Skocz do zawartości

Misje/zlecenia


Lizard
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio podszedłem do X3 TC od strony ekonomicznej. Nie biorę się za zlecenia bojowe czyli Ochrona stacji, Patrol lub Eskorta konwoju. Celem mojej rozgrywki jest zdobyć fortunę poprzez handel. Oczywiście misje fabuł będą zmuszały mnie do użycia przemocy, ale na to przymknę oko.

Jak na razie gra się ciężko, inaczej, na pewno jest trudniej. Dziwi mnie jedna rzecz.

Gdy podejmuje się misji zlecenia przewozu personelu do wyznaczonej stacji, po wykonaniu misji dostaję na czysto nawet 450 tyś kredytów, reputacja rośnie szybciej niż w misjach bojowych. Aby móc wykonać misję transportu nie musimy wkładać wielkiego wysiłku. Wystarczy że zapatrzymy się w statek klasy TP do 800 tyś kr. opcjonalnie napęd skokowy, seta gotowe. Natomiast przy zleceniach budowy fabryk lub stacji musimy dysponować spora ilością gotówki + statek klasy TL. Oczywiście możemy takowy wynająć. Po ukończeniu zlecenia reputacja strasznie się poprawia chyba najlepiej ze wszystkich zleceń, ale też chyba o ile się nie mylę daje nam najmniej zysku. Czy to nie jest troszku dziwne ?

Misje bojowe dają najwięcej kasy, mały przyrost repki.

Misje budowy stacji dają największy % przyrostu reputacji, mały profit.

Misje transportu personelu raczej są zrównoważone.

Nie zwróciłem uwagi na przyrost repki i profitu z misji dostarczenia surowców, statku czy eskorty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy i wart uwagi temat.

Co do fabuł, to jeśli nie jesteś zainteresowany ich wykonywanie po raz kolejny w grze, to zobacz do tematu All Plots Complete, jest również wersja, którą można uruchomić w trakcie gry, mając już jakieś fabuły rozpoczęte.

Mogę jedynie potwierdzić, że misje budowy stacji dają największy przyrost reputacji, sam często z tego korzystałem chcąc podnieść reputację u piratów.

Co do pozostałych misji, nie zwracałem uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No patrz nie pomyślałem o tym profilu, a ciekawie wygląda 😀... Wiesz generalnie wykonanie HUB-a, Poszukiwacz skarbów lub Nowy dom są dość ciekawe i chciałby je jak najbardziej wykonać ponownie. Mimo to dzięki za przypomnienie o profilu Spadkobierca. Jak będzie następna rozgrywka to Spadkobierca idzie pod nóż. No ja już gram kilkanaście godzin, szkoda mi zaczynać od nowa. Chciałbym postawić HQ w Prezydent End i nazwać HQ CentauriaCorp. Centauria od tego że mój ziom jest rasy Argon, Argon Prime niegdyś o ile dobrze pamiętam nosiło nazwę Alfa Centauri. Po wojnie z Xenkami Ziemianie izolują się jak niegdyś Japonia 😀, ale to już inna bajka.

Czy w HQ można produkować własne statki i fabryki ? Jak tak to jak? Chciałbym by moja korporacja CentauriaCorp. zajmowała się dystrybucją i budową Fabryki i stacji jak i sprzedażą statków. Szkoda że w X3TC nie ma możliwości umieszczenia własnego Logo jak to miało miejsce w X-Beyobd 😀((

Spoiler

No z tym profilem Spadkobierca to pluje sobie teraz w brodę 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W linku masz nie Spadkobiercę (choć też polecam), a inny kod MD, który kończy wszystkie fabuły i daje wszystkie nagrody za nie. Jak pisałem, jest wersja, która możesz użyć nawet teraz w rozpoczętej grze.

2. Co do HQ, zobacz do FAQ #71, stacji nie można budować. Choć nie wiem czy jakiś skrypt tego nie umożliwia.

Odbiegamy od tematu. Więc koniec offtopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o gotówkę, misje przewozu pasażerów/personelu to najłatwiejszy sposób na jej zdobycie. Można je robić praktycznie od początku, wystarczy w miarę szybki statek z systemem podtrzymywania życia. Misje budowy stacji są porównywalne ale w tym wypadku stopień trudności ma zasadnicze znaczenie i poniżej poziomu 'trudna' nie ma sensu ich w ogóle brać, chyba że zależy nam na konkretnej fabryce. Podobnie ma się sprawa ze wzrostem reputacji za nie, z drobną przewagą budowy stacji.

Swego czasu wykonywałem też sporo misji skanowania asteroidów i miałem wrażenie, że przy nich stosunek gotówka/reputacja był podobny jak w misjach budowy stacji.

Z misjami bojowymi sprawa jest trochę bardziej zagmatwana, bo niektóre potrafią się ciągnąć przez naprawdę długi czas i o ile nagroda bywa pokaźna to biorąc pod uwagę to jak długo trwały może się okazać, że w tym czasie moglibyśmy wykonać np. kilka(naście) misji przewozu pasażerów i w ten sposób zdobyć kilkukrotnie więcej kredytów i pkt reputacji. Trzeba mieć też na uwadze to, że wraz ze wzrostem rangi bojowej kolejne misje będą trudniejsze, więc nie obejdzie się bez zakupu lepszego statku i wyposażenia, podczas gdy tamte misje możemy praktycznie do końca gry wykonywać jednym i tym samym statkiem. Z drugiej strony bardzo często udaje nam się przejąć statki, a dodatkowo przy wyższych rangach bojowych ze zniszczonych wrogich jednostek zaczyna wypadać bardziej wartościowe wyposażenie.

Z tego co zauważyłem to w ich wypadku zależność pomiędzy trudnością misji, a wzrostem reputacji za nią jest najbardziej odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam po dłuższym czasie ja tak jeszcze patrze z misji stawiania stacji to rozwija na swój sposób ekonomie. budując odpowiednie fabryki obok twoich kompleksów zwiekszasz swój zarobek poprzez sprzedaż do nich odpowiednich surowców. I nie martwisz się czy ktoś ci zniszczy te stacje. Bo to nie twoja Stacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

WItam po dłuższym czasie ja tak jeszcze patrze z misji stawiania stacji to rozwija na swój sposób ekonomie. budując odpowiednie fabryki obok twoich kompleksów zwiekszasz swój zarobek poprzez sprzedaż do nich odpowiednich surowców. I nie martwisz się czy ktoś ci zniszczy te stacje. Bo to nie twoja Stacja.

Dokładnie, właśnie to miałem na myśli pisząc

Cytat

Misje budowy stacji są porównywalne ale w tym wypadku stopień trudności ma zasadnicze znaczenie i poniżej poziomu 'trudna' nie ma sensu ich w ogóle brać, chyba że zależy nam na konkretnej fabryce.

Poza sprzedażą własnych towarów otwieramy też naszym handlarzom wszechświatowym kolejne rynki zbytu, zwiększając zyski. Fajnie to wygląda gdy zlatują się z pełnymi ładowniami surowców do fabryki w chwilę po jej budowie 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak widzę że mój kompleks słabo prosperuje to likwiduje konkurencje. Nie robie to w zwykły sposób samemu niszcząc stacje bo za bardzo traci się reputację wolę wziąść zadanie obrony stacji lecz olewam sobie ją, pozwalam na to by piraci zniszczyli ją. W ten sposób traci się znacznie mniej reputacji a kompleks naprawde zaczyna się rozkręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...