Skocz do zawartości

Zachowanie NPC, wieżyczki i rakiety


Prowler
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyliście u siebie jakieś zmiany w zachowaniu statków NPC względem rakiet ? Nie wiem czy mi się tylko wdaje, czy teraz jakoś pechowo trafiałem, ale mam wrażenie, że w nowych patchach zostało coś zmienione w sensie ustawienia wieżyczek na statkach AI. W 2.5 i niżej widywałem dużo walk bombowce vs duży statek i większość rakiet była zestrzeliwana, powiedziałbym nawet, że zbyt dużo. W obecnej grze miałem okazję zaobserwować kilka takich potyczek i w każdym z nich 2-3 M8 potrafiły zmasakrować całkiem sporą flotę M1/M2/M7, bo wieżyczki tych statków w ogóle nie reagowały na rakiety, niezależnie od tego z której strony one nadlatywały. Dziwne, bo były to zupełnie różne jednostki, z zupełnie innymi konfiguracjami uzbrojenia, J + K + 2xQ, Shark + Thresher, Oddy + Deimos, jak pisałem rakiety nadlatywały z różnych stron i były w polu rażenia różnych wieżyczek. W każdym z tych przypadków nie oddały one ŻADNEGO strzału do nadlatujących Tomahawków, statki pękały jeden po drugim praktycznie bez walki.

Druga sprawa to kwestia rozkazów myśliwców osłaniających M1/M2 NPC. O ile (niechętnie) reagują na ogień z dział przeciwnika, o tyle w przypadku rakiet nawet nie próbują atakować bombowców. Logiczne wydaje się, że po otrzymaniu przez osłaniany statek pierwszego trafienia rakietą eskorta powinna rzucić się na statek, który ją wystrzelił, a teraz po prostu latają jak gdyby nigdy nic, zero reakcji. Takie sytuacje pamiętam już poprzednich patchy, ciekawe czy to kiedyś zostanie poprawione.

P.S.

Nie wiem czy to znowu jakiś skrypt, czy patch 2.7, ale u mnie cena Gonerskiego Ranger'a wzrosła kilkunasto(dziesięcio)krotnie. Zdziwiłem się gdy zobaczyłem, że w stoczni zaoferowali mi za uszkodzonego grubo ponad 2 miliony kredytów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to wszystko zależy czy ktoś to zaraportuje w beta testach patchy.

Jak nikt się nie kwapi by wyszukiwać usterek to jak oni mają to poprawiać, skoro nie wiedzą że taki błąd istnieje.

Wszyscy tak narzekają na błędy a nikt nie kwapi się by stworzyć raport.

Wiadomo że wszystkiego nie naprawią ale zawsze jest jakaś szansa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również zauważyłem podobne zachowanie statków w stosunku do rakiet. Praktycznie wszystkie dochodzą do celu, pod warunkiem, że jakiś bombowiec je odpali. Pisałem już w TYM temacie o bombowcach, które nie mają lub po prostu nie wystrzeliwują rakiet. Niemniej jednak gdy któryś coś wystrzeli, rzadko to bywa zestrzelone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawcie w rozkazach dla przynajmniej jednej wieżyczki "Tylko rakiety". Oczywiście uzbrojenie w tej wieżyczce powinno być odpowiednie, czyli lekka, szybka i szybkostrzelna broń. I będzie po kłopocie. Właśnie przetestowałem, Kvasir vs bombowiec Phanom Corp. Pierwsze podejście, zasypany zostałem rakietami, rozkazy dla wieżyczek były "Chronić statek", po kilkunastu trafieniach Tomahawkami i innym latającym badziewiem poległem. Drugie podejście, ustawiłem dla wieżyczki górnej "Tylko rakiet", żadna mnie nie dosięgła, a bombowiec pożegnał się z tym sektorem w ładnym wybuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...