Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion - dla Albion Prelude


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 21.12.2012 o 13:23, Mycu napisał:

Czy po aktualizacji XRM-a i podmianie HULLPACKów należy też odpalić temp.srm.hull.reload.xml, czy wystarcza tylko podmiana plików cat/dat?

Jeżeli posiadasz statki, których rozmiar kadłuba uległ zmianie w nowym Hull Packu, to tak.

Skrypt możesz uruchamiać tyle razy, ile chcesz, zmiany wprowadzi tylko raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.28

Informacja: Info o wersji 1.28

Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.27 zarówno w wersji TC jaki AP

Wersja jest od teraz dostępna tylko w formacie .zip do instalacji manualnej, nie wersji do instalacji przez PM.

Należy więc zapoznać się z instrukcją instalacji w drugim poście.

Jeśli gramy w wersję Steam, należy się upewnić, że przed aktualizacja moda do wersji 1.28 nastąpiła aktualizacja gry ze Steam do wersji 2.5.2 (AP) lub 3.2c (TC).

Ma to zapobiec nadpisaniu przez aktualizację Steam plików skryptów zmienionych przez mod XRM.

Pliki, które uległy zmianie:

XRM Part 2

Hull Packs

Proszę upewnić się, że przekopiowaliście wszystkie pliki skryptów z części 2, zmieniło się w nich bardzo dużo. Wystarczy skopiować i wkleić je do folderu scripts w odpowiednim katalogu gry, nadpisuje oryginały.

Użytkownicy AP - kopiują skrypty z folderu "scripts_AP"

Użytkownicy TC - kopiują skrypty z folderu "scripts_TC"

STATKI, KTÓRE POWINNO SIĘ SKLONOWAĆ:

Tylko przy kontynuacji gry

All Sentinel TSs

Mistral

Mistral Superfreighter

STATKI, KTÓRYCH NIE MOŻE BYĆ W SEKTORZE PODCZAS UPGRADE:

Tylko przy kontynuacji gry

brak

Należy pobrać i wypakować (zainstalować) wszystkie pliki. Pliki cat/dat moda podmieniamy pamiętając w jakiej kolejności mieliśmy zainstalowane poprzednio. Podmieniamy je na aktualne pliki. Również pliki z katalogu script z archiwum PART 2 należy przekopiować do katalogu script w katalogu gry.

Tym razem nie ma specjalnego skryptu aktualizującego, który musimy uruchamiać po aktualizacji moda.

ZMIANY W WERSJI 1.28:

Fixed - Sentinel TSs rebalanced

Fixed - Mistral and Mistral Superfreighter rebalanced to be the Argon equivalent of a Sentinel TS

Fixed - Missing models on player bought Equipment Docks in TC

Fixed - Emeus gains speed and cargo.

Fixed - Otas ships get a rep requirement for purchase increase to match ATF levels.

Wersja 1.28 jest zarówno dla TC jak i dla AP.

Instalacja moda w grze AP odbywa się w ten sam sposób co w TC, należy tylko pamiętać, że AP jest zainstalowany w folderze Addon i tam należy kopiować wszystkie pliki moda.

Wersja 1.28 zawiera aktualne polskie tłumaczenie.

Tłumaczenie jest kompletne, zarówno dla wersji XRM AP jak TC.

Tłumaczenia dostępne do tej pory na Mamucie zostały usunięte.

Wersja nie wymaga aktualizacji mini poprawek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 1.28 zauważyłem że zmienia nie tylko statki ale również gamma kayon emitera bo z 10km (1.27) jest aktualnie 8km zasięg.

A teraz szukam porady ponieważ Improved-Kha'ak 2 wprowadza mi dziwną reakcję gry. Mianowicie po jakiś 10h gry po paru eliminacjach takich inwazji w sektorach gdzie nastąpiły one (tam gdzie nastawiały khaak jajca) gdy włączymy mape sektora gra wywala się mianowicie winda twierdzi że program odmówił posłuszeństwa (co prawda ja również odmówił bym posłuszeństwa każdemu produktowi microsoftu). Problem ten jak zauważyłem można wyeliminować przywracając pliki (wcześniejsza kopia wszystkich plików gry) ale jedynie na jedno wczytanie gry przy ponownym loadzie powtórka.

Co do modów/skryptów mam włączone:

- XRM 1.28 (Hull Multiplying Pack - HIGH, Backgrounds Pack, Docking Computer ware size fix for CODEA)

- NPC Bailing Addon v1.7.8 (JSONparserlibrary-V1.1)

- ADAMS-ITT_V10

- Missile Defense Mosquito

- Ranks for Xenon, Kha'ak, Pirates and Yaki V1.03

- Missile Defense Mosquito

- Free Jump

- Salvage Command Suite V4.07

- Khaak Invasions v1.4c (myślałem że to to więc przy drugiej próbie odmontowałem ale nic to nie dało)

- Improved Kha'ak 2: The Revenge

- XPluginManager (w nim mam globa zmodyfikowanego by zwiększyć zasięg komunikacji i zmodyfikowane zasięgi skanerów)

- X3 map by Scorp

Próbowałem parę razy za każdym razem odpalając grę od nowa.

A tak przy okazji znalazłem ogromny cheat mianowicie używając scsa a dokładniej opcji do przejmowania okrętów przy użyciu hackerchipsów można przejąć każdy okręt nawet M2/M1 z 100% kadłuba. Jedynie należy utrzymywać nisko tarcze i odległość od niego. Kruczek w tym by po każdej udanej fazie włamywania zapisać grę a gdy faza następna się nie powiedzie load i przykładowo gdy zapisaliśmy grę gdy scs był w fazie finalnej ale nie powiodła się ostateczna faza po loadzie znów jesteśmy w fazie finalnej. Po prostu każda faza jest losowana w chwili jej nadejścia czyli dla M2 jest 7 faz 1-5 finalna i przejęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W opcjach Improved Kha'ak masz możliwość zdefiniowania rodzajów Jaj Kha'ak. Domyślnie małe Jaja to miny miażdżące. Być może one są powodem problemów. Zmień małe Jaja na np. satelity.

2. To jeden z aspektów XRM, przejmowanie statków przez SCS. Opis jest w pierwszym poście tego tematu. Zapisując stan gry masz wpływ na losowość zdarzenia. I cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info sprawdzę to ponieważ ten mod jest ciekawy.

1. A teraz mam spostrzeżenie i jak się myle proszę o naprostowanie mojego rozumowania. Mianowicie zauważyłem iż advanced corvetta jest za bardzo opływowa i jest znacznie trudniejszym celem dla kompa od innych M6. Moje spostrzeżenie zaobserwowałem jak w TC bawiłem się z kha'akami w ich sektorach i zwykła corvetta znacznie mniej czasu wytrzymywała od advanceda a dodam że tam przejołem również frigate (fajnie gada te nazwe w grze) i ona również nie wytrzymywała tego czasu co advanced corvetta. Na zakończenie tego wątku polecam próbę przejęcia kontenera advanced corvettą - swego rodzaju wyzwanie przy prędkości przekraczającej 30.

2. Teraz mam pytanko czy ktoś przetestował w SCS czy sumują się naprawy większej ilości aranów/Mobile Repair Ship. Aaaa jeszcze apropos SCSa ciekawe czy jak by się przyspieszyło np K/I/Z/J... do prędkości przekraczającej prędkość Quantum Shockwave Cannona czyli 510 czy by obrywał sam. Zauważyłem że ten fakt już został poruszony i może ograniczą ten tuning w kolejnych wersjach SCSa - w wersji 4.11 nadal bez zmian.

3. Ciekawe dla czego (a może już ktoś tego próbował) nie dodano np Terraformer CPU Ship (bo akurat jemu by to pasowało) jakiejś nowej broni o bardzo dużym dmg i czasie przeładowania oraz by była tylko dostempna w main (główna czy jakoś tam bo nie wiem ja używam wersji ENG z powodu nie dostania świra podczas kombinowania jak by to było po polsku jak się czyta orginalne fora od skryptów) nie na wieżyczkach bo te mają zbyt duży kont ostrzału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2012 o 12:53, heimdall napisał:

3. Ciekawe dla czego (a może już ktoś tego próbował) nie dodano np Terraformer CPU Ship (bo akurat jemu by to pasowało) jakiejś nowej broni o bardzo dużym dmg i czasie przeładowania oraz by była tylko dostempna w main

Być może dlatego, że statki CPU nie były statkami bojowymi. Miały inne zastosowanie - terraforowanie światów, przy pomocy produkowanych na nich innych statków-robotów. W ten sposób zachowany został ich pierwotny charakter.

W dniu 30.12.2012 o 13:03, LeWaR napisał:

Jak się przeczyta FAQ to świra się nie dostanie. Tam są rozwiązania podane na tacy.

Ale jemu nie chodzi o problemy ze spolszczeniami skryptów, a o konwersję nazw broni, między polskimi nazwami, a oryginalnymi, które są używane w postach na forum angielskim.

Co do takiej konwersji, to jeśli chodzi o podstawową broń i rakiety z TC (AP) znajdziesz ją tu: http://strony.aster.pl/yacekx3/Bron_i_rakiety.htm

W dniu 30.12.2012 o 12:53, heimdall napisał:

2. Teraz mam pytanko czy ktoś przetestował w SCS czy sumują się naprawy większej ilości aranów/Mobile Repair Ship.

Nie wiem co przez to rozumiesz.

Każdy Aran naprawia zadokowane w nim statki. Każdy statek zadokowany w Aranie naprawiany jest z tą sama prędkością. Nie ma znaczenia ile masz Aranów. Prędkość naprawy można zwiększyć poprzez zakup odpowiedniego Upgrade (dostępne w rozkazach SCS w Aranie).

W dniu 30.12.2012 o 12:53, heimdall napisał:

2. Aaaa jeszcze apropos SCSa ciekawe czy jak by się przyspieszyło np K/I/Z/J... do prędkości przekraczającej prędkość Quantum Shockwave Cannona czyli 510 czy by obrywał sam. Zauważyłem że ten fakt już został poruszony i może ograniczą ten tuning w kolejnych wersjach SCSa - w wersji 4.11 nadal bez zmian.

Pewnie tak. Tylko że ten cheat z podnoszeniem prędkości statków, jest efektem ubocznym SCS-a, nie wiem nawet czy autor o tym wie, chyba nikt mu nie zgłosił tego jako błędu.

PS. Następnym razem pisz w odpowiednich tematach (te pytanie powinny być w temacie SCS, bo niego dotyczą i nie mają nic wspólnego z modem XRM.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.01.2013 o 23:59, Medyk napisał:

Po długim czasie wróciłem do X3: AP. Pytanie moje jest takie: czy grając z modem XRM można wykonywać fabułę główną i mini fabuły na HQ, etc. ?

Głównej AP (oraz wojny Argońsko-terrańskiej takiej jak w czystym AP) nie ma w XRM.

Fabuły PHQ i HUB dostępne są na wszystkich profilach, więc można zrobić nawet obie wersje fabuły PHQ.

W dniu 13.01.2013 o 23:59, Medyk napisał:

Pytam bo wiem że wymagane są Achivmenty a te blokują się w steamie po wgraniu modów.

Do czego wymagane? Do fabuł? Nigdy w życiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.01.2013 o 20:53, Aldaran napisał:

ryss : zastap te pliki ktore masz nowymi , autor radzi by po kazdej aktualizacji zaczac nowa gre.

Bedziesz grał na starych save'ach mozesz miec błedy ktore niekoniecznie wyjda Ci po paru godz. grania.

W/g mnie zacznij nowa gre zeby potem nie bylo aua ... 😉

W zadnym wypadku. Nową grę zaczynał się tylko przy pierwszych kilku wersjach moda. Od ponad roku do każdej nowej wersji moda dodawany jest skrypt uaktualniający, który uruchamia się po zainstalowaniu nowej wersji moda. Nie wymaga to rozpoczynania nowej gry.

Obecnie każda nowa wersja moda jet kompatybilna z plikami sav z poprzedniej wersji.

Czytaj dokładnie opisy instalacji nowych wersji moda, tam masz to opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma znaczenia. Jakiś czas temu, ktoś w temacie moda na forum Ego, zadał podobne pytanie (odnoście sav ze starej wersji i aktualizacji, jeśli dobrze pamiętam też chodziło o wersję 1.22 ) autor moda odpowiedział, że wystarczy jak zainstaluje najnowszą wersję i uruchomi ostatni plik skryptu aktualizacyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc.

Download 3 party z forum ego ( 1 i 3 z wersji 1.27 i part 2 z wer. 1.28, oczywiscie plus Hull - choc niepamietalem ktory mialem - dale medium) i podmiana pilkow w odpowiednich lokalizacjach wg 1 postu.

Odpalilem save - wszystko gra. 🙄 pograłem pare godzin i ok. Przynajmniej tak mysle.

Jednak male zaskoczenie - co to ten ostatni plik skryptu aktualizacyjnego? Jak to odpalic? Nie zrobilem tego.

Czy to konieczne?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2013 o 18:04, ryss napisał:

Jednak male zaskoczenie - co to ten ostatni plik skryptu aktualizacyjnego? Jak to odpalic? Nie zrobilem tego.

Czy to konieczne?

Konieczne, za każdym razem, gdy aktualizujemy wersje moda. Przy każdym opisie nowej wersji moda podaję sposób jego uruchamiania. Zobacz tu: http://xudb.pl/topic/2173-mod-x3-rebalance-mod-xrm-total-conversion-dla-albion-prelude/page__view__findpost__p__38014

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2013 o 17:37, ARTii87 napisał:

Czy udostępnił by mi ktoś z was swój sewj z jakąś większą flotą? Bo chciałem coś sprawdzić.

jest przeciez cos takiego jak Custom Start -- z tym skryptem mozesz zaczac z flota uzbrojona po zeby , z taka jak Ci sie spodoba

skrypt i opisdostepne sa tu http://xudb.pl/index.php/topic/2213-skrypt-custom-start/ , zas spolszczenie skryptu dostepne jest na Mamuthq

add.. 19.04

poprawione po sprostowaniu przez Yacka 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...