Skocz do zawartości

Zapowiedź kolejnej gry z seri X


Azakal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Hej tak poza tematem kumpel gdzieś się doczytał że W X3TC ma nie być M0.

Nie do końca nie ma gdyż Ziemska Valhalla istnieje tylko że jest zgłaszana jako M2 pomimo że Tyr też.

poprostu sa dwa M2 z tym że Valhalla jest zdecydowanie większa i opisana jest jako Flagship of the AGI Task Force's

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 273
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cytat

/../Ciekawa recenzja i widzę, że poruszyli wątek pierwszego kontaktu z grą. Trudno się nie zgodzić z tym, że nic tak bardzo w tej grze nowego gracza nie odpycha jak to, że tak naprawdę nie wie on co na początku robić. Sam podchodziłem do iksów kilka razy bo nawet przeczytanie instrukcji obsługi nie pomagało zbytnio. A tutaj taki Ziutek startuje ze statkiem, paroma tysiącami na koncie, fruwa od stacji do stacji i nie wie np. skąd wziąć nowy statek albo nawet pieniądze na niego, gdzie go naprawić, co dają poszczególne ulepszenia handlowe i bojowe. Jednak przydałby się tryb dla nowych graczy - tryb "prowadzenia za rączkę" bo gra ma ogromny potencjał, który można dostrzeć po większym zagłębieniu się w tajniki gry a na to trzeba poświęcić sporo czasu i energii.

Ja sam jestem jeszcze "zielony" w wielu kwestiach bo jedyne co udało mi się zrobić to zainstalować ulepszenia handlowe i z mojego M5 wydawać polecenia kupna / sprzedaży surowców.

/../

No i misje - tyle jest misji dookoła (fajnie że pokazują się jako ikonki przy statkach czy stacjach) ale na początku (gram jako handlowiec) nie znalazłem ani jednej którą mógłbym zrobić. A to zbuduj fabrykę za kilka mln kredytów a to przewieź towar w 5 minut z sektora A do B kiedy Twój statek pokonuje tę trasę w 15 minut a żeby poprawić jego prędkość to trzeba z kolei wydać pieniądze których się na początku nie ma. Inna misja - ochroń kogoś, kogoś zestrzel - ale jak? Mam M5 który nie ma nawet lasera 🤔 No i tak to wygląda z punktu widzenia początkującego gracza.

Dlatego taki "Ziutek" zaczyna szukać w necie i trafia na to forum, gdzie znajdzie mnóstwo odpowiedzi i uzyska pomoc 😀

Witamy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Sam podchodziłem do iksów kilka razy bo nawet przeczytanie instrukcji obsługi nie pomagało zbytnio.

No bez przesady, aż taka trudna ta gra nie jest, nawet na początku. Pamiętam jak startowałem w X2, też nie bardzo kumałem o co chodzi, ale rzut oka na klawiszologię, trochę człek polatał bez celu po sektorach w ramach rozpoznania gry i poszło bez większych zgrzytów.

Cytat

A tutaj taki Ziutek startuje ze statkiem, paroma tysiącami na koncie, fruwa od stacji do stacji i nie wie np. skąd wziąć nowy statek albo nawet pieniądze na niego, gdzie go naprawić

Nawet bez instrukcji wystarczy pomyśleć logicznie, że statki buduje się i naprawia w stoczniach 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

No i misje - tyle jest misji dookoła (fajnie że pokazują się jako ikonki przy statkach czy stacjach) ale na początku (gram jako handlowiec) nie znalazłem ani jednej którą mógłbym zrobić. A to zbuduj fabrykę za kilka mln kredytów a to przewieź towar w 5 minut z sektora A do B kiedy Twój statek pokonuje tę trasę w 15 minut a żeby poprawić jego prędkość to trzeba z kolei wydać pieniądze których się na początku nie ma. Inna misja - ochroń kogoś, kogoś zestrzel - ale jak? Mam M5 który nie ma nawet lasera 🤔 No i tak to wygląda z punktu widzenia początkującego gracza.

Skoro zacząłeś grę jako handlowiec to graj jako handlowiec, czyli kupuj taniej sprzedawaj drożej i na tym zarabiaj. Bo ja nie wyobrażam sobie aby statkiem handlowym brać misje obrony stacji lub patrolu sektora. Zarobisz trochę, to kupisz potrzebne do handlu wyposażenie (lokalizatory cen i inne) albo kupisz lepszy statek. Jeśli będziesz chciał walczyć to też nie problem, szukasz pilotów, którzy oferują swoje uszkodzone statki do sprzedaży, kupujesz taki statek, wysiadasz ze swojego, naprawiasz ten nowy swoim Laserem Naprawczym i masz statek jak nowy, a kasę zaoszczędziłeś na naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Skoro zacząłeś grę jako handlowiec to graj jako handlowiec, czyli kupuj taniej sprzedawaj drożej i na tym zarabiaj. Bo ja nie wyobrażam sobie aby statkiem handlowym brać misje obrony stacji lub patrolu sektora. Zarobisz trochę, to kupisz potrzebne do handlu wyposażenie (lokalizatory cen i inne) albo kupisz lepszy statek.

Tak właśnie robię 🤔 Spcjalnie zacząłem grę jako handlowiec bo w X3 Reunion wystartowałem ze statkiem (bodajże M3?) wyposażonym w laser i ciężko było, oj ciężko... Prawie każde starcie ze statkami piratów słono mnie kosztowało - kosztowne były naprawy uszkodzonego statku. Wykonywałem misje - szukanie ich było ciut upierdliwe bo trzeba było zadokować w stacji i sprawdzić biuletyn - w TC pokazują się ikonki i misje można pobierać nie dokując - z odległości iluś tam km. No ale wracając do Reunion - pieniędzy za misje było tyle co kot napłakał - ledwo starczały na naprawy statku dlatego wycwaniłem się - krążyłem po Elena's Fortune i zbierałem pozostałości po pirackich statkach niszczonych przez Argonów 😀 Można było z tych pozostałości (najczęściej rakiety) dostać całkiem sporą kasę. No ale moje cwaniactwo obróciło się przeciwko mnie - jak jednego dnia zadokowałem na stacji w Elena's Fortune to już nie mogłem z niej odlecieć (tylu miałem "opiekunów" dookoła 😀.

Tak czy inaczej - teraz fruwam sobie bezbronnym M5 odkrywając nowe tereny i sprawdzając ceny surowców i towarów a zdalnie sterowany transportowiec Merkury przewozi mi ogniwa słoneczne między The Wall a Ringo Moon. Z 9000 kredytów zrobiło się już 40000.

BRAKUJE mi tylko opcji powiadamiania o tym, że mój transportowiec właśnie zadokował do stacji. Czy jest coś takiego...? Wiem, że mogę ustawić szlak handlowy ale czasem ogniwa słoneczne są zbyt drogie w fabryce ogniw A i wolę skierować statek do fabryki B - dlatego po prostu wydaję polecenie "Dokuj do..." ... i co jakiś czas sprawdzam czy statek transpotowy już zadokował... ciut upierdliwe.

No ale gra jest fantastyczna - warto trochę się pomęczyć na początku, poczytać fora żeby później zobaczyć jakie ta gra ma możliwości do zaoferowania. W TC widzę, że doszło sporo nowych towarów, dorzucili sektory z XTM (ale o tym każdy wie), marines, spadły FPSy 😀( no i poprawiono (jak dla mnie) interfejs. Nawet przesiadka z polskiego Reunion do angielskiego TC była bezbolesna bo anglojęzyczna pani-robot dalej mówi to samo 😀 "Solar-Plant-M-alpha" - to już na pamięć z Reunion zna się te nazwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

BRAKUJE mi tylko opcji powiadamiania o tym, że mój transportowiec właśnie zadokował do stacji. Czy jest coś takiego...? Wiem, że mogę ustawić szlak handlowy ale czasem ogniwa słoneczne są zbyt drogie w fabryce ogniw A i wolę skierować statek do fabryki B - dlatego po prostu wydaję polecenie "Dokuj do..." ... i co jakiś czas sprawdzam czy statek transpotowy już zadokował... ciut upierdliwe.

Ekhm, że nikt nie odpowiedział, ja spróbuję. Więc w X3 Reunion było takie coś w opcjach statku w konsoli poleceń (nie Twojego, tylko tego, którym zdalnie sterujesz) gdzieś takie coś do włączenia jak: "MELDUJ O ROZKAZACH", albo coś w tym stylu. Może nie pozbyli się tej opcji w TC.

Aha, ta opcja umożliwia wysyłanie przez ten zdalnie sterowany statek wiadomości do Twojego portfolio, że doleciał gdzie mu kazałeś, bądź niszczył kogo kazałeś itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ekhm, że nikt nie odpowiedział, ja spróbuję. Więc w X3 Reunion było takie coś w opcjach statku w konsoli poleceń (nie Twojego, tylko tego, którym zdalnie sterujesz) gdzieś takie coś do włączenia jak: "MELDUJ O ROZKAZACH", albo coś w tym stylu. Może nie pozbyli się tej opcji w TC.

Aha, ta opcja umożliwia wysyłanie przez ten zdalnie sterowany statek wiadomości do Twojego portfolio, że doleciał gdzie mu kazałeś, bądź niszczył kogo kazałeś itp.

W TC też to jest, a nawet dwa razy. Jeśli jakiś statek przypiszemy do skrzydła, to pojawia się podobne polecenie w komendach dotyczących skrzydła w tym statku, jeśli tam też ustawimy powiadamianie o wykonaniu rozkazu na TAK to jeśli statek wykona np. dokowanie do stacji to dostaniemy dwie wiadomości o wykonaniu rozkazu. Pierwszą od statku, drugą od statku jako skrzydłowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W TC też to jest, a nawet dwa razy. Jeśli jakiś statek przypiszemy do skrzydła, to pojawia się podobne polecenie w komendach dotyczących skrzydła w tym statku, jeśli tam też ustawimy powiadamianie o wykonaniu rozkazu na TAK to jeśli statek wykona np. dokowanie do stacji to dostaniemy dwie wiadomości o wykonaniu rozkazu. Pierwszą od statku, drugą od statku jako skrzydłowego.

Dzięki, działa i to wyśmienicie. Bardzo fajnie, że pokazuje się w okienku wiadomości link do naszego statku i możemy od razu po otrzymaniu wiadomości wydać mu rozkaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać, że mimo, iż lubię symulatory, handel i ogólnie różnej maści dłubaninę (jak w budowlankach czy strategiach turowych) to podchodziłem do X-ów trzy razy ze skutkiem negatywnym. Gdyby nie grafika i pochlebna recenzja, na którą trafiłem zupełnie przypadkiem pewnie odpuściłbym sobie czwarte, udane, podejście.

Jak zauważyliście dla chcącego nic trudnego. Ale sami przyznacie, że Ego nie odrobiło lekcji pt. "Jak zrobić hit przez duże H". Nie oburzajmy się, mimo popularności gra nadal jest niszowa.

Popatrzcie sobie na takiego "Homeworlda". Znam mało graczy, którzy się nie otarli o tę grę. Większość z tych, którzy ją widzieli przyznają, że jest dobrze zrobiona nawet jeśli nie są fanami gatunku. O X3R nie mogę tego powiedzieć. Spośród całej rzeszy znajomych, których pytałem ok. 20% widziało a nawet próbowało grać, nikt sobie nie pradził. Tylko ja gram i lubię tą grę. Z tych samych 20% prawie wszyscy przez dość długi czas pykało w dużo słabszego, moim zdaniem, "Freelancera". Dlaczego? Bo X nie ma żadnego SAMOUCZKA. System pomocy wewnątrz gry jest żałosny.

Podstawowy tutorial plus kampania, która krok po kroku wprowadza gracza w świat skomplikowanej gry jest tym co decyduje o jej rynkowym sukcesie. Nie każdy da się kupić opinią o grze, nie każdego grafika zachwyci na tyle, żeby przysiąść i przeszukiwać internet w nadziei znalezienia porad jak grać.

Zamiast niepotrzebnie wydawać pieniądze na powodujące bolesny skurcz serca filmiki z rozmów miedzy polotami można przecież zrobić grupę misji uczących gracza krok po kroku jak się lata, dokuje, używa systemów uzbrojenia, handluje i przejmuje statki. Potem można tak wyposażonego gracza posłać na zwiedzanie wszechświata by w odpowiednio dobranych momentach wplątywać go w pewne wydarzenia (nawet opisywane tylko w wiadomościach, albo nawet tylko takie jak misja Bala Gi). Na pewno gra by na tym zyskała a panowie (i pewnie panie) z Ego też.

Powyższa opinia powstała na podstawie mojego kontaktu z X3R a nie z TC. Nie wiem jaką strukturę ma TC i czy pod względem dostępności dla nowicjusza przewyższa swoją poprzedniczkę czy też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się z Tobą. Do X3 zasiadłem w zasadzie bez żadnego doświadczenia w tego typu grach (grałem wcześniej tylko w DarkStar One). Przez pierwsze kilka dni siedziałem przy X3 z instrukcją rozłożoną przed sobą i jak czegoś nie wiedziałem to szukałem w instrukcji, czytałem, próbowałem samemu zrobić i jakoś poszło. Większych problemów nie miałem. Trzeba tylko umieć czytać ze zrozumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym polega problem, gra kupiła Cię innymi walorami niż grywalność. Można powiedzieć, że byłeś fanem zanim zacząłeś grać. Ta gra wymaga pewnego samozaparcia, żeby zacząć grać.

Dobra gra to taka, do której instrukcja prawie nie jest potrzebna. Dużo grałem w symulatory. Widziałem lepsze i gorsze. Weź takiego "Freespace'a". Nawet nie otworzyłem do niego instrukcji, nigdy (a kupiłem obie części i obie przeszedłem). Jeśli chodzi o podstawową obsługę statku to jest bardziej skomplikowana. Symulatory samolotów - np. F22 - używa się praktycznie wszystkich klawiszy ale jakoś ich opanowanie bez instrukcji nie sprawiło żadnego problemu (chociaż ta gra akurat nigdy nie stała się hitem, ale z innych powodów 🤔 ).

Żyjemy w świecie ludzi, którym wszystko musi być podane na tacy. Koneserzy jak Ty czy większość użytkowników tego forum są rzadkością.

Porównaj ilu użytkowników jest tutaj, ilu polskich na forum Egosoftu (to może być trudniejsze) a ilu jest użytkowników na polskim forum Freespace - ponad 2 tys. (wcale nie uważam tej gry za lepszą czy gorszą, jest inna). Na najpopularniejszym chyba zagranicznym forum jest zarejestrowanych ponad milion użytkowników (a nie jest to przecież forum oficjalne).

My, aktywni X-gracze nie jesteśmy dobrymi oceniającymi. Jesteśmy fanami, którzy wiele wybaczają dla dobra gry, zwalczyliśmy przeciwności, z którymi borykaliśmy się na początku i jest ok. Podobnie jest z inną ulubioną grą. Tytuł pewnie nic Wam nie powie więc go nie podam. Kolejne osoby, którym ją poleciłem "odbijają" się od interfejsu i mówią "Nie, dziękuję, to nie dla mnie". Twórcą jest mała firma, której wystarczy ograniczony sukces. Na nic się zdają jęki fanów na kolejne niedoróbki, listy życzeń. Jak kochają to kupią kolejny tytuł 😀 .

Ja też kocham i też kupię kolejny tytuł tak TC (po polsku) jak i tamtą grę (jeśli będzie kolejna) 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh, Yacek, tutorial się naprawdę by przydał w 3 i w TC... W 2 był tutorial, jaki był, każdy kto gra, wie, ale był... Ja pamiętam, sam tutorial przełaziłem z 3 razy, zanim ogarnąłem mniej więcej, jak poruszać się w świecie gry. A dla laika, jak ja, wejście w tak otwarty i tak skomplikowany (swoją drogą, jak na grę komputerową) świat, był z początku katorgą...

I tak samo, jak kolega pisał, mnie utrzymała przy tej grze recenzja w CDA, gdyby ta gra dostała chociażby ocenę 7 i była napisana w innym tonie (kto czytał, ten wie, jak fajnie pewien redaktor potrafił napisać recenzję), to bym nie ruszył popo do sklepu i po prostu nie kupił X2:The Threat...

Tak więc, rozumiem wszystkich, co narzekają na brak tutoriala w części 3 i TC (?), a sam się zastanawiam, dlaczego Ego go wywaliło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się taki nie urodził, coby wszystkim dogodził 🤔.

Dla jednych lepszy tutorial w grze, a w manual w ogóle nie patrzą, a inni odwrotnie, gra bez grubego manuala dla nich nie istnieje, a samouczek w grze omijają szerokim łukiem, uważając, że psuje przyjemność z gry.

W Reunion tutorial miała zastępować instrukcja, wyczerpująco opisująca większość spraw, które mają ułatwić start i rozwój kariery. Wystarczy przeczytać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby ta fabuła miała wprowadzać ale bez szerokiego wykorzystania instrukcji w nic nie wprowadzała. Wskazywała tylko kierunek, który trzeba było następnie intensywnie zgłębić w podręczniku.

Kto chce wiedzieć jak wygląda fabuła wprowadzająca w tajniki świata gry i sterowania nią niech sobie rozegra od początku np. Starcrafta lub Freespace'a.

Wiem, że piszę to jak nakręcony ale ponownie zaznaczam, że piszę to z zamiarem pokazania co powinna mieć popularna gra a nie produkt dla zatwardziałych fanów gatunku (czyli nas wszystkich 🤔 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zwrocilem uwage na gre w sklepie, przeczytalem z tylu na pudelku informacje. Potem poszukalem w internecie tylko opisow (recenzje mnie jakos nie interesowaly) i jak zdobylem kase polecialem do MM i kupilem X3: Reunion. Wczesniej gralem w demo X2, ale jakos mi sie nie spodobal.

Po zakupie przeczytalem instrukcje od deski do deski i zaczalem grac. Fakt, na poczatku ciezko bylo przestawic sie z Freelancera na X3. Po 2-3 dniach czasu rzeczywistego do instrukcji przestalem zagladac - poza wyjatkami (np. przenosiny pilota do innego statku, np. handlowcow), do ktorych uzywam do dzis czasem instrukcji - gdyz szybko przyswoilem ja i przetestowalem w grze, dzieki czemu w miare szybko zaadaptowalem sie w nowej grze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...