Skocz do zawartości


- - - - -

FAQ X3, XTM TC - komentarze


78 odpowiedzi w tym temacie

#1 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 13 czerwiec 2008 - 13:14

###############################################################
Każdy gracz X3 staje w pewnym momencie przed problemem, z którym nie może sobie poradzić. Pierwsze kroki kieruje, albo powinien kierować do Instrukcji. Jednak czasami i ona jest nie wystarczająca. Pozostaje więc kolejne koło ratunkowe jakim jest to Forum. Tu na większość pytań znajduje się już gotowa odpowiedź. Jednak albo z lenistwa, albo z nieumiejętności wyszukiwania odpowiedzi na pytanie (zakładam że to drugie), bardzo często pojawiają się te same pytania.

W celu ułatwienia wyszukiwania odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania zakładam dwa nowe tematy: "FAQ" oraz "Pytania do FAQ" .

W tym pierwszym postaram się (liczę na pomoc innych użytkowników gry) zgromadzić odpowiedzi na pytania, wraz z linkami do tematów, w których te problemy są poruszane . Proszę nie pisać żadnych postów w tym temacie, tak aby zachować tylko jeden post, aktualizowany o nowe odpowiedzi.

Temat "Pytania do FAQ" będzie zawierał listę pytań wraz z odnośnikami do strony w temacie FAQ, oraz będzie służył do pisania przez wszystkich komentarzy, uwag i pytań dotyczących tych dwóch tematów.

Chciałbym prosić innych użytkowników o pomoc w wyszukiwaniu częstych lub ważnych pytań wraz z odpowiedziami na nie i o umieszczenie ich w temacie "Pytania do FAQ" . To co znajdziecie i uznacie za ważne będzie kopiowane do pierwszego postu w temacie "Pytania do FAQ", a odpowiedzi na nie do tematu "FAQ".

Jeśli ktoś miałby ochotę wspomóc mnie w pracy nad redagowaniem tematy "FAQ" proszę o kontakt na PM.

Mam nadzieję że pomysł wypali i przyniesie wszystkim korzyść.

###############################################################

#2 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 30 październik 2008 - 10:26

#1: Co to jest mapa Scorpa i do czego służy?

Mapa Scorpa - podstawowe narzędzie gracza X3. Graficzne przedstawienie mapy wszechświata X3 wraz z informacjami o wszystkich stałych obiektach we wszystkich sektorach, zarówno tych odkrytych przez gracza jak i jeszcze nie odkrytych (opcja zmiany widoku). Umożliwia wyszukiwanie sektorów, stacji oraz wszystkich produktów dostępnych we wszystkich stacjach wraz z ich ilościami i cenami. Można też przy jej pomocy zlokalizować wszystkie Free Ships, czyli statki bez pilotów, które można przejąć (uwaga, pokazuje też statki bez przynależności rasowej w nazwie, z pilotami na pokładzie, jako Free Ships).
Mapę można pobrać tutaj, instalka mapy zawiera już w sobie pliki PL dla X3R (483557.xml i 483577.xml) pliki mają tekst angielski.
Polska wersja mapy Scorpa dostępna jest na Mamucie Mapa Scorpa PL.
Czym się różni od wersji EN dostępnej na stronie producenta? Mapa będzie po angielsku. To PL mówi tylko o tym, że sektory będziesz miał kolorowe w zależności od tego czyje są mimo, że masz polską wersję gry. Bo w wersji mapy EN kiedy robiłeś loga na polskiej wersji gry wszystkie (prawie wszystkie) sektory były szare.

Aby mapa działała należy po instalacji przekopiować z jej katalogu (tam gdzie ją zainstalowaliśmy - domyślnie jest to C:\Program files\X3 map by Scorp) wszystkie pliki z podkatalogu script oraz bonus script do podkatalogu script w katalogu z grą X3R, oraz pliki 483557.xml i 483577.xml z katalogu T do katalogu T w katalogu gry X3R.

Po instalacji mapy uruchamiamy grę, będąc w przestrzeni naciskamy ESC, a następnie Sterowanie/zakładka Interfejs i szukamy opcji: Activate searsch of objects, przypisujemy tej opcji jakiś klawisz. Następnie szukamy opcji: Find ships in Galaxy i przypisujemy inny klawisz.
Teraz po wyjściu ze sterownia, będąc w przestrzeni naciskamy pierwszy klawisz, nastąpi wyszukiwanie obiektów, procentowy postęp będzie widoczny na dole ekranu. Kiedy przeszukiwanie zakończy się, możemy przy pomocy klawiszy ATL+TAB zwinąć grę do paska i uruchomić mapę Scorpa.
Przydatne klawisze na mapie:
F2 - konfiguracja - przy pierwszym uruchomieniu mapy sprawdzamy czy na dole małego okna mamy poprawną ścieżkę do pliku Log00001.txt - plik znajduje się w katalogu głównym gry. Jeśli jest inna ścieżka dostępu poprawiamy.
F3 - otwiera okno wyszukiwarki sektorów, obiektów, produktów.
F5 - aktualizuje dane na mapie, zawsze po wystawieniu pliku z danymi z gry (czyli uruchomieniu przeszukiwania obiektów w grze, patrz wyżej) i przejściu do mapy Scorpa (jeśli mamy ją uruchomioną w tle) odświeżamy dane klawiszem F5. Każde nowe uruchomienie mapy automatycznie odświeża dane na takie jakie są w pliku, a nie na takie jakie są w grze.

Drugi przypisany do opcji Find ships in Galaxy klawisz po naciśnięciu w trakcie lotu w przestrzeni uruchomi nam w grze wyszukiwarkę statków. Po naciśnięciu klawisza otrzymamy wiadomość. Gdy ją odbierzemy będziemy mogli wybrać klasę statków które chcemy wyszukać, a następnie nazwę statku. po wybraniu klasy i nazwy statku otrzymamy wiadomość o wszystkich tego typu statkach w całym wszechświecie z podaniem lokalizacji i przynależności rasowej. Statki gracza i statki bez pilotów nie są pokazywane.

Mapa Scorpa działa już również pod TC. Oto przepis instalacji Mapy Scorpa w TC:

Po instalacji mapy należy odszukać jej katalog (standardowo będzie to c:\program files\X3 map by Scorp) i z podkatalogu script oraz bonus script przekopiować wszystkie pliki z tych katalogów do podkatalogu script w katalogu z grą X3:TC.

Niestety, nic nie jest doskonałe. Wyszukiwanie statków działa, ale są readtexty, po prostu polski plik jest nieco ubogi. Proszę ściągnąć plik z poprawką tłumaczenia, bez tego nie będzie możliwości skonfigurowania przycisku do szukania statków w grze. Plik wrzucamy do podkatalogu T w katalogu gry X3:TC.
Plik z poprawkami jest dostępny na Mamucie: link jest w temacie o spolszczeniach skryptów.

Uruchamiamy grę, będąc w przestrzeni naciskamy ESC, a następnie Sterowanie/zakładka Interfejs i szukamy opcji: Activate searsch of objects, (będzie na samym dole) przypisujemy tej opcji jakiś klawisz.
Teraz po wyjściu ze sterownia, będąc w przestrzeni naciskamy klawisz jaki przypisaliśmy, nastąpi wyszukiwanie obiektów, procentowy postęp będzie widoczny na dole ekranu. Kiedy przeszukiwanie zakończy się, możemy przy pomocy klawiszy ATL+TAB zwinąć grę do paska i uruchomić mapę Scorpa.
Należy teraz nacisnąć klawisz F2 i w opcji Your log file podać ścieżkę dostępu do pliku log00001.txt utworzonego w grze TC. Domyślnie plik ten jest tworzony w C:\Dokuments and Settings\USER_NAME\Moje Dokumenty\Egosoft\X3TC

Uwaga: na stronie twórcy skryptu dostępne są dwie wersje tego skryptu. Wersja 1.2.3.8 dla X3R i wersja 1.2.3.9 dla TC. Proszę pobrać odpowiednią dla swojej gry wersję. Wersja dla TC nie będzie działała w grze X3R i na odwrót.

Uwaga2: Jeśli ktoś zainstalował mapę, a zapomniał o spolszczeniu lub je źle zainstalował i pojawiły mu się readtexty, to po poprawnym zainstalowaniu spolszczenia nie znikną one. Jedynym rozwiązaniem pozbycia się tego problemu jest albo cofnięcie się do save sprzed instalacji mapy Scorpa, albo rozpoczęcie nowej gry. Dzieje się tak dlatego, ze teksty z Sterowanie/Interfejs zapisywane są w plikach sav i nie ma innej możliwości ich odświeżenia.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Mapa Scorpa
Jeśli chcesz podyskutować o tym, zmienić odpowiedź, tu jest temat na tym forum Mapa Scorpa
Temat o Mapie Scorpa pod TC jest tu: Mapa Scorpa wersja pod TC

#3 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 30 październik 2008 - 10:58

#2: Czy można przenieść ładunek ze stacji/fabryki bezpośrednio na statek klasy M1/M2/TL bez pośrednictwa TS-a?

W zwykłym X3, jak i w XTM, nie ma możliwość wymiany towarów między zwykłymi stacjami a statkami klasy M1/M2/TL, ze względu na wielkość tych drugich. Istnieje jednak skrypt pozwalający na takową działalność, jest nim Bulk Transporter Upgrade.

Bulk Transporter Upgrade - dzięki niemu możliwa jest wymiana na odległość nie większą niż 5km ze stacją z pokładu statku flagowego. Urządzenie można zakupić w teladiańskich dokach zaopatrzeniowych i kosztuje niecałe 500 000 kredytów.

Bulk Transporter Upgrade

Instrukcja obsługi:
1. Zaznacz stację z którą chcesz dokonać wymiany,
2. Podleć do stacji na odległość poniżej 5km,
3. Z poleceń Zwyczajowych wybierz Bulk Transporter Upgrade,
4. Aby dokonać:
a) zakupu - wpisz w pierwszej wartości " b ",
:unsure: sprzedaży - wpisz w pierwszej wartości " s ",
5. W drugiej wartości wpisz ilość towaru,
6. Ciesz się z udanej wymiany handlowej.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Bulk Transporter Upgrade
Jeśli chcesz podyskutować o tym, zmienić odpowiedź, tu jest temat na tym forum Bulk Transporter Upgrade

#4 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 30 październik 2008 - 11:10

#3 "Magiczne imię" czyli co trzeba zrobić by uruchomić edytor skryptów?

Aby uruchomić Edytor Skryptów trzeba zmienić imię pilota na Thereshallbewings. Imię pilota jakie ma się przed zmianą zależy od tego z jakiej opcji startowej rozpoczęta została gra.
Będąc zadokowanym w stacji wchodzimy w menu/osobiste/pilot/nazwij... i wpisujemy zamiast obecnej nazwy pilota nazwę Thereshallbewings, pamiętając o dużej pierwszej literze i dwóch LL, trzeba wpisywać wolno, aby wpisały się oba. Zatwierdzamy enterem i jeśli gra na chwilę przymuli to znaczy że kod zadziałał i w menu/osobiste/pilot/ogólne i na pierwszej pozycji od góry pojawi nam się F12 Edytor Skryptów.
Po poprawnym wpisaniu "Magicznego imienia" nazwa pilota pozostanie bez zmian. Jeśli zmieni się ona, to znaczy, że albo źle wpisaliśmy "Magiczne imię", albo robiliśmy to dwukrotnie.
Do czego nam potrzebny Edytor Skryptów:
1. Do uruchamiania skryptów, które nie uruchamiają się automatycznie. Ja znam tylko dwa takie skrypty: Bala Gi Ships and PHQ Unlock Script oraz Xtended Shipyard. Poczytasz o nich w w tym FAQ w #34, a raczej w linku przy tym pytaniu. Do pozostałych skryptów Edytor nie jest potrzebny do ich uruchamiania.
2. Do edycji skryptów, ale to wyższa szkoła jazdy.
3. Do pisania własnych skryptów, ale to jeszcze wyższa szkoła jazdy. :unsure:

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Magiczne imię
Jeśli chcesz podyskutować o tym, zmienić odpowiedź, tu jest temat na tym forum Jak uruchomić edytor skryptów

#5 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 30 październik 2008 - 11:12

#4 Co to jest spoiler?

Spiler - ukryta treść wiadomości. Najczęściej stosuje się pisząc na temat fabuły, tak aby ktoś niechcący nie przeczytał informacji, której nie chce poznać aby nie psuć sobie zabawy. Aby napisać treść ukrytą kliknij na przycisk "Spoiler" nad oknem edytora postu, gdy skończysz pisać treść ukrytą ponownie kliknij na ten przycisk. Aby odczytać treść ukrytą w spoilerze należy ją zaznaczyć myszką lub wcisnąć CTRL+A.
Na tym forum działa to inaczej, wystarczy kliknąć na napis "pokaż" i możemy oglądac ukryty tekst.

Spoiler


Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Spoiler
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

#6 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 30 październik 2008 - 11:12

#5 Co to jest Kompleks Kalkulator?

Kolejne bardzo przydatne i użyteczne narzędzie dla gracza X3. Pomaga skalkulować opłacalny i samo wystarczający kompleks fabryk. Do tego narzędzie stworzone przez naszego rodaka kolegę Latacha.
Narzędzie można pobrać z linka poniżej.
Kompleks Kalkulator dla X3 Reunion
Kompleks kalkulator dla TC
Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Kompleks Kalkulator
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

#7 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 30 październik 2008 - 11:18

#6 Jak przejąć obcy - porzucony statek?

Są trzy rozwiązania:
1. Najprostsze, podlecieć do statku na odległość mniejszą niż 50m (w X3TC odległość ta została zmniejszona do 36m), wcisnąć CTRL+E i opuścić własny statek, podlecieć do drugiego statku i mając go wybranego jako cel nacisnąć klawisz I, wybrać opcję "Przejmij". Opcja pojawi się jak będziemy w odpowiedniej, bliskiej odległości od statku. W ten sposób można przejmować tylko statki klas:M5,M4,M3,TS.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Jak przejąć statki?
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania załóż odpowiedni temat na tym forum.

2. Zakupić w Habitacie Piratów Wirus Włamań Systemowych - koszt 607611 kr. Nie będziesz musiał wtedy wychodzić ze swojego statku. Uwaga: urządzenie jest nielegalne, w razie wykrycia przez skanery policyjne zostaniesz poproszony o wyrzucenie urządzenie z ładowni, jeśli tego nie uczynisz zostaniesz zaatakowany przez policję, a twoja reputacja u rasy, której policja cię skanuje, spadnie. Wyjściem jest zakup Antyskanera policyjnego, dostępny w ofercie BBS na niektórych stacjach. Po zakupie widoczny w ładowni jako SS_WARE_SW_NEW2. Przy pomocy Wirusa można przejmować tylko statki klas:M5,M4,M3,TS.

3. Instalacja skryptu Salvage Claim Software. Po instalacji skryptu urządzenie Salvage Claim Software dostępne jest w DOK-ach zaopatrzeniowych Teledian. Działa jak Wirus Włamań Systemowych, ale z dalszej odległości (poniżej 5km) i jest legalny. Do tego przy jego pomocy można przejmować wszystkie statki, zarówno klas: M5,M4,M3,TS, jak i klas: M0, M1,M2, TL, M6, M7, M8.
Polecałbym również instalację skryptu Salvage Extension Commands, który to skrypt dodaje kilka użytecznych komend, pozwalających zautomatyzować proces przejmowania porzuconych statków.

4. Patch 1.3 dodał do gry nowe urządzenie: System Overide Software. Do kupienia tylko w HQ Księcia, koszt 601596kr. To dawny Antyskaner Policyjny. Przydatny przy używaniu Wirusa Włamań Systemowych.

5. W XTC zostało dodane Oprogramowanie Złomiarza SCS, można je nabyć w DOK-ach zaopatrzeniowych Teladian lub Habitatach piratów.

Jakie mogą być problemy z przejęciem obcego statku: może okazać się że namierzony przez mapę Scorpa statek, wcale nie jest bez pilota i nie można go przejąć, weź go na cel i naciśnij klawisz I, zobacz czy ma w nazwie pilota "brak pilota" czy też jakieś imię i nazwisko pilota. Jeśli będzie miał "Brak pilota", a nie możesz go nadal przejąć, to znaczy że trafiłeś na jakiś błąd gry. Zostaw statek, albo jeśli cię denerwuje zniszcz.

Temat z dyskusją na forum Ego jest tutaj: Skrypt Salvage Claim Software
Jeśli chcesz podyskutować o tym, zmienić odpowiedź, tu jest temat na tym forum Skrypt Salvage Claim Software, oraz tu:Salvage Extension Commands

Jest już dostępny skrypt Salvage Claim Software pod TC. Można o nim przeczytać w tym temacie: Skrypt Salvage Claim Software. Można też (polecam) użyć innego skryptu SCS Suite

Czasem zdarza się tak, że statek posiada pilota a stoi w miejscu i nic nie robi. Dzieje się tak, ponieważ macierzysta stacja tego pilota uległa zniszczeniu.
Tu pomoże ten skrypt (UWAGA, skrypt działa tylko z X3 i X3+XTM). Ponownie uruchamia zadania dla statków. Sam się uruchamia po wczytaniu sejwu. Ilość odzyskanych statków zapisywana jest do dziennika.

#8 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 30 październik 2008 - 11:19

#7 Jak zacząć - pytania początkującego.

Jedno z najczęściej zadawanych pytań.
Poniżej kilka linków do takich tematów na forum Ego, warto je przeglądnąć, na pewno znajdziecie tam odpowiedzi na te pierwsze, podstawowe pytania:

Kilka pytań początkującego
Początek gry, kilka pytań
Odnalazłem sens we wszechświecie X3, w sercu zagościła radość

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie w powyższych linkach, zadaj je w temacie Pytania początkującego na tym forum.

#9 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 30 październik 2008 - 11:20

#8 Czym handlować na początek?

Też jedno z podstawowych pytań początkujących graczy.
Oczywiście na początek to najłatwiej handlować Ogniwami, elektrowni jest dużo, a Ogniw wszyscy potrzebują, więc nie ma problemu ze zbytem.
Natomiast duży zysk z handlu daje Gwiezdna Wódka i Teladihuana. Gwiezdną Wódkę można kupić w Destylarniach, a sprzedać w niektórych Stacjach Handlowych Argonów i w Habitatach Piratów. Teladihuanę kupuje się w Rajskich Ogrodach, sprzedaje w Habitatach Piratów i Teladiańskich Stacjach Handlowych (ale uwaga to towary nie legalne i mogą być problemy z policją).
Duży zysk można osiągnąć też na handlu Majaglitem (sprzedają Paranidiańskie Kosmiczne Jubilernie, kupują ich Stacje Handlowe i Fabryki Satelitów Zaawansowanych), oraz na Kwiatach Słonecznych (Sprzedają Teladiańskie Szklarnie Kwiatowe, skupują też ich Rafinerie Oleju Słonecznego). Te towary są legalne.

O tych i innych sposobach na zysk z handlu, oraz o gdzie i jakie fabryki stawiać traktuje ten temat na forum Ego: Wątek handlowo-produkcyjny
Na tym forum możesz poczytać w tym temacie: Na czym najlepiej zarobić? oraz w tym: Wątek handlowo-produkcyjny

#10 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 30 październik 2008 - 11:23

#9 Co to są skrypty, a co mody?

Skrypty to narzędzia opracowane przez danego autora, dzięki czemu zapewniają możliwość zautomatyzowania powtarzających się czynności lub dodają nowe możliwości niedostępne w podstawowej wersji gry.
Lista wszystkich dostępnych skryptów do gry X3 znajduje się na angielskim forum Ego pod tym adresem.
Część skryptów zostało spolszczonych przez naszych kolegów. Pliki z polskimi wersjami plików tekstowych skryptów można pobrać z tego tematu na forum Ego, lub z tego tematu na tym forum, tu też można podyskutować na temat polonizacji skryptów.

Są dwa sposoby instalacji skryptów:
1. Poprzez plugin managera.

Cytat z FAQ#10

Cytat

UWAGA! X3:TC wymaga najnowszej wersji Plugin Instalatora. Można go pobrać i poczytać o nim pod tym linkiem: Plugin Manager


Następnie ściągasz skrypt w formacie .spk, otwierasz PM Instal new package i wszystko robi się automatem.

2. Drugi sposób to ręczny:
Trzeba tylko wiedzieć które pliki są skryptami, a które plikami z tekstem. jedne i drugie są w formacie .xml. Pliki z tekstem mają nazwy typu 8888-L048.xml gdzie 8888 to numer strony kodowej tekstu, a L048 to wersji językowej (L044 to wersja angielska). Takie pliki wrzucamy do katalogu t w katalogu gry, czyli do podkatalogu t w katalogu głównym gry.
Pozostałe pliki .xml wrzucamy do katalogu script w katalogu gry.

Większość skryptów w formacie .zip po wypakowaniu zawiera w sobie odpowiednie podkatalogi:
script
T
wystarczy wtedy całe katalogi przekopiować do katalogu gry, pliki znajda się w odpowiednich miejscach.
Do tego w opisach skryptów, opisanych przeze mnie masz opisy instalacji.

Modyfikacja gry komputerowej (lub po prostu mod) jest to jej przeróbka wykonana przez społeczność graczy. Zmiany mogą polegać np. na dodaniu nowych rodzajów broni, przedmiotów, przeciwników, postaci, trybów gry, plansz czy fabuły.
Najpopularniejszym (jak na razie) modem do X3 jest mod XTM. Strona domowa XTM-a znajduje się tu.
Polska wersja plików tekstowych do moda XTM jest dostępna na forum Ego.
Jest też między innymi mod Rougey, a ostatnio wyszła wersja 2.0 moda New Horizons

Skrypty można instalować w dowolnej ilości, choć trzeba uważać bo mogą się między sobą "gryź".
Z modami jest podobnie. Można mieć kilka małych modów zainstalowanych jako "fake patch". Robi się to w ten sposób że jeśli w katalogu głównym gry mamy pliki .cat/.dat o numerze 08 to plikom moda zmieniamy nazwy na następny, kolejny numer (w tym przypadku 09) i wrzucamy do katalogu głównego gry. W takim przypadku nie ma ograniczenia ilości zainstalowanych modów, jednak również tak jak ze skryptami należy uważać. Jeśli dwa mody będą zawierały w sobie zmodyfikowane takie same pliki (np. Jobs, Tships itp) to zmiany w grze będą tylko z jednego moda, tego, którego numer będzie większy. Może to prowadzić w najlepszym przypadku do braku pewnych modyfikacji, w najgorszym do błędów działania gry.
Drugi sposób instalacji modów to wrzucenie plików moda do podkatalogu mods w katalogu gry i na pierwszym ekranie startowym gry wybranie opcji "Wybierz pakiet modyfikacji". Tam wybieramy ten mod i potwierdzamy wybór. Wtedy mod ten jest głównym modem gry. Jako główny mod możemy mieć zainstalowany tylko jeden mod. Przykładem takiego moda jest Trancend II dla X3TC. Inne mody możemy wtedy doinstalować jako "fake patch", ale należy uważać z ich instalacją, aby nie "gryzły" się z głównym modem. Najlepiej sprawdzić czy istnieje lista kompatybilnych z głównym modem skryptów i modów, i instalować tylko podane na niej skrypty i mody.

Tak ogólnie mówiąc, skrypty to pliki .xml, które kopiuje się do katalogu "script", mod natomiast to zestaw plików cat/dat, które albo jako fake patch wrzuca się do katalogu głównego gry, albo jako base mod do katalogu "mods".

UWAGA! skrypty pisane pod X3 nie będą działały pod X3:TC. Pod X3:TC pisane są nowe skryty, lub stare są przerabiane. O skryptach pod TC można poczytać w tym dziale: Skrypty i mody do X3:TC
Natomiast lista wszystkich skryptów do X3:TC jest pod tym adresem: Lista skryptów TC

O instalacji skryptów i modów poczytaj w #10 Plugin Manager Cycrowa .





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych