozostają w pewnym sensie odległe, egzotyczne i chyba na zawsze tak pozostanie. Jednym skryptem podmieniającym bramy sektorowe, przekreślamy to definitywnie. Kolejny przykład, to skrypty dzięki którym w łatwy i szybki sposób możemy zdobywać nowe czasami trudno dostępne statki. Wrzućmy zatem skrypt i sprawmy by piloci szybko panikowali i wyskakiwali ze statków, albo jeszcze lepiej po co się męczyć w strzelanie, dodajmy stocznię i kupmy go od razu. Efekt - świetnie mamy statek, za chwile kolejny, po jakimś czasie mamy flotę po panikarzach i wielką qpę gotówki z którą nie wiemy co zrobić. Na własne życzenie, zniszczyliśmy sobie przyjemność płynącą z abordażu – w Reunion tego brakowało. Przypomnijcie sobie pierwsze chwile gdy się przesiadaliście z M4 na M3. Ta adrenalina, mam w końcu statek z osłonami 25MJ mogę poszaleć. Część poszła na łatwiznę zmieniając sobie ustawienia w profilach startowych miała M3 od początku. O emocjach z chwilą gdy się przesiadało z M4 na M3 mogą już jedynie pomarzyć. Do tego wątku można podciągnąć zdobycie bądź kupienie Arana. Z jednej strony, możemy wgrać stocznię i zarobić na niego poprzez różnego rodzaju misje ochrony stacji i zabójstw. Po jakimś czasie uciułamy na niego gotówkę i kupimy go. Efekt i odczucia - fajnie mamy Arana, a po chwili zaczynamy kombinować co by tutaj jeszcze kupić. Z drugiej strony, wykonujemy dziesiątki skoków, skanujemy przestrzeń i wytrzeszczamy z nadzieją ślipia, że to ten odległy punkcik będzie naszym wymarzonym Aranem. Zgadnijcie, kto będzie miał większą frajdę czy ten co kupi, czy ten co zdobędzie ...Z drugiej strony mamy skrypty które nam utrudnią grę, utworzą nowe wyzwania, np. dodadzą inwazję Kha czy Xenonów, albo jeszcze lepiej dwa w jednym, jak to ktoś miał i opisywał na forum. Za tego typu skryptami jestem jak najbardziej za. Podsumowując, według mojej opinii, osoby które dodają skrypty, by w znaczący sposób usprawnić czego konsekwencją będzie ułatwienie sobie gry, nieświadomie niszczą po małym kawałeczku grywalność gry czyli to „coś” co Twórcy mozolnie wypracowywali przez wiele lat, wypuszczając kolejne odsłony serii X. Na własne życzenie, zabijają przyjemność z pokonywania wyzwań czy różnego rodzaju trudności. Wszystko co doświadczymy po raz pierwszy będzie wyjątkowe i nigdy tego odczucia nie da się powtórzyć. Jeśli zaczniemy grę od nowa, to przejście z M4 do M3 będzie jedynie czystą formalnością, a nie frajdą że mam już wymarzony statek – drżyjcie piloci w kosmosie. To tak na początek dyskusji.Ps. Dla jasności, szanuję wybory każdego z graczy, to jemu ma się gra podobać. Nie mogłem się jednak pohamować z napisaniem tego tekstu i wyrażenia własnej subiektywnej opinii.No cóż, sam sobie jesteś winny pisząc w tamtym temacie ogólnie "skrypty", a nie o tym konkretnym Skrypty w takiej grze jak X3 w pewnych przypadkach są koniecznością i nie można tego tak uogólniać. Wszystko zależy od stylu gry- jednego gracza bawi latanie i zdobywanie wszystkiego własnoręcznie, inny skupia się bardziej na strategicznej części gry i rozwoju swojego imperium. Każdy dobiera sobie sam odpowiedni zestaw i ustawia grę "pod siebie", zwłaszcza że prawie wszystkie skrypty można dodatkowo konfigurować. Zresztą, gdy wrzucisz właśnie te kilka skryptów utrudniających grę o których pisałeś (+ np. extreme mode), będzie działo się tyle, że bez skryptów, które co nieco usprawniają i ułatwiają po prostu nie da rady grać, bo będzie więcej nerwów i frustracji niż frajdy P.S. Jeśli chodzi o Maraudera to dla mnie osobiście jest zbawieniem, bo gram bez fabuły i Arana po prostu nie mogę złapać... A nawet w stoczni swoje kosztuje, zwłaszcza jeśli chce się troszkę ulepszyć ładownię (o ile dobrze pamiętam wychodzi wtedy w sumie 250kk za statek i ulepszenia ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Każdy gra tak jak uważa że jest mu lepiej. Jedni wolą grę czysta, bez skryptów, inni jak napisał mrWHO nie wyobrażają sobie gry bez pewnych skryptów. To jak gramy, jakie skrypty sobie dodajemy to sprawa indywidualna i roztrząsanie co jest lepsze nie ma sensu.Co do podanego w przykładzie Arana, to moim zdanie każdy statek powinien być możliwy do kupienia. Mnie nie rajcuje skakanie jak borońska żaba i wypatrywanie Arana. Ja go potrzebuję do konkretnych celów: dzięki jego pojemnej ładowni mam w nim niezły magazyn towarów potrzebnych do ukończenia fabuły HUB, a fakt że mogą do niego dokować duże statki czyni z niego mobilny warsztat. Ja zamiast bez sensu skakać, wolę kupić Arana, wykorzystać go tak ja potrzebuję, a czas zaoszczędzony na skokach przeznaczyć na to co lubię robić w tej grze, czyli na tępieniu wrogów.Grając w dwie pierwsze rozgrywki w X3, lubiłem latać LX-em. W obu zdobyłem LX-a dopiero jako 16 taki zaatakowany statek. W trzeciej rozgrywce, dzięki BSE zdobyłem go po 2-3 atakach na LX-y. I byłem bardziej szczęśliwy niż poprzednio. Zamiast kolejny raz przeklinać że znów się nie udało i muszę szukać kolejnego LX, miałem go i mogłem latać tym czym lubiłem.Czy niszczę sobie grywalność? Zabijam przyjemność z gry? Wręcz przeciwnie, latam tym czym chcę, robię to co lubię najbardziej walczę, ciągle walczę, z Kha'ak, Xenkami i Piratami. Czasem sobie coś wybuduję, coś kupię, sprzedam. I gra mi się bardzo dobrze. A kiedy się znudzę, kiedy mam już wszystko i kupić mogę wszystko, to rozpoczynam kolejną grę na nowym profilu lub na moim ulubionym "Bankrut Zabójca" i znów jest na co zbierać kredyty.I tak już dwa lata. I Tobie też życzę aby ta gra przynosiła ci frajdę z grania przez tyle samo czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorkvild Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 O czym tu w ogole mowa? Ktos nie rozumie co to jest skrypt. Pomiedzy skryptem - dodatkowa instrukcja w grze, a cheatem jest kolosalna roznica. Cheat to ulatwienie. Jesli ktos uwaza, ze skrypty pomagaja w oszustwie, to radze sie wyjsc przewietrzyc. Jest ladna pogoda.Dla mnie gra bez kilkunastu dodatkowych skryptow to jak ciasto bez rodzynek i polewy lukrowej. Bez skryptow gry nie rusze. Zazwyczaj koncentruje sie na tym by gre wzbogacic w dodatkowe komendy statku np. dodatkowe opcje handlowe, komendy wiezyczek, komendy specjalne, o ktorych tworcy zapomnieli, a nie powinni. Do uatrakcyjnienia gry stosuje tez kilka AL pluginow np Inwazje Khaak. Ile lat musialbym czekac by, tworcy wreszcie zaserwowali gra w pelni mnie usatysfakcjonuje ? To tak jak w restauracji. Ide zamawiam co chce i prosze o zestaw przypraw i sosow. Gra bez skryptow to jakis chory puryzm. Najlepiej jeszcze kto mysli, ze skrypt = cheat, odpusci sobie bonus packi i patche, ktore dodawaly nowe komendy czy wlasciwosci. Zalecana wowczas gra na wersji 1.0 JNie rozumiem co jest dziwnego, ze zamiast gry w M5 zaczynam gre w M3 czy M6. Jesli ktos lubi ten etap gry to prosze bardzo. Za duzo razy zaczynalem gre od nowa poczawszy od XBTF by teraz w TC walowac wciaz to samo. Lepiej jest sie odrazu wstrzelic w swoja nisze, majac na stanie odpowiednie statki i ekwipunek. Profile startowe ? Bzdura. Odblokowuje w rejestrze i wybieram lub edytuje ten , ktory najbardziej mi pasuje. mam specjalnie przechodzi wszystkie profili i żylowac norme by miec profil wyzej ? Nie kazdego rajcuja odgornie ustawione przez tworcow profile. Teladianski TS na starcie, nie dziekuje. Flaki z olejem. Juz jadlem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 100% poparcia dla wypowiedzi Sorkvilda. Zgadzam się z nią w każdym zdaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krutek Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 I takich odpowiedzi się spodziewałem. Wszystkim oponentom, którzy mają ochotę mnie pożreć niech będzie ... Posta pisałem w pracy by zabić resztkę czasu. Z Waszych wypowiedzi można wyczuć jedno, że prędzej dalibyście się zabić niż grać bez skryptów. Jak napisałem powyżej, to wyłącznie moja subiektywna ocena kto wie, czy za jakiś czas nie zmienie jej. Jak to szło ... "Tylko krowa nie zmienia poglądów". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeWaR Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 CytatKolejny przykład, to skrypty dzięki którym w łatwy i szybki sposób możemy zdobywać nowe czasami trudno dostępne statki. Wrzućmy zatem skrypt i sprawmy by piloci szybko panikowali i wyskakiwali ze statków, albo jeszcze lepiej po co się męczyć w strzelanie, dodajmy stocznię i kupmy go od razu. Efekt - świetnie mamy statek, za chwile kolejny, po jakimś czasie mamy flotę po panikarzach i wielką qpę gotówki z którą nie wiemy co zrobić. Młody jesteś, mało widziałeś....W Reunion nie było abordażu, więc przejmij sobie coś większego od M3..... Skrypt się sprawdził, więc jest też w TC.Kupa gotówki?? Najpierw napraw statki, które przejąłeś to pogadamy... Świetny statek to jest w statystykach. Z kadłubem 30%, bez broni i osłon - normalnie wypas Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 CytatKupa gotówki?? Najpierw napraw statki, które przejąłeś to pogadamy... Świetny statek to jest w statystykach. Z kadłubem 30%, bez broni i osłon - normalnie wypas Tu się nie zgodzę, kolejny skrypt i naprawiasz za darmo. Bez skryptu też możesz, wysiadasz i reperujesz kluczem francuskim, oczywiście za free, tylko czasowo bardzo długo (napraw jednym francuzem M1/2 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacDyller Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Najważniejszy jest wybór, można sobie wybrać tyle usprawnień ile się chce... Zazwyczaj skrypty są wyważone ponieważ tworzą je fani a nie cheaterzy. Dodają klimatu i różnorodności w grze lub też są po prostu pomocne i sprawiają, że gra nie jest tak toporna. Ale fakt faktem i tu przyznam rację Krutekowi, że chyba prędzej naprawić opuszczony duży statek swoim - naprawczym lub też marinsami, niż robić abordaż. Oczywiście jeśli dysponujemy małymi funduszami, bo taki M7M i "przyduszacz osłon" też kosztuje. A popos funduszy, Marauder to ciekawostka ale żeby tam kupić Arana to jednak sporo kasy trzeba zebrać i po pracochłonnym zbieraniu też jest jakaś satysfakcja z kupna. ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 CytatI takich odpowiedzi się spodziewałem. Wszystkim oponentom, którzy mają ochotę mnie pożreć niech będzie ... Posta pisałem w pracy by zabić resztkę czasu. Z Waszych wypowiedzi można wyczuć jedno, że prędzej dalibyście się zabić niż grać bez skryptów. Jak napisałem powyżej, to wyłącznie moja subiektywna ocena kto wie, czy za jakiś czas nie zmienie jej. Jak to szło ... "Tylko krowa nie zmienia poglądów".Ależ nikt nie ma ochoty Cię pożreć Jak pisałem, każdy gra jak lubi. Ja grę w X2 i X3 zaczynałem bez skryptów ale po jakimś czasie stwierdziłem, że jednak czegoś brakuje i zacząłem dodawać te, które mi odpowiadały i pozwalały wyciągnąć maksimum frajdy Swoją drogą, ciekawe jakby wyglądała cała społeczność X-maniaków gdyby nie te wszystkie dodatkowe skrypty i mody... Bez nich większość ludzi pewnie przestałaby grać po paru miesiącach od wydania danego tytułu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorkvild Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Tak jest z kazda gra. Modding wydluza jej zywotnosc, zwieksza atrakcyjnosc. Gdyby nie modding i scena moderska wiele starych gier pierdyknal bym juz w kat. Mimo to wciaz w nie gram (Half life 1, Jagged Alliance 2 czy Operation Flashpoint, Serial Fallout (1&2&T). Ostatnio odgrzewam takze X2, a wszystko dzieki kilku naprawde niezlm modyfikacjom. Nie ma o czym dyskutowac. Na poczatku rozgrywki w X3, gralem w fabule bez skryptow. Bylo jalowo, nalezalo tchnac w to troche zycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryjan Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Witam.Do pewnego momentu mozna grać w czystą grę, jednak po osiagnieciu pewnego poziomu,gdy już na wszystko możemy sobie pozwolić, gdy nie musimy sobie już udowadniać jacy tojesteśmy dobrzy, powinniśmy zacząc czerpać pełna przyjemność z tej gdy. Powiedzmy sobie szczerze, te tzw scrypty to nic innego jak interfejs do mozliwosci gryktórych producent byc może celowo(by miec co umieszczać w patchach) nie udostepnił.Jaki sens ma opcja montażu laserów naprawczych na statkach skoro lasery te są niedostępne w całymuniwersum? Jaki sens umieszczać mocowania na PALC skoro nie mozna ich niegdzie kupić?Jeszcze temat stoczni. To jeden z najlepszych scryptów a przynajmiej najbardziej wypełniający lukę we wszechświecie.Nie statki są w niej najważniejsze a fabryki. Piracie zawsze kojarzyli sie z łaczonymi technologiamii niestandardowymi ulepszeniami (tuning w stoczni powinien miec limit - przydałby sie tez tuning uzbrojenia - w sensiedostosowywania rodzaju broni z dostepnej dla statku do odpowiedniej wiezyczki- ilosc pylonow w wieżyczkachteż mogłaby być płynna. W końcu wszystko reguluje moc generatorów) a bez tej stocznihmm , jest to troche utrudnione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryjan Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Potrzebuję informacji jaki mod wybrac by podnieśc troche emocje w uniwersum.Po pewnym czasie gra staje sie zbyt spokojna czyli.. nic się nie dzieje..Z tego co pisała pewna Pani ciekawy wydaje sie IL mam jednak pytanie czy nie zakłoci on oryginalnych fabuł tzn, co na przykład sie stanie gdy zostanie zniszczony obiektbiorący udział w fabule. Czy powinienem najpierw ukończyć wszystkie fabuły a dopiero poteminstalowac inne mody? Interesowałby mnie jeszcze mod z walkami miedzy rasami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 1. Obiekty ważne dla fabuły są nie zniszczalne (w większości przypadków) więc nie ma obawy.2. Polecam Race Response Fleets. Zobacz też do tych tematów: CMOD3 i Pirate Patrols Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolek Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Tak Race Response Fleets szczgólnie rozrywkowe są bombowce Response,po zainstalowaniu oj działo sie działo,niestety po zainstalowaniu kijanki uwzieły sie na ziemian,tak że dla bidaków rezerwat trzeba bedzie zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Relacje między rasami można konfigurować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krutek Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Skrypty ciągną coraz bardziej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 CytatSkrypty ciągną coraz bardziej ...No widzisz Polecam, nie musisz od razu instalować przecież BSE (NPC Bail Addon), ale kilka innych skryptów się na pewno przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krutek Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Jeszcze trochę musze wytrzymać do czasu: wzmocnienia floty, budowy HQ + zajęcie sobie jakiegoś sektora i okopania się w nim - potem mody wprowadzające inwazje i wojny między rasami + jakieś drobiazgi, ale to chciałbym skonsultować z Toba na PMie, żeby dostosować XTC do konkretnych potrzeb, oczywiście jeśli znajdziesz chwilę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Oczywiście, w każdej chwili.Zresztą uważam że nie ma co czekać na koniec fabuły, ja gram z modem Xtreme+Pirate Patrols, Kha'ak Invasion, włączyłem ponownie Race Response Fleet i czuję się jak ryba w wodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krutek Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Oki doki, zatem do dzieła, mała seria pytań i wskazówek co chciałbym uzyskać:1. Wprowadzenia większej spontaniczności działania wrogich jednostek - tzn, na obecną chwilę jeśli chcę wroga, biorę misje albo lecę do wrogich sektorów - to chciałbym zmienić.2. Poprawienie handlu/zaopatrzenia - tzn. obecnie mam jeden duży kompleks+kilka kopalń, ręczny handel pomiędzy nimi kuleje, przynajmniej ja nie mogę tego ogarnąć. Dam czasami komende transportowcom by powtarzali operację w nieskończoność, jednak po jakimś czasie wymiękają.3. Wojny pomiędzy rasami, z możliwością podbijania sektorów - na razie kolekcjonuje duże jednostki, trzeba będzie je wykorzystać.4. Jeśli są ciekawe usprawnienia, ułatwiające zarządzanie czymś/kimś to chętnie. Nie szukam natomiast ułatwień typu -> piloci z dużych statków wyskakują i pozostawiają mi jednostkę.Jednym słowem, jeszcze większy realizm w kosmosie. Przeglądałem dział ze skryptami, ale jest ich sporo i niektóre ze sobą nie współdziałają, lub się gryzą. Przyznam się szczerze, że wolę zostawić doradztwo osobie/osobom które się na tym znają, mają doświadczenie praktyczne nabyte z używania skryptów, a nie teoretyczne wyczytane z forum - jako takie również posiadam. Nie chcę za bardzo kombinować, czego efektem mogą być zgrzyty w grze - tego chce zdecydowanie uniknąć. Szkoda mi czasu na wyszukiwanie bugów, wolę wyszukiwać ciekawe okazje w grze Jeśli ktoś w swojej odpowiedzi umieściłby zestaw modów które są w stanie ze sobą współgrać i spełniać powyższe oczekiwania, byłbym zobowiązany. Najważniejsze, gram w polskiego X3 TC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 1. Tu bym polecał tak jak pisałem jeden z modów: Hard mode lub Xtreme mode (można mieć tylko jeden z nich). Co robią te mody? Po pierwsze usuwają wszystkie statki cywilne. Trochę może być Ci ich szkoda bo urozmaicają grę, ale po pewnym czasie zapomnisz o nich. Do tego tworzą zdecydowanie więcej statków Piratów (teraz za każdym pirackim transportowcem leci więcej statków ochrony - w modzie Xtreme nawet i 30, dlatego usunięcie statków cywilnych jest koniecznością bo gra musi mieć na zarządzanie dodatkowymi statkami), dodają częstsze wypady patroli Xenków z ich sektorów, i to nie byle jakich patroli (w Xtreme co jakiś czas pojawiają się patrole złożone z J lub K chronione 20-30 myśliwcami. Ilość piratów i częstotliwość patroli Xenków zależy od rodzaju moda. Wiadomo Hard mniej, Xtreme więcej. Zobacz do tego tematu na forum: Combat mod CMOD3 + Hard/Xtreme modeMożesz dodać skrypt Kha'ak Invasion (tu na forum temat: Skrypt Kha'ak Invasion dodaje w losowych sektorach inwazje Kha'ak. Uwaga w połączeniu z powyższymi modami ilość statków biorących udział w inwazjach może wzrosnąć.Fajny jest też mod Pirate Patrols - dodaje więcej statków piratów w ich sektorach, a ich działania są bardziej zdecydowane, zaatakujesz jeden patrol z lecą się pozostałe patrole. Świetny mod. Ma jedna wadę, nie działa z modami Hard i Extreme, ale jest na to rada, przerobiłem te mody tak że powstał jeden wspólny: hard mode+Pirate Patrols lub Xtreme mod+Pirate Patrols. Na razie mogę Ci go wysłać via GG, Skype lub email. Może za jakiś czas jak testy wypadną pomyślnie (nikt się nie zgłosił do testowania więc potrwa to dłużej) będą te mody dostępne na Mamucie. Zobacz do tego tematu: MOD Pirate PatrolsZ pozostałych skryptów i modów to możesz się zastanowić nad:ConflictsRace patrolsPirate Guild 3 temat tu na forum: Gildia PiratówImperial LaboratoriesTych nie mam i nie wiem jak będzie w połączeniu z wcześniej opisanymi. Raczej spokojnie można Pirate Guild 3, sam miałem ale odinstalowałem.2. Jeśli uruchamiasz ich jako Handel Ręczny to wymiękają kiedy zapełnią magazyn, uruchom ich poleceniem kup/sprzedaj po najlepszej cenie. Co do skryptów poprawiających handel to wiele ci nie pomogę, nie używam nic więcej po za tymi, które są w temacie o spolszczeniach skryptów. Handel u mnie to uboczna działalność i to co jest w standardowej grze mi wystarcza. Jak pisałem żyje z walki. Na forum pewnie by się znaleźli tacy co by Ci pomogli bo skryptów poprawiających handel i handlarzy jest sporo.3. Race Response Fleet, gorąco polecam, dział z modami opisanymi w p.1. Tworzy statki szybkiego reagowania, statki te skaczą wszędzie tam gdzie coś się dzieje. Można zmieniać relacje między rasami. Prowadzi to do walk między nimi. Przejmowanie sektorów można włączyć wtedy sektory zmienią właścicieli. Piraci też mogą brać udział w tych walkach, są traktowani przez ten skrypt jako rasa.Zacznij od działu skrypty i mody, zobacz do tematu o spolszczeniach skryptów, tam znajdziesz linki do opisanych skryptów i modów.Wszystko co można znaleźć do TC jest tu: Community Script & Mod Download Library for X3: Terran ConflictNowości, których jeszcze nie ma na liście w powyższym linku znajdziesz na forum o skryptach i modachI na koniec taka ogólna zasada:Przed instalacją każdego skryptu/moda zrób sobie backup katalogu gry i plików save. Coś pójdzie nie tak jak powinno, nie spodoba ci się, przywrócisz grę z backupu i zaoszczędzisz czas i nerwy.Można też zrobić tak: skopiować katalog gry do innego folderu (np. X3TCtest) i tam instalować skrypty/mody i testować, jak testy wypadną pomyślnie instalować w prawdziwej grze w katalogu X3TC. Jeśli coś się skaszani kasujesz wszystko z katalogu X3TCtest i wgrywasz z katalogu X3TC i masz znów grę do testów gotową.Pamiętaj tylko o save, aby mieć zawsze backup plików save z prawdziwej gry i nie nadpisać wszystkich tymi zapisywanymi w trakcie testów, bo stracisz wszystkie swoje osiągnięcia i dobra w prawdziwej grze gdy pójdzie coś nie tak jak potrzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
starjacker0 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 2.Swietnym skryptem jest Commercial Agent, w ostatnim topicu jest link do spolszczenia 99% mojego autorstwa. W miare latwa konfiguracja, ma zalety Przedstawiciela handlowego z X3:R; mozna blokowac wybrane stacje, a nawet sektory. Wraz ze zdobywaniem doswiadczenia przechodzi do sprzedawania z surowcow poprzez produkty koncowe, az do polproduktow oraz korzysta z napedu skokowego. Mozna ustawic zapas paliwa, poziomy w magazynie, przy ktorych CA zakupi lub sprzeda towary, a takze liste tych towarow.Drugi ciekawy skrypt to Commodity Logistics Software, sluzy do zaopatrywania wybranych stacji w wybrane towary z innych wybranych stacji. Polecenia te zakupisz w doku zaopatrzeniowym.Ja nie wykorzystuje internala, wiec na razie nie wiem nic na jego temat, ale korzystam z externala - TS zaczyna z mozliwoscia przewozu 1 towaru z 1 stacji do 1 stacji innej, wraz z doswiadczeniem zwieksza sie liczba towarow do nieskonczonosci i chyba 20 stacji. Ja to wykorzystuje do przenoszenia broni i oslon z mojego kompleksu zbrojeniowego do Xen. HUB i tam magazynuje i dozbrajam jednostki - w 1. waypoincie mam ustwione zaladowanie wszystkich broni i oslon z mojego kompleksu, a w 2. waypoincie HUB, w ktorym rozladowuje to.Spolszcyc musisz sobie sam.Obydwa skrypty dodatkowo chronia TS w taki sposob, ze jezeli jest grozny wrog (wiele statkow lub M7 - ja ostatnio mam nonstop patrole 3x Q od Xen. sektora 347, poprzez HUB, President's End, az do sektorow pirackich za Split Fire, wiec obserwuje to zabezpieczenie czesto), to statek dokuje do wybranej stacji i czeka az wrog odleci z sektora, w ktorym ma handlowac, ale niestety trzeba samemu go wtedy obudzic do dzialania (ma wtedy jako dzialanie Bezczynny lub Brak).4.Tu polecalbym Wing Hotkeys.Bardzo ulatwia zarzadzanie skrzydlami podczas walki, w najnowszej wersji doszlo kilka nowych opcji, i tym samym spolszczenie na Mamucie nie dziala prawidlowo, musisz sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 @Strajacker0: dodam twoje spolszczenie CA do listy spolszczeń.Tłumaczenie WingHotkey będzie poprawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.