Skocz do zawartości

Podmiany tła


Sorkvild
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Propo energii kinetycznej, to od początku mojej gry (a był to reunion z gazety) zastanawiało mnie czemu gdy wyłączę silnik statek staje.

Z tego co mi wiadomo w próżni nie ma jako tako oporu, a i przyciąganie planetarne nie działa w ten sposób.

W zasadzie chodzi mi o to że cały wszechświat X nie jest próżnią. Ma konzystencje galaretki lub kisielu. Co jest wg mnie trochę groteskowe.

Nie chodzi mi o to by to kompletnie wyłączyć tylko by np w przyszłych grach z serii X statki miały coś jakby silniki wsteczne które hamowały by statek przy redukcji mocy silnika przez gracza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację z fizyką.

Jednak tu nie tylko chodzi o hamowanie. Gdy zmieniasz jedną rzecz, trzeba wziąć na ruszt kilka(naście?) innych. Ucieczki w bok, lot nad planetami (na oko to jest dla mnie jakieś 60-80km nad powierzchnią) i wiele innych. Zauważ też, że w kosmosie dźwięk się nie rozchodzi, więc nie powinno być słychać żadnych strzałów, uderzeń etc. Część uzbrojenia nie miałaby racji bytu (Ego musiałoby np. zmienić fizykę lotu rakiet). W kosmosie, ze względu na brak tlenu, nie dochodziłoby do eksplozji, laser też by nie istniał(ale z tym nie jestem pewny, chociaż wydaje mi się, że wiązka lasera spala tlen na swojej drodze).

Wyobraź sobie teraz walki w takim stanie.

Dla mnie seria X nie jest symulatorem lotu w przestrzeni kosmicznej. Jest to gra pokroju Science Fiction i tam takie rzeczy są spokojnie do przyjęcia. Popatrz na przykład na Star Wars - też SF i tam również większość rzeczy powinna nie istnieć/być zmieniona.

To oczywiście moja opinia 🙁

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propo broni to dla mnie spoko, kto wie jakiej technologi używa taki emiter promienia impulsowego, lub inne laserowe cuda. jeszcze parę lat temu (na długo przed moim urodzeniem) nie było możliwe polecenie w kosmos. Trzeba myśleć perspektywistycznie.

Chyba na chwilę zapomniałem że to nie symulator. No chyba że symulator Sci-Fi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tych broni może nie takie znów nie realne,kto wie co za te 900 lat wymyślec mogą 🙁

Co do tego wyłączania silnika to statek chyba ma silniki zapobiegające temu,by po wyłączeniu silnika statek dalej leciał,pograjcie w frontier:first encounters,tam to hardkor jest porównując z Xami 😁

X hardkorowym symulatorem nie jest i chyba dobrze 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jestem jak najbardziej zadowolony z faktu, jak wygląda świat X.

Rzeczywiście, nie wiadomo jak będzie wyglądał świat pod koniec tego tysiąclecia. Nauka rozwija się wykładniczo i to, co jeszcze 5 lat temu było w zakresie SF, dziś staje się faktem (np. kto przypuszczał, że tak bardzo rozwinie się technologia 3D, że na własnym kompie będę mógł z niej korzystać)

W latach 90 Bill Gates powiedział, że nie będzie istniała pamięć RAM większa jak 128MB... 🙁

EDIT

Yacek - rzeczywiście, tak to brzmiało. Źle napisałem, bo ktoś mi to dawno temu powiedział i po prostu pomieszałem 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby tak gra miała zachować wszystkie cechy realizmu to byłaby totalnie nudna 🙁 Najbardziej dobijającym byłby brak jakichkolwiek dźwięków pochodzących z zewnątrz, jedyne słyszalne dźwięki to te pochodzące z wnętrza statku. Tak a propos, Gienkov kiedyś polecał ten http://xudb.pl/topic/846-re-podr-e-kosmiczne/#entry12191 symulator. Obczajałem go, dość przegięty ale dla maniaków realizmu lotów kosmicznych - bomba 😁

Volvez dobrze to ujął, że wszechświat w grze ma konsystencję galaretki. Bardzo trafne określenie, muszę przyznać 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poscie dodalem mod, ktory jakos mi umknal - Realspace. CHyba jedna z pierwszych podmianek, auto stworzyl juz to samo kiedys dla Reuniona. Nawet ladne, choc denerowaly mnie zbyt czeste tla z olbrzymia galaktyka na caly ekran niemal. Hehe, z sasiedztwem takiego potwora caly ten wszechswiat X powinin swiecic sie na bialo 😀

Update: W ostatnim poscie connary opisac postep prac. Uklad Sloneczny bedzie stawal sie coraz ciemniejszy wraz z wzrostem odleglosci od Slonce, rowniez Slonce bedzie zmienialo swoj rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...