Skocz do zawartości

Wyniki Testu


Azakal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż jak zapowiedziałem w TYM temacie przeprowadziłem test w celu sprawdzenia od czego zależy jakość misji bojowych.

Najpierw jednak malutki test specjalnie dla Yacka.

Cytat

Chodzi o to jak liczony jest czas lotu danym statkiem dla statystyk "Ulubiony statek", czy jest to suma wszystkich czasów w danym modelu statku, czy najdłuższy czas używania danego statku.

Sprawdziłem. Jest to suma wszystkich czasów spędzonych w danym modelu. Krócej mówiąc ulubiony statek to ten w którym najwięcej siedziałeś w trakcie gry (nieważne czy z przerwami czy bez).

Teraz wracając do tematu; jakość misji bojowych zależy od:

1) Rangi bojowej.

2) Statku w którym siedzimy.

3) Umiejscowienia naszej floty (tj sektor w którym bierzemy misję czy inny).

4) Oczywiście wielkości tej floty.

Jednakże nie jest to takie proste. W początkowym etapie gry kiedy mamy niską rangę bojową siła naszych oponentów zależy w większym stopniu od naszego latadła. Gdy mamy już dość wysoką rangę to możemy po misję przylecieć M5 a i tak dostaniemy dosyć mocnych przeciwników.

Wyniki te uzyskałem przeprowadzając dwa testy pierwszy z rangą bojową komandor a drugi z rangą nieszkodliwy. Oto wyniki.

Test nr I ranga bojowa Komandor

Misja patrolu sektorów od Heretics End do Nyana's Hideout.

Stopień trudności: Bardzo trudna.

Pierwszy scenariusz:

Ja w M5 (Wzmocniony Jaguar), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Wzmocniony Jaguar

Pięć fal Xenonów (po jednej w trzech sektorach i dwie w jednym)

Każda z fal Xenków składała się z 1 - 2 P, 3 - 4 L 3 - 5 M i 3 - 5 N

Drugi scenariusz:

Ja w M5 (Wzmocniony Jaguar), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Wzmocniony Jaguar, Tyr (poza sektorem), Osaka (poza sektorem)

Pięć fal Xenonów (po jednej w trzech sektorach i dwie w jednym)

Każda z fal Xenków składała się z 2 - 4 P, 4 - 6 L, 3 - 5 M i 3 - 5 N

Trzeci scenariusz:

Ja w M5 (Wzmocniony Jaguar), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Wzmocniony Jaguar, Tyr (w sektorze), Osaka (w sektorze)

Pięć fal Xenonów (po jednej w trzech sektorach i dwie w jednym)

Każda z fal Xenków składała się z 4 - 6 P, 4 - 6 L, 3 - 5 M i 3 - 5 N (pojawiał się również K jednakże dopiero od

drugiej lub trzeciej fali pod warunkiem, że w atakowanym sektorze był mój M2

Czwarty scenariusz:

Ja w M2 (Osaka), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Wzmocniony Jaguar, Tyr (w sektorze), Osaka (w sektorze)

Sześć fal Xenonów (po jednej w dwóch sektorach i dwie w pozostałych dwóch)

Każda z fal Xenków składała się z 1K, 4 - 6 P, 4 - 6 L, 3 - 5 M i 3 - 5 N (w ostatniej fali dodatkowo był Q)

Test II ranga bojowa nieszkodliwy

Misja patrolu Treasure Chest.

Stopień trudności: Trudna

Pierwszy scenariusz:

Ja w M5 (Odkrywca), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Odkrywca

Pojedyncze M5 Xenonów (4 - 6 N) lub jedna fala (4 statki) Błotniaków pirackich + pojedyncze N

Drugi scenriusz:

Ja w M5 (Odkrywca), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Odkrywca, Osaka (poza sektorem)

Jedna fala wrogów składająca się z 2 - 3 M3, ok5 M4 i kilka M5. Po fali nadlatywały jeszcze pojedyncze M5 (ok 3)

Trzeci scenariusz:

Ja w M5 (Odkrywca), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Odkrywca, Osaka (w sektorze)

Jedna Fala wrogów składająca się z 2 - 3 M3, ok5 M4 i kilka M5. Po fali nadlatywały jeszcze pojedyncze M5 (ok 3) lub jeden M6 i pojedyncze M5

Czwarty scenariusz:

Ja w M2 (Osaka), ulubiony statek: Odkrywca, flota: Odkrywca (w sektorze), Osaka

Jedna fala 6 M6, 6 M3, 8 M4 i kilka M5

Wniosek:

Przy niskiej randze bojowej bardzo duże znaczenie ma statek w którym siedzimy. Wraz z jej wzrostem znaczenie to zmniejsza się, jednakże nigdy do zera. Jeśli więc chcecie silnego przeciwnika podczas patrolu, bierzcie misje w najmocniejszych statkach jakie macie i ściągajcie całą flotę do sektora.

PS

Jeszcze jedno ciekawe spostrzeżenie. Mianowicie ilość i jakość wrogów podczas każdej z fal zalezy również od tego jakie statki mamy w sektorze. W pierwszym teście kiedy odesłałem Osakę z sektorą podczas patrolu, kolejna fala Xenków nie miała w swoim składzie K. Gdy przywołałem Osakę przy następnej fali K pojawił się. Czyli każda fala wrogów zależy od naszych sił. Jeśli zostaną uszczuplone to wrogów też będzie nieco mniej.

Wszystkie scenariusze powtarzane były po trzy razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciąg dalszy testów. Tym razem na warsztat wziąłem RRF, a konkretnie zawiechy kompa spowodowane konfliktem tego skrytpu z innymi. W końcu udało mi się znaleźć rozwiązanie. Najpierw jednak przyczyna.

Otóż RRF popada w konflikty z większością skryptow generujących inwazje. Jednakże to nie cały skrypt jest konfliktowy a tylko jego część odpowiedzialna za wspomniane inwazje. Wystarczy w RRF nie włączać inwazji i nie będzie freezów.

Jest jednak jeszcze jedno wyjście. Wystarczy usunąć skrypt plugin.rrf.bomber.logic i można grać z inwazjami. Usunięcie skryptu nie wpłynęło negatywnie na jakość sił RRF w grze.

Powyższa sytuacja przetestowana podczas kompilacji:

1)RRF

2)RRF + IR

3)RRF + MBRR

Miałem jescze testować opcję RRF + MBRR + IR, ale jako, że kością niezgody był RRF odpuściłem.

Test każdej opcji trwał ok 8 - 9 godzin gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

inwazje można sobie odpuścić, od tego są inne, lepsze skrypty.

Bo ja wiem. Inwazje w RRF są całkiem niezłe a w IR to lipa (wg mnie). Zresztą całe IR to zmarnowany potencjał. Mnoży jednostki wroga, aż te nie są w stanie pomiescić się w swoich sektorach no i wylewają się na zewnątrz. Jedyne co IR robi dobrze to zamulanie kompa 😀

W MBRR są ciekawe inwazje, trzeba przyznać (zwłaszcza jak włączy się bazy militarne Xenków). No i jeszcze inwazje w Race Invasion i Khaak Invasion ale te ich inwazje to normalnie żal.pl

Nie ma za dużo skryptów generujących inwazje dlatego zalezało mi na połaczeniu RRF i MBRR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

inwazje w RRF nie działały jakoś specjalnie, czasem ktoś gdzieś poleciał i tyle z tego było co nic, zero jakiejś inwencji twórczej.

Dziwne 😀 U mnie większość inwazji kończy się przejęciem sektora przez siły zaczepne. Zadymy są całkiem niezłe zwłaszcza jeśli ma się którąś ze stron ustawioną jako wroga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy testami, teoria teorią, a u mnie w praktyce wygląda to całkiem inaczej.

Ostatnio robię bardzo dużo misji typu patrol, obrona stacji lub zabójstwo. Reputacja bojowa dość wysoka (porucznik). Ulubiony statek Nova Zwiadowca. Flota żadna, jeden TL zadokowany, trzy TS-y i jeden M4 w TL-u. Latałem M3+ (nazwa nic ci nie powie), przeciwnicy to 2xM6, 2xM3, 2xM4,2xM5. Ciężko było, więc starałem się o własny M6, w końcu dostałem. Kolejne kilkanaście takich samych misji i przeciwnicy tacy sami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może M3+ i M6 są traktowane przez ten skrypt podobnie pod względem siły? Gdybyśmy znali dokładną formułkę to wszystko byłoby jasne, a że mamy tylko ogólny zarys i zasady działania systemu to niestety zawsze będą pewne domysły.

Ja większe skoki obserwowałem przy przesiadce na wyraźniej mocniejsze klasy statków, np. z M5 na M6, M4/M3/M6 na M7 i wyżej, itd. Przy mniejszych różnicach klas nawet nie patrzyłem co i jak, bo i po co. Jak dla mnie M3+ i zwykły M6 (nie "M6+" typu Hypcio, HCP, itd) dają podobne możliwości jeśli chodzi o walkę, więc czego innego można się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ulubiony statek Nova Zwiadowca. Flota żadna, jeden TL zadokowany, trzy TS-y i jeden M4 w TL-u. Latałem M3+ (nazwa nic ci nie powie), przeciwnicy to 2xM6, 2xM3, 2xM4,2xM5. Ciężko było, więc starałem się o własny M6, w końcu dostałem. Kolejne kilkanaście takich samych misji i przeciwnicy tacy sami.

Mała zmiana, w pozycji Ulubiony statek zmieniła się Nova na nazwę M6, którym latam i równocześnie z tym ilość wrogich statków uległa podwojeniu: 4-6M6, 4xM3, 4xM4, 4xM5. Chyba miałem rację pisząc że nie chodzi o statek, którym latamy, tylko o ten wpisany w opcji Ulubiony statek. Reputacja bojowa bez zmian, bo ostatnio trafiały się misje typu skanuj statki lub taxi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio wróciłem do gry i przy okazji zabawy z DDTC i jednej z misji przeprowadziłem mały test.

1. Niska ranga bojowa (5 lub 6 w kolejności), ulubiony statek- Piracka Elite. Misja obrony stacji w Ceo's Buckzoid o średnim poziomie trudności.

A) Mój statek: Tenjin. Reszta poza sektorem.

Statki wroga (piraci): 1x M3, 1x M4, 2x M5

😛 Mój statek: Tenjin. W sektorze znajdowały się jeszcze moje: TL, M6 i kilka zdobycznych myśliwców na pokładzie TLa.

Statki wroga (piraci): 1x M6, 2x M3, 2x M4, 3x M5.

2. Niska ranga bojowa (5 lub 6 w kolejności), ulubiony statek- Piracka Elite. Misja obrony stacji w Buckzoid, poziomie trudności: hard.

A). Mój statek: Tenjin. Reszta poza sektorem.

Statki wroga (piraci): 1x M3, 2x M4, 2x M5

2. Mój statek: Tenjin. W sektorze znajdowały się jeszcze moje: TL, M6 i kilka zdobycznych myśliwców na pokładzie TLa.

Statki wroga (piraci): 2x M6 (w tym Apache), 2x M3, 3x M4, 4x M5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...