Omicron Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Podpowiedzcie bo czasem krew mnie zalewa. Gdy toczę jakąś wojenkę i mam kilka większych statków z poleceniem osłaniaj mnie lub podążaj za mną bywa (i to dość często) że moja eskadra zderza się z przeciwnikiem lub co gorsza ze mną Próbowałem skyrptu Bounce ale nie zauważyłem jako takiej poprawy.Flota mi się rozrasta i mam ogromne problemy bo często zgarniam sporą gotówkę za jakiś patrol po sektorach i w połowie strata jakiejś korwety wtedy niestety load i od nowa. Jest jakieś lekarstwo na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Tylko Bouce. U mnie działa (a raczej działał, bo obecnie nie używam - na razie nie używam) poprawnie. Być może miałeś źle zainstalowany, lub nie prawidłowy plik tekstowy z danymi statków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volvez Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 I co on powoduje? Statki są 'przenikliwe'? bo wątpie by wpływał na mechanikę lotu statków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 W dniu 3.02.2012 o 21:44, Volvez napisał:I co on powoduje? Statki są 'przenikliwe'? bo wątpie by wpływał na mechanikę lotu statków.Tworzy wokół wszystkich "dużych" statków, które mogą przewozić myśliwce, ścianę. Niewidzialną, której myśliwce nie mogą przekroczyć (przelecieć), a o którą się nie rozbijają jak to jest w przypadku kadłuba. Ściana jest o kilka metrów większa niż kadłub dużych statków. Coś jak pole siłowe. Oczywiście ściana znika, gdy statki dokują do lotniskowca.Coś takiego jest gdy lecimy blisko stacji lub asteroidy. Autopilot (pod warunkiem, że lecimy na autopilocie) wykrywa obiekt i omija go. W przypadku lotniskowców, zasięg strefy bezpiecznej dla myśliwców, jest zbyt mały, aby przy harcach jakie wyczynia autopilot nie doszło czasem do wypadku.Myślę, że przyda się dokładny opis samego skryptu, jego instalacji i eksportu danych (ściany) dla tego skryptu w przypadku używania różnych modów dodających, zmieniających statki.Jak znajdę chwilę, to opiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bell Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Ważne!!!Jeśli grasz w nie angielsko języczną wersję trzeba przed tworzeniem Bounce Wall zrobić nastepującą rzecz przykład dla wersji PL :w katalogu "t" stworzyć plik 8388-L048.xml skopiować do niego poniższy tekst i zapisać.<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <language id="48"> <page id="70000" title="TFile Out" descr="For writing TFiles"> <t id="1">@?xml version="1.0" encoding="utf-8"?^</t> <t id="2">@language id="48"^</t> <t id="3">@page id="%s" title="Bounce Bounding Box" descr="Bounce Bounding Box"^</t> <t id="4">@t id="%s"^%s@;t^</t> <t id="5">@t id="%s"^%s@;t^ @!--%s--^</t> <t id="6">@;page^</t> <t id="7">@;language^</t> </page> </language>po wykonaniu tej czynności możemy przystąpić do tworzenia Bounce Wall.Tu należą sie podziękowania dla R-Team za rozwiązanie problemu z pojawianiem sie ReadText70000 podczas tworzenia Bounce WallGenerowanie Bounce Wall-Zainstaluj w głównym katalogu gry BounceWall.cat i BounceWall.dat jako fake patch z kolejnym numerem (np. jeśli ostatnie pliki cat/dat w głównym katalogu gry mają numer 13 to Bounce bedą miały 14. W przypadku AP główny katalog gry znajduje sie w Addon)-Jesli masz w folderze types plik TFactories musisz go usunąć na czas generowania Bounce Wall.-Uruchom grę-Znajdź jakiś pusty sektor i wyłącz hud nie jest to wymagane ale przyspiesza tworzenie Bounce Wall.-Uruchom Edytor Skryptów jak to zrobić opisane jest w FAQ#3-Wybierz Z.Bounce.Wall z listy skryptów gdy będzie podswietlony uruchom go klawiszem "r" a nastepnie dwa razy"enter"-Wszystko w sektorze powinno zostać zniszczone oprócz twojego okrętu.-Powinny pojawiać sie okresowe komunikaty o statkach w tym czasie nie rób nic.-W zależności od ilości klatek na sekundę i moda cały proces trwa od 3 do 5 minut.-Po zakończeniu procesu zobaczysz komunikat "Finished the Wall!- W folderze "Moje Dokumenty/Egosoft/X3TC" powinien znajdować się log 08389.txt.- Zmień jego nazwę na 8389-L048.xml i skopiuj go do folderu t gdzie masz zainstalowaną grę np. E:/X3TC/t-Usuń pliki BounceWall.cat i BounceWall.dat nie są one wymagane do poprawnego działania skryptu potrzebne są tylko do wygenerowania Bounce Wall.-Wchodzimy do gry przypisujemy klawisz w Opcje->sterowanie->interfejs->Bounce: Toggle włączamy skrypt Bounce gramy http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=295405&postdays=0&postorder=asc&start=0 link do Bounce na forum EgoMój angielski nie jest najwyższych lotów więc opis trochę tak łopatologicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Bardzo dobre.1. Można na czas tworzenia pliku "wall" zmienić wersję gry na angielską, obejdzie się bez dodatkowego pliku 8388.2. Najlepiej uruchomić nową grę, na czas tworzenia pliku "wall" , będzie zdecydowanie szybciej tworzył się plik "wall"3. Nie wolno zapisywać stanu gry po eksporcie pliku "wall". Grę po usunięciu plików cat/dat wczytujemy z pliku sav sprzed eksportu pliku "wall"4. Pliki cat/dat Bounce musimy usunąć, dla poprawnego działania gry.5. W pliku 8389-L048.xml musimy zmienić language ID=44 na language ID-48 (w przypadku 1 punktu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Omicron Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 No dobra ale czy to tyczy się także dużych statków? U mnie najczęściej niestety zderza się Springbloosom z innym lotniskowcem/korwetą lub właśnie ze mną :/PS: Wg. opisu z tego tematu: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?p=3504935 nie jest potrzebne robienie Ściany, ani instalacja mod menedżera. Wypakowujemy pliki do odpowiednich katalogów, robimy hotkey na Bounce i powinno działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Dotyczy myśliwców. Statki M6 nie są myśliwcami.Co do ściany, to w katalogu t dostępnym w archiwum skryptu masz kilka rodzajów pliku 8389. Każdy w osobnym katalogu odpowiednio nazwanym. Jeśli grasz w czystą grę (Vanilla) to wystarczy że użyjesz pliku z katalogu Vanilla. Jeśli jednak używasz jakiegokolwiek moda dodającego statki lub zmieniającego ich parametry to musisz sobie wygenerować plik ściany. Dostępne pliki dla różnych modów są już nie aktualne. Zresztą plik dla Vanilli też, bo powstał w wersji gry 3.1, a obecna 3.2 również wprowadza pewne zmiany w pliku TShips, więc tak czy siak lepiej zrobić sobie nowy plik ściany.Jakoś nie widzę, aby ktoś z nas wspominał coś o Plugin Managerze, Bell pisał o Edytorze Skryptów, to to całkiem co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynszyl Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 (edytowane) Zrobiłem wszystko jak należy, stworzyłem plik ściany wrzuciłem go do katalogu t i wziąłem bounce na enablet. Problem w tym ze myśliwce nadal nie lądują. W katalogu gry nadal mam pliki cat i dat. W czym problem?? Mam mod XRM wersje przed ostatniąUsunąłem pliki cat i dat ale to nic nie dało. Edytowane 3 Lipca 2012 przez Szynszyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 W dniu 3.07.2012 o 18:53, Szynszyl napisał:W katalogu gry nadal mam pliki cat i dat.Pisał o tym Bell w swoim opisie, pisałem i ja:http://xudb.pl/topic/2184-przypadkowe-zderzanie-statkow/page__view__findpost__p__33375punkt 4 i 5Nikt tego nie czyta, nie ma się co dziwić, że autor skryptu w pierwszym poście tematu o skrypcie poleciał z wielka czcionką i niezłym tekstem. To co robią myśliwce? Czy są jacyś wrogowie w sektorze? Jaki rozkaz mają myśliwce?Tak ogólnie, to nie wiem czy skrypt ten pomoże w 100% na dokowanie, choć ułatwi (przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie gdy grałem z tym skryptem), ale pewno pomoże na to, aby myśliwce przy dokowaniu nie rozbijały się o własną bazę (lotniskowiec). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynszyl Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Usunąłem pliki i wgrałem grę z poprzedzającego generowanie ściany pliku. Myśliwce dolatują do m7 zatrzymują się i lecą dalej używałem cheatu no colision ale wyłączyłem lecz to nic nie dało a rozkaz jest z ads dock all my ship, próbowałem tez return home Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Siedzisz sam w Lotniskowcu?Jaki on ma rozkaz? Masz coś wybrane na cel?Najlepiej weź na cel bramę w sektorze, wybierz rozkaz Autopilot; przeleć przez (nie możesz mieć autoskoku ustawionego na 1, bo skoczysz do bramy). Kiedy lotniskowiec ruszy, wydaj rozkaz myśliwcom aby dokowały. Lotniskowiec automatycznie zatrzyma się, myśliwce zadokują, potem poleci dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynszyl Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Po kolei, siedzę w m7 i mam rozkaz z ADSa przy wydaniu polecenia dock all my ship, Nie pamiętam teraz jak dokładnie rozkaz się nazywa, efekt tego rozkazu jest taki ze na autopilocie stoi w miejscu. Na cel miałem wybrane różne rzeczy miedzy innymi dokujący M3 żeby obserwować go na monitorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 ADS jest skryptem raczej do automatycznej obsługi twoich pozostałych statków, nie statku, którym latasz. Pewnie w tym problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynszyl Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Spróbuje się w takim razie przesiąść i sprawdzę. Jednak mam pytanie czy polecenie ze skrótu klawiszowego dock all my ship zadziała na lotniskowiec na którym nie siedzę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Jeśli myśliwce mają ten lotniskowiec ustawiony jako bazę, to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynszyl Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 I kiszka nadal latają wokół, no nic chyba zostaje ręczny cheat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 A poziom zagrożenia w ADS jaki masz ustawiony? Może jest wróg w systemie? Próbowałeś w OOS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chak510 Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Może zmień rozkaz na osłaniaj to jak się zrobi spokojnie to statki wracają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynszyl Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Po primo M7 ma wyłączony tryb auto co do osłaniaj to nie widziałem takiej komendy w ADS. Słuchajcie to wyraźnie jest wina autopilota. Nie wiem na jakiej zasadzie działa skrypt bounce ale chyba u mnie się nie sprawdza. Jednak zauważyłem ze po 5-10 minutach na seta statki w końcu dokują wiec nie jest źle. Jednym słowem obecny stan rzeczy mi odpowiada i na razie nie potrzebuje zmian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 1. Osłaniaj mnie, to komenda z poleceń bojowych, standardowa komenda w grze.2. Bounce, jeśli się nie sprawdza, to albo oczekujesz od niego czegoś, czego on nie zrobi, albo skopałeś instalację. Ogólnie: Bouce powinien rozwiązać problem z tytułu tego tematu, czyli zmniejszyć prawie do zera przypadkowe zderzenia statków (myśliwców) ze statkiem bazą (lotniskowiec). Tworzy "ścianę" wokół lotniskowca, większą niż jego kadłub, której myśliwce nie mogą przekroczyć, a o którą się nie rozbijają. "Ściana" będzie też powodował, ze przy dokowaniu będą leciały na koniec ścieżki dokowania z daleka omijając lotniskowiec, przez co będą mieć większe pole manewru i dokowanie powinno przebiegać łatwiej (ja miałem takie wrażenie, gry używałem Bounce). 3. 5-10 minut na SETA to bardzo dużo.Reasumując, albo masz konflikt w skryptach, albo ADS chcesz użyć nie do tych celów, do których został stworzony. Do obsługi lotniskowców i myśliwców na statkach którymi latamy osobiście chyba lepiej sprawdzi się CODEA.ADS to jak już pisałem system automatycznej obrony dużych statków myśliwcami w nich zadokowanymi. Ale sprawdza się przy statkach naszej floty, którymi sami nie latamy. Można też użyć go do obrony stacji. Sam tak robiłem, przypisywałem statki (myśliwce) do np. fabryki, przypisywałem je do ADS i uruchamiałem jako obronę. ustawienie poziomu zagrożenia pozwalało określić w jakiej sytuacji statki podejmą działanie. Po wykonaniu zadania (zniszczeniu wroga) wracały do fabryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynszyl Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Czyli wszystko jasne bounce jest u mnie skopany, dlaczego nie wiem ale poki co zostawiam to jak jest. Co do ADSa wykorzystuje go rzeczywiscie do automatyzacji mysliwcow na statku w ktorym siedze. Niestety CODEA ostatnio tez mi szwankowala dlatego przerzucilem sie na ADS. Widze ze ch ba jedyny sposob to ponowne zainstalowqnie CODEA tam statki uzywaly teleportera, pytanie czy ADS i CODEA moga byc zainstalowane jednoczesnie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trucx Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 A instalowałeś te skrypty prze PM ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.