Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion - dla Albion Prelude


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 703
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 11.08.2012 o 20:44, zamek9 napisał:

Dziękuję Yacek za szybką odpowiedź 😀

Na Mamucie chcąc ściągnąć spolszczenie [AP XRM] Tłumaczenie moda XRM 1.24 v0.6 ściaga mi sie wersja 1.23 0.5... wie ktoś gdzie jest błąd ? w opisie pliku czy

jednak plik jest wstawiony z poprzedniej wersji ?

Czy może ktoś pomóc ? prosiłbym o wersję 1.24 v0.6

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.08.2012 o 11:51, zamek9 napisał:

Czy może ktoś pomóc ? prosiłbym o wersję 1.24 v0.6

1. Pisz w odpowiednich tematach. Masz problem z tłumaczeniem XRM, pisz w temacie o XRM dla AP.

2. Pobierałeś z Mamuta tłumaczenie XRM TC, ono było tylko dostępne na Mamucie. Usuń pliki tego tłumaczenia z katalogu addon\t ponieważ nie są one kompatybilne z XRM AP.

W dniu 12.08.2012 o 12:25, LeWaR napisał:

Skoro w modzie jest już polski plik tekstowy to z Mamuta wyleciało stare tłumaczenie, żeby nie wprowadzać zamieszania.

Tak, tłumaczenie jest zawarte w modzie, ale równocześnie pozostawiłem pliki tłumaczenia na Mamucie z dwóch powodów:

- tłumaczenie jest ciągle w trakcie i co jakiś czas aktualizuję pliki na Mamucie do aktualnej wersji postępów tłumaczenia.

- autor moda pobiera z Mamuta aktualne tłumaczenie dla nowej wersji XRM.

Dlatego proszę nie kasować jak na razie plików tłumaczeń XRM (AP i TC) z Mamuta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.25

Informacja: Info o wersji 1.25

Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.24 zarówno w wersji TC jaki AP

Wersja jest od teraz dostępna tylko w formacie .zip do instalacji manualnej, nie wersji do instalacji przez PM.

Należy więc zapoznać się z instrukcją instalacji w drugim poście.

Jeśli gramy w wersję Steam, należy się upewnić, że przed aktualizacja moda do wersji 1.24 nastąpiła aktualizacja gry ze Steam do wersji 2.5.1 (AP) lub 3.2b (TC).

Ma to zapobiec nadpisaniu przez aktualizację Steam plików skryptów zmienionych przez mod XRM.

Pliki, które uległy zmianie:

XRM Part 1

XRM Part 2

Hull Packs

Advanced Universe Pack

Proszę upewnić się, że przekopiowaliście wszystkie pliki skryptów z części 2, zmieniło się w nich bardzo dużo. Wystarczy skopiować i wkleić je do folderu scripts w odpowiednim katalogu gry, nadpisuje oryginały.

Użytkownicy AP - kopiują skrypty z folderu "scripts_AP"

Użytkownicy TC - kopiują skrypty z folderu "scripts_TC"

Nowość dla wersji 1.25:

Należy skopiować zawartość katalogu "Soundtrack" zawartego w części 2 do "Soundtrack" w głównym katalogu instalacyjnym gry Terran Conflict zarówno dla TC i AP.

STATKI, KTÓRE POWINNO SIĘ SKLONOWAĆ:

Tylko przy kontynuacji gry

Kha'ak Guardian

Patroclus

Polacca (nowy statek - zobacz info)

Mobile Mining Base Ship (nowy statek - zobacz info)

STATKI, KTÓRYCH NIE MOŻE BYĆ W SEKTORZE PODCZAS UPGRADE:

Tylko przy kontynuacji gry

Pike PAR

Khaak Guardian

Polacca

Mobile Mining Base Ship

Należy pobrać i wypakować (zainstalować) wszystkie pliki. Pliki cat/dat moda podmieniamy pamiętając w jakiej kolejności mieliśmy zainstalowane poprzednio. Podmieniamy je na aktualne pliki. Również pliki z katalogu script z archiwum PART 2 należy przekopiować do katalogu script w katalogu gry.

Po zainstalowaniu wszystkich składników moda należy:

1. Uruchomić grę z ostatniego zapisu.

2. Otworzyć Edytor Skryptów. Jak ktoś nie wie, to opisane jest to w FAQ#3

3. W Edytorze Skryptów przeglądnąć listę skryptów i odszukać skrypt o nazwie "temp.xrm.1.24to1.25patch.AP".

4. Uruchomić ten skrypt, poprzez naciśnięciu klawisz r mając ten skrypt podświetlony na liście. Następne okna potwierdzamy enterem. Po uruchomieniu skryptu możemy kontynuować grę. Polecałbym zapisać grę po wykonaniu skryptu.

Skrypt "temp.xrm.1.24to1.25patch.AP" możemy usunąć z katalogu "script", ale nie jest to konieczne.

ZMIANY W WERSJI 1.25:

Fixed - Valhalla left/right turrets now turn in slightly.

Fixed - Increased Khaak corvette hull.

Fixed - Moved Tokyo model so that it intersects with the centre of the scene to help with bullet hits.

Fixed - Ensured correct fighter drone types are sold by merchants

Fixed - Removed jump drive deployment kits from bartering system as its price is too high to balance.

Fixed - Tepukai gains ST ware compatibility

Fixed - Rewritten CWP equip script to rebalance missile stocks, add extra wares to be dropped in battles and to rebalance boarding defences - See notes.

Fixed - Broken guardians

Fixed - PAR ships not matching the models or sounds of their standard couterparts.

Fixed - Rebalanced Patroclus

Fixed - Oceanus price

Fixed - Polacca and Mobile Mining Base Ship swapped so that the Polacca can be hired.

Fixed - Terraformer missile + laser loadouts

Fixed - Removed vanilla terraformer military jobs

Fixed - Altered Research Stations to sell new terraformer ships.

Fixed - Reconfigured Aamon Prototype weapons.

Fixed - various sector description typos

Fixed - M6 internal docks, Boron Equ. Dock and Argon Stock Exch fixes from Killjaeden.

Added - marines to boron military outposts

Added - Tepukai jobs

Added - More Bioscanner selling locations

Added - TC Corporation and Treasure Hunt Plots (AP)

Added - Enalbed AP Terran plot (AP)

Added - Argon and Terran Terraformer ships, plus jobs for each.

Added - New effect for Phased Repeater Gun.

Added - New sounds for PAC, PBE, FBL, MD, IRE, HEPT, PRG, IBL, PPG, PSG.

Added - New jump sound with charging noise with "Enhanced Betty" Addon Pack (AP)

Added - New sector track for Black HOle Sun.

Wersja 1.25 jest zarówno dla TC jak i dla AP.

Instalacja moda w grze AP odbywa się w ten sam sposób co w TC, należy tylko pamiętać, że AP jest zainstalowany w folderze Addon i tam należy kopiować wszystkie pliki moda.

Wersja 1.25 zawiera aktualne polskie tłumaczenie.

Tłumaczenie jest kompletne, zarówno dla wersji XRM AP jak TC.

Tłumaczenia dostępne do tej pory na Mamucie zostały usunięte.

Aby korzystać z aktualnego tłumaczenia zawartego w modzie, należy usunąć z katalogu t (dla TC) lub addon\t (dla AP) następujące, starsze wersji plików tekstowych moda:

0004-L048.xml

3500-L048.xml

7027-L048.xml

8387-L048.xml

9400-L048.xml

9950-L048.xml

9951-L048.xml

Na Mamucie dostępne są również zaktualizowane pliki moich mini poprawek. Jeśli ktoś ich używa (szczególnie pliku Jobs), to powinien pobrać zaktualizowane pliki dla wersji 1.25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.25b

Informacja: Info o wersji 1.25b

Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.24 zarówno w wersji TC jaki AP

Wersja jest od teraz dostępna tylko w formacie .zip do instalacji manualnej, nie wersji do instalacji przez PM.

Należy więc zapoznać się z instrukcją instalacji w drugim poście.

Jeśli gramy w wersję Steam, należy się upewnić, że przed aktualizacja moda do wersji 1.24 nastąpiła aktualizacja gry ze Steam do wersji 2.5.1 (AP) lub 3.2b (TC).

Ma to zapobiec nadpisaniu przez aktualizację Steam plików skryptów zmienionych przez mod XRM.

Pliki, które uległy zmianie:

XRM Part 2

Hull Packs

Należy zaktualizować tylko pliki cat/dat.

Po uruchomieniu gry należy w Edytorze Skryptów przeglądnąć listę skryptów i odszukać skrypt o nazwie "temp.xrm.1.24to1.25patch.AP" i uruchomić go.

Odnośnie nowej fabuły Terran AP:

Przy odpowiednio wysokiej reputacji u Terran otrzymamy wiadomość, zaproszenie do wykonania fabuły Terran HUB/HQ.

Problem może wystąpić, jeśli wcześniej wykonaliśmy fabułę Borońską HUB i będziemy już posiadali HUB. Po otrzymaniu wiadomości stracimy go (stanie się znów własnością Boronów). Odzyskamy go po zakończeniu fabuły Terran HUB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zainstalowałem XRM 1.25 na AP 2.5.1, pełen oczekiwań odpaliłem grę i.... przykra niespodzianka. Po przeskoczeniu do następnego sektora (rozpocząłem grę ze 'specjalnego profilu startowego'), wydajność siada zupełnie. Niewielkie bitwy (paręnaście statków) zmieniają grę w koszmarny pokaz slajdów.

Po krótkich poszukiwaniach, znalazłem przyczynę. Rakiety. A właściwie cały, niesamowity sznur rakiet. Statek (czasem statki) wystrzeliwuje je po kilka na sekundę - co ciekawe, nie lecą one cały czas w jednym kierunku, ale zmieniają go niczym ławica ryb (z braku lepszego określenia). Czegoś takiego w X nie widziałem... Żeby było śmieszniej, strzelają cały czas - nawet gdy w pobliżu nie ma wrogów. Strasznie zamula to grę nawet na dobrym komputerze.

Po przelocie w sektor pozaziemski, gdzie nie ma floty Terran, problem ustał - stąd wniosek, że dotyczy tylko ich statków. Szkoda, myślałem, że sobie pogram...

Czy ktoś się z tym spotkał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zdecydowanie nie są to rakiety rojowe. Spotykałem się z nimi wielokrotnie - one lecą w roju, chmarze a nie w idealnym, skoordynowanym sznurku. Nawet niszczyciele rakietowe w X3 XTM tak nie strzelały.

Załączam screeny - nie udało mi się tego uchwycić idealnie, joystick mi padł i przyzwyczajam się do myszy, ale grawiradar mówi sam za siebie.

http://imageshack.us/a/img542/7205/x3screen00001s.jpg

http://imageshack.us/a/img189/231/x3screen00002i.jpg

EDIT//

O, ktoś jeszcze to nawet nagrał - na tym filmiku to widać, od 20 sekundy po lewej (nagrywający wskazuje odpowiedni obszar kursorem). Jak widać, jemu również ostro wtedy gra spowalnia.

Przeglądałem oficjalne forum, nie znalazłem rozwiązania - można skądś pobrać starszą wersję moda, np. 1.24? Bo tak się niestety nie da grać. Goły AP z paroma skryptami śmiga bardzo dobrze, a tu po chwili przy walce z Xenońskim M5 mam 5-6 fps, co przy zwiększonej szybkości statków oznacza frustrację, a nie zestrzelenie.

UPDATE///

No, załamka, normalnie... Okazuje się, że niestety WSZYSTKIE rasy tak mają. Xenoni, Argoni, Boroni - wszyscy sieją chmarą rakiet na potęgę. Nieważne, kto z kim walczy - w momencie wystrzelenia rakiet, skrypt 'zapętla' się i wystrzeliwuje je w nieskończoność, nawet gdy przeciwnik już dawno odparował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2012 o 21:43, stud3nt napisał:

Po przelocie w sektor pozaziemski, gdzie nie ma floty Terran, problem ustał - stąd wniosek, że dotyczy tylko ich statków. Szkoda, myślałem, że sobie pogram...

No to unikaj sektorów z Terrańską flotą. Masz prawie 300 innych sektorów, więc masz gdzie latać. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zainstalowaniu 1.24 - to samo. Przeskanowałem ładownię sprawcy i trochę się zdziwiłem:

http://imageshack.us/a/img560/4760/x3screen00004.jpg

http://imageshack.us/a/img534/4180/x3screen00007.jpg

Niestety, ten problem dotyczy wszystkich ras, o czym przekonałem się ku mojemu rozczarowaniu, tak że unikanie Ziemian nic nie da (zwłaszcza, że chcę z nimi handlować i kupować ich statki, a ponadto jestem totalnym przeciwnikiem takiego typu rozwiązań).

Skrypty, które używam, to: Community Configuration Menu, NPC Bailing Addon, Salvage Commands Suite. Był jeszcze Marine Repairs, ale wywaliłem zanim poznałem prawdziwą przyczynę spadku wydajności.

Skasowałem wszystkie skrypty rakiet z katalogu scripts - bez efektu.

Próbowałem modyfikować je własnoręcznie, ale niestety znam tylko PHP i JavaScript. Jedyne, co osiągnąłem, to jeszcze większe chmary rakiet. Jaki właściwie język programowania jest tam używany?

Rzucam to w diabły. Szkoda nerwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam XRM mnie zaciekawił jakie dodatki jeszcze do niego polecacie bo narazie grałem tylko i wyłącznie na czystej i w sumie nawed nie stawiałem kompleksów jeszcze 😀

a tak pozatym to czy w wersji pudełkowej była instrukcja po polsku ? bo ja mam z steama eng wersje instrukcji i nie umiem sie doczytać o górnikach 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2012 o 00:54, tarzan napisał:

a tak pozatym to czy w wersji pudełkowej była instrukcja po polsku ? bo ja mam z steama eng wersje instrukcji i nie umiem sie doczytać o górnikach 😀

Była dla TC. W wersji papierowej, albo przynajmniej jako plik .pdf na płycie. Po instalacji gry znajduje się w katalogu Dokuments - plik nazywa się Manual_PL.pdf.

TC też masz ze Steama?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2012 o 11:42, tarzan napisał:

a wlasnei jaki profil polecacie by zaczać na tym modzie ?

W zasadzie to bez znaczenia. Dostęp do fabuł AP (bez głównej fabuły oczywiście) będziesz miał na każdym profilu. Możesz się sugerować początkowymi statkami na profilach, lub sektorami startowymi. Ale to też bez znaczenia, bo wszystko możesz sobie zmienić (łącznie z początkową reputacją u ras dzięki temu skryptowi: http://xudb.pl/topic/2213-skrypt-custom-start/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...