Skocz do zawartości

Poradnik - Jak dodawać statki do gry X3TC


Blantas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Wątpię by się udał.

Widzisz co napisałem? Napisałem tylko że wątpię by się pomysł udał. TYLKO i WĄTPIĘ.

Specjalnie dla Ciebie Mani rozwinę to: Jagodo, zapytam z miła chęcią kolegów z forum DDTC o możliwość dołączenia przygotowanych przez Ciebie zestawów. Ale z przykrością muszę Cie poinformować, iż wątpię, aby ten pomysł się im spodobał. Choć mam gorącą nadzieję że się mylę.

Resztę pominę milczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No nareszcie jakaś odpowiedź na moją prośbę 😁

Cytat

Scalenie modów zawierających statki raczej nie powinno być problemem. Sam to zrobiłem kilka razy

Azakal a czy jak bym ci wysłała 2 pliki Tship to mógłbyś mi Wyjaśnić jak to zrobić , nie proszę o to byś to zrobił tylko wyjaśnił tylko chciałabym nauczyć się to robić.

PLEASE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Azakal a czy jak bym ci wysłała 2 pliki Tship to mógłbyś mi Wyjaśnić jak to zrobić , nie proszę o to byś to zrobił tylko wyjaśnił tylko chciałabym nauczyć się to robić.

PLEASE.

Scalenie dwóch plików Tships to nie wszystko. Ale skoro Azakal robił takie łączenia, to zna się lepiej niż ja na tym. I pewnie pomoże bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

2. A np. chęć zamiany reflektorów w aucie lub powieszenie bombki na lusterku ma być zła?

A jednak się nie mogłem powstrzymać. Tak, wiem, jestem bad 😁

Mani, pomyliłeś tuning silnika z upiększaniem samochodu. No chyba że jak zmienię lusterka i powieszę bombki to będę mógł jeździć szybciej. Jeśli tak to już lecę po całe pudło bombek.

A, zapomniałem, nie mam samochodu. Jak myślisz, jak sam się obwieszę bombkami jak choinka to będę biegał szybciej? Fajnie by było. Yacek super torpeda 😁

Może prześcignę Torbodoładowymena (czy jak mu tam, nie zdążyłem się mu przyjrzeć, taki szybki był).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekcja 1.

Potrzeby jest X3ModManager do wypakowania plików .dat. Można go pobrać ze strony http://x3mm.doubleshadow.wz.cz/download

Po instalacji klikając na plik M6NormadyByTenk1.3.cat prawym przyciskiem myszy w opcji Otwórz za pomocą... powinna pojawić się opcja X3ModManager, klikamy na nią. Plik zostanie otworzony w X3ModManagerze, możemy wypakować z niego wszystkie pliki klikając w X3ModManagerze na strzałkę obok przycisku Extract i wybierając Whole catalog. Wszystkie pliki zostaną wypakowane do wskazanego katalogu na naszym dysku. Zachowana zostanie ich lokalizacja w katalogach. To znaczy w wybranym przez nas katalogu pojawią się podkatalogi (script, mod, T, types), a w nich pliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie tym bawilem. Samo polaczenie plikow TShips nie jest trudne, gorzej z innymi plikami z folderu Types, np. Particles.

Ja poki co polaczylem 3 statki (wlacznie ze skryptami dodajacymi je do stoczni) z modem Engine Effects (czy jakos tak - z tymi kolorowymi smugami silnikow i dymkiem z nich) w jeden mod.

Jeszcze, gdyby ktos wiedzial, jak dodac nowy material do Materials i potem uzyc go w Particles, to bylbym wdzieczny, bo potrzebuje wlasnych kolorow gazow wylotowych dla Xenonow i Terran (Smoke & Engine ..., jakos tak - nie posiada ich, a Engine Colors, czy jakos tak - nie bardzo odpowiadaja mi te particle).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Azakal napisał:

Czy dodawanie/łączenie statków nadal aktualne? Nie wiem czy zacząć się produkować czy nie.

Oczywiście że aktualne.

Mój plan jest taki, na dzień dzisiejszy chciałabym cztery statki połączyć w jeden mod. Mam tylko nadzieję że autorzy wyrażą zgodę 😁 bo Yacek troszku mnie zmartwił. Ale o ile się nie myśleę gdy w tym modzie załączę ich jako głównych twórców statków to raczej powinni wyrazić zgodę. Ja przynajmniej tmam taką nadzieję 😁

Więc Terran M6 Normandia, Paradiański M6 Thanatos, Boroński M7 Lusca i do naszej kolekcji dołącza nowy statek klasy M7 który ma możliwość pomieszczenia w swoim hangarze aż do trzech myśliwców M3. Niżej zamieszczam fotkę naszego nowego statku M7 WhiteStar. Który również należy do nacji Boron.

A więc Yacku jak tobie wiadomo wczoraj przerobiłam już pliki T spolszczając opisy tych statków jak i ich nazwy. Teraz tylko trzeba wszystkie pliki Tship scalić w jeden i czy coś jeszcze trzeba będzie zrobić czy wystarczy tylko pobawić się plikiem Tship?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz scalić wszystkie pary plików dat/cat. Normalnie wystarczyłoby wypakować je wszystkie i spakować do jednej paczki dat/cat, ale nie ma tak dobrze 😁 Mody zawierają pliki o tych samych nazwach np.: TShips, TCokpits itd. Dlatego trzeba stworzyć jeden zbiorczy plik dla wszystkich duplikatów, czyli jeden TShips (ten robi się najłatwiej) dla wszystkich statków, jeden TCockpits itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę, na szybko połączyłem Thanatosa i Normandię. Obydwa statki zostają prawidłowo dodane do gry (siedziałem w nich i nawet postrzelałem 😁 ). Niestety jako read teksty bo skaszaniło mi się kodowanie stron, a jestem po formacie i nie chciało mi się szukać Notepada + ]😁

Możesz Jagodo sprawdzić, czy o to Ci chodziło?

Thanatos i Normandy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Open XML Editor jest dobry do skryptow i textow. Za free i w ogole OK, u mnie jedynie taki problem, ze musze kazdy plik wpierw wladowac do C:\ lub Pulpit, gdyz z glebszych folderow nie chce otworzyc (ale moze to kwestia Win7 i 64bitow).

Cytat
Cytat

starjacker0 napisał:

Ja poki co polaczylem 3 statki

😁

To co, ja tutaj nie mam już co robić skoro to zrobiłeś 😁

Mialem na mysli inne statki, w tym wlasnorecznej roboty, wiec dla ciebie jest jeszcze nadal to zadanie.

Cytat

Kiedyś dodałem sobie do gry statek Normandia z mojej ulubionej gry Mass Effect, i troszkę się nim bawiłem. Łączenie statków to chyba nie robota na jeden dzień.

Ja przy gotowym modelu (sprawnym rzecz jasna) to importuje statek w kilka godzin (liczac do momentu w pelni gotowosci statku, czyli gdy bedzie juz do uzytku, bez koniecznosci zadnych poprawek w TShips itp.) do gry (gdy mam czas), wiec idac w upartego daloby sie polaczyc kilka statkow w jeden dzien, zaleznie od rodzajow plikow (jak mowilem - na razie Components, TCockpits, TShips sa "zjadalne" dla mnie, ale np. Materials juz w ogole nie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Azakal napisał:

Możesz Jagodo sprawdzić, czy o to Ci chodziło?

Hmmm Ja to powiem tak że wiem jak to zrobić. Że należy stworzyć foldery i je odpowiednio nazwać a następnie powrzucać pliki. Ja mam tylko jeden problem jak na razie a mianowicie nie wiem co mam zrobić z tym plikiem Tship ? Bo przykładowo mam trzy pliki Tship i teraz te trzy muszę wrzucić do jednego pliku tekstowego który nazywa się Tship. Czy ma się to odbyć na zasadzie wytnij/wklej ? tak jak to jest w przypadku TCockpits.txt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli masz X3 Editor 2, to kazdy otwierasz w nim. Obierasz jeden jako bazowy, do ktorego wkleisz pozycje z pozostalych. W pozostalych szukasz statkow, ktore chcesz przeniesc. Klikasz PPM na nim, dajesz Copy, wracasz do bazowego i PPM (najlepiej w obszarze rasy, do ktorej ma nalezec statek) i wybierasz Paste. Nastepnie pozostaje ci tylko ewentualnie poprawic ID z PASTE_OBJECT na oryginal (z odpowiedniego pliku) i ewentualnie rase, jezeli zmieni sie podczas wklejania niechcacy. I tak z kazdym, ktory chcesz przeniesc do bazowego TShips i na koncu zapisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyj X3ModManagera.

Jak nie możesz, to zrób sobie kopię plików .cat/.dat jakiegoś moda, otwórz te pliki w X3Mod Managerze (piszę w poprzednim poście jak) wywal wszystkie pliki z moda, wklej wszystkie swoje pliki, zapisz zmiany. Teraz masz komplet plików .cat/.dat ze swoimi plikami, zmień sobie im nazwy na np. Jagoda.cat i Jagoda.dat i testuj.

Dodajesz pliki opcją Add, pamietaj tylko aby w oknie jakie się otworzy, jak wybierasz pliki z folderu types to zmienić w oknie katalog na types, a jak z T to zmienić na T, aby w modzie były zachowane odpowiednie katalogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...