Skocz do zawartości

x3 Ap i optymalizacja


FSEbola
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zanim rozpoczałem swoja przygode z X3 AP mialem dosc leciwy i archiwalny sprzet zlozony z E8300, 4Gb DDR2 i staruszka GTX260....

Jako poczatkujacy gracz, gralem w czysta gre (bez modów), poczatek gry jezeli chodzi o plynnosc byl zadawalajacy:

- gra nie ciela, nie klatowala

- obraz soczyscie wyrazny,

- ruch niezalkłócony

tyle ze im wiecej godzin spedzalem z X3 AP tym bardziej gra zaczela przymulac sie, w spokojnych sektorach bylo znosnie, zas w ogarnietych konfliktem badz przy duzym zageszczeniu statkow roznej masci Fraps pokazywal 5-10 klatek...stwierdzilem wowczas ze to wina mojego 5-cio letniego sprzetu, ktory nie domaga i podlega gruntownej modernizacji

po miesiacu moj zmodernizowany sprzet byl gotowy do pociagniecia zamulonego X3 AP

kompletna wymiana podstawowych podzespołów : - Core i5 2500K, 12Gb DDR3, i HD 7870 2Gb pamieci na pokladzie

odpalam X3 AP wczytuje save i tu ROZCZAROWANIE gra nadaj jak klatkowala tak klatkuje, wniosek nic innego jak zla optymalizacja gry (pamietajmy ze gram bez modów ...no poza wlasnym HQ i AllShip)

pytanie moje brzmi

istnieje jakis patch optymalizujacy AP...?? czy to marzenie scietej glowy zeby grac plynnie w kazdym momencie tej gry .....???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2012 o 10:43, Ivo napisał:

Mam podobny sprzęt - inna karta GFX560 Ti, gram na vanilii na win7 i nie mam żadnych problemów. Może masz coś z systemem ?

siedze na Win7 ULTIMATE 64bit .....

zanim wymienilem sprzet tez siedzialem na Win 7 ULT 64...tyle ze system mial ze 2 gora 2,5 roku....

po zmianie sprzetu system wgrywalem na nowo, wiec jest świezo świezy nie zasyfiony .....

kazda inna gra chodzi plynnie, bez zastrzezen na max detal ... grajac w X3 AP czy to na min. detal czy na max detal to jedno i to samo,,,,,,tak jakby sprzet nie wyrabial ..... tyle ze to niemozliwe...bardziej stawiam na beznadziejna optymalizacje AP ...( nie wiem jak jest w CT czy wczesniejszym czesciach)

az sie nie chce myslec co bedzie jak zainstaluje moda XRM 🤪 🤪 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czyste AP grałem miesiąc, zaraz po wydaniu, więc na wersji 1.0. Wszystko było OK.

Od ponad pół roku (od połowy stycznia) gram w AP+XRM. Czas gry jest więc długi, jest dodany spory mod, do tego kilka skryptów i gra śmiga jak na początku. Nawet w trakcie dużych potyczek flot generowanych przez RRF.

Sprzęt: Win7 64bit

C2D E8400

Radeon 4850

8GB RAM DDR3

W dniu 13.09.2012 o 14:38, LeWaR napisał:

TC i AP mocno wykorzystuje proca, im więcej MHz tym lepiej. Zastosuj mody NOCIV - mniej statków, mniej przeliczania.

Tego szukać daleko nie trzeba: http://xudb.pl/topic/2115-mini-mod-dla-ap/

Podaj jakie masz ustawienia w opcjach grafiki (przycisk w pierwszym oknie po uruchomieniu gry). Może tam warto poszukać najpierw rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2012 o 14:43, Yacek napisał:

Podaj jakie masz ustawienia w opcjach grafiki (przycisk w pierwszym oknie po uruchomieniu gry). Może tam warto poszukać najpierw rozwiązania.

na poczatku automatycznie..

pozniej ustawil na MAX co sie dalo....... na koniec MIN co sie dalo ..... roznicy prawie zadnej.... w zatloczonych sektorach procek dostaje zadyszki...a nie mowie juz co sie dzieje w sektorach objetych dzialaniami wojennymi gdy Terranie zrobia sobie wycieczkie np. do Omicron Lyrae i trafią na wczasowe argonskie M1, M2 i M7 - istna parada z pokazem Rakiet Laser Show 😮 a aj czuje sie jak na imprezie ze stroboskopem.....ide do przodu ale jakos skokami 😡 😡

Cytat

TC i AP mocno wykorzystuje proca, im więcej MHz tym lepiej.

i5 2500K krecony na 4,2

qrde chyba wyrzuce AP i zobacze co jest grane na CT.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2012 o 15:07, FSEbola napisał:

na poczatku automatycznie..

pozniej ustawil na MAX co sie dalo....... na koniec MIN co sie dalo ..... roznicy prawie zadnej.... w zatloczonych sektorach procek

A efekty? Jaki mnożnik ustawiłeś? Ustaw oba na x4.

Inna sprawa, po wymianie sprzętu dobrze by było zacząć nową grę, stare sav mogą być zaśmiecone.

Oczywiście masz AP zaktualizowany do wersji 2.5.1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2012 o 15:42, Ivo napisał:

Może za mocno pdkręciłeś procek ? Mi sie gra krzaczyła jak podkęciłem powyżej 4, jak dałem na 3,6 przestała.

gdy krece to procek testuje na Stress Prime OCCT i syntetykach...iwec problemow z krzaczeniem nie mam ...

poza tym mam procka serii K , Sandy Bridge z Turbo Boostem

Cytat

Oczywiście masz AP zaktualizowany do wersji 2.5.1?

tak....

po zmianie platformy gre rozpoczalem od poczatku , tak wiec savy sa wczytywane po rozpoczeciu nowej gry....

Panowie .....!!!!

poczatek gry jest zawsze klarowny, bez zaciec, bez klatkowania, gra sie milo problem zaczyna sie dopiero gdzies tak po miesiacu codziennej gry kiedy to juz mam spore włościa a i pozostale rasy nie proznowaly.....kiedy to transportowce handlowe ciagna sznurkiem po sektorach, a statki bojowe grupami patroluja sektory, jednym zdaniem problem zaczyna sie wowczas gdy gra generuje wiekszy ruch i sektory sa dosc mocno zagospodarowane

add..

dzis odinstalowalem AP i CT...zainstalowalem ponownie CT i zalaczylem pierwsza misje .....QRDE gra normalnie PLYNIE .....za miesiac kiedy to dorobie sie miliardów kredytów i pozdnej floty bojowej gra pewnie zamuli sie,.......oby nie.....

nie chce zaczyna co miesiac od nowa ....naprawde nie ma zadnego patcha optymalizujacego gre..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy byl temat odnosnie optymalizacji (z tego co pamietam w temacie z modem XRM).

Swoje spostrzezenia tam napisalem,sprawdz moze cos Ci sie przyda.

A moglbys sprawdzic na nowej grze, w sektorze 'konfliktowym' z 50-60 statkami ile masz klatek ?

Polecam program Fraps.

Jesli chodzi o coraz wiekszy uplyw czasu w grze,gra rowniez chodzi mi coraz wolniej,zapewne taki urok tej gry,ale

nie na tyle bym nie mogl w nia grac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2012 o 15:57, FSEbola napisał:

nie chce zaczyna co miesiac od nowa ....naprawde nie ma zadnego patcha optymalizujacego gre..??

Nie ma.

Za to kilka linków, poczytaj, popróbuj:

http://xudb.pl/topic/1067-ulepszanie-wydajnosci-gry-zbior-poprawek-i-skryptow-dla-tc/ - temat dla TC, warto jednak zaglądnąć.

Temat o wydajności TC(AP)+XRM: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?p=3863736#3863736

Ciekawy temat o optymalizacji systemu dla TC: http://www.simforums.com/forums/topic34141_post198187.html#198187

Ruch w sektorach jest zawsze taki sam, od początku gry. To ty tylko odrywasz kolejne sektory.

Gdyby gra była źle zoptymalizowana, u wszystkich by źle działała.

Ja, jak pisałem, gram od pół roku w jedną grę i nadal jest płynnie jak na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2012 o 16:25, Aldaran napisał:

Kilka razy byl temat odnosnie optymalizacji (z tego co pamietam w temacie z modem XRM).

Swoje spostrzezenia tam napisalem,sprawdz moze cos Ci sie przyda.

tak tezwlasnie teraz gdzies czytalem ze gra w czasem zwalnia

W dniu 13.09.2012 o 16:25, Aldaran napisał:

A moglbys sprawdzic na nowej grze, w sektorze 'konfliktowym' z 50-60 statkami ile masz klatek ?

Polecam program Fraps.

na poczatku gry podejrzewam ze z 60 klatek bedzie .... teraz zainstalowalem ponownie CT i mam 164 klatki

W dniu 13.09.2012 o 16:25, Aldaran napisał:

Jesli chodzi o coraz wiekszy uplyw czasu w grze,gra rowniez chodzi mi coraz wolniej,zapewne taki urok tej gry,ale

nie na tyle bym nie mogl w nia grac.

i to jest wlasnie moj problem, gra dosc znacznie u mnie zwolnila, 5-10 klatek w zageszczonych sektorach

W dniu 13.09.2012 o 16:26, Yacek napisał:

Nie ma.

Za to kilka linków, poczytaj, popróbuj:

http://xudb.pl/topic/1067-ulepszanie-wydajnosci-gry-zbior-poprawek-i-skryptow-dla-tc/ - temat dla TC, warto jednak zaglądnąć.

Temat o wydajności TC(AP)+XRM: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?p=3863736#3863736

Ciekawy temat o optymalizacji systemu dla TC: http://www.simforums.com/forums/topic34141_post198187.html#198187

Ruch w sektorach jest zawsze taki sam, od początku gry. To ty tylko odrywasz kolejne sektory.

Gdyby gra była źle zoptymalizowana, u wszystkich by źle działała.

Ja, jak pisałem, gram od pół roku w jedną grę i nadal jest płynnie jak na początku.

Yacek ,

jak zawsze z pomocna dlonia..

dzieki wam Panowie zaczytuje sie w temacie moze cos wywnioskuje

add....qrde a moze to perzez wgranie jakiegos moda ze zmiana tła w grze ...czy cos takiego...pamietam ze probowalem kiedys wgrac cos takiego i moze nieudolnie odinstalowalem i jakos wydaje mi sie ze wiele sektorów z mgielka sie pojawia teraz -- tak jak np Omicron Lyrae gdzie mgla jest tak gesta ze nic nie widac prawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcialbym wprowadzac w blad,ale pamietam ze byl 'fake patch' do usuwania mgly ktora dla mnie jest rowniez irytujaca i troche zwalnia gre w danym sektorze.

Poszukaj,lub popros Yacka - on jest tu bardziej ogarniety gdzie co i jak 😉

Mi zwalnia z czasem ale do 25-30 klatek w sektorach wojennych wiec nie moge narzekac,5-10 klatek to faktycznie zadna przyjemnosc z grania.

Szczerze mowiac nie wiem co moglbym ci jeszcze poradzic,ja ograniczam jak najbardziej ilosc zbednych procesow w tle by mi nie zamulaly kompa.

Defragmentacja,antywirus off,zasieg widocznosci w grze mam na wysoki,mi smiga z szybkoscia okolo 70 klatek,nawet po miesiacu grania nadal mam w okolicach 50 klatek,procz tego co nadmienilem wyzej.Te tła rowniez zainstalowalem i mysle ze nie maja wiekszego znaczenia przy obciazaniu gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2012 o 17:31, Aldaran napisał:

Nie chcialbym wprowadzac w blad,ale pamietam ze byl 'fake patch' do usuwania mgly ktora dla mnie jest rowniez irytujaca i troche zwalnia gre w danym sektorze.

Poszukaj,lub popros Yacka - on jest tu bardziej ogarniety gdzie co i jak 😉

Chodzi o NoFog: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=273698

Ale to tylko do czystej gry TC, nie polecam w grze z jakimiś modami (np. XRM) lub w AP.

Jeśli chcemy mieć brak mgły w grze z modem lub w AP musimy sami edytować plik TBacground. Jak ktoś ciekawy, to musiałbym odkurzyć memory i dopiero powiem co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2012 o 17:43, Yacek napisał:

w AP musimy sami edytować plik TBacground. Jak ktoś ciekawy, to musiałbym odkurzyć memory i dopiero powiem co i jak.

jakby co to czekam.....

tymczasem zainstaluje poraz ponowny AP i wczytam SAVE

tyle ze mam pytanie ( jako malo ogarniety w tym temacie) czy nie jest tak ze jak juz modyfikowalismy gre modem czy skryptem to on zapisal sie w save i ponowne odsavowanie go po odinstalowaniu i nowym zainstalowaniu czystej gry znowu mam wczytac poprzednie ustawienia ...tak jak ze skryptem HQ

W dniu 13.09.2012 o 17:31, Aldaran napisał:

ograniczam jak najbardziej ilosc zbednych procesow w tle by mi nie zamulaly kompa.

Defragmentacja,antywirus off,zasieg widocznosci w grze mam na wysoki,mi smiga z szybkoscia okolo 70 klatek,nawet po miesiacu grania nadal mam w okolicach 50 klatek,procz tego co nadmienilem wyzej.Te tła rowniez zainstalowalem i mysle ze nie maja wiekszego znaczenia przy obciazaniu gry.

zarzucam msconfig i wywalam wszystkie uslugi i programy w tle , zobaczymy moze cos pomoze 🤨

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odpalić skrypt a.destroy.ships (tymczasowe rozwiązanie zanim nie znajdą rozwiązania problemu spawnowania tysiąca statków w AP) - jest duża szansa że masz właśnie taki przypadek nawet o nim nie wiedząc.

Skrypt i opis jest tu: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=326926&start=15#3938511

Sam grałem w AP (ponad130h gry) myśląc że mój 4 rdzeniowy Phenom jest za słaby na ten mega zoptymalizowany silnik 😉 i przypadkiem znalazłem w jednym z sektorów chmarę splickich statków.

Po odpaleniu skryptu FPS wzrosło mi o jakieś 50%.

Przed odpaleniem gry polecam Ci też GameBooster (wyłącza zbędne usługi/aplikacje przed urucuhominiem gry i przywraca je po zakończeniu grania): http://www.iobit.com/gamebooster.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2012 o 07:20, Mycu napisał:

Spróbuj odpalić skrypt a.destroy.ships (tymczasowe rozwiązanie zanim nie znajdą rozwiązania problemu spawnowania tysiąca statków w AP) - jest duża szansa że masz właśnie taki przypadek nawet o nim nie wiedząc.

Skrypt i opis jest tu: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=326926&start=15#3938511

Mycu dzieki ....tyle ze skasowalem gre i zaczalem od poczatku

i nie wiem na jakiej podstawie Yacek twierdzi ze

Cytat

Ruch w sektorach jest zawsze taki sam, od początku gry. To ty tylko odrywasz kolejne sektory.

Yacku mam mniejsze doswiadczenie w tej grze ale stanowczo stwierdzam ze ruch w poszczegolnych sektorach teraz na poczatku gry jest znacznie mniejszy, wrecz powiedzialbym ze sektory sa 'puste' w porównaniu do tego co wygenerowala mi gra w poprzedniej odslonie 🤔 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...