PawelKult Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Mam do dyspozycji dwa procesory Intel Celeron 2x2.0 (E1400) i Pentium 4 3.06 (524)Obecnie mam włożonego celerona i w niektórych sektorach gdzie jest np dużo asteroid albo jakiś niszczyciel wypuści salwę gra strasznie tnie. Gram na maksymalnych detalach w rozdzielczości 1680x1050 AAx8. Jeśli wyłączę AA albo zmniejszę rozdzielczość to nie robi dużej różnicy bo karta graficzna jest dobra GeForce 9600GT 1024 i daje sobie z tym radę, ogranicza ją procesor. Jak że nie mam teraz kasy na nowy procesor to muszę kombinować. Jak myślicie który lepiej nada się do X3 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeWaR Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 X-y nie wykorzystują 2 rdzeni. Ale i tak lepiej wstaw procka z większym cache i zegarem. Celerony to procki po "kastracji", nie powinny wcale istnieć.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelKult Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 O to chodziło wielkie dzięki Ogólnie to Pentium 4 był moim procesorem ale zamieniłem się z ojcem kiedy grałem w GTA 4 tam jakie by nie były 2 rdzenie trochę jednak dawały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelKult Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Zamieniłem właśnie procki no i na pentium jest gorzej :/ No to chyba zawieszę X3 i w ogóle granie na kompie dopóki nie kupie normalnego procesora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Na początek zmniejsz detale i/albo wrzuć kilka modów poprawiających wydajność. Niektóre z nich (low poly roids, SS_T, tubeless complex) nie wywalą Ci nawet 'modified', bo zmieniają tylko tekstury/shadery. Gra na wyglądzie wiele nie straci, a różnica odczuwalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelKult Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Mam jeszcze takie tymczasowe rozwiązanie że kupię Pentium Dual Core 2.8 FSB 800 2x2mb cache za zaledwie 169 zł na allegro, co prawda nie jest to Core2Duo ale na pewno bije oba te procesory i powinien wystarczyć na razie. Rozbudowa kompa taka jak mnie interesuje to Core2Quad 2,5 1333 + 4GB ram 1333 + płyta główna z odpowiednimi szynami i PCI-Express 2.0x16 czyli 1500 zł ale to jeszcze długo nie nastąpi także warto do tego czasu mieć chociaż tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Na pewno nie zaszkodzi ale miej na uwadze to, że TC potrafi dostać czkawki nawet na najnowszych konfiguracjach sprzętowych. Chyba każdy z forumowiczów wcześniej czy później zainstalował sobie te poprawki wpływające na wydajność, nie wiem dlaczego się tak przed tym wzbraniasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelKult Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Wzbraniam się przede wszystkim od skryptów zmieniających cokolwiek w zasadach gry, jeśli chodzi o te na wydajność to trzeba będzie chyba wrzucić jednak bo TC nie jest przykładem dobrej optymalizacji z tego co widzę. Ale to później zobaczę najpierw na tym procesorze, nie jest to nowy model ale powinna być znaczna poprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorkvild Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Jako, ze pytanie o obsluge wielu rdzeni pojawia sie dosc czesto, proponuje zatem dopisanie do faq tego pytania wraz z odpowiedza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelKult Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Dobry pomysł ale jak się okazało odpowiedź nie jest jednoznaczna bo niby nie obsługuje dwóch rdzeni ale jednak chodzi lepiej na Celeron Dual Core 2x2.0 GHz cache 512 niż na Pentium 4 3.06 cache 1024. Wniosek: nawet jeśli gra nie obsługuje dwóch rdzeni to jednak procesor dwurdzeniowy niższej klasy daje jej lepszą wydajność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 CytatDobry pomysł ale jak się okazało odpowiedź nie jest jednoznaczna bo niby nie obsługuje dwóch rdzeni ale jednak chodzi lepiej na Celeron Dual Core 2x2.0 GHzhmmm a nie lepiej zastosować prosty trik tzn jeśli masz więcej rdzeni odpalić grę na nie używanym rdzeniu, można wykorzystać program (cpu-control) który w prosty sposób odpali grę na "wolnym drugim/trzecim" rdzeniu, system, gg, antyvir itp ustawiamy na pierwszym w ten sposób zyskujemy trochę mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moskit Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Cytathmmm a nie lepiej zastosować prosty trik tzn jeśli masz więcej rdzeni odpalić grę na nie używanym rdzeniu, można wykorzystać program (cpu-control) który w prosty sposób odpali grę na "wolnym drugim/trzecim" rdzeniu, system, gg, antyvir itp ustawiamy na pierwszym w ten sposób zyskujemy trochę mocy A to sprawdzona metoda, która ewidentnie poprawia wydajność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeWaR Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Zawsze możesz ręcznie przewalić grę po odpaleniu na wolny rdzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Całość polega na tym że jak masz 2 rdzenie to gra chodzi na jednym a na drugim chodzi system ze wszystkimi procesami (co prawda w rzeczywistości tak nie jest bo x3 potrafi się rozkładać na wszystkich rdzeniach ale nadal będzie działało na jednym wątku ale takie działanie minimalnie odciąża procesor gdyż na przykład oba rdzenie są obciążone w 50 % na procesorach 3 rdzeniowych jak u mnie gra zjada 33% każdego rdzenia(gdyby architektura silnika była wielo wątkowa to gra potrafiła by wykorzystać dodatkowe rdzenie w 100%)) poza tym procesory które podałeś różnią się architekturą i X3 może akurat woleć architekturę celerona i dlatego na nim lepiej chodzi. do x3 bardzo ważne jest taktowanie twórcy twierdza że okolice 3ghz powinny wystarczyć na procesorze 2 i więcej rdzeniowym. różnice w działniu między 1 a 2 rdzenie zauważysz na pewno, ale 2 i więcej już nie zauważysz no chyba że stanowczo będą się różniły architekturą i ilością cykli na instrukcję.Jak już ktoś wyżej mówił x3 także lubi w procesorze dużo pamięci cache. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelKult Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Kupiłem już jakiś czas temu Pentium Dual Core 2,70 E5400, leżał tydzień na półce bo moja płyta go nie obsługiwała a dzisiaj kupiłem płytę i okazuje się że mogę włożyć tylko 2 kostki ramu bo maja kosteczki z 2 stron a nie z jednej, moje parszywe szczęście... No ale w końcu odpaliłem i teraz nawet na 2 GB ramu w sektorach z asteroidami gdzie strasznie cięło teraz chodzi płynnie, jest super a jeszcze nawet nie podkręcałem procka, a jego ludzie podkręcają do 3,6 !!! Gorąco polecam jeśli ktoś rozgląda się za tanim dobrym procesorem W końcu wracam do gry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad162 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 CytatCytatDobry pomysł ale jak się okazało odpowiedź nie jest jednoznaczna bo niby nie obsługuje dwóch rdzeni ale jednak chodzi lepiej na Celeron Dual Core 2x2.0 GHzhmmm a nie lepiej zastosować prosty trik tzn jeśli masz więcej rdzeni odpalić grę na nie używanym rdzeniu, można wykorzystać program (cpu-control) który w prosty sposób odpali grę na "wolnym drugim/trzecim" rdzeniu, system, gg, antyvir itp ustawiamy na pierwszym w ten sposób zyskujemy trochę mocy przeprowadziłem testy na demie X3 . I mogę spokojnie stwierdzić że większej bzdury nie słyszałem w stosunku do X3. Na przypisanym rdzeniu po teście X3 63 FPS przed przypisaniem hehe 88 FPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Ja kupiłem jakiś miech temu Athlona II X3 440 i płytę nie będę pisał jaką bo bez sensu..specjalnie do X3TC i skok mam wielki w porównaniu do jedno rdzeniówki jak i do dwórdzeniowego procka na którym gra kuzyn.Z tą może różnicą że moja płyta sama przez bios używa jednego rdzenia do obsługi karty graficznej(nie zintegrowanej).Na SETA 1000 działa płynnie no może za wyjątkiem zadym ale to każdy wie jak to jest z X'ami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doe Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Witam.Podpisuję się pod wypowiedzią Konrada162.Mam C2D pracującego z częstotliwością 3,6Gh. Przypisanie gry do jednego rdzenia bardzo obniża wydajność. Mam 2GB ramu i uważam, że dopiero przy 4 GB gra będzie w miarę płynna. Z czasem, gdy odkrywam coraz więcej sektorów gra sukcesywnie zwalnia. Przy odkryciu około 3/4 mapy wydajność spada do 20 fps (bez walki). Gram bez mgły, bez cywili i bez małych skał. Gdy zaczynam grę od początku, mając okryty 1 sektor mam około 80 fps-ów.Gra jest masakrycznie niezoptymalizowana. I tyle.Zmiana opcji graficznych gry w trakcie rozgrywki nie przynosi żadnej widocznej poprawy a zmiana opcji graficznych z poziomu sytemu potrafi skutecznie wykrzaczyć grę - przestają działać zapisane stany gry. To właśnie przytrafiło mi się niedawno.Przeinstalowałem grę na nowo, od nowa dodałem wszystkie skrypty oraz mody i .... w miarę odkrywania mapy ilość wyświetlanych fps-ów spada. Widać taka specyfika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Ah gdyby tak wyszedł patch który wrzuca sektor w którym się jest na jeden rdzeń a inne na drugi byłby raj ale niestety rzeczywistość jest smutna i musimy się trochę pomęczyć.ps.żeby tylko trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad162 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 no ja mam to szczęście że gra chodzi u mnie elegancko i bardzo płynnie co prawda ilość ramu jaką zabiera na swoje działanie czasem jest ogromna (gra zabiera 3,2GB RAM a 4GB mam) to mimo iż ostatnio zmieniłem procesor (i7 860) to na C2D E8400 3,8GHz też chodziła bardzo fajnie. Na razie jeszcze nie podkręcałem i7 czyli jej taktowanie to około 2,8GHz tak więc wszystko przede mną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 CytatWitam.Podpisuję się pod wypowiedzią Konrada162.Mam C2D pracującego z częstotliwością 3,6Gh. Przypisanie gry do jednego rdzenia bardzo obniża wydajność. Mam 2GB ramu i uważam, że dopiero przy 4 GB gra będzie w miarę płynna. Z czasem, gdy odkrywam coraz więcej sektorów gra sukcesywnie zwalnia. Przy odkryciu około 3/4 mapy wydajność spada do 20 fps (bez walki). Gram bez mgły, bez cywili i bez małych skał. Gdy zaczynam grę od początku, mając okryty 1 sektor mam około 80 fps-ów.Gra jest masakrycznie niezoptymalizowana. I tyle.Zmiana opcji graficznych gry w trakcie rozgrywki nie przynosi żadnej widocznej poprawy a zmiana opcji graficznych z poziomu sytemu potrafi skutecznie wykrzaczyć grę - przestają działać zapisane stany gry. To właśnie przytrafiło mi się niedawno.Przeinstalowałem grę na nowo, od nowa dodałem wszystkie skrypty oraz mody i .... w miarę odkrywania mapy ilość wyświetlanych fps-ów spada. Widać taka specyfika Jaki system operacyjny masz ? Grasz ze skryptami i modami dodającymi jakieś statki AI ? Z mapą trochę dziwne, u mnie na FPS odrobinę spadają dopiero gdy zaczynam masowo stawiać satelity w każdym sektorze, samo odkrywanie nie wpływa praktycznie wcale na wydajność, a proca mam duuużo wolniejszego (jednordzeniowy Athlon XP ~3400+, 2GB RAM i Windows XP). Stawiałbym raczej na to, że z czasem pojawia się coraz więcej jednostek NPC i to one zamulają grę. Uruchom kiedyś na próbę skrypt kill all ships, zobaczysz jak wpłynie na ilość FPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Mam C2D E8400 3.0 GHz, 2GB RAM, Radeona 4850 512MB. Win XP.Gram najczęściej z DDTC, skryptami i modami takimi jak w linku w stopce. Usuwam skałki, statki cywilne (ale dodaję mnóstwo pirackich i teraz Kha'ak - mod pirate patrols&Kha'ak invasions), używam moda SS_T's X3TC Performance upgrade, a w grze bez DDTC Immersive bacground.Gra przy odkryciu 101% sektorów (dodatkowy z fabuły New Home ) chodzi płynnie, małe zacięcia przy rozpoczynaniu misji (gdy skrypty tworzą wrogie statki), walki płynne, FRAPS wykazuje różne wartości od 50 FPS do 80-90, zależy od sektora i jak zauważyłem ustawienia się w sektorze.PS. Dyskusja nieco odbiega od tematu. Temat o wydajności jest inny, pisałem tam ostatnio: http://xudb.pl/topic/1067-re-ulepszanie-wydajno-ci-gry-zbi-r-poprawek-i-skrypt-w-dla-tc/page__pid__19046__st__10#entry19046 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelKult Opublikowano 21 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Oko ludzkie i tak widzi tylko 60 FPS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azakal Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 CytatOko ludzkie i tak widzi tylko 60 FPS No ja bym powiedział, że już 25 klatek na sekundę oko ludzkie odbiera jako ciągły ruch.Poniżej link w którym porównano obraz wyświetlany z różnym fps.LINK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelKult Opublikowano 22 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 No jasne że tak ale więcej niż 60 nie robi różnicy dla oka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.