Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion - dla Albion Prelude


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 14.03.2013 o 17:50, Joshi napisał:

Hmm, Yacek masz może bezpośredni link do spolszczenia XRM? W opisie moda pisze że spolszczenie jest na mamucie a nigdzie nie mogę go znaleźć. Albo ja ślepy jestem albo spolszczenia na mamucie nie ma...

Pierwszy post, sekcja "Tłumaczenie moda".

W dniu 14.03.2013 o 18:04, Joshi napisał:

EDIT: Czy wiadomo jak się ma w tym modzie sprawa opuszczania statków przez pilotów? Trzeba instalować NPC bailing addon czy piloci domyślnie wyskakują częściej niż w vanilli?

Trzeba instalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie wiem, czy to dobre miejsce na ten post, ale skoro gram z XRM, to chyba tak.

Chodzi o strzelanie. Aktualnie korzystam z myszy (padł mi joystick) i zauważyłem, że pociski lecą dokładnie tam, gdzie skierowany jest kursor. Chciałbym włączyć celowanie automatyczne - zakupiłem polecenia bojowe MK2 i włączyłem celowanie (napis pod laserami - 'autocelowanie: WŁ'). I co? Pociski dalej lecą za kursorem, nawet jeśli znacznik celu miga na niebiesko i czerwono. Efektem jest żałosna celność - statki wrogów wyczyniają takie manewry, że zwyczajnie nie jestem w stanie celować w nie dłużej, niż ułamek sekundy. Nie wtedy, gdy trzeba się skupiać na kilku innych czynnościach jednocześnie.

Da się to jakoś ustawić, żeby mysz służyła TYLKO I WYŁĄCZNIE do manewrowania statkiem, a broń ją ignorowała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pociski zawsze lecą za kursorem, ty masz sterować kursorem tak, aby ogień trafiał w cel. Sprawdź sobie zachowanie znacznika celowania, w zależności od odległości w jakiej jest twój cel. Strzelaj nie w cel, a w znacznik celowania.

Możesz kombinacją Shift+N powrócić do klasycznego stylu sterowania z X3 Reunion, tylko że:

- będziesz leciał zawsze tam gdzie kursor.

- będziesz strzelał zawsze tam gdzie lecisz.

- będziesz musiał ciągle przełączać się do tego trybu, nie ma możliwości ustawienia go na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, i znowu się wygłupiłem. 🤔

Strzelanie prawym przyciskiem myszy to strzelanie na kursor. Wtedy autocelowanie ('przyciąganie' celowania do znacznika celu z poleceń bojowych MK2) nie działa, trzeba samemu gonić za znacznikiem, nawet jeśli miga.

Naciskając Ctrl strzelamy klasycznie - wtedy autocelowanie działa, jeśli jest włączone, położenie kursora ignorowane.

Wystarczyło w opcjach sterowania zamienić ctrl i prawy przycisk myszy - teraz wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2013 o 12:04, stud3ntII napisał:

Następne pytanie: czy i gdzie można znaleźć/kupić/zdobyć/ukraść Gonerskiego Paladyna (M2)?

Gdzie ukraść, to nie wiem, ale kupić można w stoczni Gonerów w sektorze Lightseeker.

Zainstaluj sobie mapę Scorpa, nie będziesz musiał zadawać takich pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.29

Informacja: Informacja o wersji 1.29

Wersja dotyczy głównie kompatybilności XRM z patchem 3.0 dla AP. Przed instalacją należy zaktualizować AP do wersji 3.0.

Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.28 zarówno w wersji TC jaki AP.

Jeśli chcemy zagrać w fabułę "Przełamanie barier" dodaną przez patch 3.0 wymagane jest rozpoczęcie nowej gry po instalacji wersji 1.29. Kontynuacja gry rozpoczętej na wcześniejszej wersji XRM da nam dostęp tylko do fabuł z AP 3.0 Ciemne Interesy, Kłopoty korporacji.

Wersja jest od teraz dostępna tylko w formacie .zip do instalacji manualnej, nie wersji do instalacji przez PM.

Należy więc zapoznać się z instrukcją instalacji w drugim poście.

Pliki, które uległy zmianie:

XRM Part 1

XRM Part 2

XRM Part 3

Hull Packs

Backgrounds Pack

Advanced Universe

Proszę upewnić się, że przekopiowaliście wszystkie pliki skryptów z części 2, zmieniło się w nich bardzo dużo. Wystarczy skopiować i wkleić je do folderu scripts w odpowiednim katalogu gry, nadpisuje oryginały.

Użytkownicy AP - kopiują skrypty z folderu "scripts_AP"

Użytkownicy TC - kopiują skrypty z folderu "scripts_TC"

STATKI, KTÓRE POWINNO SIĘ SKLONOWAĆ:

Tylko przy kontynuacji gry

Mistral

Griffon

STATKI, KTÓRYCH NIE MOŻE BYĆ W SEKTORZE PODCZAS UPGRADE:

Tylko przy kontynuacji gry

Griffon

Należy pobrać i wypakować (zainstalować) wszystkie pliki. Pliki cat/dat moda podmieniamy pamiętając w jakiej kolejności mieliśmy zainstalowane poprzednio. Podmieniamy je na aktualne pliki. Również pliki z katalogu script z archiwum PART 2 należy przekopiować do katalogu script w katalogu gry.

Po zainstalowaniu wszystkich składników moda należy:

1. Uruchomić grę z ostatniego zapisu.

2. Otworzyć Edytor Skryptów. Jak ktoś nie wie, to opisane jest to w FAQ#3

3. W Edytorze Skryptów przeglądnąć listę skryptów i odszukać skrypt o nazwie "temp.xrm.1.28to1.29patch.AP".

4. Uruchomić ten skrypt, poprzez naciśnięciu klawisz r mając ten skrypt podświetlony na liście. Następne okna potwierdzamy enterem. Po uruchomieniu skryptu możemy kontynuować grę. Polecałbym zapisać grę po wykonaniu skryptu.

Skrypt "temp.xrm.1.28to1.29patch.AP" możemy usunąć z katalogu "script", ale nie jest to konieczne.

ZMIANY W WERSJI 1.29:

Fixed - Mistral reversed cargo sizes

Fixed - Broken external dock on Griffon

Fixed - Aquilo cargo reduction and price increase

Fixed - Skirnir price increase

Fixed - I/Z price disparity (AP)

Fixed - No war pack terran/commonwelth reps set to neutral (AP)

Fixed - Taipan gains weapon energy, recharge rates and rudder

AP3.0 Compatibility:

Fixed - Merged all necessary 3.0 changes into the XRM files

Fixed - Moved conflicting sector "Credits Received" (restart required to see this and thus play one of the new plots)

Added - New ships from AP3.0 renamed to Mercury Sentinel, Cheetah (acinonyx), Komodo (pteranodon)

Added - New ships added to shipyards except Cheetah, which is only available through the plot or at a research station

Wersja 1.29 jest zarówno dla TC jak i dla AP.

Instalacja moda w grze AP odbywa się w ten sam sposób co w TC, należy tylko pamiętać, że AP jest zainstalowany w folderze Addon i tam należy kopiować wszystkie pliki moda.

Wersja 1.29 zawiera aktualne polskie tłumaczenie.

Tłumaczenie jest kompletne, zarówno dla wersji XRM AP jak TC.

Tłumaczenia dostępne do tej pory na Mamucie zostały usunięte.

Moje mini poprawki będą dostępne na Mamucie w najbliższym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2013 o 16:40, Prowler napisał:

Na jakiej głównej stronie ?

U mnie po uruchomieniu AP pod głównym menu podana jest tylko nazwa moda i wersja gry (3.0) na dole po prawej stronie.

No właśnie o główne menu mi chodzi, mam wersje 1.27 i IEX 1.4a (mimo zainstalowania XRM 1.29 i IEX 1.5a, a gdy zaczynam gre z zapisu czy od nowa to pisze ze patch 1.29 zainstalowany, save tez uaktualniam do wersji 1.29 bez problemu więc nie wiem co z tym głównym menu, cos zle zrobilem czy ma tak być właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się mini aktualizacja moda o numerze 1.29b

Informacja: info o wersji 1.29b

Zmiany:

Zmieniona nazwa sektora "Transaction Denied" na "Lost Order" ze względu na wymagania fabuły Ciemne Interesy z patcha 3.0 AP.

Pliki, które uległy zmianie:

XRM Part 2 (wystarczy tylko wypakować pliki cat/dat zawarte w Part 2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacku mam pytanie gram w XRM spędziłem już sporo czasu (komplex złożony z ok 20 stacji) prawie 200 mil kredytów ,,satelity rozmieszczone w każdym sektorze itd.) ale co z wojną w XRM wlatując w sektory zagrożone dostaję misje wojny ale wszyscy ziemianie na niebiesko i nie wiem czy ich atakować czy robić coś innego i już mnie bierze frustracja bo gdy grałem z 9 miesięcy temu to też tak miałem więc nie wiem czy coś źle zrobiłem instalując mod . bo jesli to tak mam wyglądać to szkoda było mojego czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich ustawień NPC BA używacie w AP z XRM ? W TC z tym modem miałem 2/4/5 (małe/duże/wielkie statki) i było ok, ale w AP przy podobnych ustawieniach wszędzie wala się tyle złomu, że głowa boli. Wleciałem dziś do Grand Exchange i zobaczyłem ponad 30 opuszczonych statków, od M5 aż do M7, podobnie jest w sektorach objętych działaniami wojennymi. Wiem, ze nie muszę tego wszystkiego zbierać, ale trochę dziwnie to wygląda i niepotrzebnie kusi 🤔 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2013 o 18:52, jack732 napisał:

Yacku mam pytanie gram w XRM spędziłem już sporo czasu (komplex złożony z ok 20 stacji) prawie 200 mil kredytów ,,satelity rozmieszczone w każdym sektorze itd.) ale co z wojną w XRM wlatując w sektory zagrożone dostaję misje wojny ale wszyscy ziemianie na niebiesko i nie wiem czy ich atakować czy robić coś innego i już mnie bierze frustracja bo gdy grałem z 9 miesięcy temu to też tak miałem więc nie wiem czy coś źle zrobiłem instalując mod . bo jesli to tak mam wyglądać to szkoda było mojego czasu

Gracz nie jest stroną w konflikcie. Nastawienie stron biorących udział w konflikcie zależy od ustawień wróg/przyjaciel gracza i jego reputacji. Mnie tam ta wojna nie bawi i całkowicie ją olewam.

W dniu 23.05.2013 o 19:02, Prowler napisał:

Jakich ustawień NPC BA używacie w AP z XRM ? W TC z tym modem miałem 2/4/5 (małe/duże/wielkie statki) i było ok, ale w AP przy podobnych ustawieniach wszędzie wala się tyle złomu, że głowa boli. Wleciałem dziś do Grand Exchange i zobaczyłem ponad 30 opuszczonych statków, od M5 aż do M7, podobnie jest w sektorach objętych działaniami wojennymi. Wiem, ze nie muszę tego wszystkiego zbierać, ale trochę dziwnie to wygląda i niepotrzebnie kusi 🤔 😛

Ja gram z dużo większymi 😀 (6/12/18)

Złom zbieram tylko gdy:

1. brak kasy na koncie (nie mam fabryk).

2. jest interesujący mnie statek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"komplex złożony z ok 20 stacji"" jak to możliwe"

1. Nie znam się na ustawieniach i sam nie wiem czy dobrze zmodowalem grę.

Na tę chwilę mam 29 stacji w kompleksie , układam stacje jedna obok drugiej po 6 a następnie tworzę kolejną linie za nimi 2 fabryki ogniw energetycznych dużo wyżej bo są bardzo duże (układam stacje jak kartofle w ogródku w grządkach 😀 )

2.Yacek "Gracz nie jest stroną w konflikcie. Nastawienie stron biorących udział w konflikcie zależy od ustawień wróg/przyjaciel gracza i jego reputacji. Mnie tam ta wojna nie bawi i całkowicie ją olewam." to co robisz w świecie x , ja nie mam żadnych misji gdzieś pisałeś że mod ma własną wojnę o co biega - poprostu dalsze granie straciło sens , brak wyzwań, misji itp

jeszcze jedno jak zbierać złom - "cytat Yacek 2. jest interesujący mnie statek."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2013 o 06:28, zamek9 napisał:

""komplex złożony z ok 20 stacji"" jak to możliwe ? ja mam kilka kompleksów i nie mogę dodać więcej jak 9 stacji. Skąd mam takie ograniczenie ? czegoś nie zainstalowałem czy może własnie cos zainstalowałem co mnie tak ogranicza....

Być może stawiasz je zbyt daleko od głównego węzła kompleksu, max odległośc fabryki od węzła to bodajże 20km.

W dniu 24.05.2013 o 07:31, jack732 napisał:

2.Yacek "Gracz nie jest stroną w konflikcie. Nastawienie stron biorących udział w konflikcie zależy od ustawień wróg/przyjaciel gracza i jego reputacji. Mnie tam ta wojna nie bawi i całkowicie ją olewam." to co robisz w świecie x , ja nie mam żadnych misji gdzieś pisałeś że mod ma własną wojnę o co biega - poprostu dalsze granie straciło sens , brak wyzwań, misji itp

jeszcze jedno jak zbierać złom - "cytat Yacek 2. jest interesujący mnie statek."

Wojna jw AP jako taka jest strasznie nudna i po paru misjach praktycznie każdy ma jej dość (nie kończy się, sektory nie zmieniają właściciela, itd) i wyłącza komunikaty z nią związane. Skoro jednak chcesz walczyć i dostałeś misję to zmień sobie w globalnych rozkazach ustawienia dot. terran na 'wróg' i ruszaj do boju 😀 Po paru zniszczonych statkach będziesz dla nich wrogiem i wszystko wróci do 'normy'.

Ogólnie X3 to typowy sandbox, fabuły i misje są tylko małym urozmaiceniem (zresztą zwykle mało ciekawym) i od samego gracza zależy jakie cele i wyzwania sobie w danej grze wymyśli. Trzeba uruchomić wyobraźnię.

Jeśli zupełnie brak Ci pomysłów to możesz spróbować zerknąć do opowiadań pilotów tutaj albo na forum egosoft (niestety język ang. wymagany), czasem można co nieco podpatrzeć.

Zbieranie złomu- po zainstalowaniu i odpowiednim skonfigurowaniu skryptu NPC Bailing Addon piloci będą opuszczać statki także w czasie walk NPC. Jeśli do tego będziesz miał zainstalowany Salvage Command Software (lub podobny skrypt) to będziesz mógł przejmować każdy taki opuszczony statek, niezależnie od jego wielkości. Więcej info w FAQ 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...