Skocz do zawartości


- - - - -

Ulepszanie wydajności gry. Zbiór poprawek i skryptów dla TC.


50 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sorkvild

    Kapitan

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1379 postów
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 18 luty 2010 - 17:32

W związku z częstymi pytaniami na forum dotyczącymi tego jak zwiększyć ilość fps w grze i tym samym wydajność, postanowiłem zebrać wszystkie patcho-mody. Linki prowadza do odpowiednich tematów na forum Egosoft, skąd można pobrać owe pliki.

Mody poniżej zamieszczone są kompatybilne z patchem 2.5.

Aplikowanie patchy jest jedna z metod. Druga z metod są czynności jakie należy przeprowadzić na naszym komputerze celem uzyskania dobrej wydajności systemu. Warto zapoznać się z poradnikiem autorstwa STx89 pod tytułem "Poprawa wydajności przed uruchomieniem gry" link: http://xudb.pl/topic...chomieniem-gry/

Zachęcam do podzielenia się własnymi uwagami oraz spostrzeżeniami podczas poprawy wydajności w czasie gry.



No Civilians
Mod istnieje w dwóch wersjach. Wersja A usuwa statki cywilne oraz taksówki. Część cywilnych lotów pozostaje w grze np. Statek Szpitalny. Z kolei wersja B tego patcha jest bardziej radykalna i usuwa wszelkie statki należąca do cywilów. Patch ten jest zgodny z wersja 2.5.

http://forum.egosoft...ic.php?t=262259

***

Shader enhancement mod a.k.a SS_T's X3TC Performance upgrade
Mod ten podmienia pliki shadeów na te znane z X3Reunion. Rożnica w grafice jest niezauważalna, podczas gdy wydajność w pewien sposób wzrasta.

http://www.thexuniverse.com/forum/showt ... post145757

***

Low Polygon Asteroids
Ten patch podmienia asteroidy na obiekty o mniejszej złożoności.

http://forum.egosoft...ic.php?t=176980
Ten plik pochodzi z czasów X3Reunion i jest w starym formacie .spk.
Należy pobrać wersje fake patch stad http://www.megaupload.com/?d=YTGD46OA

***

Remove Rocks
Bardzo popularny skrypt. Należy go aktywować poprzez edytor skryptów. Usuwa on wszelkie skalne drobiny, lupki oraz drobiny odciążając tym samym grę.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... highlight=

***

Remove Adsigns
Ten mod usuwa wszystkie ekrany, telebimy które znajdują się przy każdej stacji. Jest to jeden z modów, które warto dodać do swej gry celem ulepszenia wydajności.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... ht=adsigns

***

Replace Corp HQs and Military OPs with standard EQ dock
Rekomendowany dla wszytskich, którzy narzekają na spadki płynności w czasie pobytu w sektorze z siedziba korporacji. Istnieje dwie wersje. Wersja A zamienia model korporacji na zwyczajny dok zaopatrzeniowy, z kolei wersja B zamienia model siedziby korporacji na instalacje wojskowa.

http://forum.egosoft...ic.php?t=245468

***

X3 Unleashed
Autor tego moda drastycznie zmniejszył ilość wszelkich statków we wszechświecie o ponad polowe począwszy od cywilów, handlarzy oraz statków wojskowych. Aplikacja tego moda skutkuje znacznym przyspieszeniem gry poprzez zwolnienie zasobów cpu. W prawdzie jest to wersja rozwojowa (dedykowana dla wersji 2.1) i poprzez tak masywna redukcje statków handlowych fabryk może wystąpić spowolnienie gospodarki w grze.

http://forum.egosoft...ic.php?t=260355

***

Toned down bullet effects
Podmiana efektów trafienia na jeden efekt trafienia pochodzący z laserowego działka impulsowego. Może podnieść płynność podczas walk na platformach ze słabszymi kartami graficznymi.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... highlight=

***

Tubeless Complex
Usuwa laczenia rurowe miedzy fabrykami w kompleksach produkcyjnych

http://forum.egosoft...ic.php?t=167224

***
More performant complex tubes
Ten mod poprawia wydajnosc przy budowaniu k. produkcyjnych, zastepujac laczenia rurowe nowymi o mniejszej ilosci polygonow.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... sc

***

Improved Combat Frame Rate
W tym modzie autor mocno uprościł, zredukował a także usunął efekty cząsteczkowe pojawiające się przy trafieniach bronią. Mod ten ma za zadanie wzmóc wydajność podczas walk.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... c&start=30

***

Combat Mod 3
W prawdzie nie jest to mod stworzony celem poprawy wydajności w czasie gry. Mod ten powstał celem poprawienia parametrów broni, rakiet oraz osłon. Statystyki każdej z nich zostały skrupulatnie przemodelowane.Skutkuje to bardziej wiarygodnymi rezultatami walk oraz dłuższym czasem ich trwania. Dzięki temu modowi, można na przykład zapomnieć o zniszczeniu platformy bojowej przez 5 Xenonskich L. Druga cecha tego moda jest nowa oprawa dźwiękowa oraz co ważne ... przemodelowanie efektów pocisków oraz trafień. Sa to bardziej zoptymalizowane modele wyglądające równie dobrze lub nawet lepiej!

Na poniższych filmach autor prezentuje swoje dzieło raz porównuje wydajność do gry standardowej.



Mod do pobrania jest z forum TheXUniverse
http://www.thexuniverse.com/forum/showt ... adid=13553

Dla tych co chcą pozostać przy standardowych właściwościach broni i osłon, a chcą cieszyć się nowymi efektami broni, trafień, wyglądem laserów oraz nowym czytelnym GUI - można użyć Military HUD MK3, który jest również polecany przy jednoczesnym korzystaniu z Combat Mod'a.

http://www.eutharan.com/ulfius/CMODII_C ... r%20TC.rar

#2 Sorkvild

    Kapitan

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1379 postów
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 18 luty 2010 - 17:32

***rezerwacja posta***

#3 Konrad162

    Pilot myśliwski

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 636 postów
  • LokalizacjaUlica Sezamkowa
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 18 luty 2010 - 18:59

Sorkvild nie wysłuchali Twojej prośby i przenieśli Cie do skryptów ^^

#4 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 18 luty 2010 - 19:02

Zgraliśmy się B)
I to za bardzo.
Temat przeniesiony, dlatego że poprawę właśnie uzyskuje się skryptami i modami, ktoś kto chce grac w czystą grę i tak nie pokusi się na zmiany. Temat przyklejony. Swój usunąłem, to samo, a tu zdecydowanie lepiej.

#5 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 21 luty 2010 - 21:17

Dziwna sprawa. Postanowiłem spróbować moda LowPoly i gra zaczęła po jego instalacji chodzić wolniej niż przed, mimo że asteroidy faktycznie straciły na detalach. usunąłem pliki z modem i znów gra śmiga.
Jak u was z tym modem jest?

#6 Sorkvild

    Kapitan

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1379 postów
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 21 luty 2010 - 21:43

Hmm dziwna sprawa. U mnie w sektorach gdzie jest mnostwo tych skalek, mod ten zdaje sie dzialac.

Dla przykladu. Nowy start - bankrut zabojca. Bez modyfikacji w tym sektorze nieco zwalnia. Gdy zapodalem low poly, to smiga tak jakbym remove rocks wrzucil (podczas gdy jeszcze nie wrzucilem).
Dodatkowo wrzucam remove rocks, bo statki zwlaszcza te wieksze nie potrafia latac w tych skalkach i czasami robia jakies karkolomne manewry by wyminac te drobiny.

#7 berengar(Gość)

  • Goście

Napisano 16 marzec 2010 - 18:35

:(

#8 Sorkvild

    Kapitan

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1379 postów
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 20 marzec 2010 - 15:32

Dodalem Tubeless complex oraz dodalem link z low poly asteroids.

#9 Lizard

    Pilot myśliwski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 690 postów
  • LokalizacjaHull

Napisano 20 marzec 2010 - 16:45

Dzięki Skorvild za info o Cmod 3 :( zainstalowałem i robi naprawdę wielkie wrażenie :)

#10 K3NZO

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 20 marzec 2010 - 20:49

jaro napisał:

Dzięki Skorvild za info o Cmod 3 :( zainstalowałem i robi naprawdę wielkie wrażenie :)


Przede wszystkim niweluje kretyńskie statystyki Generatora plazmowego, jak dla mnie to główna zaleta tego moda.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych