Skocz do zawartości

Inwazje


Andrew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie i od razu z pytaniem.

Gram już w TC dłuższy czas ale z przerwami i oto nasuwa się pytanie czy w TC są lub jest jakiś odpowiednik Inwazji Xenońskich jak w Reunion chodzi mi o walki z kilkoma dużymi statkami na raz (chodzi mi o grę podstawową bez skryptów).

Jeśli są to proponuje aby w tym wątku gracze dzielili się wrażeniami i przebiegiem tych misji misji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Temat dotyczy skryptów, więc przeniesiony do odpowiedniego działu.

2. Poczytaj najpierw dział o skryptach do TC, a napewno znajdziesz kilka z inwazjami, tam w każdym temacie można podyskutowac o tym skrypcie.

3. Zobacz do tematu Nasze skrypty i mody tam opisy i linki do skryptów.

4. Zobacz do tematu X3TC - spolszczenia do skryptów znów linki do skryptów i opisów.

5. Zobacz do mojej stopki, jest tam link do moich skryptów i modów. A tam linki do odpowiednich tematów ze skryptami.

6. Skryptów z inwazjami w TC jest sporo:

Improved Race

Kha'ak Invasions

Race Invasions

Military Base Response

Race Response Fleet

Każdy działa inaczej, można mieć wszystkie, można tylko wybrane.

O możliwych konfliktach między skryptami też znajdziesz informacje w tematach dotyczących danego skryptu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Andrew chodziło o odpowiedniki misji Inwazji Xenońskich z Reunion, nie o skrypty.

Mając odpowiednio wysoką rangę w TC na większe statki trafisz praktycznie w każdej misji bojowej. Misje obrony przed Xenonami można dostać w sektorach z nimi sąsiadujących, zasada działania taka sama jak w tych z Reunion- zniszczyć wszystko co przelatuje przez bramę 😉 Co do relacji z bitew znajdziesz ich trochę porozrzucanych po różnych tematach, z tego co pamiętam m.in. Yacek zamieścił kilka. W sumie fajnie byłoby zebrać to wszystko w jednym miejscu 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Prowler właśnie o taką odpowiedź mi chodziło czyli misje obrony są odpowiednikiem tych Inwazji z Reunion(czyli w nich też jak będę miał większą reputacje i doświadczenie to będzie występowało nawet kilka statków typu M2 i M1 do rozwałki).

Nie wiem ale ja jakoś dziwnie jestem uprzedzony do skryptów wydaje mi się że skrypt może dużo dać ale także może zepsuć coś co może się dopiero objawić po dłuższej rozgrywce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dzięki wielkie Prowler właśnie o taką odpowiedź mi chodziło czyli misje obrony są odpowiednikiem tych Inwazji z Reunion(czyli w nich też jak będę miał większą reputacje i doświadczenie to będzie występowało nawet kilka statków typu M2 i M1 do rozwałki).

Nie wiem ale ja jakoś dziwnie jestem uprzedzony do skryptów wydaje mi się że skrypt może dużo dać ale także może zepsuć coś co może się dopiero objawić po dłuższej rozgrywce.

Tak, z tym, że ilość i rodzaj statków przeciwnika w misjach określa wyłącznie ranga bojowa, reputacja nie ma to wpływu.

Co do modyfikacji, sam na początku grałem bez nich ale dosyć szybko zacząłem zauważać pewne braki i "poprawiałem" te aspekty gry różnymi skryptami. Teraz mam już stały i sprawdzony zestaw skryptów i modów i szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie gry bez niego. Pewnie w Twoim przypadku będzie podobnie, bo po jakimś czasie czysta gra po prostu zaczyna się nudzić i miejscami trochę irytować.

Było tu już paru zatwardziałych przeciwników modów ale każdy po jakimś czasie się do nich przekonywał 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie tylko misje obrony stacji, tam przy wysokiej rangi bojowej spotkasz tylko statki Yaki/piratów. Przy czym ja M1/M2 to w takich misjach widziałem tylko Yaki, piraci max M6, ale ich ilość tylko większa wraz ze wzrostem bojowej. Xenki i Kha'ak to tylko w misjach patrolu sektorowego. Są różne, jedno lub wielosektorowe. Im więcej sektorów tym więcej wrogów, bo każdym ta sama ekipa.

2. Co robimy z tematem? Zostawiamy tu i robimy rozpiskę inwazji ze skryptów? Czy uważamy temat za wyczerpany jeśli chodzi o inwazje w czystym TC i przenosimy do działu TC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo. Linkować nie będę, pisałem gdzie szukać, jakby co to do mojej stopki.

Skrypty z inwazjami:

Kha'ak Invasions

Skrypt tworzy losowe inwazje Kha'ak. Czas odstępu między inwazjami losowy, ale dość krótki, przy częstym graniu (2-3 godziny dziennie) inwazje min raz w tygodniu. Teoretycznie powinniśmy dostać wiadomość o inwazji jeśli w sektorze znajduje się nasza fabryka lub satelita awansowany. Nigdy się z taką nie spotkałem, choć mam wszędzie satelity zaawansowane. Pierwszym objawem że gdzieś wystąpiła inwazja jest informacja że straciłem satelitę i że został on zniszczony przez Zwiadowcę Kha'ak. Inwazje lekko przegięte, pisałem w temacie Megainwazja Kha'ak. Ilość Zwiadowców to średnio około 150-200. Do tego po pewnym czasie pojawiają Korwety z obstawą myśliwców, a następnie Lotniskowiec i Niszczyciel z obstawą Korwet. Te większe statki (korwety, a później M1/M2) lecą przez wszystkie sektory w naszym kierunku. Jeśli wykonamy skok na drugi koniec wszechświata, po chwili zmienią kierunek i będą podążać za nami. Inwazje mało destruktywne, statki Kha'ak polują na inne statki, stacje zostają nietknięte. Po zniszczeniu ostatniego statku w sektorze z inwazją otrzymamy wiadomość z podziękowaniem i kwotą jaką zarobiliśmy.

Race Invasions

Na pierwszy rzut oka skrypt wygląda na rozwinięcie poprzedniego. Jednak podobieństwo jest mylące. Wprowadza losowe inwazje pozostałych ras (oprócz Kha'ak i ziemian). Po instalacji skryptu w krótkich odstępach czasu pojawią się inwazje wszystkich występujących w nim ras.

Następne będą w losowych odstępach czasu i to sporych, przy częstym graniu (2-3 godziny dziennie) inwazje raz w na dwa tygodnie lub rzadziej.

Dostaniemy wiadomość o szykowanej inwazji. Następnie w podanym sektorze pojawią się statki obronne rasy, której jest sektor, później z głębi sektora przyleci flota statków atakujących. Jeśli atak przeprowadzają Xenoni lub Yaki w sektorze nie pojawia się flota obronna. Wielkości flot biorących udział w potyczce są różne. Od małych składających się z M6 i kilku myśliwców do wielkich złożonych ze statków M, M2, M7 i dużej liczby obstawy mniejszych statków. Przy czym wielkości flot stających na przeciw siebie nie zależą od siebie. Może się zdarzyć że do obrony przed małą flota zostanie wystawiona wielka, może też być na odwrót, przed wielka flota inwazyjną bronic sektora będzie mała. Statki będą miały w nazwie oznaczenie zależne od tego czy są statkami obronnymi czy atakującymi. Możemy przyłączyć się zarówno do atakujących jak i broniących. Jeśli się zdecydujemy to musimy zmienić na czas inwazji nasz stosunek do rasy, której statki zamierzamy atakować na wrogi, aby w ogniu walki nam się nie pomieszało. Uwaga, nasze poczynania mają wpływ na reputację, u tych, którym pomagamy rośnie, u tych, których atakujemy tracimy ją. Inwazja trwa do czasu gdy w sektorze nie zostanie zniszczony ostatni statek danej rasy. Przy czym chodzi również o statki handlowe itp. Floty bojowe po zakończeniu inwazji znikają, a my jeśli uczestniczyliśmy w walkach otrzymujemy wiadomość z podziękowaniem i kwotą jaką zarobiliśmy. Inwazje również są mało destrukcyjne, floty niszczą tylko statki.

Race Response Fleet

Skrypt ma spore możliwości konfiguracji. Zarówno przy starcie, jak i później w trakcie gry w każdej chwili można zmienić jego ustawienia. W zależności od tych ustawień będzie mało destrukcyjny (tylko statki) lub bardziej (niszczenie stacji, przejmowanie sektorów).

Skrypt dodaje własne statki bojowe, które będą broniły sektorów, podejmowały ataki odwetowe lub przeprowadzały inwazje.

Dodaje inwazje Kha'ak. W losowych sektorach będą pojawiać się (w małych ilościach) statki Kha'ak, na początek będę to Zwiadowcy, Myśliwce i Korwety. Może też pojawić się Niszczyciel lub Lotniskowiec. Ale na pewno nie będzie to tak zmasowany atak jak w przypadku skryptu Kha'ak Invasions.

Skrypt wprowadza walki między rasami, rasa piratów jest traktowana jako dodatkowa rasa. Można też zmienić stosunki pomiędzy Argonami i Ziemianami, będą wtedy toczyli walki.

Konflikty można rozwiązywać na drodze dyplomacji. Nasze poczynania, pomoc jednej rasie w ataku na drugą przynosi zyski w postaci kredytów, ale również ma wpływ na nasze relacje z rasami. U jednych zyskujemy reputację, u innych tracimy.

Statki tworzone przez niego lubią wałęsać się bez celu. Ale też siły szybkiego reagowania potrafią reagować na obecność wroga nie tylko w sektorach danej rasy (bo na przykład w sektorach pirackich) - warunkiem, żeby te siły się ruszyły jest obecność gracza w sektorze, w którym występuje wróg.

Improved Race

Bardzo duże możliwości konfiguracji. Począwszy od tak podstawowych jak włączenie każdej z ulepszonych ras (Kha'ak, Xenoni, Yaki, Piraci w przygotowaniu) osobno, po ustawienie osobnego dla każdej rasy poziomu trudności, a skończywszy na indywidualnym dla każdej z ras ustawieniu dodatkowych możliwości jakie posiada dana rasa (Extra stacje, drony, Myśliwce itp).

Skrypt może również generować własne statki obronne do obrony przed inwazjami. Ich ilość i wielkość (duże statki, myśliwce) jest konfigurowalna. W razie problemów przy dużej ilości statków istnieje możliwość włączenia opcji słabego CPU, co poprawia nieco wydajność gry z tym skryptem.

Istnieje również możliwość wprowadzenia HOT WAR, czyli wymuszenia działań zaczepno-obronnych pomiędzy normalnymi rasa w grze.

Wszystkie rasy, zarówno ulepszone przez skrypt, jak i normalne mogą przejmować sektory innych ras.

Również gracz może przejąć na własność sektory, jeśli spełni wymagania stawiane przez skrypt. Jakie wymagania musimy spełnić można sprawdzić w każdej chwili w oknie informacyjnym skryptu. Okno to informuje nas również o ilości wrogich statków i ich lokalizacji, o posiadanych przez każdą z ras sektorach, naszej reputacji u piratów i Yaki.

Skrypt bardzo destrukcyjny, nawet przy wyłączonych opcjach przejmowania sektorów przez rasy statki będą atakowały stacji i czyściły z nich całe sektory.

Military Base Response

Pierwsza wersja skryptu wprowadzała tylko możliwość otrzymywania informacji o przemieszczających się przez sektory statków wroga. Typ informacji (pasek dolny, wiadomość, zapis do dziennika) jest konfigurowalny. Również to kiedy informacje będą się pojawiały jest możliwe do skonfigurowania: zawsze, tylko jeśli mamy licencje policyjną, gdy są w sektorze nasze fabryki itp.

Kolejna wersja dodała możliwość tworzenia statków obronnych ras. ich ilość można kontrolować poprzez przypisanie do Baz Wojskowych ilości Żetonów, które wymieniane są na statki. Statki po wykonaniu zadania są niszczone. Czas regeneracji żetonów, oraz czas po jakim statki są niszczone również można konfigurować co daje nam kontrolę nad wielkością flot obronnych.

Najnowsza wersja skryptu wprowadziła również inwazje. Poprzez zmiany, poprawki w skryptach powodują że wszystkie patrole wojskowe przemieszczające się do tej pory po obcych sektorach bez celu będą miały swój sens. Żaden patrol Boronów nie przeleci spokojnie przez sektory Splitów itp. Ponadto rasy zaczną również dokonywać inwazji na sektory Xenków i piratów.

Skrypt można instalować osobno, może być też bardzo dobrym dodatkiem do Improved Race.

Skrypt bardzo destrukcyjny, floty inwazyjne ras niszczą wszystkie stacje w sektorze, jeśli nie napotkają silnej obrony.

*********************************************************************

Podsumowanie:

To tylko moje opinie:

Kha'ak Invasions - warto, ale uwaga może być hardcor.

Race Invasions - bez sensu, może być ale bez niego nic nie stracimy.

RRF - ciekawy, wart uwagi, ale mnie osobiście nie przypadł do gustu.

IR - bardzo dobry, wart instalacji, choć wersja r13 ma jeszcze sporo wad, czekam niecierpliwie na nową wersję, podobno skrypty napisane od nowa.

MBRR - bardzo dobry, polecam. Szczególnie w połączeniu z IR daje grze takiego kopa że wyrywa ją z orbity. Oczywiście siłę kopa można samemu ustawić zarówno w IR jaki w MBRR, a odpowiednie zbalansowanie obu daje niezłą zabawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do opisu RRF dodałbym dwie rzeczy:

- siły szybkiego reagowania potrafią reagować na obecność wroga nie tylkow s ektorach danej rasy (na przykłąd w pirackich)

- warunkiem, żeby te siły się ruszyły jest obecność gracza w sektorze, w którym występuje wróg.

Bo inaczej to faktycznie szwendają się bez celu ale jak się pojawiam w jakimś sektorze, na przykład pirackim, gdzie są jakieś duże stateczki wrogra to się chwila moment pojawiają jednostki z RRFu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 7.09.2009 o 16:09, Yacek napisał:

Proszę bardzo. Linkować nie będę, pisałem gdzie szukać, jakby co to do mojej stopki.

Skrypty z inwazjami:

Kha'ak Invasions

Skrypt tworzy losowe inwazje Kha'ak. Czas odstępu między inwazjami losowy, ale dość krótki, przy częstym graniu (2-3 godziny dziennie) inwazje min raz w tygodniu. Teoretycznie powinniśmy dostać wiadomość o inwazji jeśli w sektorze znajduje się nasza fabryka lub satelita awansowany. Nigdy się z taką nie spotkałem, choć mam wszędzie satelity zaawansowane. Pierwszym objawem że gdzieś wystąpiła inwazja jest informacja że straciłem satelitę i że został on zniszczony przez Zwiadowcę Kha'ak. Inwazje lekko przegięte, pisałem w temacie Megainwazja Kha'ak. Ilość Zwiadowców to średnio około 150-200. Do tego po pewnym czasie pojawiają Korwety z obstawą myśliwców, a następnie Lotniskowiec i Niszczyciel z obstawą Korwet. Te większe statki (korwety, a później M1/M2) lecą przez wszystkie sektory w naszym kierunku. Jeśli wykonamy skok na drugi koniec wszechświata, po chwili zmienią kierunek i będą podążać za nami. Inwazje mało destruktywne, statki Kha'ak polują na inne statki, stacje zostają nietknięte. Po zniszczeniu ostatniego statku w sektorze z inwazją otrzymamy wiadomość z podziękowaniem i kwotą jaką zarobiliśmy.

Race Invasions

Na pierwszy rzut oka skrypt wygląda na rozwinięcie poprzedniego. Jednak podobieństwo jest mylące. Wprowadza losowe inwazje pozostałych ras (oprócz Kha'ak i ziemian). Po instalacji skryptu w krótkich odstępach czasu pojawią się inwazje wszystkich występujących w nim ras.

Następne będą w losowych odstępach czasu i to sporych, przy częstym graniu (2-3 godziny dziennie) inwazje raz w na dwa tygodnie lub rzadziej.

Dostaniemy wiadomość o szykowanej inwazji. Następnie w podanym sektorze pojawią się statki obronne rasy, której jest sektor, później z głębi sektora przyleci flota statków atakujących. Jeśli atak przeprowadzają Xenoni lub Yaki w sektorze nie pojawia się flota obronna. Wielkości flot biorących udział w potyczce są różne. Od małych składających się z M6 i kilku myśliwców do wielkich złożonych ze statków M, M2, M7 i dużej liczby obstawy mniejszych statków. Przy czym wielkości flot stających na przeciw siebie nie zależą od siebie. Może się zdarzyć że do obrony przed małą flota zostanie wystawiona wielka, może też być na odwrót, przed wielka flota inwazyjną bronic sektora będzie mała. Statki będą miały w nazwie oznaczenie zależne od tego czy są statkami obronnymi czy atakującymi. Możemy przyłączyć się zarówno do atakujących jak i broniących. Jeśli się zdecydujemy to musimy zmienić na czas inwazji nasz stosunek do rasy, której statki zamierzamy atakować na wrogi, aby w ogniu walki nam się nie pomieszało. Uwaga, nasze poczynania mają wpływ na reputację, u tych, którym pomagamy rośnie, u tych, których atakujemy tracimy ją. Inwazja trwa do czasu gdy w sektorze nie zostanie zniszczony ostatni statek danej rasy. Przy czym chodzi również o statki handlowe itp. Floty bojowe po zakończeniu inwazji znikają, a my jeśli uczestniczyliśmy w walkach otrzymujemy wiadomość z podziękowaniem i kwotą jaką zarobiliśmy. Inwazje również są mało destrukcyjne, floty niszczą tylko statki.

Race Response Fleet

Skrypt ma spore możliwości konfiguracji. Zarówno przy starcie, jak i później w trakcie gry w każdej chwili można zmienić jego ustawienia. W zależności od tych ustawień będzie mało destrukcyjny (tylko statki) lub bardziej (niszczenie stacji, przejmowanie sektorów).

Skrypt dodaje własne statki bojowe, które będą broniły sektorów, podejmowały ataki odwetowe lub przeprowadzały inwazje.

Dodaje inwazje Kha'ak. W losowych sektorach będą pojawiać się (w małych ilościach) statki Kha'ak, na początek będę to Zwiadowcy, Myśliwce i Korwety. Może też pojawić się Niszczyciel lub Lotniskowiec. Ale na pewno nie będzie to tak zmasowany atak jak w przypadku skryptu Kha'ak Invasions.

Skrypt wprowadza walki między rasami, rasa piratów jest traktowana jako dodatkowa rasa. Można też zmienić stosunki pomiędzy Argonami i Ziemianami, będą wtedy toczyli walki.

Konflikty można rozwiązywać na drodze dyplomacji. Nasze poczynania, pomoc jednej rasie w ataku na drugą przynosi zyski w postaci kredytów, ale również ma wpływ na nasze relacje z rasami. U jednych zyskujemy reputację, u innych tracimy.

Statki tworzone przez niego lubią wałęsać się bez celu. Ale też siły szybkiego reagowania potrafią reagować na obecność wroga nie tylko w sektorach danej rasy (bo na przykład w sektorach pirackich) - warunkiem, żeby te siły się ruszyły jest obecność gracza w sektorze, w którym występuje wróg.

Improved Race

Bardzo duże możliwości konfiguracji. Począwszy od tak podstawowych jak włączenie każdej z ulepszonych ras (Kha'ak, Xenoni, Yaki, Piraci w przygotowaniu) osobno, po ustawienie osobnego dla każdej rasy poziomu trudności, a skończywszy na indywidualnym dla każdej z ras ustawieniu dodatkowych możliwości jakie posiada dana rasa (Extra stacje, drony, Myśliwce itp).

Skrypt może również generować własne statki obronne do obrony przed inwazjami. Ich ilość i wielkość (duże statki, myśliwce) jest konfigurowalna. W razie problemów przy dużej ilości statków istnieje możliwość włączenia opcji słabego CPU, co poprawia nieco wydajność gry z tym skryptem.

Istnieje również możliwość wprowadzenia HOT WAR, czyli wymuszenia działań zaczepno-obronnych pomiędzy normalnymi rasa w grze.

Wszystkie rasy, zarówno ulepszone przez skrypt, jak i normalne mogą przejmować sektory innych ras.

Również gracz może przejąć na własność sektory, jeśli spełni wymagania stawiane przez skrypt. Jakie wymagania musimy spełnić można sprawdzić w każdej chwili w oknie informacyjnym skryptu. Okno to informuje nas również o ilości wrogich statków i ich lokalizacji, o posiadanych przez każdą z ras sektorach, naszej reputacji u piratów i Yaki.

Skrypt bardzo destrukcyjny, nawet przy wyłączonych opcjach przejmowania sektorów przez rasy statki będą atakowały stacji i czyściły z nich całe sektory.

Military Base Response

Pierwsza wersja skryptu wprowadzała tylko możliwość otrzymywania informacji o przemieszczających się przez sektory statków wroga. Typ informacji (pasek dolny, wiadomość, zapis do dziennika) jest konfigurowalny. Również to kiedy informacje będą się pojawiały jest możliwe do skonfigurowania: zawsze, tylko jeśli mamy licencje policyjną, gdy są w sektorze nasze fabryki itp.

Kolejna wersja dodała możliwość tworzenia statków obronnych ras. ich ilość można kontrolować poprzez przypisanie do Baz Wojskowych ilości Żetonów, które wymieniane są na statki. Statki po wykonaniu zadania są niszczone. Czas regeneracji żetonów, oraz czas po jakim statki są niszczone również można konfigurować co daje nam kontrolę nad wielkością flot obronnych.

Najnowsza wersja skryptu wprowadziła również inwazje. Poprzez zmiany, poprawki w skryptach powodują że wszystkie patrole wojskowe przemieszczające się do tej pory po obcych sektorach bez celu będą miały swój sens. Żaden patrol Boronów nie przeleci spokojnie przez sektory Splitów itp. Ponadto rasy zaczną również dokonywać inwazji na sektory Xenków i piratów.

Skrypt można instalować osobno, może być też bardzo dobrym dodatkiem do Improved Race.

Skrypt bardzo destrukcyjny, floty inwazyjne ras niszczą wszystkie stacje w sektorze, jeśli nie napotkają silnej obrony.

*********************************************************************

Podsumowanie:

To tylko moje opinie:

Kha'ak Invasions - warto, ale uwaga może być hardcor.

Race Invasions - bez sensu, może być ale bez niego nic nie stracimy.

RRF - ciekawy, wart uwagi, ale mnie osobiście nie przypadł do gustu.

IR - bardzo dobry, wart instalacji, choć wersja r13 ma jeszcze sporo wad, czekam niecierpliwie na nową wersję, podobno skrypty napisane od nowa.

MBRR - bardzo dobry, polecam. Szczególnie w połączeniu z IR daje grze takiego kopa że wyrywa ją z orbity. Oczywiście siłę kopa można samemu ustawić zarówno w IR jaki w MBRR, a odpowiednie zbalansowanie obu daje niezłą zabawę.

A to co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IR są już trzy rodzaje (wersje). Ale żadna nie jest doskonała. Podobno ta najnowsza (trzecie podejście do tematu) jest OK, ale to opinia twórcy.

Mimo wszystko polecałbym MBRR lub RRF.

Ostatnio grałem z MBRR wraz z modem XRM dla TC i było OK.

Teraz gram w AP (również z XRM), który ma wbudowana wersję RRF i też jest OK, a nawet lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...