Skocz do zawartości

Problem z budową statków w HQ


Lizard
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

BUHAHAHA zainstalowałem sobie ten MD i gdy wybudowałem w President ends HQ, które było na pokładzie mojej Orki spowodowało za pierwszym razem crascha mojego save. Więc musiałem cofnąć moją rozgrywkę z przed około 4 i pół godziny. Za drugim razem po wybudowaniu HQ i wczytaniu stanu gry moje HQ zmieniło sie w Argońską stację handlową 😀 Czytałem FAQ jak produkować statki ale z jakiś niewyjaśnionych powodów nie mogę produkować statków , jedyne co mogę robić to je sobie pomalować ]😀 Więc czy ktoś może mi tak łopatologicznie wyjaśnić jak produkować te statki w HQ ? o ile w ogóle się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że się da budować statki w HQ. Bardziej łopatologicznie opisać sposobu budowy, niż jest to w FAQ#71 się chyba nie da.

Co do skryptu, to jest kolejna jego wersja, cały czas są poprawiane błędy. Ja np. jak na razie nigdzie nie znalazłem Orki z HQ, a w sektorze Elysium of Light mam Ozjasza z blubookiem. Miałem tez problem z Rozproszonym Napędem Skokowym, ale w końcu się znalazł 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Oczywiście że się da budować statki w HQ. Bardziej łopatologicznie opisać sposobu budowy, niż jest to w FAQ#71 się chyba nie da.

No to może w takim razie wyjaśnisz mi dlaczego nie mam żadnej opcji ani komendy budowania statków ? Jedynie co mogę zrobić w moim HQ to pomalować statek ]😀

Dlatego pytam o łopatologiczną wersję sposobu budowy statku.

Przykładowo zadokowałem Barakludą do HQ, przeniosłem całe uzbrojenie i .... koniec nie mam czegoś takiego jak dodaj statek do analizy czy coś w tym stylu 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głównym oknie obsługi stacji znajdziesz listę planów statków- na początku tylko Pogromca, kolejne trzeba zdobywać badając poszczególne statki; najeżdżasz kursorem na odpowiedni, zatwierdzasz enter i czekasz. Do skonstruowania każdej jednostki wymagana jest odpowiednia ilość materiałów i gotówki w magazynie HQ, poszczególne statki różnią się też czasem budowy. Szczegóły możesz sprawdzić najeżdżając kursorem na plan i naciskając klawisz 'i' (lub 'u', nie pamiętam dokładnie).

Procentowy postęp budowy oraz pozostały czas będzie widoczny pod odpowiednim działem, w oknie stacji.

W HQ można też naprawiać uszkodzone statki, podobnie jak w przypadku konstrukcji nowych statków potrzebna będzie odpowiednia ilość surowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niczego takiego nie ma. Może dlatego że mam to HQ z tego całego MD All plots completed. W moim HQ mam następujące okienka w menu tuz po aktywowaniu opcji Dostosuj ustawienia stacji.

- Lakiernia

- transfer Funduszy

- Zaawansowane ustawienie

I to koniec. Gdy wcisnę R i z listy wybiorę jakiś statek który jest zadokowany do HQ i wybiorę opcję Dostosuj ustawienia stacji to mam jedną dodatkową opcje tuz przed Lakiernią a mianowicie jest to Towary. O ile jakiś myśliwiec ma rakiety, lasery to pojawią sie one tuz po tym jak przeniosę uzbrojenie z myśliwca do stacji. Ale nie mam żadnej opcji budowy statków, planów pogromcy też nie mam. OK lecę do Maraudera i tam zobaczę czy jest HQ do kupienia i sprawdzę to. Bo może być tak że to HQ z All Plots może jest jakieś "dupnięte" i dlatego mam takie problemy z budową w HQ 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie tak samo, ale z Asteroid Base z moda Cadiusa. All Plots Complete dodaje standardową HQ, mod Cadiusa muszę sprawdzić, ale chyba nie ma w nim żadnych zmian HQ, a tylko dodatkowe stacje korzystające z parametrów HQ. Nowy plik parametrów HQ jest w patchu 2.7, czyżby więc to była wina patcha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc pozostaje pytanie na jakim patchu Prowler gra, jak na 2.7to raczej nie wydaje mi się 😀 A jak na niższej to możliwe. Ale patch 2.7ma numer Cat i Dat 11 a Cadiusa przypuszczam, bo musi mieć wyższą cyfrę więc gra powinna odczytywać ten wyższy nr Cat Dat więc patch 2.7 nie powinien aż za nadto mieszać. Ale przyznam się że po zainstalowaniu patch 2.7gra i X3D viewrer przestały działać prawidłowo 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam, ale same statki bez fabryk

Edit.

Właśnie zainstalowałem nową grę + Patche i programy jak Plugin Manager lite, Mapa scorpa X3D Model Viewer i .... ten ostatni program X3D Model Viewer nie działa jak powinien. Kaszani się jak wcześniej czyli.... Patch 2.7 Wprowadza jakieś nieznane bugi 😀 Psia jego mać ]😀 bo żadnych skryptów jeszcze nie zainstalowałem . Nie wiem chyba odpuszczę sobie ten patch 2.7 i pozostanę przy 2.6 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci X3D Model Viewer? Masz bazę danych o statkach TC online. A patch 2.7 wprowadza pewne zmiany, które źle interpretuje X3D Model Viewer. Do tego, jak zobaczysz do tematu o patchu 2.7 poprawia zdecydowanie wydajność gry. Ja bym z powodu problemów z zewnętrznym programem, który nie jest konieczny do gry, nie rezygnował z patcha.

Jaką wersje moda Codiusa masz? 1.77 jest tylko ze stacjami i statkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem testy:

Czysta gra - Opcja startowa Spadkobierca

Opcja budowy statków dostępna w HQ.

Czysta gra+mod Cadiusa 1.77 (ze stacjami) - Opcja startowa Spadkobierca

Opcja budowy statków dostępna w HQ.

Czysta gra+mod Cadiusa 1.77 (ze stacjami) - Opcja startowa Spadkobierca, ale dodany All Plots Complete, wystartowałem w HUB-ie i postawiłem tam HQ.

Opcja budowy statków dostępna w HQ.

Wychodzi chyba na to, że mod Cadiusa 1.76 źle modyfikował HQ, poprawka jest w 1.77, ale wymaga rozpoczęcia nowej gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czyżby więc All Plots Complete modyfikował HQ?

Neeee, mam FDN który ma katalog TDock więc prawdopodobnie on modyfikuje. Właśnie przebiegłem się na stronie ego tematu FDN i znalazłem taką wiadomość 😀

Cytat

NOTICE: 14/06/2010

As the LI_Mod relies on a Modified HQ.xml for Node & Production Module storage there is an issue with Blueprints being recognised at PHQ if it is not the last HQ type station deployed. I'm looking into the issue but it might be a case of making all my Modified HQ models into fully working HQ's

This has just come to light. Personally I don't use HQ's so I've never hit the issue.

PS. ta cała konwersacja w ogóle nie ma się do tematu All Plots, więc może przeniesiemy ten temat do osobnego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Posty przeniesione do nowego tematu.

Ja nie mam FDN, a jak pisałem w Asteroid Base również nie mogę budować statków. HQ jeszcze nie mam, więc nie wiem jak w tej stacji. Jak tylko dorobię się HQ to dam znać. Chyba że wcześniej wyjdzie wersja 1.8 moda Cadiusa 😀

Prawidłowo, bo dopiero Orbital Shipyard to umożliwia 😀

Cytat

Teladi - Asteroid Base (Buyable/Model Replacement)

Slightly more storage space than freight dock but more expensive. Has multiple capital ship docking space. Can conduct repairs and recyling of ships.

Teladi - Orbital Shipyard (Buyable/Model Replacement)

Allows building, repairing, reverse-engineering and recycling of ships. At 40% less time and 20% less cost compared to HQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na razie nie załamuje się ponieważ znalazłem porzucony TL Prom Atmosferyczny w Heaven's Assertion 😀 To jak wygrana w Lotka 😀. W zwykłych Tl mogłem budować jedynie M5 i M4 bo M3 wymagały zbyt dużej ilości surowców. Teraz mając Prom Atmosferyczny z pojemnością 80.000 ton śmiało mogę budować statki klasy M3, M3+ TS jak i nawet TS XL. Co dziwniejsze nie wiem czy Cadius to zmienił ale TS mogą śmiało dokować do Ziemskich statków klasy TL bez żadnych skryptów jak Dock TS to TL/M1 😀 Więc mój TL Prom Atmosferyczny stoi sobie W President's End a chłopaki strugają mi pierwszego M3 Statek eksperymentalny 😀 Ciekaw tylko jestem za ile będę mógł do "opchnać" w stoczni.

Ale jak na razie to mam problemy ze skryptem FDN a PM ponieważ moje surowce nie mogą być dostarczane do stacji. Więc jak szybko tego nie rozgryzę to chyba dam sobie spokój z tym PM i FDN. Ale tak na dobrą sprawę to PM faktycznie wprowadzają rewelacyjne rozwiązanie produkcji uzbrojenia i myśliwców. TL produkuje uzbrojenie i myśliwce TS transportują uzbrojenie do M1 lub M2 😀 czyli można by powiedzieć samo wystarczalna flota 😀))

Chyba zacznę pisać jakieś opowiadanie 😀 w dziale Opowiadania Pilotów 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Teladi - Asteroid Base (Buyable/Model Replacement)

Slightly more storage space than freight dock but more expensive. Has multiple capital ship docking space. Can conduct repairs and recyling of ships.

Teladi - Orbital Shipyard (Buyable/Model Replacement)

Allows building, repairing, reverse-engineering and recycling of ships. At 40% less time and 20% less cost compared to HQ

No to super 😀 A ktoś już budował statki w tej stoczni ? Jak to wygląda z opisu dodanego przez Prowlera wnioskuje ze zabiera 40% mniej czasu jak i 20% mniej surowców w porównaniu do HQ. Bo jak można dowozić surowce do stoczni i budować statki to wywalam FDN i PM 😀

A tak na marginesie zawsze mnie to dziwiło, dlaczego stocznie nie skupują żadnych surowców, to jest dla mnie największym nieporozumieniem 😀

Cytat
Cytat

Co dziwniejsze nie wiem czy Cadius to zmienił ale TS mogą śmiało dokować do Ziemskich statków klasy TL bez żadnych skryptów jak Dock TS to TL/M1 😀

Tak, to zasługa moda Cadiusa.

No to fajnie, ale mam jedno pytanie dlaczego tylko statki ziemian? Ja ich nie trawię 😀. Ale TS Sęp super frachtowiec Xl jakoś nie umie, nie może zadokować do mojego TL Prom Atmosferyczny 😀 Może jest za duży ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem trochę testów z różnymi stoczniami i HQ z modów oraz tym standardowym i mam parę spostrzeżeń.

Po pierwsze- po przebadaniu statku dany plan dostępny będzie tylko w tej jednej stoczni/HQ, nie pojawi się na liście w innych. Jeśli chcemy budować kilka statków tego samego typu w paru stacjach jednocześnie to w każdej z osobna trzeba przebadać wcześniej ten statek. No i gdybyśmy chcieli mieć np. wszystkie plany w jednym miejscu to też trzeba o tym pamiętać i badać statki tylko w jednej stoczni/HQ.

Sprawa druga- Stocznia Orbitalna Teladich jako jedyna nie ma wewnętrznych doków dla małych statków, co trochę utrudnia jej użycie jako mini-HQ. Pod tym względem lepiej prezentuje się stocznia terran, chociaż jeśli chodzi o wrażenia estetyczne to mnie osobiście jej wygląd nie przypadł w ogóle do gustu 😀

Sprawa trzecia- to chyba sprawka moda Cadiusa, w HQ na starcie zawsze był plan tylko jednego statku, Pogromcy, a teraz są cztery. Każda z tych stacji posiada własny zestaw początkowych planów, stosownie do rasy, która ją nam oferuje.

Sprawa czwarta- różnice w czasie i kosztach produkcji pomiędzy stocznią z moda, a HQ są, i to odczuwalne. Zgadzają się mniej więcej z tym co autor umieścił w readme. Różnic w czasie badania nie ma, zajmuje tyle samo w standardowej HQ co w tych nowych stoczniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...