Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion - dla Albion Prelude


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla małych statków jak najmniej (2-3), dla średnich około 5-6, dla dużych powyżej 10.

Drobnicy i tak będzie sporo, duże statki to w większości działające pod skryptem RRF statki obronne, a te potrafią przy otrzymaniu uszkodzeń wrócić do bazy, czyli skoczyć donikąd.

To tak pi razy oko, dokładnie ustaw sobie obserwując sektory (mapą Scorpa lub SCS Suite) pod kątem opuszczonych statków, jak będzie a dużo - zmniejsz ustawienia, przestana się pojawiać nowe - podnieś ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzięki nie pomyslałbym że dużym dać aż 10.. skorzystam z rad napewno...

Tak sobie myśle patrząc na NBC brakuje mi 2 rzeczy w grze, może Rebirth coś w tym stylu doda..

samo opuszczanie częste statków mogło by nawet zostać ale płonące wraki powiny może eksplodowac po kilunastu sekundach aby nie było za łatwo z ich złomowaniem, wiadomo kazdy chce się ratować

i z tym ratowaniem aby to miało sens to czego brakuje mi najbardziej czyli załogi mysliwców niszczycieli których trzeba by utrzymać, wyszkolić, awansować i pilnować aby w trudnej sytuacji katapultowali się by móc walczyć dla nas w innnej maszynie, gdyby jakość użytkowa statków zależała zdecydowanie bardziej od pilota, który musiałby tam poprostu siedzieć.. ale to już takie moje troche dywagacje i czepianie się :-)))

jeszcze raz dzięki za rady ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2012 o 09:06, PeXS napisał:

i z tym ratowaniem aby to miało sens to czego brakuje mi najbardziej czyli załogi mysliwców niszczycieli których trzeba by utrzymać, wyszkolić, awansować i pilnować aby w trudnej sytuacji katapultowali się by móc walczyć dla nas w innnej maszynie, gdyby jakość użytkowa statków zależała zdecydowanie bardziej od pilota, który musiałby tam poprostu siedzieć.. ale to już takie moje troche dywagacje i czepianie się :-)))

jeszcze raz dzięki za rady ..

Skrypty które dodają załogę wprowadzają coś w ten deseń 😀 Codea i skrypty handlowe (przedstawiciel handlowy, ekonomiczny handlowiec itd) poprawiają w pewnym stopniu inteligencję statków, a po ich zniszczeniu pilota można zgarnąć z przestrzeni i posadzić za sterami innej jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zalążek tego o czym myśle jest. może za bardzo się rozmazyłem i rozpisałem schodząc z tematu głównego w tym wątku :-)

na zakończenie moich dywagacji aby nie zaśmiecać tematu licze,że docelowo kolejne gry z serii i nowości wprowadzą taki właśnie element ale w spoósb, w który nie musimy ciągle kogoś ratować czyli po katapultowaniu nasz pilot po dłuższej wedrówce mógłby sam się zgłaszać do pracy w kwaterze główniej lub daje znać że czeka w destylarni gwiezdnej wódki na odludziu bo nie ma tam żadnego transportu, lub też dostaejmy wiadomośc od piratów że za okreslony okup nie odetną mu czegoś i przyslą nam w paczce... oczywiście myśle tutaj o wszystkich statków od handlowców po mysliwce.. o załodze niszczycieli celowniczych itp. abysmy mogli egzystować w swiecie gry z cała grupą wpsółpracowników od których wyszkolenia, a przedewszystkim praktyki ilości wykonanych misji i zestrzelonych wrogów, zależała by skutecznośc naszych działań w przestrzeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Przydażyło się komuś coś takiego?

Po odpaleniu gry X3 AP XRM wszystko mam po angielsku ! I to od samego początku, tj. ustawienia , opcje startowe, i opisy w samej grze. Dodatkowo wszystko na ekranie zaczęło wściekle migać. Nie wiem co się porobiło z tym cholerstwem tym bardziej że nic nie grzebałem.

Pozdrawiam.

Ps.

Zapomniałem dodać że "sejvy" nie wchodzą, można tylko od początku i tak jak pisałem nie po naszemu i miganiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.23

Informacja: Info o wersji 1.23

Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.22 zarówno w wersji TC jaki AP

Wersja jest od teraz dostępna tylko w formacie .zip do instalacji manualnej, nie wersji do instalacji przez PM.

Należy więc zapoznać się z instrukcją instalacji w drugim poście.

Pliki, które uległy zmianie:

XRM Part 2

XRM Backgrounds Pack

Proszę upewnić się, że przekopiowaliście wszystkie pliki skryptów z części 2, zmieniło się w nich bardzo dużo. Wystarczy skopiować i wkleić je do folderu scripts w odpowiednim katalogu gry, nadpisuje oryginały.

Użytkownicy AP - kopiują skrypty z folderu "scripts_AP"

Użytkownicy TC - kopiują skrypty z folderu "scripts_TC"

STATKI, KTÓRE POWINNO SIĘ SKLONOWAĆ:

Tylko przy kontynuacji gry

Brak

STATKI, KTÓRYCH NIE MOŻE BYĆ W SEKTORZE PODCZAS UPGRADE:

Tylko przy kontynuacji gry

Brak

Należy pobrać i wypakować (zainstalować) wszystkie pliki. Pliki cat/dat moda podmieniamy pamiętając w jakiej kolejności mieliśmy zainstalowane poprzednio. Podmieniamy je na aktualne pliki. Również pliki z katalogu script z archiwum PART 2 należy przekopiować do katalogu script w katalogu gry.

Po zainstalowaniu wszystkich składników moda należy:

1. Uruchomić grę z ostatniego zapisu.

2. Otworzyć Edytor Skryptów. Jak ktoś nie wie, to opisane jest to w FAQ#3

3. W Edytorze Skryptów przeglądnąć listę skryptów i odszukać skrypt o nazwie "temp.xrm.1.22to1.23patch.AP".

4. Uruchomić ten skrypt, poprzez naciśnięciu klawisz r mając ten skrypt podświetlony na liście. Następne okna potwierdzamy enterem. Po uruchomieniu skryptu możemy kontynuować grę. Polecałbym zapisać grę po wykonaniu skryptu.

Skrypt "temp.xrm.1.22to1.23patch.AP" możemy usunąć z katalogu "script", ale nie jest to konieczne.

ZMIANY W WERSJI 1.23:

Fixed - Refreshed all RRF jobs to make sure they are running the fixed XRM scripts after the AP update.

Fixed - Removed USC licence requirement for Terran Military Intel Network in TC.

Fixed - Updated Litcube's Missile Boat Resupply script to latest version.

Fixed - Adjusted balance of System Override Software and added hackerchip and ecell requirements. Price of hackerchips has been increased.

Fixed - Smoothed out all background textures to remove as many compression artifacts as possible (backgrounds pack).

Added - Polish translation.

Added - Hackerchips for sale at many locations.

Wersja 1.23 jest zarówno dla TC jak i dla AP.

Instalacja moda w grze AP odbywa się w ten sam sposób co w TC, należy tylko pamiętać, że AP jest zainstalowany w folderze Addon i tam należy kopiować wszystkie pliki moda.

Wersja zawiera polskie tłumaczenie, ale dla wersji moda 1.22 v0.5.

Aktualizacje plików tłumaczenia i plików mini moda dla wersji 1.23 dostępne są na Mamucie.

Do osób tłumaczących, jeśli ktoś ma jakiś plik przetłumaczony, proszę o info na PM, podam adres e-mail na jaki można przesłać swój plik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybcy są człowiek jeszcze w 1.22 się nie rozpędził :-))

mam pytanko czy ktoś zauważył taki mały ale przydatny wsumie bład w grze z XRM

tj.

wleciałęm do systemu aragonów pomóc im w walce z Xenonami cała masa od M1 po mysliwce każdy z dolarem za ustrzelenie, myśle zarobimy :-)) , cszybko okazało się że na tym etapie gry to moge rakietami troche myśliwców załatwic i uciekać z turbodopalaczem conajwyżej, największe sztuki były nieosiagalne, a nagrody po 2 mln za 1-go łącznie latało prawie 20 mln w nagrodach za ustrzelenie w tym sektorze wszystkich, (swoją droga aragoni byli już do zera wystrzelani sporo tez złomu i astronautów było) zauważyłem jednak że jest misja obrony stacji do wzięcia myśle kilku piratów lub Yaki pomoże z inwazją zawsze to jakies wsparcie więc przyjąłem misje do wykonania okazało się, pech chciał, że nalot na stacje wykonali również xenoni 😉.. po chwili stacja była już w połowie pogruchotana myśle ale dałem ciała wchodze więc w misje aby anulować tę z obroną stacji KLIK a tutaj z sektora znikaja wszyscy Xenoni również ci z wczesniejszej inwazji, ja zaś dostaję wiadomości z info o nagrodach za zniszczenie wroga, łacznie te prawie 20 mln za nic..... nie wiem czy się cieszyć czy wkurzac że jest taka furtka ;-))) na zarobienie kasy (oczywiście nie trzeba z niej korzystać jakby co)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.24

Informacja: Info o wersji 1.24

Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.23 zarówno w wersji TC jaki AP

Wersja jest od teraz dostępna tylko w formacie .zip do instalacji manualnej, nie wersji do instalacji przez PM.

Należy więc zapoznać się z instrukcją instalacji w drugim poście.

Jeśli gramy w wersję Steam, należy się upewnić, że przed aktualizacja moda do wersji 1.24 nastąpiła aktualizacja gry ze Steam do wersji 2.1 (AP) lub 3.2b (TC).

Ma to zapobiec nadpisaniu przez aktualizację Steam plików skryptów zmienionych przez mod XRM.

Pliki, które uległy zmianie:

XRM Part 1

XRM Part 2

Hull Packs

Advanced Universe Pack

MARS Data

Proszę upewnić się, że przekopiowaliście wszystkie pliki skryptów z części 2, zmieniło się w nich bardzo dużo. Wystarczy skopiować i wkleić je do folderu scripts w odpowiednim katalogu gry, nadpisuje oryginały.

Użytkownicy AP - kopiują skrypty z folderu "scripts_AP"

Użytkownicy TC - kopiują skrypty z folderu "scripts_TC"

STATKI, KTÓRE POWINNO SIĘ SKLONOWAĆ:

Tylko przy kontynuacji gry

Taipan (not 100% sure - see notes below)

Kha'ak Frigate

Kha'ak Hive Queen

STATKI, KTÓRYCH NIE MOŻE BYĆ W SEKTORZE PODCZAS UPGRADE:

Tylko przy kontynuacji gry

Carrack

Osaka

Threasher

Griffon

Kha'ak Hive Queen

Kha'ak Destroyer

Kha'ak Carrier

Należy pobrać i wypakować (zainstalować) wszystkie pliki. Pliki cat/dat moda podmieniamy pamiętając w jakiej kolejności mieliśmy zainstalowane poprzednio. Podmieniamy je na aktualne pliki. Również pliki z katalogu script z archiwum PART 2 należy przekopiować do katalogu script w katalogu gry.

Po zainstalowaniu wszystkich składników moda należy:

1. Uruchomić grę z ostatniego zapisu.

2. Otworzyć Edytor Skryptów. Jak ktoś nie wie, to opisane jest to w FAQ#3

3. W Edytorze Skryptów przeglądnąć listę skryptów i odszukać skrypt o nazwie "temp.xrm.1.23to1.24patch.AP".

4. Uruchomić ten skrypt, poprzez naciśnięciu klawisz r mając ten skrypt podświetlony na liście. Następne okna potwierdzamy enterem. Po uruchomieniu skryptu możemy kontynuować grę. Polecałbym zapisać grę po wykonaniu skryptu.

Skrypt "temp.xrm.1.23to1.24patch.AP" możemy usunąć z katalogu "script", ale nie jest to konieczne.

ZMIANY W WERSJI 1.24:

Fixed - Altered all modified vanilla scripts so they now have an XRM prefix. This is to prevent Steam from overwriting them. Jobs has been modified to make newly spawned ships use the new scripts.

Fixed - Moved Boreas cockpit location.

Fixed - Moved Carrick model to the centre of its scene.

Fixed - Removed anomolies from front of Griffon model.

Fixed - Threasher reduced in size to 80% of its original.

Fixed - OWPs increased in price

Fixed - AI OWPs now have racial weapon loadouts.

Fixed - Jump Drive Deployment Kit being sold by low end merchants.

Fixed - Taipan can now dock M6s.

Fixed - All left and right turrets turned in slightly on all ships from M6 and up so they can fire at a target directly in front.

Fixed - Dissapearing figher drones in privateer trade docks.

Fixed - Rotated Osaka engine blocks so the ship looks better.

Fixed - OOS damage rebalanced in AP.

Fixed - Missing collision boxes on vanilla Kha'ak capitals.

Fixed - Increased damage on all Kyons and shortened duration of GKE

Fixed - Increased guns on Kha'ak Frigate.

Added - New model for Kha'ak Hive Queen.

Added - Jobs for Hive Queen and more Guardians in Kha'ak sectors.

Added - Special bounties for killing #EFFA and the Hive Queen.

Added - Advanced Universe for Albion Prelude.

Wersja 1.24 jest zarówno dla TC jak i dla AP.

Instalacja moda w grze AP odbywa się w ten sam sposób co w TC, należy tylko pamiętać, że AP jest zainstalowany w folderze Addon i tam należy kopiować wszystkie pliki moda.

Wersja 1.24 zawiera aktualne polskie tłumaczenie. Gracze AP+XRM dodatkowo mają zaktualizowany o nowe tłumaczenia plik 7027 (opisy sektorów, ale jeszcze nie wszystkich). Oczywiście na Mamucie też jest aktualizacja tłumaczenia.

Aby korzystać z tłumaczenia zawartego w modzie, należy usunąć z katalogu t (dla TC) lub addon\t (dla AP) następujące, starsze wersji plików tekstowych moda:

0004-L048.xml

3500-L048.xml

7027-L048.xml

8387-L048.xml

9400-L048.xml

9950-L048.xml

9951-L048.xml

Na Mamucie dostępne są również zaktualizowane pliki moich mini poprawek. Jeśli ktoś ich używa (szczególnie pliku Jobs), to powinien pobrać zaktualizowane pliki dla wersji 1.24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytania do Yacka :

1.Czy mini poprawki twojego autorstwa do XRM moge uzyc z wersja moda 1.24b i AP 2.5?

2.Pobralem rowniez poprawione spolszczenie z Mamuta ktore sugerujesz podmienic , ale ja takich plikow w ogole nie posiadam w katalogu t ! Cos pominalem ?

3.Czy orientujesz sie jakie warunki powinny byc spelnione by nowa fabula zostala 'aktywowana' ? (Podejrzewam ze w XRM fabuly sa wylaczone,pytam sie z ciekawosci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewni jacek odpowie podobnie 😀

Proszę jak chcesz to kliknij 😀

Spoiler

Są wyłączone ale wojne da się wygrać bez fabuły .

Np. system wywiadu wojsk (jakoś tak)

Pokazuje gdzie jest gorąco

Wystarczy wejść na wywiad argoński i sprawdzić , dodatkowo są nagrody za zniszczenie statków z "$"

Są różne "cenniki" od 150 tys do paru milionów.

To tak wszystko w skrócie 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak, jak najbardziej.

2. Spolszczenie do czego. AP czy XRM? W sumie to bez znaczenia, zarówno AP jak i XRM posiada w sobie (w plikach cat/dat dlatego nie masz tych plików w katalogu t) aktualne polskie tłumaczenie.

3. Główna fabuła AP i "wojna" w XRM są wyłączone. Dostępna jest obecnie tylko fabuła Borońska PHQ i HUB. Aby ją rozpocząć trzeba mieć wysoką reputację u Boronów i odkryte HQ Atreus i NMMC. Nowa fabuła terran dostępna jest na razie tylko w czystym AP po rozpoczęciu gry na jednym z dwóch terrańskich profili. W XRM nie ma do niej dostępu ze względu na powiązanie jej z "wojną", a ta jak pisałem jest wyłączona w XRM. Po 3 sierpnia autor moda wraca z urlopu i zajmie się dodaniem tej fabuły do XRM, oraz dodaniem misji korporacji znanych z TC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz Trucx i Yacek.

Ad 2. Wzorowalem sie na twym poprzednim poscie

Aby korzystać z tłumaczenia zawartego w modzie, należy usunąć z katalogu t (dla TC) lub addon\t (dla AP) następujące, starsze wersji plików tekstowych moda:
0004-L048.xml
3500-L048.xml
7027-L048.xml
8387-L048.xml
9400-L048.xml
9950-L048.xml
9951-L048.xml

Rozumiem ze nie musze posiadac tych plikow gdyz sa one zawarte juz w samym modzie.

Dzieki za odp.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odnosiło się do aktualizacji tłumaczenia, kiedy jeszcze nie było ono dostępne w samym modzie.

Obecnie aktualne tłumaczenie jest już zawarte w modzie. W przypadku ukazania się nowej wersji daję znać, czy aktualne jest tłumaczenie z moda, czy też z Mamuta. Mam nadzieję, że współpraca z autorem moda będzie się nadal układała i aktualne tłumaczenie będzie zawsze w nowej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nawiązując do fabuł rozpoczynam gre na profilu Argom Peacekeeper i otrzymuje wiadomość od dowództwa że jest wojna itp itd ale nic więcej się nie dzieje nie dostaje już żadnych innych informacji gdzie mam lecieć i co zniszczyć to tyle jeśli chodzi o główną fabułe w obecnej grze. W poprzedniej grze główna fabuła wystartowała ale fabuła PHQ stanęła na samym starcie czyli budowie odlewni teladianum w sektorze bodaj Grand Exchange (buduje kopalnie w miejscu gdzie ma ona powstać i nagrody już za nią nie dostaje). Fabuła u boronów nie startuje wcale (koleś siedzi w stacji i nie da się z nim rozmawiać na temat zadania HUB) . Moja gra na potrzeby fabuł X3AP patch 2.0 + BP + XRM + NPC Bail + SCS oczywiście wszystkie potrzebne biblioteki i spolszczenie jak najbardziej aktualne oraz mini poprawki od Yacka. Jakieś sugestie ?

Pozdrawiam

Ps. Jeśli nie ten dział to przepraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.07.2012 o 16:59, Yacek napisał:

W XRM główna fabuła AP jest wyłączona, wiadomość jaka pojawiła ci się na starcie pochodzi z XRM nie fabuły AP.

Co do fabuły PHQ, to ja wykonałem ją poprawnie (HUB również) w AP+XRM. Nie wiem co może być przyczyną problemu.

Napisz jaka stacja i jaka reputacja u Boronów.

Witam ponownie co do tych fabuł to problem tkwił w tłumaczeniu gry na polskiej wersji jest jakiś babol i fabuł nie da się zrobić za to na angielskiej nie ma problemu więc już głowy nie zawracam

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...