Azakal Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Otóż jak zapowiedziałem w TYM temacie przeprowadziłem test w celu sprawdzenia od czego zależy jakość misji bojowych.Najpierw jednak malutki test specjalnie dla Yacka.CytatChodzi o to jak liczony jest czas lotu danym statkiem dla statystyk "Ulubiony statek", czy jest to suma wszystkich czasów w danym modelu statku, czy najdłuższy czas używania danego statku.Sprawdziłem. Jest to suma wszystkich czasów spędzonych w danym modelu. Krócej mówiąc ulubiony statek to ten w którym najwięcej siedziałeś w trakcie gry (nieważne czy z przerwami czy bez).Teraz wracając do tematu; jakość misji bojowych zależy od:1) Rangi bojowej.2) Statku w którym siedzimy.3) Umiejscowienia naszej floty (tj sektor w którym bierzemy misję czy inny).4) Oczywiście wielkości tej floty.Jednakże nie jest to takie proste. W początkowym etapie gry kiedy mamy niską rangę bojową siła naszych oponentów zależy w większym stopniu od naszego latadła. Gdy mamy już dość wysoką rangę to możemy po misję przylecieć M5 a i tak dostaniemy dosyć mocnych przeciwników.Wyniki te uzyskałem przeprowadzając dwa testy pierwszy z rangą bojową komandor a drugi z rangą nieszkodliwy. Oto wyniki.Test nr I ranga bojowa KomandorMisja patrolu sektorów od Heretics End do Nyana's Hideout.Stopień trudności: Bardzo trudna.Pierwszy scenariusz:Ja w M5 (Wzmocniony Jaguar), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Wzmocniony JaguarPięć fal Xenonów (po jednej w trzech sektorach i dwie w jednym)Każda z fal Xenków składała się z 1 - 2 P, 3 - 4 L 3 - 5 M i 3 - 5 NDrugi scenariusz:Ja w M5 (Wzmocniony Jaguar), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Wzmocniony Jaguar, Tyr (poza sektorem), Osaka (poza sektorem)Pięć fal Xenonów (po jednej w trzech sektorach i dwie w jednym)Każda z fal Xenków składała się z 2 - 4 P, 4 - 6 L, 3 - 5 M i 3 - 5 NTrzeci scenariusz:Ja w M5 (Wzmocniony Jaguar), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Wzmocniony Jaguar, Tyr (w sektorze), Osaka (w sektorze)Pięć fal Xenonów (po jednej w trzech sektorach i dwie w jednym)Każda z fal Xenków składała się z 4 - 6 P, 4 - 6 L, 3 - 5 M i 3 - 5 N (pojawiał się również K jednakże dopiero od drugiej lub trzeciej fali pod warunkiem, że w atakowanym sektorze był mój M2Czwarty scenariusz:Ja w M2 (Osaka), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Wzmocniony Jaguar, Tyr (w sektorze), Osaka (w sektorze)Sześć fal Xenonów (po jednej w dwóch sektorach i dwie w pozostałych dwóch)Każda z fal Xenków składała się z 1K, 4 - 6 P, 4 - 6 L, 3 - 5 M i 3 - 5 N (w ostatniej fali dodatkowo był Q)Test II ranga bojowa nieszkodliwyMisja patrolu Treasure Chest.Stopień trudności: TrudnaPierwszy scenariusz:Ja w M5 (Odkrywca), ulubiony statek: Odkrywca, flota: OdkrywcaPojedyncze M5 Xenonów (4 - 6 N) lub jedna fala (4 statki) Błotniaków pirackich + pojedyncze NDrugi scenriusz:Ja w M5 (Odkrywca), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Odkrywca, Osaka (poza sektorem)Jedna fala wrogów składająca się z 2 - 3 M3, ok5 M4 i kilka M5. Po fali nadlatywały jeszcze pojedyncze M5 (ok 3)Trzeci scenariusz:Ja w M5 (Odkrywca), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Odkrywca, Osaka (w sektorze)Jedna Fala wrogów składająca się z 2 - 3 M3, ok5 M4 i kilka M5. Po fali nadlatywały jeszcze pojedyncze M5 (ok 3) lub jeden M6 i pojedyncze M5Czwarty scenariusz:Ja w M2 (Osaka), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Odkrywca (w sektorze), OsakaJedna fala 6 M6, 6 M3, 8 M4 i kilka M5Wniosek:Przy niskiej randze bojowej bardzo duże znaczenie ma statek w którym siedzimy. Wraz z jej wzrostem znaczenie to zmniejsza się, jednakże nigdy do zera. Jeśli więc chcecie silnego przeciwnika podczas patrolu, bierzcie misje w najmocniejszych statkach jakie macie i ściągajcie całą flotę do sektora.PSJeszcze jedno ciekawe spostrzeżenie. Mianowicie ilość i jakość wrogów podczas każdej z fal zalezy również od tego jakie statki mamy w sektorze. W pierwszym teście kiedy odesłałem Osakę z sektorą podczas patrolu, kolejna fala Xenków nie miała w swoim składzie K. Gdy przywołałem Osakę przy następnej fali K pojawił się. Czyli każda fala wrogów zależy od naszych sił. Jeśli zostaną uszczuplone to wrogów też będzie nieco mniej.Wszystkie scenariusze powtarzane były po trzy razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Wielkie dzięki za test. Wydaje się miarodajny i rozwiewa wszelkie wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Czyli tak jak od początku pisałem w tym temacie http://xudb.pl/topic/771-zlecenia-bojowe/. Dobrze że ktoś przeprowadził takie testy, bo pewnie dalej byście się upierali że nie mam racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Ja i tak upieram się nie masz racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagoda Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 No chylę czoło wytrwałości i zaciętości W końcu powyższe testy rozwiały wszelkie wątpliwości... nareszcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azakal Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Ciąg dalszy testów. Tym razem na warsztat wziąłem RRF, a konkretnie zawiechy kompa spowodowane konfliktem tego skrytpu z innymi. W końcu udało mi się znaleźć rozwiązanie. Najpierw jednak przyczyna.Otóż RRF popada w konflikty z większością skryptow generujących inwazje. Jednakże to nie cały skrypt jest konfliktowy a tylko jego część odpowiedzialna za wspomniane inwazje. Wystarczy w RRF nie włączać inwazji i nie będzie freezów.Jest jednak jeszcze jedno wyjście. Wystarczy usunąć skrypt plugin.rrf.bomber.logic i można grać z inwazjami. Usunięcie skryptu nie wpłynęło negatywnie na jakość sił RRF w grze.Powyższa sytuacja przetestowana podczas kompilacji:1)RRF2)RRF + IR3)RRF + MBRRMiałem jescze testować opcję RRF + MBRR + IR, ale jako, że kością niezgody był RRF odpuściłem.Test każdej opcji trwał ok 8 - 9 godzin gry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pshemozz Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Noooo, to good njus, RRF jest fajny ze względu na jego mobilne, fajne siły szybkiego reagowania, inwazje można sobie odpuścić, od tego są inne, lepsze skrypty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azakal Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Cytatinwazje można sobie odpuścić, od tego są inne, lepsze skrypty.Bo ja wiem. Inwazje w RRF są całkiem niezłe a w IR to lipa (wg mnie). Zresztą całe IR to zmarnowany potencjał. Mnoży jednostki wroga, aż te nie są w stanie pomiescić się w swoich sektorach no i wylewają się na zewnątrz. Jedyne co IR robi dobrze to zamulanie kompa W MBRR są ciekawe inwazje, trzeba przyznać (zwłaszcza jak włączy się bazy militarne Xenków). No i jeszcze inwazje w Race Invasion i Khaak Invasion ale te ich inwazje to normalnie żal.plNie ma za dużo skryptów generujących inwazje dlatego zalezało mi na połaczeniu RRF i MBRR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pshemozz Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 No o RI to sie kiedyś wypowiadałem, natomiast mi po prostu jakoś nigdy inwazje w RRF nie działały jakoś specjalnie, czasem ktoś gdzieś poleciał i tyle z tego było co nic, zero jakiejś inwencji twórczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azakal Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Cytatinwazje w RRF nie działały jakoś specjalnie, czasem ktoś gdzieś poleciał i tyle z tego było co nic, zero jakiejś inwencji twórczej.Dziwne U mnie większość inwazji kończy się przejęciem sektora przez siły zaczepne. Zadymy są całkiem niezłe zwłaszcza jeśli ma się którąś ze stron ustawioną jako wroga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Testy testami, teoria teorią, a u mnie w praktyce wygląda to całkiem inaczej.Ostatnio robię bardzo dużo misji typu patrol, obrona stacji lub zabójstwo. Reputacja bojowa dość wysoka (porucznik). Ulubiony statek Nova Zwiadowca. Flota żadna, jeden TL zadokowany, trzy TS-y i jeden M4 w TL-u. Latałem M3+ (nazwa nic ci nie powie), przeciwnicy to 2xM6, 2xM3, 2xM4,2xM5. Ciężko było, więc starałem się o własny M6, w końcu dostałem. Kolejne kilkanaście takich samych misji i przeciwnicy tacy sami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azakal Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Czyli X3 kolejny raz nas zaskakuje Tak wydaje mi się, że jakość jak i ilość wrogów to wypadkowa czynników o których już pisaliśmy plus czynnik losowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Być może M3+ i M6 są traktowane przez ten skrypt podobnie pod względem siły? Gdybyśmy znali dokładną formułkę to wszystko byłoby jasne, a że mamy tylko ogólny zarys i zasady działania systemu to niestety zawsze będą pewne domysły. Ja większe skoki obserwowałem przy przesiadce na wyraźniej mocniejsze klasy statków, np. z M5 na M6, M4/M3/M6 na M7 i wyżej, itd. Przy mniejszych różnicach klas nawet nie patrzyłem co i jak, bo i po co. Jak dla mnie M3+ i zwykły M6 (nie "M6+" typu Hypcio, HCP, itd) dają podobne możliwości jeśli chodzi o walkę, więc czego innego można się spodziewać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Ten M6 to Hypcio, a raczej jego wersja rozwojowa. Może niedługo przesiądę się na M7 i wtedy zobaczę. Dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azakal Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 CytatByć może M3+ i M6 są traktowane przez ten skrypt podobnie pod względem siły?Możliwe. Moje testy przecież przeprowadzałem najpierw w M5 potem w M2, więc różnice były bardzo duże. Przy statku o klasę wyższym mogą się one wydawać bardzo małe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 CytatUlubiony statek Nova Zwiadowca. Flota żadna, jeden TL zadokowany, trzy TS-y i jeden M4 w TL-u. Latałem M3+ (nazwa nic ci nie powie), przeciwnicy to 2xM6, 2xM3, 2xM4,2xM5. Ciężko było, więc starałem się o własny M6, w końcu dostałem. Kolejne kilkanaście takich samych misji i przeciwnicy tacy sami.Mała zmiana, w pozycji Ulubiony statek zmieniła się Nova na nazwę M6, którym latam i równocześnie z tym ilość wrogich statków uległa podwojeniu: 4-6M6, 4xM3, 4xM4, 4xM5. Chyba miałem rację pisząc że nie chodzi o statek, którym latamy, tylko o ten wpisany w opcji Ulubiony statek. Reputacja bojowa bez zmian, bo ostatnio trafiały się misje typu skanuj statki lub taxi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gie_N_koV Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Mnie to ciekawi co się stanie jak przy randze bojowej Xtreme przyjmiemy misje obrony sektora przed xenonami? Możliwe scenariusze:1) 0-1 FPS2) Bluescreen3) Woń przypalonego mięsa z wnętrza komputera?No i w ogolę ile tych statków się pojawi? 50-100 M2?? Kilkaset drobnicy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mani Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Proszę Cię kolego, zainstaluj sobie FF ze słownikiem ortograficznym... Bo fajnie czasem piszesz, ale często przez te byki, to aż zbiera się na cofkę :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Mani ma prowizję za reklamę FF i słownika Ale polecam zastosowanie się do rady.Mani, jeszcze raz (chyba już setny) dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mani Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 CytatMani ma prowizję za reklamę FF i słownika Ale polecam zastosowanie się do rady.Mani, jeszcze raz (chyba już setny) dziękuję ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gie_N_koV Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 No bo mi opera wszystkie polskie słowa podkreśla EDIT: Już naprawione - słownik zainstalowany, nierobie błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pshemozz Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 To albo to wyłącz albo ustaw sobie polski słownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Ostatnio wróciłem do gry i przy okazji zabawy z DDTC i jednej z misji przeprowadziłem mały test.1. Niska ranga bojowa (5 lub 6 w kolejności), ulubiony statek- Piracka Elite. Misja obrony stacji w Ceo's Buckzoid o średnim poziomie trudności.A) Mój statek: Tenjin. Reszta poza sektorem.Statki wroga (piraci): 1x M3, 1x M4, 2x M5 Mój statek: Tenjin. W sektorze znajdowały się jeszcze moje: TL, M6 i kilka zdobycznych myśliwców na pokładzie TLa.Statki wroga (piraci): 1x M6, 2x M3, 2x M4, 3x M5.2. Niska ranga bojowa (5 lub 6 w kolejności), ulubiony statek- Piracka Elite. Misja obrony stacji w Buckzoid, poziomie trudności: hard.A). Mój statek: Tenjin. Reszta poza sektorem.Statki wroga (piraci): 1x M3, 2x M4, 2x M52. Mój statek: Tenjin. W sektorze znajdowały się jeszcze moje: TL, M6 i kilka zdobycznych myśliwców na pokładzie TLa.Statki wroga (piraci): 2x M6 (w tym Apache), 2x M3, 3x M4, 4x M5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.