Skocz do zawartości

Skrypt Commercial Agent


Blantas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

I masz racje co do tych ustwien procentowych. Po pierwsze w ktorejs pozycji (nie pamietam juz) sa ustawienia "zysku" lub pojemnosc swojej ladowni jaki maja osiagnac na kursie - daj chyba 0%.

A poza tym w ustawieniach dotyczacych stacji masz zapelnienie magazynu stacji, przy ktorym zaczynaja handel - ustaw sobie 20% na surowce, na produkty finalne duza wartosc np. 90%, a drugorzedne daj na o 10% mniej, czyli np. 80%.

W handel list wybierz produkty, ktorymi chcesz handlowac, ale w kilku pierwszych rangach handluja tylko surowcami.

Naped skokowy jest bardzo skuteczny (tez dopiero od wyzszego poziomu). Zasieg jest taki jak w przypadku stacji, czyli u mnie 5 sektorow i ustaw im paliwo na: 2*liczba skokow*zuzywane paliwo na skok (czyli chyba 20 ogniw na skok).

Moje opisy moga byc niedokladne, ale zawsze cos jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Długo im trwa taki trening?

Jezeli stacja ma duze zapotrzebowanie na surowce, to przejscie na range wyzej zajmuje 3-5h. Im czesciej lataja TS-y po lub z towarami, tym szybciej awansuja.

Całkowity czas lotu jest podany w menu opcji skryptu. Jeśli chcemy szybko wyszkolić pilotów to stacja wcale nie musi mieć dużego zapotrzebowania, wystarczy odpowiednio dobrać statek do jej obsługi. Jak dla mnie najlepszym wyborem jest szybki TM bez rozszerzeń ładowni. Kupując ogniwa prawie non-stop jest w ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei doradzam Mistral Superfrachtowiec, gdyz jest to wg mnie najlepszy TS (w X3:R uzywalem Kajmanow Tragarzy): bardzo duza ladownia, dobre oslony, duzo dzialek, jedyna wada jest jego mala predkosc (ponad 70 m/s), ale jezeli ma naped skokowy, to zaden problem (wtedy liczy sie tylko to, aby przetrwal do skoku, wiec oslony, kadlub i bron do obrony).

No mozna wprawdzie uzywac M6 jako ST i UT, ale czy do obslugi stacji i zeby wspolpracowaly z tym skryptem, to nie wiem, czy sie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ja z kolei doradzam Mistral Superfrachtowiec, gdyz jest to wg mnie najlepszy TS (w X3:R uzywalem Kajmanow Tragarzy): bardzo duza ladownia, dobre oslony, duzo dzialek, jedyna wada jest jego mala predkosc (ponad 70 m/s), ale jezeli ma naped skokowy, to zaden problem (wtedy liczy sie tylko to, aby przetrwal do skoku, wiec oslony, kadlub i bron do obrony).

No mozna wprawdzie uzywac M6 jako ST i UT, ale czy do obslugi stacji i zeby wspolpracowaly z tym skryptem, to nie wiem, czy sie da.

No Mistrale sa kapitalne, ale nie do szkolenia ludków, tydzień się by szkolił w nim bo za jednym zamachem by przewiózł połowę potrzebnych ogniw.

No dobra, siedziałem cały cholerny wieczór próbując ustawić handlowca tak, żeby wreszcie ruszył swój mistralowski tyłek i zaczął zwozić towar i nic. Jeden już się wyszkolił na kuriera, więc teoretycznie do obsługi stacji handlowej już się powinien nadawać a przynajmniej do tego, żeby zwozić do niej wyznaczony towar.

Ustawienia mam takie (biorę z polskiej wersji jakby co):

Obowiązki handlowe:

- Kupiec (Nie sprzedawca ani handlowiec, kupiec bo ma kupować)

- Kup zasoby - testowałem ustawienie 100%, 0 % - nic, zero efektu.

- Sprzedaj produkty - ustawienia domyślne bo i tak chłopak ma nie sprzedawać.

- Kup półprodukty - no właśnie, a tu co? Czy produkty do stacji handlowej to półprodukty czy zasoby? Sie mnie wydaje, że zasoby ale ja jestem głupi i faktycznie może mi się tylko wydawać.

Lista towarów ustawiona jak trzeba - towar dodany, lista handlowa a nie czarna lista.

Wyjątki - nic nie ustawiałem

Ustawienia handlowca - domyślnie, nie znalazłem tu nic, co mogłoby mieć wpływ.

Ustawienia stacji

- Dok (i nie da się ustawić nic innego)

Nie bardzo pojmuję ustawienia transferu pieniędzy stacji. W każdym razie przetransferowałem kasę na stację normalnym, wbudowanym w grę sposobem.

I nie znalazłem też, gdzie wrzucić hajs na konto rezerwowe.

- Odbiorca przekazu pienięznego - wtf to jest?

- Transfer ustawień - można tu ustawić jakąś liczbę kredytów ale też nie wiem o co to chodzi.

Jedyny plus jest taki, że teraz w rozkazach handlowiec ma już nie "brak" tylko "CAG on standby". Ale to stendbaj ma już długi czas i tyłka nie ruszył. ma jeden towar na razie dany do skupowania, głowice do WM/A, sprawdziłem okoliczne fabryki i stacje - mają amunicje więc przyczyną nie jest to, że brakuje mu miejsc gdzie można kupić towar.

W ustawieniach stacji mamy jeszcze:

- Ustalanie ceny - są dwie opcje - aktywowany i zablokowany. Nie bardzo kumam co to oznacza ale domyślam się, że może stacja sama w zależności od ilości towaru ustala cenę jego sprzedaży ale to chyba dotyczy kopalń i innych a nie stacji handlowej.

- "przywróć ustalanie ceny" - nie mam pojęcia

- I na koniec możliwość ustawienia ceny minimalnej i maksymalnej towaru. Ustawiłem minimalną na minimum, maksymalną na minimum, nie obchodzi mnie za jaką cenę będzie kupował, ważne, żeby kupował.

No. I po godzinie zabawy z tą konfiguracją Kurier jak siedział na stacji tak siedzi. Ech. Ktoś może widzi gdzie coś schrzaniłem?

Edit.

Już wiem. Jak zabrałem handlowca ze szkolenia, to zapomniałem, że zabrałem go kiedy był w drodze do kopalni. I miał wypchaną ładownie ogniwami. I nie miał miejsca na nic nowego. Yacek, podasz mi młotek? Muszę sobie wybić parę rzeczy z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz takze pamietac o zmianie bazy dla TS-a w jego ustawieniach.

Ceny zostaw defualtowe (lub takie, jakie masz w stacji ustawione).

Skup zasobow na poziomie 10-20% (nie dawaj mniej, bo zabraknie ci ich, a wiecej jak 50% nie ma sensu).

Jezeli nie masz kompleksu z roznych fabryk, to i pewnie nie masz polproduktow, czyli produktow drugorzednych, wiec nie ma potrzeby ich ustawiac. Gdybys mial np. kompleks Ranczo hodowlane i Smazalnie stekow, to wolowina argnu jest polproduktem, gdyz powstaje dzieki ogniwom (cos w tym stylu, czyli cos, co powstaje dzieki innemu towarowi i zostaje wykorzystane do produkcji innego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ja z kolei doradzam Mistral Superfrachtowiec, gdyz jest to wg mnie najlepszy TS (w X3:R uzywalem Kajmanow Tragarzy): bardzo duza ladownia, dobre oslony, duzo dzialek, jedyna wada jest jego mala predkosc (ponad 70 m/s), ale jezeli ma naped skokowy, to zaden problem (wtedy liczy sie tylko to, aby przetrwal do skoku, wiec oslony, kadlub i bron do obrony).

No mozna wprawdzie uzywac M6 jako ST i UT, ale czy do obslugi stacji i zeby wspolpracowaly z tym skryptem, to nie wiem, czy sie da.

Teraz już się pomieszało 😀 Piszemy o CAG czy UT/ST ?

Jeśli chodzi o CAG to wszystko zależy od kompleksu. Jeśli pilot jest już wyszkolony na max ,a statku używamy do kupna ogniw albo innych materiałów, których fabryki nam sprzedają bardzo duże ilości to Mistral SF jest jak najbardziej ok. W innych wypadkach lepiej jest dobrać statek do aktualnych potrzeb, bo trzeba pamiętać o tym że:

1. Pilot szkoli się tylko wtedy gdy jest w ruchu. Jeśli przydzielimy mu np. Mistrala to kupi ogniwa w 2 albo 3 kursach i potem będzie siedział w stacji na "czuwaniu" i wyszkoli nam się po tygodniu. Lepiej jest używać do tego mniejszych statków (TM), wtedy doświadczenie zdobywa przez prawie cały czas gry i awans na kolejny poziom następuje po tych 2.5-3 godzinach.

2. Agenci kupują/sprzedają w jednym locie towar tylko w jednej fabryce, więc jeśli ma ona pojemność magazynu równą np. 4000 jednostek (po przeliczeniu wielkości towarów) to po co nam powolny statek z 15000 ładowni ? Lepiej wybrać jakiś szybszy i mniejszy, wtedy agent zrobi więcej kursów i suma summarum zarobi dla nas więcej mamony.

3. W fabrykach uzbrojenia w większości wypadków nie ma sensu używać TS'ów do sprzedaży towaru. Doki zaopatrzeniowe mają małą pojemność i będzie miała miejsce sytuacja z pkt.2. Niektórzy wykorzystują M3 czy M4 ale moim zdaniem to lekka przesada, skoro TM są tańsze, mają więcej miejsca na ogniwa i lepsze tarcze. Jak dla mnie to one są naj w tej roli.

Jeśli chodzi o ST/UT to zgadzam się w 100%. Mistral SF jest najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnym stopniu masz racje, ale ja pisalem na swoim przykladzie.

Ja zazwyczaj nie biore sie za budowe czegokolwiek, poki nie moge postawic za jednym zamachem kilku fabryk i dlatego u mnie Mistral Superfrachtowiec tak szybko podnosi swoje doswiadczenie. Oczywiscie biorac TM, jak mowisz, to by trwalo u mnie z 1h lub mniej, ale ja wole od razu zainwestowac w najlepszego TS-a (to ze przy moich kompleksach bedzie awansowal ok. 3h, to nie problem, przy pojedynczej fabryce, to faktycznie bedzie problem, ale jak pisalem: ja nie stawiam pojedynczych fabryk, wiec nie wszedzie mam doswiadczenie, wole poczekac dluzej, a postawic za jednym zamache kilka fabryk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Cytat

Czy jest jakas wersja Przedstawiciela Handlowego dzialajacego na X3 Reunion? W opisie skrypta na forum ego wyczytalem, ze nie dziala z nim 🙁

CA dla X3R dostępny jest w Bonus Packu 3.1.07 : http://www.egosoft.com/download/x3/bonus_pl.php

Pamiętaj o spolszczeniu do BP: http://www.mamuthq.net.pl/pobierz_plik_65_ ... 07-pl.html

Bez niego będziesz miał po instalacji BP readtexty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam serdecznie. Gram w anglojezyczna wersje x3TC. Niedawno zaczalem sie bawic w doinstalowywanie bonusow i sprobowalem zmusic niektorych moich pilotow do podjecia obowiazkow Commercial Agent (przedstawiciel handlowy?). Wszystko mam na ustawieniach domyslnych. Czy to jest normalne ze piloci kupuja produkty (np ogniwa) w smiesznie malych ilosciach, typu 24 czy 100 sztuk? Czy zaczna kupowac wiecej w miare nauki czy cos musze pozmieniac w ustawieniach? Bardzo prosze o podpowiedz bardziej zaawansowanych graczy 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pisz pytania w temacie o danym skrypcie. Opcja szukaj pomaga znaleźć odpowiedni temat.

2. To raczej normalne zachowanie, piloci się szkolą, po osiągnięciu wyższego poziomu wyszkolenia powinni robić lepsze zakupy. Jeśli chcesz aby od razu kupowali tyle ile mogą użyj innego, mniej skomplikowanego skryptu: Extended Trade Software Commands, wg. mnie sprawdza się o wiele lepiej niż CA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Witam serdecznie. Gram w anglojezyczna wersje x3TC. Niedawno zaczalem sie bawic w doinstalowywanie bonusow i sprobowalem zmusic niektorych moich pilotow do podjecia obowiazkow Commercial Agent (przedstawiciel handlowy?). Wszystko mam na ustawieniach domyslnych. Czy to jest normalne ze piloci kupuja produkty (np ogniwa) w smiesznie malych ilosciach, typu 24 czy 100 sztuk? Czy zaczna kupowac wiecej w miare nauki czy cos musze pozmieniac w ustawieniach? Bardzo prosze o podpowiedz bardziej zaawansowanych graczy 😆

Nie, to nie jest normalne. Jeśli masz odpowiednią ilość kredytów, a w fabrykach AI jest większa ilość towarów to w przypadku ogniw przedstawiciele powinni latać z pełnymi ładowniami. Więc mamy dwa pytania:

Czy w stacjach w których się zaopatrują jest większa ilość ogniw w odpowiedniej cenie ?

Ile kredytów znajduje się na koncie stacji dla której pracują ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...