Skocz do zawartości

Przypadkowe zderzanie statków


Omicron
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podpowiedzcie bo czasem krew mnie zalewa. Gdy toczę jakąś wojenkę i mam kilka większych statków z poleceniem osłaniaj mnie lub podążaj za mną bywa (i to dość często) że moja eskadra zderza się z przeciwnikiem lub co gorsza ze mną 😀 Próbowałem skyrptu Bounce ale nie zauważyłem jako takiej poprawy.

Flota mi się rozrasta i mam ogromne problemy bo często zgarniam sporą gotówkę za jakiś patrol po sektorach i w połowie strata jakiejś korwety 😀 wtedy niestety load i od nowa. Jest jakieś lekarstwo na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2012 o 21:44, Volvez napisał:

I co on powoduje? Statki są 'przenikliwe'? bo wątpie by wpływał na mechanikę lotu statków.

Tworzy wokół wszystkich "dużych" statków, które mogą przewozić myśliwce, ścianę. Niewidzialną, której myśliwce nie mogą przekroczyć (przelecieć), a o którą się nie rozbijają jak to jest w przypadku kadłuba. Ściana jest o kilka metrów większa niż kadłub dużych statków. Coś jak pole siłowe. Oczywiście ściana znika, gdy statki dokują do lotniskowca.

Coś takiego jest gdy lecimy blisko stacji lub asteroidy. Autopilot (pod warunkiem, że lecimy na autopilocie) wykrywa obiekt i omija go. W przypadku lotniskowców, zasięg strefy bezpiecznej dla myśliwców, jest zbyt mały, aby przy harcach jakie wyczynia autopilot nie doszło czasem do wypadku.

Myślę, że przyda się dokładny opis samego skryptu, jego instalacji i eksportu danych (ściany) dla tego skryptu w przypadku używania różnych modów dodających, zmieniających statki.

Jak znajdę chwilę, to opiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne!!!

Jeśli grasz w nie angielsko języczną wersję trzeba przed tworzeniem Bounce Wall zrobić nastepującą rzecz przykład dla wersji PL :

w katalogu "t" stworzyć plik 8388-L048.xml skopiować do niego poniższy tekst i zapisać.

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<language id="48">
<page id="70000" title="TFile Out" descr="For writing TFiles">
<t id="1">@?xml version="1.0" encoding="utf-8"?^</t>
<t id="2">@language id="48"^</t>
<t id="3">@page id="%s" title="Bounce Bounding Box" descr="Bounce Bounding Box"^</t>
<t id="4">@t id="%s"^%s@;t^</t>
<t id="5">@t id="%s"^%s@;t^ @!--%s--^</t>
<t id="6">@;page^</t>
<t id="7">@;language^</t>
</page>
</language>

po wykonaniu tej czynności możemy przystąpić do tworzenia Bounce Wall.

Tu należą sie podziękowania dla R-Team za rozwiązanie problemu z pojawianiem sie ReadText70000 podczas tworzenia Bounce Wall

Generowanie Bounce Wall

-Zainstaluj w głównym katalogu gry BounceWall.cat i BounceWall.dat jako fake patch z kolejnym numerem (np. jeśli ostatnie pliki cat/dat w głównym katalogu gry mają numer 13 to Bounce bedą miały 14. W przypadku AP główny katalog gry znajduje sie w Addon)

-Jesli masz w folderze types plik TFactories musisz go usunąć na czas generowania Bounce Wall.

-Uruchom grę

-Znajdź jakiś pusty sektor i wyłącz hud nie jest to wymagane ale przyspiesza tworzenie Bounce Wall.

-Uruchom Edytor Skryptów jak to zrobić opisane jest w FAQ#3

-Wybierz Z.Bounce.Wall z listy skryptów gdy będzie podswietlony uruchom go klawiszem "r" a nastepnie dwa razy"enter"

-Wszystko w sektorze powinno zostać zniszczone oprócz twojego okrętu.

-Powinny pojawiać sie okresowe komunikaty o statkach w tym czasie nie rób nic.

-W zależności od ilości klatek na sekundę i moda cały proces trwa od 3 do 5 minut.

-Po zakończeniu procesu zobaczysz komunikat "Finished the Wall!

- W folderze "Moje Dokumenty/Egosoft/X3TC" powinien znajdować się log 08389.txt.

- Zmień jego nazwę na 8389-L048.xml i skopiuj go do folderu t gdzie masz zainstalowaną grę np. E:/X3TC/t

-Usuń pliki BounceWall.cat i BounceWall.dat nie są one wymagane do poprawnego działania skryptu potrzebne są tylko do wygenerowania Bounce Wall.

-Wchodzimy do gry przypisujemy klawisz w Opcje->sterowanie->interfejs->Bounce: Toggle włączamy skrypt Bounce gramy 😀

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=295405&postdays=0&postorder=asc&start=0 link do Bounce na forum Ego

Mój angielski nie jest najwyższych lotów więc opis trochę tak łopatologicznie 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre.

1. Można na czas tworzenia pliku "wall" zmienić wersję gry na angielską, obejdzie się bez dodatkowego pliku 8388.

2. Najlepiej uruchomić nową grę, na czas tworzenia pliku "wall" , będzie zdecydowanie szybciej tworzył się plik "wall"

3. Nie wolno zapisywać stanu gry po eksporcie pliku "wall". Grę po usunięciu plików cat/dat wczytujemy z pliku sav sprzed eksportu pliku "wall"

4. Pliki cat/dat Bounce musimy usunąć, dla poprawnego działania gry.

5. W pliku 8389-L048.xml musimy zmienić language ID=44 na language ID-48 (w przypadku 1 punktu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale czy to tyczy się także dużych statków? U mnie najczęściej niestety zderza się Springbloosom z innym lotniskowcem/korwetą lub właśnie ze mną :/

PS: Wg. opisu z tego tematu: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?p=3504935 nie jest potrzebne robienie Ściany, ani instalacja mod menedżera. Wypakowujemy pliki do odpowiednich katalogów, robimy hotkey na Bounce i powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy myśliwców. Statki M6 nie są myśliwcami.

Co do ściany, to w katalogu t dostępnym w archiwum skryptu masz kilka rodzajów pliku 8389. Każdy w osobnym katalogu odpowiednio nazwanym. Jeśli grasz w czystą grę (Vanilla) to wystarczy że użyjesz pliku z katalogu Vanilla. Jeśli jednak używasz jakiegokolwiek moda dodającego statki lub zmieniającego ich parametry to musisz sobie wygenerować plik ściany. Dostępne pliki dla różnych modów są już nie aktualne. Zresztą plik dla Vanilli też, bo powstał w wersji gry 3.1, a obecna 3.2 również wprowadza pewne zmiany w pliku TShips, więc tak czy siak lepiej zrobić sobie nowy plik ściany.

Jakoś nie widzę, aby ktoś z nas wspominał coś o Plugin Managerze, Bell pisał o Edytorze Skryptów, to to całkiem co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zrobiłem wszystko jak należy, stworzyłem plik ściany wrzuciłem go do katalogu t i wziąłem bounce na enablet. Problem w tym ze myśliwce nadal nie lądują. W katalogu gry nadal mam pliki cat i dat. W czym problem?? Mam mod XRM wersje przed ostatnią

Usunąłem pliki cat i dat ale to nic nie dało.

Edytowane przez Szynszyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.07.2012 o 18:53, Szynszyl napisał:

W katalogu gry nadal mam pliki cat i dat.

Pisał o tym Bell w swoim opisie, pisałem i ja:

http://xudb.pl/topic/2184-przypadkowe-zderzanie-statkow/page__view__findpost__p__33375

punkt 4 i 5

Nikt tego nie czyta, nie ma się co dziwić, że autor skryptu w pierwszym poście tematu o skrypcie poleciał z wielka czcionką i niezłym tekstem.

To co robią myśliwce? Czy są jacyś wrogowie w sektorze? Jaki rozkaz mają myśliwce?

Tak ogólnie, to nie wiem czy skrypt ten pomoże w 100% na dokowanie, choć ułatwi (przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie gdy grałem z tym skryptem), ale pewno pomoże na to, aby myśliwce przy dokowaniu nie rozbijały się o własną bazę (lotniskowiec).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzisz sam w Lotniskowcu?

Jaki on ma rozkaz? Masz coś wybrane na cel?

Najlepiej weź na cel bramę w sektorze, wybierz rozkaz Autopilot; przeleć przez (nie możesz mieć autoskoku ustawionego na 1, bo skoczysz do bramy). Kiedy lotniskowiec ruszy, wydaj rozkaz myśliwcom aby dokowały. Lotniskowiec automatycznie zatrzyma się, myśliwce zadokują, potem poleci dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei, siedzę w m7 i mam rozkaz z ADSa przy wydaniu polecenia dock all my ship, Nie pamiętam teraz jak dokładnie rozkaz się nazywa, efekt tego rozkazu jest taki ze na autopilocie stoi w miejscu. Na cel miałem wybrane różne rzeczy miedzy innymi dokujący M3 żeby obserwować go na monitorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po primo M7 ma wyłączony tryb auto co do osłaniaj to nie widziałem takiej komendy w ADS. Słuchajcie to wyraźnie jest wina autopilota. Nie wiem na jakiej zasadzie działa skrypt bounce ale chyba u mnie się nie sprawdza. Jednak zauważyłem ze po 5-10 minutach na seta statki w końcu dokują wiec nie jest źle. Jednym słowem obecny stan rzeczy mi odpowiada i na razie nie potrzebuje zmian 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Osłaniaj mnie, to komenda z poleceń bojowych, standardowa komenda w grze.

2. Bounce, jeśli się nie sprawdza, to albo oczekujesz od niego czegoś, czego on nie zrobi, albo skopałeś instalację. Ogólnie: Bouce powinien rozwiązać problem z tytułu tego tematu, czyli zmniejszyć prawie do zera przypadkowe zderzenia statków (myśliwców) ze statkiem bazą (lotniskowiec). Tworzy "ścianę" wokół lotniskowca, większą niż jego kadłub, której myśliwce nie mogą przekroczyć, a o którą się nie rozbijają. "Ściana" będzie też powodował, ze przy dokowaniu będą leciały na koniec ścieżki dokowania z daleka omijając lotniskowiec, przez co będą mieć większe pole manewru i dokowanie powinno przebiegać łatwiej (ja miałem takie wrażenie, gry używałem Bounce).

3. 5-10 minut na SETA to bardzo dużo.

Reasumując, albo masz konflikt w skryptach, albo ADS chcesz użyć nie do tych celów, do których został stworzony. Do obsługi lotniskowców i myśliwców na statkach którymi latamy osobiście chyba lepiej sprawdzi się CODEA.

ADS to jak już pisałem system automatycznej obrony dużych statków myśliwcami w nich zadokowanymi. Ale sprawdza się przy statkach naszej floty, którymi sami nie latamy. Można też użyć go do obrony stacji. Sam tak robiłem, przypisywałem statki (myśliwce) do np. fabryki, przypisywałem je do ADS i uruchamiałem jako obronę. ustawienie poziomu zagrożenia pozwalało określić w jakiej sytuacji statki podejmą działanie. Po wykonaniu zadania (zniszczeniu wroga) wracały do fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko jasne bounce jest u mnie skopany, dlaczego nie wiem ale poki co zostawiam to jak jest. Co do ADSa wykorzystuje go rzeczywiscie do automatyzacji mysliwcow na statku w ktorym siedze. Niestety CODEA ostatnio tez mi szwankowala dlatego przerzucilem sie na ADS. Widze ze ch ba jedyny sposob to ponowne zainstalowqnie CODEA tam statki uzywaly teleportera, pytanie czy ADS i CODEA moga byc zainstalowane jednoczesnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...