Yacek Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zadanie wykonane, po tygodniu walki.O czym piszę, o mega inwazji Kaha'ak, jaka nawiedziła sektora Light Water. Możecie ją zobaczyć na Mamucie w dziale Galeria / z życia pilota. Zdjęcie nosi tytuł Mega inwazja Kha'ak.Prawdopodobna przyczyna inwazji była kolizja skryptu Kha'ak Invasions z modem CMOD, a raczej z testowo dodawanymi modami: Hard mode i Extreme mode.Którys z nich spotęgował działanie skryptu Kha'ak Invasions i w sektorze pojawiło się około 200 klastrów.Ponieważ kiedy się to stało, sektor ten miałem jeszcze nie odkryty, to nie dostałem żadnej informacji o inwazji, podobno info dostaje się jak w sektorze znajduje się nasze dobro, nie wiem czy satelita jest traktowany jak fabryka i czy jest wystarczający aby dostać informację o inwazji.Pierwszymi objawami że coś dzieje się złego, było spowolnienie działania gry, na początku myślałem że to normalny objaw po jakimś czasie gry (tak było po pierwszym patchu, dopiero druga poprawka rozwiązywała ten problem).Drugim objawem był fakt dużej ilości statków do przejęcia wykazywany przez mapę Scorpa.Do sektora poleciałem skuszony możliwością przejęcia Aresa. To co zobaczyłem w nim uwieczniłem na zdjęciu, więcej nie byłem w stanie zrobić. W sektorze gra dawała pokaz slajdów, natomiast Zwiadowcy Kha'ak rozmazali mojego Hyperiona dosłownie w kilka sekund.Odinstalowanie wszystkich wyżej wymienionych modów i skryptów nic nie dało. A problem był palący, bo gra coraz bardziej zwalniała, co psuło przyjemność gry.Oczywiście można zacząć grę od nowa, po instalacji patcha 2.0 musiałem to zrobić już raz, ale znów dorobiłem się niezłej floty i dwie fabuły skończyłem, w dwóch innych jestem w połowie, więc mi szkoda było.Innym równie drastycznym rozwiązaniem było użycie skryptu Kill All Ships. Tylko że skrypt niszczy wszystkie statki, w tym też te porzucone przez pilotów, statki gracza pozostają. Ale właśnie na statkach do przejęcia mi zależało, aby zostały. Od początku gry w różnych sektorach można przejąc kilka interesujących statków, przede wszystkim wersje zmodyfikowane (rozszerzone, prototypowe, wzmocnione), które nie są dostępne w stoczniach. Lubie je kolekcjonować. Tak więc ten sposób odrzuciłem.Postanowiłem rozprawić się z inwazją. Tylko sam nie miałem po co wlatywać do sektora. Rozwiązałem to w inny sposób: przy pomocy skryptu ATF Shipyard zmieniłem stocznię w sektorze Księżyc w stocznię AFT. Zakupiłem w niej Valhallę, uzbroiłem i wysłałem do sektora Light Water. Niestety, nawet Valhalla miała problemy z większą ilością wrogów, zresztą jest to statek do niszczenia innych dużych statków, a nie drobnicy. Dokupiłem więc 10 M3 Fenrir i 6 M6 Sprinblossom. Zadokowałem do Valhalli i tak wyposażoną wysłałem ponownie do sektora Light Water. Nadal nie było idealnie, ale opracowana taktyka dała w końcu rezultat. Przy pomocy skryptu Free jump wykonywałem skok Valhallą w jakieś miejsce w sektorze (skrypt ten działa tak jak w XTM-mie skok do punktu), rozdrażniałem Kha'ak i wykonywałem skok odległe miejsce sektora i tam czekałem, aż grupa statków doleci do Valhalli. Kiedy okrążało ją kilka klastrów wysyłałem Sprinblossom-y z poleceniem ochrony Valhalli. Teraz czekałem aż zniszczą one wszystkie Myśliwce w pobliży, kiedy zostawały sami Zwiadowcy wysyłałem z Valhalli Ferniry, które zdecydowanie lepiej radziły sobie ze Zwiadowcami. I tak powtarzając te manewry, po kilku dniach ciężkich walk, sektor został oczyszczony z wrogów. Oczywiście ostatnie statki w sektorze rozwaliłem już osobiście w Hyperionie.Gra znów nabrała wigoru, czas więc na kolejne wyzwania.Wasz korespondent wojenny Yacek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolnik_pl Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Ja na twoim miejscu uzbroiłbym 2 Boreasy i powinny dać sobie radę, do tego 4 Cerbery przezbrojone tylko w Cluster Flak Array oraz Flak Artillery Array po dwa do ochrony Boreasa i nie ma mocnych. Cerbery świetnie nadają się na drobnicę hurtowo je wykańczają . Na razie na nic takiego ciekawego nie natrafiłem, chociaż ochrona sektora staje się coraz bardziej ciekawa . Sprawdzę te skrypty może i mnie coś podobnego się przytrafi, muszę jeszcze zainstalować mapę Scorpa ale to moment. Niech moc będzie z tobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Valhallę i tak planowałem zakupić, więc było mi po drodze. Boreasy i Cerbery sprawdzę, ale to dopiero za jakiś czas, lista zakupów jest już przygotowana. W pierwszej kolejności teraz Aran.Co do skryptów, to specjalnie podawałem linki. Warto jeszcze jeden mod dodać: No Civilians v2.0. Usuwa wszystkie statki cywilne. Co prawda nadają one klimat grze, a w sumie bez nich też jest sporo ruchu w sektorach, a na pewno gra o wiele płynniej chodzi.A jak komuś mało płynności to jest jeszcze skrypt Remove Rocks from Universe. Tego ostatniego nie testowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorkvild Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Tak apropos "Remove Rocks". Jak dla mnie jest to pozycja obowiazkowa. Dziala bez zarzutow, poprawa wydajnosci w grze jest istotna. Zauwazylem, ze gdy AI zbliza sie do skupiska mniejszych skalek, to wowczas zaczyna odstawiac jakies dziwne manewry anty kolizyjne. Podczas walki AI sie mocno w tym gubi. Lepiej zostawic jedynie wielkie asteroidy, w przestrzeni jest znacznie luzniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Ta mega inwazja to chyba wina tylko skryptu Kha'ak Invasions. Właśnie wczoraj miałem podobną, tylko na szczęście wcześniej się zorientowałem (przez przypadek, przeglądając sektory w poszukiwaniu wrogów) i zadziałałem Valhallą zanim natworzyło się kilkaset klastrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 CytatTak apropos "Remove Rocks". Jak dla mnie jest to pozycja obowiazkowa. Dziala bez zarzutow, poprawa wydajnosci w grze jest istotna. Zauwazylem, ze gdy AI zbliza sie do skupiska mniejszych skalek, to wowczas zaczyna odstawiac jakies dziwne manewry anty kolizyjne. Podczas walki AI sie mocno w tym gubi. Lepiej zostawic jedynie wielkie asteroidy, w przestrzeni jest znacznie luzniej.Zainstalowałem skrypt i uruchomiłem. Potwierdzam to co napisał Sorkvild. Naprawdę warto pozbyć się śmieci z przestrzeni, gra chodzi płynniej, a i my mamy lepsze widoki w sektorach. Do tego sektory teraz wydają mi się naprawdę większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.