Skocz do zawartości

Skrypt Commercial Agent


Blantas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli: Przedstawiciel Handlowy

Opis:

Aby wynająć Przedstawiciela handlowego należy przede wszystkim posiadać fabrykę/stacje handlową/dok zaopatrzeniowy/kompleks fabryk, a także dowolny statek poniżej klasy M7. Statek Przedstawiciela handlowego musi także mieć przydzieloną bazę, wtedy w rozkazach handlowych statku powinnna się pojawić opcja "Start Commercial Representation"

-Przedstawiciel handlowy będzie kupował towary po najniższej cenie, a sprzedawał je bedzie po cenie najwyższej.

-Przedstawiciel handlowy może współpracować z fabrykami, kompleksami, stacjami handlowymi i dokami zaopatrzeniowymi.

-Przedstawiciel handlowy będzie kupowal produkty pośrednie dla kompleksów, które mają nie dobór potrzebnego produktu, będzie również sprzedawał towary, które są pod dostatkiem.

-Przedstawiciel handlowy handluje wszystkimi produktami znajdującymi się w przypisanej bazie, ale jest mozliwość zablokowania produktu, który nas nie ninteresuje.

-Przedstawiciel handlowy będzie współpracował z innymi Przedstawicielami, którzy mają przypisaną tą samą bazę, jak rownież z innymi fabrykami w sektorze.

-Przedstawiciel handlowy będzie kontrolował stan finansowy przydzielonej bazy i w przypadku braku funduszy zacznie sprzedawac wyprodukowane dobra.

-Przedstawiciel handlowy będzie wypatrywał okazji do zarobku, jednak głównie będzie się trzymał stałych odbiorców(klientów)

-Przedstawiciel handlowy będzie używał napędu skokowego, jak również będzie naprawiał uszkodzony kadłub swojego statku.

-Przedstawiciel handlowy będzie unikał sektorów w których wykryto wrogów.

-Umiejętności Przedstawiciela handlowego zależą od jego poziomu dowiadczenia.

Instalacja:

Wypakuj pliki ZIP do katalogu z grą.

Odinstalowanie:

Skopiuj plik "setup.plugin.economics.pck" z katalogu "scripts.uninstall" w katalogu głównym gry do katalogu "scripts". Uruchom X3TC, wczytaj ostatni stan gry. Odinstalowywanie skryptu uruchomi sie automatycznie (trwa to od 10 do 20 sekund). Zapisz grę. Następnie uruchom plik: "Delete all Economy and Supply Trader Scripts.bat" w katalogu "scripts.delete" to powinno usunac wszystkie pliki skryptu.

Link do strony: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=224352

Link do skryptu: http://www.lucike.info/x3_terran_conflict/scripts/Handelsvertretung_X3TC_V3101.zip

Link do biblioteki skryptu: http://www.lucike.info/x3_terran_conflict/scripts/Befehlsbibliothek_X3TC.zipWymagany do poprawnego działania skryptu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

U mnie zazwyczaj skacze do bramy, bez wzgledu na to, czy jestem w sektorze, czy nie.

Ale pisze z innego powodu:

Mam kompleks i produkty posrednie. Mam 3 PH przydzielonych do stacji. Kazdy z nich ma ustawiona sprzedaz produktow posrednich na 80% (czyli jak stan w mazgazynie przekroczy taki poziom, to maja sprzedac je). W ustawieniach stacji (normalnie, czyli przez klawisz d) mam ustawiony handel produktami posrednimi na Brak.

I teraz problem:

chce cos takiego, aby NPC nie handlowaly moimi produktami posrednimi (koncowymi tak, ale nie posrednimi), natomiast chce, by moi PH sprzedawali posrednie produkty po osiagnieciu 80% stanu magazynu.

Czy jest taki uklad mozliwy? Czy jednak musze pogodzic sie takze z handlem produktami posrednimi poprzez NPC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak wole handlowac produktami finalnymi poprzez NPC (bardzo szybko schodzi wodeczka, ktora tez szybciutka jest produkowana; nie moge ryzykowac, ze PH poleca do Habitatu Piratów i zostanie ostrzelany przez piratow, a wiadomo, ze wodka jest sprzedawana glownie piratom), a handel posrednimi zostawic tak, jak jest, czyli na Brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypakowałem oba zipy do katalogu z grą i .............. i nic :/

Po odpaleniu gry przychodzą mi dwie wiadomości:

1. The language file of The Commercial Agent does not exist,

2. The language file of Pilot Union does not exist,

wiecie może gdzie znajde te brakujące pliki ?? 😀((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mialem problemy, ale dzieki Yackowi udalo sie je rozwiazac.

Wiec tak:

0. wrzucasz z tych dwoch skryptow (CA i biblioteki) do odpowiednich katalogow gry tylko foldery scripts i t

1. pliki 8000 i 8013 z .pck na koncu zmieniasz im rozszerzenie na .zip lub nawet bez tej zmiany, pozniej musisz wypakowac je WinRarem.

2. otrzymujesz pliki .xml

3. otwierasz je notatnikiem

4. w pliku zmieniasz language ID=44 na 48 i zapisujesz

5. nazwe pliku zmieniasz z 8000-L044.xml i 8013-L044.xml na 8000-L048.xml i 8013-L048.xml

6. usuwasz z tego podkatalogu wszystkie pliki 8000-Lxxx.pck i 8013-Lxxx.pck

7. pliki 8000-L048.xml i 8013-L048.xml maja oczywiscie byc na koncu wrzucone do podkatalogu "t" w glownym katalogu gry

Teraz podsumujmy:

- wypakowanie .pck

- zmiana language ID na 48

- zmiana nazwy pliku zamiast 44 na 48

- wykasowanie wszystkich plikow 8000-Lxxx.pck i 8013-Lxxx.pck

Tutaj jest moje spolszczenie w 99% zgodne z wersja 3.2.0.7 (zostawilem jedno zdanie, bo nie wiem jak go przetlumaczyc). Tlumaczenie jest na poziomie, choc nie perfekcyjne. Uzylem do spakowania WinRAR 3.80.

http://odsiebie.com/pokaz/3663221---d019.html

Wykasuj wszystkie pliki 8000-Lxxx.pck i 8013-Lxxx.pck oraz 8000-Lxxx.xml i 8013-Lxxx.xml z podkatalogu t i wrzuc tam pliki z mojego archiwum (oczywiscie bez Readme zawartego w nim.

To mnie pomoglo (zwlaszcza to wykasowanie plikow .pck).

Jezeli nadal nie pomoze, to nie wiem, moze wtedy poradzi cos Yacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No mam problem i nie wiem gdzie umieścić to pytanie to postatnowiłam to zrobić tutaj.

A mianowicie jestem szczęśliwą posiadaczką fabryki pszenicy i destylerni wódki X3 teraz zakupiłam plantacje konopi i rajski ogród, mam tylko jednego TS mistral chciałabym teraz zakupić 2.

I tutaj mam pytanie. Czy można jednemu TS-kowi przypisać by kupował automatycznie parę produktów takich jak Teladianinum, Przyprawy stottu, i ogniwa energetyczne ?

W przyszłości chcę dokupić parę plantacji konopi i rajskich ogrodów. Ale uczynię to dopiero po zakupie elektrowni słonecznej XL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zdaje się, że w Commercial Agent można to jakoś ustawić. W sumie jeszcze nie testowałem tego skryptu, do tej pory nie postawiłem sobie żadnej stacji, fabryki, więc chwilowo nie miałem takiej porzeby. Bo normalnym trybem to handlowiec będzie kupował to, czego stacja potrzebuje jak leci. A danie mu trzech poleceń żeby kupował dany produkt raczej odpada, jednemu się tak nie da.

Ale ja i tak się nie znam więc nie przejmuj się moją odpowiedzią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to wszystko poustawiać. W opcjach agenta znajdziesz takie pozycje jak zakres obowiązków i lista towarów jakimi ma handlować/unikać. W pierwszym ustawiasz "shopper", a w drugim zmieniasz na "trade list" i dodajesz odpowiednie towary i powinno wszystko działać jak należy.

Trzeba mieć tylko na uwadze to, że aby agent mógł obsługiwać kompleks musi mieć troszkę wyższą rangę. Zwykle odpowiednio wcześniej stawiam jakąś jedną podstawową fabrykę (np. farma pszenicy w home of light, kopalnia rudy w aladna hill, itd) do szkolenia agentów. Przydzielam jej jakiś dosyć szybki statek z niezbyt dużą ładownią, np. Boa, żeby robili jak najwięcej kursów kupując ogniwa (po wylataniu w sumie 2 godzin pilot awansuje). Gdy osiągają wyższą rangę wysyłam ich do pracy w kompleksach, a na ich miejsce przyjmuję kolejnego żółtodzioba i interes się kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja znalazłam lepsze rozwiązanie. A mianowice to będzie troszku kosztowne ale bardzo dochodowe ]😀

A więc musze zakupić dodatkowo Odlewnie teladianium L, Kopalnie rudy L, jakiś laser ale nie wiem czy sie tak da by przetransportować asteroide pod moj kompleks 😀 i ją połończyć a Przyprawy stootu będe kupowqała od Boronów 😀 i a potem w przyszłości kupie tą nieszcęsną elektrownie słoneczną XL 😀 i bęe prawie samo wystarczalna jeżeli chodzi o Gwiezdną wódzie i Teladihuanę 😀

Mam tylko jedno pytanie czy jest laser którym można przetransportoważ w inne miejsce asteroide ? wiem że statki i bazy też ale czy asteroide ? no i jak sie nazywa taki laser o ile istnieje 😀

Z góry dziękuje chłopaki. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak:

do transportu asteroid najlepiej uzyc Asteroid Relocator (dajesz TS skaner asteroidow, zgarniacz rudy, teleporter, polecenia nawigacyjne i chyba tyle). Wydajesz mu rozkaz lotu do asteroidy, potem, gdy dotrze, w jego poleceniach Zapakuj Asteroide. Nastepnie lecisz gdzie chcesz. Dajesz Wypakuj Asteroide i klawiatura numeryczna ustawiasz pozycje asteroidy.

Moze przenosic tak tylko asteroidy bez fabryk.

W skrypcie Commerial Agent masz w opcjach (dawno nie gralem, bo od lipca wlacznie, wiec nie mam pewnosci) Obowiazki handlowe lub Handluj. Nastepnie liste ustawiasz na handlowa, a potem wybierasz juz towary, ktorymi ma handlowac. Na koncu radze zapisac to do jakiegos save'a w opcjach skryptu, gdyz dodanie jakiejkolwiek nowej fabryki do kompleksu powoduje zresetowanie jego opcji, a wtedy wystarczy wczytac zapisane ustawienia, dodac nowy produkt z nowej fabryki kompleksu i git.

Jak juz zauwazono, "mlodych" agentow najlepiej uczyc albo w pojedynczych fabrykach, albo w kompleksach pozbawionych chocby jednego surowca (np. elektrowni slonecznej lub kopalni).

W tej chwili na razie moje opisy moga byc niedokladne, gdyz od poczatku lipca przerwalem na razie granie w to (powody: powrot do tworzenia update'u i dodatku do mojego pluginu do TES4: Oblivion, a takze czekanie na patcha 2.5, ktory moze zniesie Tagesa, gdyz nienawidze "obrzadkow" 😀 zwiazanych ze znalezieniem plyty i jej wsadzeniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, a teraz ponieważ sam go zacząłem używać to mam pytanie do kogoś, kto już go używał dłużej i wie jak to cholerstwo skonfigurować.

Więc:

Mam stację handlową w sektorze ziemskim. Do niej dwa TSy, które w założeniu mają latać po sektorach ziemskich i skupować ziemską broń, PPO, WM/A, amunicje und andren pierdołen. I jak im to skonfigurować, żeby tylko i wyłącznie to skupywały bo jak na razie moje próby zakończyły się tym, że chłopaki siedzą na stacji i się obijają. W ustawieniach handlowca dałem na "Kupiec" - bo mają tylko kupować, nic nie sprzedawać. No i teraz czy kwestia tych procentowych ustawioeń zasobów ma tu coś o rzeczy, chyba ma ale nie doszedłem w którą stronę. Dodałem im towary do listy w każdym razie, stacji wrzuciłem 10 baniek na konto na początek. Aha, ustawienia skokowego mają jakiś sens? Znaczy się wrzuciłem im "Tak" ale się zastanawiam czy to ich własnie nie powstrzymuje bo skakać nie mogą bo nie mają bram. No i czy praktykanci są w stanie ogarnąć taki zasób obowiązków.

Btw, gdyby ktoś znalazł jakieś nonsensy w tłumaczeniu najnowszej wersji skryptu to krzyczeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że wszystko robisz dobrze tylko pilot musi mieć co najmniej rangę courier żeby móc obsługiwać kompleksy/stacje handlowe/doki zaopatrzeniowe. O moim sposobie szkolenia pisałem kilka postów wyżej. Z napędu skokowego też na początku korzystać nie będą, dopiero jak awansują o kilka rang.

Druga sprawa, przy ustawianiu towarów masz ware list type, domyślnie jest to blacklist, czyli blokowanie handlu danym towarem. Musisz to zmienić o ile tego nie zrobiłeś.

Edit:

Rangi:

The ranks

Apprentice
The apprentice will take care of purchasing resources. The apprentice is carrying out his probationary period and receives no salary.

Courier
The Courier handles not only resources, but also sells products. In addition, he can deal at Equipment Docks and Trade Stations; he can also be assigned to them. The Courier gets 20 credits per Mizura flown, paid after each flight.

Supplier
The Supplier coordinates with his homebase and in-sector colleagues. He also buys fighter drones from local stations and buys more speed and maneuverability upgrades. The Supplier gets 25 credits per Mizura flown, paid after each flight.

Trader
The Trader can deal with not only products and resoruces, but can buy or sell a complex's intermediate products. He can also use the Jumpdrive. The Trader gets 30 credits per Mizura flown, paid after each flight.

Dealer
The Dealer gets information about the homebase's financial situation, and can clear out his factory's products if there are not enough credits available. Also, he pays more attention to the trader radio chatter and avoids sectors where hostiles are reported. The Dealer gets 35 credits per Mizura flown, paid after each trip.

Major Dealer
The Major Dealer stays informed of prices during flight and will change course for a better deal. He will also repair his ship at a shipyard if required. The Major Dealer gets 40 credits per Mizura flown, paid after each flight.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...